Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Selena

Fum alb doblo 1.3 multijet euro 5

Recommended Posts

Buna seara, sunt membru nou si m-am inscris in speranta ca cineva de aici a avut aceasi problema si ma poate ajuta cu rezolvarea ei, asadar, 

Masina in cauza, fiat doblo cargo maxi, 1.3 multijet, 90cp, am cumparat.o de noua in 2012, in prezent are 115 mii km, de doi ani de zile, in special iarna cand e rece afara, la prima pornire dimineata  masina scotea un fum gros, cu miros intepator, de culoare alb, fumul persista pana cand temperatura ajungea la 60 de grade, in acelasi timp la relanti avea oscilatie de la turometru si uneori se auzea ca o dacie care merge in 3 bujii, dupa multe testere puse pe ea, verificat injectoare cu laptopul la pornirea la rece, schimbat bujii, schimbat ulei etc etc, acu o saptamana am decis sa ii schimb distributia si tachetii, plus ulei nou, filtre noi, pompa apa, etc. Pt o saptamana masina nu a mai facut nimic, dupa o saptamana, in seara asta dupa ce masina nu a mers 2 zile, m.am lovit de aceasi problema... 

Daca cineva a patit asa ceva, rog sa ma ajutati si pe mine ca nu stiu unde sa mai caut... Si ce sa ii mai fac. 

Precizez inca odata, masina face asa pana cand se incalzeste, apoi functioneaza perfect. 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna, nu ma pricep la diesel, dar stiu ca diesel-ul daca il accelerezi cu motorul rece, scoate fum, tocmai pentru ca e motorul rece, experienta asta am avut-o cu un megane 2, era iarna  trebuia sa duc nepotelul la gradinita si trebuia sa fac cald in masina, asa ca mai acceleram motorul ca sa se incalzeasca mai repede, la un moment dat ma uit in oglinda laterala si vad in spate un fum destul de gros dar usor alb-albastrui, m-am dat jos si am simtit un miros intepator. Dupa ce motorul s-a incalzit nu a mai scos fum indiferent cat o acceleram.

La tine ma gandesc ca ar fi normal sa scoata putin fum cand e motorul rece dar nu stiu daca trebuie sa fie alb.

In bord se aprinde vreun martor? Pe tester ti-a dat vreo eroare?

Stiu ca daca un injector nu functioneaza bine sau da motorina pe retur e posibil sa mearga precum dacia.

Injectoarele au fost verificate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoate si in mers si la relanti, ideea e ca scoate foarte mult si alb. Totul se manifesta pana cand ajunge la 60 de grade temperatura uleiului, cand a ajuns la 60 de grade mrge perfect si nu mai scoate nici gram de fum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate parea absurd, dar sa nu cumva sa ai apa in rezervor, incearca sa golesti rezervorul si sa-l cureti cu o carpa.

Injectoarele au fost verificate?

Ti se aprinde vreun martor in bord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se aprinde in bord nimic. Injectoarele au fost verificate pe laptop cuprogram special de monitorizare functionare injectoare, si bineinteles la pornirea la rece

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar cu apa in rezervor este exclus, daca aera apa in rezervor, as fi gasit si in filtru de motorina... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum am specificat mai sus nu ma pricep la diesel-uri insa uite ce am gasit pe internet si in explicatiile de mai jos regasesc si simptomele de la masina ta:

Sometimes diesel engines emit a white smoke while starting. The white smoke is due to unburnt fuel caused by improper heating.

Diesel engines need high compression and heat for fuel combustion. It can be especially difficult to start a diesel engine during cold weather. Diesels with an engine temperature below about 80 F. will produce some white smoke during the first few seconds after startup. The content of white smoke is finely atomized raw fuel and water vapor. Most diesel cars and light trucks have glow plugs that help to heat the engine.

If the glow plugs burn out or the glow plug control modules do not keep them on long enough for adequate heating, then the engine will get increasingly difficult to start and produce white smoke for several minutes until it warms up. The level of white smoke will reduce as all cylinders start firing normally.

White smoke during start up can be due to the following causes:

  • Burnt glow plugs
  • Incorrect Ignition timing
  • Compression problems - If a cylinder has significantly lower compression pressure than others. Minimum compression pressure should be 275 psi at cranking speed.
  • Blown Head Gasket
  • Poorly sealed piston rings
  • Leaky valves
  • Cracked Head
  • Cracked Block
  • Injector is stuck or not working
  • Clogged air filter
  • Defective waste gate such as an actuator, vacuum line etc.
  • Poor fuel quality
  • Low coolant temperature

The major cause of white smoke is inadequate heat. The low temperature at which fuel burns within the engine causes white smoke emissions.

Este posibil sa ai ceva in neregula la sistemul de combustie, cum ar fi unitatea de control (releu) bujii incandescente care nu incalzeste indeajuns bujiile, astfel incat combustia sa se produca la o temperatura optima, sau desi ai schimbat bujiile, acestea nu se incalzesc corespunzator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.