Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

buttadeus

Problema lumini de intalnire aprinse mereu.

Recommended Posts

Salve, sunt de putin timp posesorul unui Fiat Grande Punto si cand pun contactul se aprind luminile de intalnire si asa raman. Daca pun pozitie sau le opresc tot asa raman. E posibil sa aiba senzor de lumina care e defect si de asta stau mereu aprinse? Sau se poate activa sa porneasca asa? Sau e o mdificare facuta de cel care a avut-o inainte?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Aș spune ca cel de la care ai luat-o i-a făcut acest "upgrade", un fel de DRL (Daytime Running Lights) cu care vin echipate toate mașinile dupa 2010.

  • Upvote 1

past FIATs:
- Punto MK2, 2001, 1.2 16V HLX
- Linea Dynamic, 2008, 1.4 77CP

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Verifica daca ai vreu modul in plus pe undeva, eu am avut drl pus pe o masina, dar este un modul care vine legat si la baterie cu o siguranta, si aprinde faza lunga, cu jumatate de intensitate.  Iar senzorul de lumina deobicei este pe la oglinda.

Link to comment
Share on other sites

NU cred pentru ca DRL ar trebui sa se activeze dupa pornirea motorului (nu stiu sigur dar asa mi s-ar parea logic) si se aprinde faza scurta la intensitate maxima. Daca s-ar aprinda dupa pornirea motorului nu m-ar deranja asa tare.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Care este avantajul acestui sistem?

Nu e absurd sa se aprinda luminile de intalnire (faza scurta) la punerea contactului? In afara de faptul ca tine faza scurta in timpul mersului, dezavantajul ar fi ca in momentul cand ai o baterie mai batrana cu performate scazute exsita riscul sa ramai fara curent, cu atat mai mult pe perioada rece.

In fond, faza scurta ajuta in timpul mersului nu cand pornesti.

Altfel ar sta treaba daca ar aprinde doar pozitiile.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Intocmai, nu mai porneste masina daca am o zi cu ceva drumuri scurte. Dar daca asa a dorit vechiul proprietar... Probabil a dus-o la vreun electrician carpaci pe care nu l-a dus mintea sa ia curentul de dupa pornire

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Acum 6 minute, buttadeus a spus:

Intocmai, nu mai porneste masina daca am o zi cu ceva drumuri scurte. Dar daca asa a dorit vechiul proprietar... Probabil a dus-o la vreun electrician carpaci pe care nu l-a dus mintea sa ia curentul de dupa pornire

Nu ai posibilitatea sa verifici pe unde ar fi montat modulul asta ca sa-l poti deconecta?

Eventual daca poti, mergi la un electrician mai de Doamne ajuta, poate reuseste el sa-l gaseasca.

Sau cine stie, spre norocul tau poate are posibilitatea sa puna curent doar pe pozitii, sau sa se aprinda doar dupa pornirea motorului, altfel, personal, nu prea-i vad noima.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Eu, am Punto Classic Facelift si la versiunea mea nu exista optiunea asta, stiu ca exsita optiunea Follow Me Home, care mai mult ca sigur este si pe Grande Punto, si care inseamna ca masina, desi este oprita si cheia scoasa din contact inca mai tine faza scurta aprinsa pe o perioada de timp setata de catre sofer. Asta ajuta atunci cand zona unde locuiesti este neiluminata, astfel, vei avea drumul luminat pana ajungi acasa. Dar ca  sa pornesti otiunea asta trebuie actionata maneta de semnalizare intr-un anumit mod, (nu mai stiu nici eu exact cum, nu am folosit niciodata Follow Me Home)

Pana la proba contrarie, nu trebuie scoasa din ecuatie nici posibilitatea ca masina ta sa aiba vre-o setare care sa aprinda faza scurta la punerea contactului, din pacate nu cunosc bine modelul Grande Punto, si nu te pot ajuta in privinta asta, totusi cand am timp o sa ma mai documentez si eu, poate aflu ceva.

Poate mai sunt colegi mai bine documentati si ne pot ajuta.

Ai posibilitatea sa iei legatura cu vechiul proprietar? Poate le lamuraste el. Macar afli daca e un modul aftermarket montat sau nu.

Link to comment
Share on other sites

Are si follow me home dar se activeaza manual. am citit despre DRL after market. Astea ar trebui sa activeze faza lunga (sau scurta daca acolo e facuta coneziunea)  dupa ce tensiunea la bornele bateriei trece de 13v (adica dupa pornirea motorului cand alternatorul incepe sa produca curent). La mine se aprinde faza scurta cand pun contactul. Proprietarul nu cred ca ma poate lamuri pentru ca nu stia nici de ce e aprins semnul de avarie desi scria in bord ca e ars un bec de la numarul de inmatriculare. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Ar trebui urmarit circuitul de aprindere a farurilor:maneta comanda,releu aprindere far.

Incearca sa scoti mufa de la maneta de comanda si vezi ce se intimpla.Daca ramin aprinse poate fi releul blocat.

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

O sa incerc dar cred ca daca era asa nu se aprindeau luminile cand pun contactul. Adica nu cred ca comutatorul de la maneta de lumini e conectat direct la baterie. Ar trebui sa fie conectate la circuitul de dupa pornirea motorului (mai putin partea de follow me home).

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Maneta lumini este conectata la unitatea control habitaclu care da comanda la faruri printr-un releu.

La tine poate fi una din cele trei,asta daca nu au fost facute alte modificari.

Follow me home este comandat tot de calculatorul habitaclu.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Cel mai bine.

In mod normal ar trebui sa se vada daca e ceva instalat aftermarket, adica pe la tablouriie de siguranta ar trebui sa se vada vreo siguranta diferita cu vreun cablu adaugat ulterior, de asemenea si pe la baterie sa nu fie vre-un cablu 'strain' adaugat.

Link to comment
Share on other sites

Pentru toti cei care vor citi acest topic . Rezolvarea problemei cu luminile aprinse continuu si care nu pot fi comutate din maneta este refacerea firului rupt din maneta de lumini. Fabricantul a gandit acest mod de a functiona luminile continuu in momentul in care apare acest defect tocmai pt a nu ramane fara lumini.(Este un fel de safemode)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.