Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Antonios

Fiat Panda 1.2 corp curată a clapetei de accelerație și iacv

Recommended Posts


Bună ziua, am făcut un videoclip pentru curățarea corpului de accelerație și a supapei de ralanti (IACV) a Fiat Panda 1.2 169. După curățare, mașina pornește mult mai bine decât înainte. În cele din urmă, când a dispărut problema cu gheata rece.
https://www.youtube.com/watch?v=y0ZSGjYim78

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grija mare la clapeta, nu este bine sa ii fie schimbata pozitia. Eu curat frecvent. La prima curatare i-am schimbat pozitia si aveam la relanti 1200rpm. Am rezolvat cu o calibrare din FiatEcuScan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur ca ai reusit sa scoti supapa reglaj mers in gol (motorasul pas cu pas), eu cand am curatat clapeta de acceleratie nu stiam cum sa-l scot si l-am lasat asa, insa am folosit un bat pentru urechi ca sa curat cat mai bine cu putinta orificiul de la supapa.

Din experienta pe care am avut-o, as recomanda ca dupa finalizarea remontarii sa se puna contactul fara a se porni motorul si lasat asa aprox 5 minute, asta permite supapei reglaj mers in gol, sa-si recalibreze pistonasul in raport cu orificiul de aer pentru ralanti.

Eu i-am dat cheie imediat ce am terminat de remontat, si aveam ralantiul instabil, dupa ce am oprit-o si am repus contactul cateva minute, ralantiul si-a revenit.

In completare, as preciza ca pentru a putea fi curatata mai temeinic, poti scoate cablul de acceleratie de pe clapeta, acesta este infasurat pe acel "tambur" de plastic, iar capatul cablului intra intr-o gaura, uite aici

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Diomet a spus:

Grija mare la clapeta, nu este bine sa ii fie schimbata pozitia. Eu curat frecvent. La prima curatare i-am schimbat pozitia si aveam la relanti 1200rpm. Am rezolvat cu o calibrare din FiatEcuScan.

Asta este valabil doar la masinile care au clapeta actionata de un motoras electric, care primeste semnalul de la ecu, aceste clapete de acceleratie sunt de obicei montate pe motorizarile in 16 valve sau poate si pe modelele mai noi de masini -cred-.

In cazul Panda 8v, ca si Punto 8v de altfel, clapeta de acceleratie este actionata de cablul acela otelit si nu necesita recalibrare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca masina este echipata cu instalatie GPL,problemele cu pornirea pot fi si din cauza functionarii pe gaz.Furtunele de la injectoare la galerie sint foarte lungi.Cind le aveam asa se oprea motorul la relanti si se accelera cu intreruperi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am schimbat si eu motorasul pas cu pas.In ultima perioada incepuse sa nu mai porneasca la prima cheie dimineata plus ca am observat si o crestere a corectiei LTFT intre +40% si +60% dupa schimbarea motorasului LTFT a scazut la +33% este un inceput bun sper ca,in timp,sa scada la zero.Motorasul este de la meat&doria si a costat 130 lei.Din pacate pe original nu se gaseste.

IMG_20200116_153051.jpg

IMG_20200116_153108.jpg

IMG_20200116_153221.jpg

IMG_20200116_153231.jpg

dupa.jpg

inainte.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca din fabrica vin echipate cu valve si senzori de alta marca, inclin sa cred ca Fiat nu produce asa ceva, uita-te la senzorul map, care este Bosch. Important e sa functioneze bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din fabrica vine echipata cu ceva Swiss made,am schimbat degeaba motorasul,astazi am alimentat cu benzina proaspata si am LTFT cu minus.

Screenshot_2020-01-22-10-56-14-219_com.acsa.stagmobile.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.