Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

danielomihai

Sistemul de alimentare/injecție combustibil

Recommended Posts

  Injectoarele - multi spun ca nu este bine sa mergem pe aditivi si sa evitam sa le curatam la service specializat si viceversa, eu le am infundate de la "minunata" benzina de la Lukoil .. o sa merg in service sa le curat ! Rezultatul ? -voi reveni cu detalii !


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

si pe mine ma bate gandul sa le curat cu ultrasunete, acum am auzit pareri si pro si contra acestui procedeu, dupa cate am inteles exista posibilitatea sa le faci mai mul rau decat bine. Voi ce spuneti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Stiu ca exista solutia de a le curata cu aditiv prin intermediul unui aparat special ! :D  Eu asa le voi curata !


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista cel putin trei metode prin care se pot curata injectoarele:

 

1. Ultrasunete: in acest caz injectoarele se dau jos de pe masina si se introduc intr-o baie

2. Aditivi in benzina: Care se introduc direct in rezervor

3. Aditiv : Motorul merge doar cu aditiv pentru cateva minute

 

Din cate stiu eu la motoarele diesel nu se curata injectoarele (doar se schimba)

 

Pentru benzina:

 

"Cand trebuie sa te gandesti la curatarea injectoarelor pe benzina?

 

Injectoarele murdare sau blocate partial pot da multe probleme in mers:

 

- Indicatorul "Check Engine" sa se aprinda sau sa apara codul de eroare “ misfire” pe injectoarele cu problema;

- Relanti neregulat;

- Intarziere la accelerare sau efectul de “cursa moarta la pedala”;

- Detonatii cu implicatii asupra deteriorarii motorului;

- Intreruperi la viteze reduse sau asa zis “mers in suturi”;

- Cresterea inevitabila a emisiilor si implicit o deterioare rapida a catalizatorului datorita arderii incomplete data de o atomizare (mixare incompleta) deficitara aer/combustibil. Un injector partial colmatat nu va mai pulveriza fin benzina ci va improsca stropi in galerie (particule prea mari care nu mai ard complet).

- Scaderea performantei generale a motorului. Lipsa rezervei de putere mai ales in demaraje.

-Cresterea consumului datorita injectiei disproportionate intre injectoare.

 

Injectorele neetanse pot cauza:

 

- Porniri greoaie, mai ales la cald (scaparile de combustibil datorita neetaseitatii duc la o imbogatire a amestecului in galerie cat timp masina sta si se iese din raportul stioichiometric optim de aprindere –amestec imbogatit, benzina care se scruge pe pistoane , spaland uleiul de pe segmenti => uzura prematura.

- Relati meregulat;

- Depasiri ale noxelor;

- Cresterea consumului;

- Gaze de esapament puternic mirositoare.

 

Neetanseitati externe ale injectoarelor (oringuri deteriorate):

 

-Reprezinta un real pericol de incendiu, mai ales corelat cu un sistem de aprindere defectuos care pierde current (prezenta acelor micro scantei pe suprafetele fiselor si a bobinelor). Aceasta problema se rezolva prin inlocuirea setului de garnituri- operatiune care se efectueaza obligatoriu odata cu curatarea lor. De asemenea este verficat intreg sistemul de aprindere cu testere speciale pentru a descoperi eventualele pierderi de curent.

 

De ce trebuie sa-mi curat injectoarele pe benzina?

 

-Combustibilii moderni sunt un amestec de hidrocarburi si aditivi care se evapora la temperaturi diferite. De fiecare data cand oprim motorul (oprire umeda), o cantitate mica de combustibil ramane pe varful injectorului. Din moment ce temperatura motorului la oprire e peste 90ºC, compusii mai volatili din combustibil se evapora, si intre axul injectorului si scaunul de etansare se formeaza in timp depuneri solide. Dupa un anume timp, aceste depuneri cresc, si incep sa afecteze amprenta de injectie si distributia combustibilului.

-Motoarele turbo si cele supraalimentate pe benzina, solicita foarte mult injectoarele din cauza temperaturilor mai inalte pe admisie, iar la turbo in special din cauza uleiului care mai scapa pe la etansarile turbinei si se depune cu timpul pe varful injectoarelor.

-Motoarele cu grad de uzura mai avansat cu segmentii si supapele mai uzate care scapa ulei, contribuie desemenea la cresterea depunerilor, mai ales datorita cresterii scaparilor de compresie in carter, scapari care sunt reintroduse in admisie printr-un sistem de recirculare. Aceste gaze recirculate contin ulei si carburi arse in suspensie, care ajungand pe capetele injectoarelor, contribuie la cresterea depunerilor, iar la temperaturi ridicate, se solidifica ducand la blocarea partiala a lor.

-Neglijarea inlocuirii periodice a filtrului de benzina, prezenta apei in emulsie in rezervor, au efecte de colmatare a minifiltrelor din injectoare dar si de coroziune asupra suprafetelor metalice interne. De aceea in cadrul operatiei de curatare se inlocuiesc obligatoriu si filtrele din injectoare, restaurandu-se debitul intial al acestora. "

 

Eu era sa ma las pacalit sa imi curat injectoarele (imi varia turometul usor la relanti) dar am avut inspiratia sa cer un test de injectie la AutoPerugia unde s-a demonstrat ca injectoarele functioneaza perfect!

Va recomad si voua inainte de a incerca sa le curatati!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un caz fericit pot spune legat de injectoare si AutoPerugia. Uite aici ce am patit eu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

      Are dreptate Radu !! Mai bine faceti un test inainte ! Sau sa o puneti pe tester (diagnoza) -motorul merge impecabil -nici o eroare ,problema etc ! Mai poti spune ceva la 157 k ai ei ? Nu ,desigur ! Ce trebuie schimbat la ea este -siguranta de la electroventilator care merge doar pe treapta a II- a (nu ma pricep prea bine) ..O sa o schimb singur !! Nu este o urgenta ! Pe tester arata faptul ca injectoarele sunt mai mult decat ok! Ca sfat pentru injectoare am primit clasicul : Benzina buna ,talpa lu' Tolea !  :D Eu spun ca inainte de toate treceti pe la un tester - va spun si unde : Strada Inclinata nr 105 (vis-a vis de Autogara turcilor de pe Viilor) -au si aparat de curatat injectoare ,iar mecanicii de acolo sunt priceputi la italience din cate am observat eu -este un sevice mic ,de cartier -dar cu oameni de treaba - 0763391493 sau 0721668795 -Sorin  ...

 

 

  P.S. -Diomet - l-am sunat pe Vali -din pacate numarul numai era al lui !


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut tuturor!

 

....si iata am ajuns sa ma interesez sa vad ce e cu fiatul meu punto din 2000!

l-am luat din anglia CUM 7 LUNI IN URMA a mers ff bine in anglia ,a fost credincios si m- a adus in Bacau dar....cum am ajuns in tara l-am parcat vro 3 zile si.... gata !

Am descoperit ca nu mai imi funtioneaza pompa de benzina nu mai baga de loc!!!!

 

am reusi t sa vat dac am tensiune pecupla de alimentare al pompei am cevas in jurul val de 4-5 volti

deci cred ca stind la temp scazuta o fi inghetat apa din rez ca banui ca mai ramina stfel de reziduri pe fundul rez

si acum.....nu mai mg!

dati-mi un sfatva rog !!!!

multumesc

SA STITI CA E SIMPatica rau masina!!!are si demaraj ,consum ffff bun

e f ok

ptr ores

am reusit sa circul prin europa cu 42 litri benzina 870km la o vit economica de 105-120km/h !

e super rau!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.Am un fiat punto 1,9 jtd din 2000.Mentionez ca i-am pus si un cip de 30 cai si acuma are 115cp.O masina de care sunt foarte multumit dar de un timp a inceput sa-mi faca probleme, mi sa oprit in mers vreo trei zile la rand in fiecare zi de 5 ori.M-am dus la testar si a aparut ca ar fi senzor presiune combustibil.Avand nevoie de masina l-am cumparat nou ca sa fiu sigur ca este ok.

Doua saptamani a mers perfect dar intro zi nu a mai pornit si din rezervor se aude un zgomot foarte ciudat trage pompa si apoi un zgomot ca si cand nu ar avea motorina,dau la automat si nu porneste;motorina este sa fie pompa de vina sau am schimbat senzorul degeaba.

M-as bucura daca aveo sugestie daca ati intalnit asa ceva.

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut- s-ar putea sa fie foarte simplu, filtru de motorina :) 


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut , Am schimbat de curand regulatorul de presiune la un mecanic renumit , pompagiu mai exact , regulatorul nu este nou , dar merge , asa mi-a zis domnul care mi l-a schimbat , si asa vad si eu , dar tot imi apare marorul check engine , si mi-am cumparat un modul ELM de pe internet sa vad ce eroare am de data asta , am scanat cu MultiEcuScan si aceasta e urmatoarea eroare:

 

P1196 - Error a temporary fuel pressure

The Fuel System Pressure is outside the normal range. Check the pressure regulator for being stuck, and the pressure sensor for correct readings.
Make sure that the filters are clean and that the fuel feed and return pipes are not blocked.
Verify also that there in enough of the proper quality fuel in the tank, especially in cold weather conditions, when summer grade diesel may build paraffin crystals and block the filters
The cause of this error ? that the ECU has received an extremely high signal from the sensor. Error not present, but kept in memory.
...

.

Am putut verifica doar filtrul de motorina ( pe care l-am schimbat) , daca baga pompa din rezervor si retururile , si toate au iesit bine , regulatorul si senzorul nu stiu cum sa imi dau seama daca imi functioneaza in parametrii normali . Va multumesc frumos !

Punto 1,3 MultiJet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut , Am schimbat de curand regulatorul de presiune la un mecanic renumit , pompagiu mai exact , regulatorul nu este nou , dar merge , asa mi-a zis domnul care mi l-a schimbat , si asa vad si eu , dar tot imi apare marorul check engine , si mi-am cumparat un modul ELM de pe internet sa vad ce eroare am de data asta , am scanat cu MultiEcuScan si aceasta e urmatoarea eroare:

 

P1196 - Error a temporary fuel pressure

 

The Fuel System Pressure is outside the normal range. Check the pressure regulator for being stuck, and the pressure sensor for correct readings.

Make sure that the filters are clean and that the fuel feed and return pipes are not blocked.

Verify also that there in enough of the proper quality fuel in the tank, especially in cold weather conditions, when summer grade diesel may build paraffin crystals and block the filters

The cause of this error ? that the ECU has received an extremely high signal from the sensor. Error not present, but kept in memory.

...

.

Am putut verifica doar filtrul de motorina ( pe care l-am schimbat) , daca baga pompa din rezervor si retururile , si toate au iesit bine , regulatorul si senzorul nu stiu cum sa imi dau seama daca imi functioneaza in parametrii normali . Va multumesc frumos !

Rezolvat problema , erau de vina injectoare 1,2 si 3 , dadeau groaznic pe retur , de aici si problemele legate de presiune.

Dar problemele continua ... am reparat injectoarele la un mester renumit in zona mea (Focsani ) , am montat injectoarele si a pornit la prima cheie . Masina a mers impecabil , nici o problema legata de injectie , retur sau presiuni , dar dupa 3 zile m-am gandit eu pe europeana sa o testez si cand am calcat-o cu a 5-a undeva pe la 160km/h motorul si-a pierdut instant puterea si au inceput sa se auda niste pocnituri sub capota , mai exact rontaieli . A doua zi am mers la farmacie si am cumparat 4 seringi , le-am adaptat cu un furtunas pentru a se potrivi in capul injectoarelor , si am pornit motorul (tin sa mentionez ca motorul inca pornea la sfert de cheie , doar ca isi lua zborul din cauza batailor ) dupa cateva secunde , surpriza !!! injectoarele care au fost reparate abia daca iese ceva din ele , am lasat motorul 1 minut pornit si am facut o poza .

M-am intors cu injectoarele la mester , si bineinteles ca nu recunostea ca ar avea vreo vina , ba din contra ca e vina mea, ca daca imi face pompa pilitura sau daca am pus eu aditivi , lucru care nu l-am facut iar pilitura a fost verificata inainte de a le pune, in fine . S-a mai intalnit cineva cu aceasta problema ?

post-3463-0-89444700-1444203610_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna Seara

Am un Fiat Punto Multijet, fabricat in 2002 de 1910cm / 63 kw cod motor188A700. De curand am fost cu el la un mecanic si dupa ce a facut un test(cel cu borcanelele) mi-a spus ca este un injector care da motorina pe retur.

INTREBARE: Pe net am gasit sa cumpar INJECTOR Second Hand (Bosch cu acelasi cod, ca cel pe care il am eu pe masina), dar am o nelamurire. Il montez dar calculatorul masii il vede???? Trebuie cumva scris cu ajutorul TESTERULUI????

A mai patit cineva asemenea lucru???

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

 

amsi eu o intrebare, pentru fiat punto classic 1.2 8v 2008 este filtru de benzina? 

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista un anume filtru de combustibil , dar e atasat de pompa, care se afla sub bancheta din spate, recomand sa il lasi asa daca nu ai probleme pe partea de alimentare, eu de 3 ani de cand am masinuta, nu am avut probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara. Nu mai deschid un topic nou desi nu ar strica unul cu erorile intampinate si rezorvarea lor.

Asa ca ma voi rezuma in a posta aici cu gandul ca ma veti putea ajuta.

Asadar, ma confrunt cu o problema, astazi am avut un drum de 160 km, spre sfarsitul drumului (mai avream cam 10 km) am observat ca masina pierde din putere, adica accelerez dar nu raspunde la acceleratie sau raspunde dar intr-o masura foarte mica, mai mai ca da sa intrerupa apoi dintr-o data isi revine si tasneste, apoi iar pierde din putere. 

In bord niciun martor aprins. Am ajuns acasa si am facut o "diagnoza" si am depistat eroarea p0170 fuel trim malfunction (bank 1).

Din cate am cautat eu, se pare ca e ceva legat de sistemul de injectie, DAR se poate sa aiba mai multe cauze printre care chiar si defectarea ECU-lui.

Intentionez sa demontez pompa de injectie din rezervor, sa ii curat sita, apoi sa scot toata benzina din rezervor si sa curat cat de bine pot si rezervorul.

As mai vrea sa verific si presiunea combustibilului dar nu stiu cum se procedeaza si v-as ruga sa-mi dati sfaturi in privinta asta.

De asemenea ce as mai putea verifica in privinta asta? Orice sfat e bine venit. Sper sa si raspundeti daca mai accesati si forumul.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blueeies presiunea se verifica simplu.Ai o supapa cum este valva de la roata pe rampa de injectoare.Trebuie sa faci un fel de "cheie" ca sa scoti valva din interior un fel de capacel de roata dar de diametru mai mare,eu am improvizat una dintr-o conducta de frina taiata in cap cu flexul.Dupa ce scoti valva de dinauntru faci rost de un manometru de umflat roti si il cuplezi la un furtun pe care furtun il cuplezi la rampa de injectoare.neaparat trebuiesc folosite coliere pentru prinderea furtunului.Ar trebui sa ai o presiune  de 3.5 bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, mersi pentru raspuns, apreciez foarte mult, mai ales ca pe aici nu se mai perinda mai nimeni, ar fi fost bine sa readeucem la viata acest forum, sunt multe probleme de dezbatut, dar daca nu mai participa nimeni la discutii, practic nici forumul nu prea isi mai are rostul....

Te referi la valva din poza? Daca da, si eu m-am gandit la ea dar nu eram sigur daca e valva potrivila pentru masurare, si ca sa scot "ventilul' fac ceva potrivit cat sa intre pe valva si o dezsurubez, doar atat?

post-3832-0-22071400-1505639652_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,Aia este valva.

Ai dreptate cu forumul,lumea a devenit comoda toti se duc la mecanic,nu mai repara nimeni acasa,e mai simplu asa.Ai grija daca scoti valva si pui contact o sa tisneasca multa benzina pe acolo.Scoti valva si atasezi un manometru conectat foarte bine.Eu am folosit coliere.Cind pui contactul trebuie sa ai 3.5 bar presiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok perfect, mai intai vreau sa curat pompa de benzina si sa curat si rezervorul, apoi o sa vad cum fac sa masor si presiunea. Mersi frumos de pontruri!

Apoi urmeaza sa fac ceva antifonare, o sa pun poze in topicul dedicat.

Apropo, cu ocazia asta, as  propune moderatorului sa combine, sa comaseze toate topicurile unui model intr-unul singur, de ce? Dupa parerea mea, toata informatia s-ar gasi intr-un singur topic si ar fi mult mai usor de gasit, mai ales ca de multe ori se posteaza aceeasi problema in mai multe topicuri si de mute ori nu gasesti ceea ce cauti, sau pur si simplu nu primesti niciun raspuns etc.. motive ar fi destule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa masori presiunea si dupa daca este vreo problema desfaci rezervorul.Pentru scos pompa cred ca o sa ai nevoie de cheie speciala.Eroarea pe care o ai tu poate fi si de la altceva sonda lambda,senzor map.Daca ai tester si soft Fiat Ecu Scan verifica valorile poate ai noroc si gasesti buba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp mi-a mai aparut eroarea P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1) concomitent cu cea P0170, din ce m-am documentat era vorba de sonda lambda de dinaintea catalizatorului, consumul incepuse sa creasca, relanti instabil...am vrut sa fac rocada la sonde sa vad daca se muta eroarea pe lambda de dupa catalizator si astfel aveam sansa sa constat daca era vorba de sonda sau problema provenea din alta parte, din pacate pe cea de dupa catalizator nu am reusit sa o dezfiletez decat aprox un sfert de pas apoi nu mai vrea sa inainteze, tare ma tem ca s-a stricat filetul, asa ca nu le-am mai schimbat intre ele.

In cele din urma am inlocuit sonda indicata in eroare (sonda veche era neagra afumata ca esapamentul de diesel) si masina si-a revenit, consumul a revenit la normal iar erorile au incetat sa mai apara (am o interfata bluetooth cu care verific si sterg la nevoie erorile), De atunci masina pare ca si-a revenit.

Totusi am ramas cu nedumerira ca, oare sonda a ajuns la capatul puterilor si a cedat sau ceva i-a provocat 'moartea' prematur, spun asta deoarece au mai fost cazuri similare si au schimbat sonda iar dupa aprox 3-4 luni problema a reaparut, de aceea sunt inca in dubii, chiar daca nu mai am nicio eroare stocata in ecu.

Senzorul MAP si clapeta acceleratie le-am curatat a doua zi dupa ce mi-a aparut eroarea P0170 iar despre pompa de benzina, am vorbit cu cineva si urmeaza sa-mi confectioneze o cheie pentru capacul pompei.

Miercuri fac un drum de Bucuresti pe E85 si o sa am ocazia sa o si turez putin ca sa se mai curate putin instalatia alimentare-esapament si sa vad ce consum am...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru pompa benzina se gasesc chei universale,costa in jur de 50 lei.

Daca iti merge bine masina pune un print screen cu valorile STFT si LTFT sint curios cit sint la tine.Eu am GPL pe masina si este cam dereglata.Eu am o interfata Bluetooth dar mai am si una pe fir.Cea Bluetooth o tin mereu in masina pentru urgente.Folosesc Fiat Ecu Scan (PC) la cea cu fir si AlfaOBD sau OBD Car Doctor la bluetooth (Telefon).

post-3561-0-14629000-1505809887_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, hai ca ti-am facut clisee, dar sa stii ca rezultatul oscileaza mereu (vezi grafica de dedesubt)...

In urma drumului la Bucuresti, am constatat un consum mixt de 5,5%

Am atasat inca doua clisee, cu emisiile si sistemul de combustibil, ce nu inteleg eu este de ce nu completeaza verificarea si sondei lambda (o2 sensor) mai ales ca a fost schimbata iar verificarea preincalzitorului sondei (cred), a fost completa, sa fie ceva in neregula, ce ar trebui sa mai verific?

Mentionez ca, cliseele pentru STFT si LTFT au fost citite cu aplicatia OBD Car Doctor Pro, iar celelalte doua cu Torque Pro.

post-3832-0-03081900-1505988042_thumb.png

post-3832-0-94743600-1505988061_thumb.png

post-3832-0-73414000-1505988082_thumb.png

post-3832-0-96407500-1505988099_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca oscileaza STFT inseamna ca sonda Lambda functioneaza.LTFT -57 este foarte scazut in mod normal trebuia sa stea in jurul valorii de 0.Poate fi si din cauza vechii sonde lambda care fiind stricata a dereglat calculatorul.Trebuie sa mai mergi citeva zile si sa vezi ce se intimpla,daca nu scade inseamna ca ai o alta problema.Citirile le-ai facut cu motorul cald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cu motorul cald. Erori nu mai am, doar ca motorul la relanti are o foarte usoara oscilatie, (la auz, nu la turometru) se simte in fluierul motorului la relanti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.