Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Grigore Serban Cristian

Probleme la ralanti..

Recommended Posts

Spalatul cu otet rezolva temporar problema.Posibil sa fi avut si catalizatorul infundat din cauza consumului mare de ulei,ulei ars-funingine pe catalizator.

Daca cu motorul turat aveai MAP la 1 sigur era catalizatorul dar in cazul asta masina ar fi tras greu la viteze mari.Atasez un printscreen cu valorile mele MAP:la 2800 ture am 0.31 MAP (motor turat in gol,nu in sarcina)

IMG_20200909_093352.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 08.09.2020 la 21:08, Mike1alike a spus:

Acum si update-ul:

Am spalat si catalizatorul dupa metoda din prima pagina de aici si rezultatul este foarte pozitiv si imbucurator. In primul rand, sonda lambda era neagra ca taciunele cand am desfacut-o, pus otet (1 litru) dupa metoda recomandata, apoi efectul s-a simtit deja la prima cheie cand am continuat curatarea catalizatorului (turarea motorului). Motorul merge acum frumos de tot, rotund si am turat pana la 5000, mersul tot asa, mai mare bucuria.

Multumesc mult xilviu123 pt metoda postata, la fel multumesc io-seicento si blueeies ca ati intrat in dialog si recomand, oricui are la motor simptomele prezentate aici, aceasta tehnica a spalarii catalizatorului.

Ma bucur ca ai imbunatarit functionarea motorului!

Totusi am o nelamurire: Ce se intampla cu acel otet, iese pe esapament afara? Adica il vezi cum curge afara?

De asemenea, daca o cantitate de otet ramane pe linia esapamentului nu afecteaza? Sau se evapora de la sine? Nu ar fi mai sanatos sa se deconecteze teava de esapament de jos de la racordul flexibil ca sa nu mai circule si prin esapament?

Eventual vino cu o impresie peste cateva luni sa vedem daca rezolvarea tine mai mult timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este coroziv o sa vedem in 2-3 luni un topic despre schimbarea tobelor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La coroziune ma gandesc si eu, totusi nu as crede ca otetul o sa aiba un impact atat de mare incat sa corodeze teava, dar ramane de vazut...

Pe de alta parte inclin sa cred ca, clatirea catalizatorului (cu otet sau altceva), are un impact pozitiv in functionarea motorului, iti dai seama ca se decongestioneaza o mare parte din fagure. Intrebarea e daca clatirea cu otet afecteaza sau nu evacuarea, catalizator/esapament pe termen scurt sau lung?....

Nu este nevoie de unul nou, exista deja topic pentru sistemul de esapament. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10 September 2020 at 8:37 AM, blueeies said:

am o nelamurire: Ce se intampla cu acel otet, iese pe esapament afara? Adica il vezi cum curge afara?

 

Da, iese pe esapament, a curs efectiv prin toba. In plus, ca la fel de curios am privit si eu "ce se intampla cu otetul" dupa ce a curs evident partea lichida, iesea abur pe toba, deci nu cred ca e nici o problema otetul, ceea ce a ramas a fost imediat transformat in abur cand motorul s-a incalzit si temperatura tobei atinge valorile mari, conform functionarii.

Partea foarte clara a efectului pozitiv este asa cum am descris, mersul imbunatatit al motorului si in plus pot spune ca mai e un lucru, tot asa, fara dubii, raspunsul la accelerare. Inainte aveam acea intarziere de +1secunda sau mai mult, acum raspunsul e in timp real.

Cu problema in sine pare-se ca nu murdaria catalizatorului ar fi fost totusi cauza. Adica acum se mai simte urmatorul lucru: la relanti nu au mai aparut probleme, insa in sarcina au aparut, dar se simt ca si cum e un gol de aer pe admisia benzinei (si nu foarte dese, insa sunt), invers deci fata de cand se ineca. Semne mari raman a indica benzina, inca nu am testat alta pt ca vreau sa o consum pe toata care mai e in rezervor si apoi sa pun si o solutie din aceea de curatat sistemul de alimentare cu benzina.

Cert e ca am obtinut modificari care se simt clar si partea buna e ca sunt modificari in bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.