Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Grigore Serban Cristian

Probleme la ralanti..

Recommended Posts

Deci nu stiu de unde sa incep.... am masina de 4 ani fiat punto 3 1.2 8v decembrie 2005..... am schimbat carcasa de la clapeta de acceleratie am claibrato am luat bujii noi fisele au 6-7 luniii la bobina nu am umblat. pornesc motoru la sfert de cheie porneste frumos dupa vreo 30 sec se auto ineaca si ce credeti moare...... am plecat cu ea intro mica proba merge perfect in turatie dar cand o las la relantiu moare suspect.... oare dc? imi poate spunde cineva? va rog urgent chiam nu mai stiu ce sa ii fac de o sapt jumate ma chinui cu ea cu mecanic universal si cu mecanic specializat fiat..... nu da nici o eroare nu da nimik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca in turatie masina se comporta bine si face problema doar la relanti, eu as suspecta supapa reglaj mers in gol, acel motoras pas cu pas, si nu ar fi rau sa cureti si senzorul rotatie arbore cotit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua grup!

 

Detin un Fiat punto 1.2 8v 60 CP An: 2002, Euro: 4. Masina in mers se comporta regulamentar, trage, nu mai da in nas (acu 2 saptamani imi dadea si am schimbat clapeta de acceleratie cu una de la dezmembrari) insa, la relanti inca imi tremura, tremura putin se opreste din tremurat si apoi incepe iar(numai la relanti, cand astept la semafor sau stationez), uneori mai tare alteori mai putin. Am schimbat urmatoarele: fise, bobine, bujii, clapeta de acceleratie, pe diagnoza nu da nici o eroare.. Am scos injectoarele si le-am curatat..

In unele dimineti se aude putin o bataie de tacheti si mai are un pornirea mai grea se tureaza la 1500rpm pt 2 sec scade sub 900 iar urca si tot asa, parca se ineaca si dupa vreo 10-15 secunde isi revine... Cu o luna in urma imi tremura numai cand se incalzea motorul, cat era motorul rece nu se simtea de loc tremuratul.. Va rog daca stiti vreo unul ce ar putea sa  aiba sa ma ajutati si pe mine ca nu mai stiu ce sa-i fac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu o problema asemanatoare si s-a rezolvat cu schimbarea senzorului de la clapeta acceleratie.Daca ai tester conecteaza-l si atunci cind incepe sa nu mai tina relantiul sau sa se tureze singura urmareste parametrii de la clapeta acceleratie la relanti pedala trebuie sa aiba zero grade.Tot pe tester vezi ce valoare ai la senzorul MAP,la relanti trebuie sa fie in jur de 30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va mulțumesc pt raspuns, am sa-i mai verific pe diagnoza sa vad ce imi mai da, dar, cand am mentionat ca am schimbat clapeta, am schimbat-o cu tot cu senzor cu una de la dezmembrari.. Mai are vreun rost sa iau un senzor nou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut si eu la fel ca tine,cumparat clapeta pus pe masina,dupa o saptamina tot raminea accelerata pus pe tester cind se manifesta problema,motor la relanti clapeta arata 3-4 grade.Pune pe tester si vezi ce valori are clapeta la relanti daca nu este zero ai probleme ori cu senzorul ori mufa care intra in senzor nu face contact bine.Senzor se gaseste si costa 80 lei pe magnetti marelli.O clapeta noua stiu ca era in jur de 500 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa verific in weekend, insa la mine nu ramane turata, sunt vibratiile la relanti care imi ridca semne de intrebare, tind sa cred dupa ce am mai citit pe internet un articol cu simptome similare ca sunt sondele lambda.. ("Defectarea sondei duce la funcţionarea anormală a motorului. Simptomele unei sonde lambda defecte pot fi: creşterea consumului de combustibil, apariţia vibraţiilor când motorul este la relanti, oprirea motorului, turaţie instabilă sau foarte ridicată, accelerări slabe sau discontinue ale motorului. ") site: https://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/simptome-care-anunta-probleme-cu-sonda-lambda.-martorul-din-bord-care-indica-defectiunea-17369377 mie la relantiu doar uneori cand ii dau cheie se tureaza si se detureaza, dupa ce merg cu ea relantiul sta fix la 900 rpm, si se simt in bancheta niste vibratii, in rest masina trage fara probleme, doar ca la plecare daca nu-i dau sprituri are o intarziere cand apas pe acceleratie si asta mi-a atras atentia in articolul citit la care am pus linkul mai sus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baga testerul si vezi ce zice.Nu stiu la Punto cum este dar la mine la Panda turatia de relanti cu motorul cald este la 750.Urmareste si ce presiune ai la MAP.Daca banuiesti sonda lambda incearca sa o decuplezi si vezi daca mai vibreaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua! Am revenit cu un video cu date filmate in timpul diagnozei, va rog sa-l urmariti si sa-mi oferiti o parere legat de erorile din video clip daca este senzorul lambda 1 defect sau daca mai observati alte nereguli prin parametrii care au fost filmate.. multumesc!

clip: https://youtu.be/a-XqAa6dCrY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, e posibil sa fie defecta sonda de deasupra catalizatorului, iar cealalta eroare sa fie din cauza nefunctionarii sondei..

E posibil ca sonda sa functioneze aleatoriu, uneori isi revine, apoi se defecteaza iar, si de-asta uneori ai ralantiul bun si alte ori instabil.

Consumul cum il ai? Gazele de esapament cum le simti la miros, mai puternice ca de obicei?  Ti-as mai recomanda sa cureti clapeta de acceleratie, si sa cureti cu spray de curatarea sistemului de franare locasul unde culiseaza motorasul pas cu pas.

In prima faza as suspecta sonda lambda. Fie nu face contact mufa, fie e pe duca.

Si mie mi-a aparut eroarea P0170 si aveam aceleasi simptome ca si tine, ralanti instabil si pierdere de putere semnificativa in mers. Dar doar pentru cateva momente, apoi isi revenea. Pana acum nu am reusit sa aflu cauza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns! Ti-ai schimbat sonda? Sau de atunci n-ai mai avut probleme de genul si n-ai mai intervenit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa-ti raspund la intrebari. Gazele nu se mai simt ca inainte, anul trecut am curatat catalizatorul cu otet si de atunci nu se mai siimt gazele, de cand l am curatat s-a stins si check engine.. consumul imi pare inca mare undeva la 8.5-10 in Galati unde e destul de aerisit orasul..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am schimbat-o inca merg asa, dar nu a mai facut figuri, inca mai cercetez cand am timp si pot. La mine mai e o chestie, am doi parametrii pe minus STFT si LTFT Short Therm Fuel Trim-Long Therm Fuel Trim (sper ca am scris corect) ambele sunt pe minus, semn ca masina merge cu amestec sarac, adica putin combustibil, pana acum nu i-am dat de cap, colegul io-seicento stie.

 

Si cum l-ai curatat, ai turnat prin saxofon otet si s-a scurs pe partea cealalta? A iesit ceva? 

Daca ai fiat ecu scan verifica si sondele pe grafica si vezi in ce parametrii functioneaza.

Zici ca se mai ambaleaza uneori, verifica si senzorul clapetei de acceleratie asa cum ti-a spus colegul io-seicento. De asemenea curata clapeta ce acceleratie asa cum ti-am zis, dar da-o jos de pe masina, astfel poti curata mai bine si locasul pistonului motorasului pas cu pas, pe acolo intra aerul necesar functionarii optime la ralanti.

8% nu ar fi mult in oras, 10% da, parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.fiatfan.ro/forum/topic/1859-turatie-neregulata-motor/

Uite aici parametri de functionare de la Fiat panda 1.2 motor asemanator cu al tau.La Panda turatia relanti este 750 la punto tau este 820.Turatia este normala la tine.Din ce am vazut in inregistrare motorul iti functioneaza foarte stabil.Incearca o resetare a parametrilor poate rezolvi asa.Presiunea la benzina ai masurat-o?

Daca faci drumuri scurte cu motorul rece este normal consumul.Poate ai probleme si la termostat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@

blueeies Curatarea catalizatorului cu otet zic eu ca a fost un succes, ca si metoda de curatare: primul pas, incalzesti motorul la 90 si o mai tii asa cateva minute, il opresti, desurubezi sonda de deasupra catalizatorului si torni in el otet cu o palnie sau cu un furtun ceva, pui sonda la loc si pornesti motorul dupa vreo 2-3 min ce a turnat otetul si o turezi bine. Eu unul am vazut un rus pe youtube care si-a demontat catalizatorul de pe o masina si a turnat otet in el si a tinut asa o noapte si a 2-a zi s-a dus la noxe si a trecut, inainte de procesul cu otet il picase la noxe.. Clapeta a fost curata si acel senzor l-am curatat cu decarbuol, pe cel original al masinii si tot mai imi dadea in nas si asa am schimbat clapeta cu una de la dezmembrari pe care am curatato  la fel si nu am mai avut probleme cu plecarile sa isi piarda puterea cand o acceleram. Acum am doar niste vibratii care se simt la relanti si uneori cand o pornesc se duce turometrul pana mai sus scade rapid sub 800 da sa se inece si isi revine de unul singur stabilizanduse la 820 rpm. Iar sondele lambda in momentul de fata cea de sus este originala a masinii iar cea de sun catalizator este una aftermarket, cea aftermarket a avut o sora identica dar s-a stricat anul trecut si de aceea am pus-o pe cea veche, motivul schimbului sondelor a fost ca in 2016 cand am cumparat masina nu imi ieseau noxele pt rar si meseriasii din service nu i mai dadeau de cap si m au pus sa-mi iau sonde noi si cu multa benzina buna si turata foarte mult abia am reusit sa trec atunci. Si acum ca si parere a voastra, sa iau doar o sonda noua si una bosch ca cele originale sau doua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

io-seicento Ati putea sa-mi explicati cum se face aceasta resetare a paramtrilor? Presiunea la benzina zic eu ca este ok, in video se vad parametri de presiune la benzina cat si a debitului de aer, si presiune as mai crede ca e ok.weekendul trecut am scos injectoarele si le-am curatat, dupa ce le-am montat la loc am scos capacul la rampa sa dau cheie sa vad ca vine benzina sa nu bag aer pe instalatie, si cum am pus contactul a tasnit benzina in capota stropind tot ce era pe langa masina inclusiv pe un amic.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 Si acum ca si parere a voastra, sa iau doar o sonda noua si una bosch ca cele originale sau doua?

 

Mi se pare mie sau au disparut niste postari?

Io nu mai inteleg masina ta are o sonda sau doua?

Uite aici video cum se face resetarea,dupa resetare o sa clipeasca in bord martorul obd,se tureaza motorul de 3 ori la 5000 ture,turat motor-asteptat sa se stabilizeze la relanti.Dupa ce se stinge becul din bord trebuie luat contactul si asteptat un minut sa isi rescrie parametri.

Jocul la supape l-ai verificat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ati pus nici un video. Masina mea are 2 sonde, este euro 4. Jocul la supape nu l-am verificat.

Blueeies, din curiozitate, daca apesi instant pedala de acceleratie pana la fund, ai o intarziere pana incepe sa se tureze masina? La mine daca apas acceleratie instant pana la fund ii ia cam 2 secunde pana incepe sa se accelereze..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blueeies, din curiozitate, daca apesi instant pedala de acceleratie pana la fund, ai o intarziere pana incepe sa se tureze masina? La mine daca apas acceleratie instant pana la fund ii ia cam 2 secunde pana incepe sa se accelereze..

Sincer nu am accelerat-o niciodata pana la podea pt o perioada mai lunga, dar din ce simt eu, in momentul cand apas pedala, se accelereaza aproape instantaneu, exista o intarziere dar foarte mica mai putin de jumatate de secunda, aproape instantaneu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am resetat computerul de bord exact ca in clip, am observat ca acum acceleratia raspunde mult mai bine, insa, vibratiile de care ma plang inca sunt prezente, cred ca voi cumpara o sanda lambda s-o inlocuiesc pe cea veche si vad pe urma daca isi revine. 

Aici am facut un print la sonde cum lucrau pe grafic, motorul fiind incalzit la 90 de grade, ciudat este ca cat a fost motorul rece nu se simteau vibratiile de care va zic. imagine: https://imgur.com/a/n5K6FuL

Pe acest link este exportul de la grafic cu durata si valorile sondelor : https://ufile.io/9877j (aveti nevoie de office excel sa-l vedeti)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat sa in vad in excel si nu merge.Cum fac sa vad graficul in loc de cifre?Este facut cu Fiat Ecu Scan?

Din fotografie pare ca sonda inainte de catalizator nu merge bine,ai facut inregistrarea la relanti sau cu motorul turat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In excel nu este grafic, sunt doar datele. poza cu graficul este mai mult la relanti, i-am dat si cateva pedale scurte..

Excel este export din multi ecu scan versiunea 2.2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.