Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

danielomihai

Lancia -istoria mărcii

Recommended Posts

  Lancia -istoria marcii

 

  VINCENZO LANCIA S-a nascut pe 24 august 1881 la Fobello, in Val Sesia. Tatal sau, cavalerul Giuseppe Lancia, facuse o avere in industria de conserve. Gratie posibilitatilor sale, familia petrecea verile la Fobello, iar restul anului la Torino, pe proprietatea din strada Vittorio Emanuele.

Cavalerul Lancia s-a gandit la viitorul fiecaruia din cei 4 copii ai sai: Giovanni, Arturo, Maria si Vincenzo, pe care il alinta Censin. Ultimul ar fi trebuit sa devina avocat. Insa la scoala Censin a fost un dezastru. Inteligenta avea, chiar sclipitoare, insa nu si-o punea sa lucreze. Era distrat, lipsit de ambitie. Cu durere in suflet, tatal a trebuit sa renunte la ideea de a face din el un avocat. Astfel ca la 12 ani il trimite la colegiu, in intentia de a-si lua macar o diploma de contabil

 

Distragandu-l si mai mult pe tanarul Vincenzo Lancia de la studiu, fratii Ceirano au deschis un atelier in curtea casei parintesti. Construiau biciclete pe care le vindeau sub marca Welleyes, intrucat numele englezesti aveau mare priza la public. Censin frecventeaza atelierul fratilor Ceirano si, in scurt timp, devine un mecanic priceput. Cand, mai tarziu, cei doi frati incep sa lucreze pe primele automobile, baiatul este cu adevarat fascinat.

Fugit de la colegiu, Vincenzo reuseste sa-i smulga tatalui sau permisiunea de a lucra cu fratii Ceirano. Obtine calificarea de contabil (asa cum pretinsese cavalerul Lancia, care considera mai onorabila aceasta meserie decat pe cea de mecanic), dar, desi contabil, acesta se ocupa de repararea motoarelor.

 

In 1899, gasind oarecare finantatori, fratii Ceirano demareaza productia unui automobil proiectat de inginerul Aristide Facciolo. Automobilul Welleyes are un mare succes, dar fratii Ceirano nu au putut face fata comenzilor. In iulie, accepta oferta venita din partea lui Giovanni Agnelli de a ceda pentru 30.000 de lire toate instalatiile si brevetul asupra marcii Welleyes, din care in scurt timp va deriva FIAT 3.5 CP.

Lancia, care are 18 ani, impreuna cu amicul sau de aceeasi varsta, Felice Nazzaro, intra in Fiat in calitate de piloti de incercari. In primii ani de existenta, Fiat participa intens in competitii. La volanul bolizilor – Lancia si Nazzaro. Cel din urma este un maestru al volanului. Lancia, in schimb, are un stil navalnic, fiind mai rapid, asta atunci cand nu dadea chiar de vreo nenorocire.

 

Lancia, meticulos si exigent in munca, in timpul sau liber devine un tip vesel si jovial. O persoana impunatoare si robusta inca din copilarie, ca adult este un pasionat de mancarurile bune, de petrecerea la un pahar cu prietenii si de opera. Un bun cunoscator al muzicii, il apreciaza in special pe Wagner. In 1906 devine constructor de automobile si, impreuna cu prietenul sau Claudio Fogolin, pe 29 noiembrie in acelasi an, fonda Lancia.

 

In 1922, pe cand ajunsese deja un industrias de succes, se casatoreste cu secretara sa Adele Miglietti, cu care va avea 3 copii: Anna Maria, Gianni si Eleonora.

Vincenzo Lancia continua sa urmareasca personal dezvoltarea noilor modele, adesea participand direct in teste.

 

Moartea sa intervine prematur pe 15 februarie 1937, la nici 56 de ani. In timpul noptii, Vincenzo Lancia este victima unui atac de cord; spera ca este vorba de o stare trecatoare si nu vrea sa o trezeasca pe sotia sa. Abia la 7 dimineata isi anunta medicul, care se precipita, dar nu se mai poate face nimic. Moare, neasteptat, omul caruia ii sunt dedicate cele mai importante pagini din istoria automobilului. Intuitia, originalitatea si curajul au fost trasaturile sale distinctive in munca de constructor.

Nu intamplator testamentul sau spiritual a fost tot un automobil: Lancia Aprilia. Modelul, care parea ca ingemaneaza traditiile firmei si virtutile omului care a condus-o, a fost primit initial cu scepticism. Linia parea prea indrazneata, iar tehnica prea inovatoare. E nevoie de ceva timp pentru ca Aprilia sa devina o regina a soselelor. Agila, foarte stabila, de un stil incredibil de modern si apreciat de toata lumea. Numai geniul lui Vincenzo Lancia prevazuse toate acestea.

 

- www.lancia.com -

1838_.jpg


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacat ca nenea Sergio M, vrea sa distruga acest mare brand auto............ dar poate ca si in cazul Alfa-Romeo, cand a vazut ca vrea sa-l cumpere VAG, a inceput sa prezinte programul 4-5-6, legat de viitorul AR.

 

Poate, daca vor veni semnale din China/Asia sau Europa, ca un nume mare va dori sa cumpere brandul Lancia, nenea Sergio va deschide ochii..........

Doamne-ajuta-ne !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 lucruri pe care nu le ştiai despre Lancia :

http://lanciafan.blogspot.ro/2014/09/15-lucruri-pe-care-nu-le-stiai-despre.html  ( blogul meu )

Tot pe el, gasiti si:

Forum-uri / club-uri LANCIA de pe internet = http://lanciafan.blogspot.ro/2014/09/forum-uri-club-uri-lancia-de-pe-internet.html

Pagini facebook LANCIA de pe internet = http://lanciafan.blogspot.ro/2014/09/pagini-facebook-lancia-de-pe-internet.html

The petition "Salviamo lo storico brand Lancia " on Change.org = http://lanciafan.blogspot.ro/2014/09/the-petition-salviamo-lo-storico-brand.html

Poate sunt si alti fani Lancia pe forum. multumesc !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.