Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

ElefantBv

[P0340] Fiat Stilo 1.2 16V

Recommended Posts

Buna ziua,

 

De ceva timp imi apare in bord la pornire [check-engine], am pus testerul pe masina si imi da eroarea [P0340]. Am cautat pe net legat de problema mea si am gasit un filmulet pe Youtube (

), am schimbat senzorul respectiv, dar eroarea e tot acolo si nu se poate sterge.

 

Distributia este la punct si a fost schimbata in urma cu aproximativ 4000 km, iar eroarea [P0340] o am de aproximativ 20 km.

 

Ca simptome: masina porneste mai greu si martorul [check-engine] aprins.

 

Eu ma gandesc ca ar putea fi vorba despre ECU. Aveti idee? A mai patit cineva la fel? 

 

Imi puteti recomanda pe cineva care repara ECU, care ar putea sa verifice daca e din ECU problema?

 

Astept raspuns.

 

Multumesc! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

 

Multumesc pentru raspuns. Am cablu KKL + MultiEcuScan, aveam 2 erori, una din ele am putut sa o sterg, dar pe aceasta din pacate nu. Cum am spus, am schimbat senzorul ca in video, dar simptomele au ramas.

 

Ca simptome: masina porneste mai greu si martorul [check-engine] aprins.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum este la Stilo,daca senzorul este cu 3 fire ar trebui sa aiba masa,alimentare si semnal.Poti masura sa vezi daca se alimenteaza,semnalul se masoara cu osciloscopul.Mai poate fi si cablajul intrerupt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia este ca eroarea a aparut asa din senin, am cautat ce ar putea fi... si am schimbat senzorul, dar nu s-a intamplat nimic. Am sters eroarea, cand pornesc apare iara. Cum am spus si mai spus are un singur siptom porneste un pic mai greu in rest nu am sesizat altceva.

 

Dar nici nu as avea incredere sa plec intr-un drum mai lung cu masina in starea asta. Intre timp am gasit si un electronist, am dat ECU jos de pe masina si voi merge la el sa il verifice. Am mai citit pe forumuri din strainatate ca ar putea fi o problema de ECU si sa nu citeasca senzorii... Incerc si asta, voi reveni dupa ce am un raspuns de la electronist.

 

Multumesc pentru raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cite stiu senzorul axa came foloseste doar la pornire ca sa spuna la ECU daca pistonul este pe evacuare sau ardere.Senzorul principal este pe arborele cotit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare sa incerc sa schimb si senzorul de la arborele cotit? Mie imi porneste mai greu (singurul simptom de altfel).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca era senzorul de pe arborele cotit, iti invartea dar nu pornea, dar poti sa-l dai jos si sa-l cureti, poate are mizerie pe el si nu reuseste sa citeasca bine fulia dintata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare sa incerc sa schimb si senzorul de la arborele cotit? Mie imi porneste mai greu (singurul simptom de altfel).

Electronistul ce a zis?Daca era senzorul arbore cotit cred ca ar fi dat eroare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am apucat momentan sa ajung la electronist, incerc saptamana asta. Masina merge in fiecare zi 15-20 km fara probleme, acelasi consum, trage la fel, singura problema fiind ca porneste mai greu si am eroarea acolo. 

 

Vreau sa o rezolv, pentru ca nu vreau sa se agraveze sau sa nu mai porneasca sau stiu eu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic,din ce am mai citit despre Stilo au probleme cu ECU.Dar poate fi si din cauza cablajului care face legatura dintre senzor si calculator.Porneste greu ce inseamna?Porneste la o cheie mai lunga sau mai multe chei?Ar mai putea fi si bujiile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porneste la o cheie mai lunga, bujiile sunt noi si ramane eroarea aprinsa P0340. Eu nu am avut probleme de pornire cu ea pana sa apara eroarea asta si a aparut aproape din senin... Am schimbat radiatorul, nu stiu daca are vreo legatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul l-ai schimbat cu unul nou sau sh? Nu cred sa aiba legatura cu radiatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzor nou, Bosch (cost aproximativ 180-190 lei).  Identic cu cel de pe masina si cel dinainte tot Bosch a fost, acelasi cod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ecu ce ai rezolvat, avea ceva, contacti dezlipiti, lipituri crapate ceva? E posibil sa fie ceva in legatura cu comunicarea cum a spus si colegul mai jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU am rezolvat nimic cu ECU momentan, nu am mai ajuns la electronist. Dar asa dintr-o data sa se dezlipeasca sau sa piarda comunicarea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum vreo 2 ani am vazut un filmulet cu un stilo care avea probleme, parca i se oprea in mers sau tot asa pornea greu, avea si martori destui in bord, iar tipul respectiv a dat ECU jos, l-a desfacut si a constatat ca un pin sau mai multi nu faceau contact, lipiturile erau proaste, din cauza supraincalzirii, iar problema asta e valabila la mai multe modele de la fiat cu anul de fabricatie pana prin 2003-2004 cred. In fine, dupa ce a depistat pini care nu faceau contact, le-a innoit lipiturile cu pistolul de lipit si masina a revenit la viata si nici pic de martor in bord. Nu bag mana in foc ca e de la ECU dar trebuie luat in calcul si varianta asta.

Am sa incerc sa gasesc filmuletul ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai mai putea verifica daca senzorul are continuitate, poate ca nu comunica cu ECU, am gasit un filmulet care te poate ajuta informativ cum sa verifici legaturile astfel sa vezi daca e de la senzor sau de la cablu: 

 

Am mai gasit ceva care arata ca atunci cand sezorul ajunge la o anumita temperatura nu mai functioneaza: 

 

La tine nu e cazul pentrut ca ai schimbat senzorul, dar nu strica sa-l verifici pe cel vechi. La tine cred ca e o comunicare proasta intre senzor si ECU, ti-as sugera sa verifici cablurile cu un multimetru asa vume in primul filmulet.

 

Uite si filmuletul despre care iti spuneam: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia e ca mie mi s-a intamplat chestia asta... asa dintr-o data, fara sa am vreun simptom sau ceva inainte. Masina mergea fara niciun fel de probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai de-asta e posibil sa fie o problema nu de la senzor sau ECU, ci de la comunicarea lui cu ECU sau poate chiar o proasta impamantare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dus masina la un electronist, zilele astea aflu exact care ar fi problema. O sa postez si aici pe forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu noutati... Din pacate problema este la distributie, speram sa nu fie, dar se pare ca nu e pusa chiar la "punct" si atunci apare eroare asta. Zilele astea repozitionez distributia si vedem daca "mai face" sau nu "mai face".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la cineva care a mai facut distributii la Stilo si care are dispozitivele de blocare axe came si arbore,ca degeaba pui cureaua la semn pe fulie daca ai deplasata axa came.Am patit acelasi lucru la Panda,schimbat cureaua si nu era la punct doar ca la mine nu arata nici o eroare.

De curiozitate,cum si-a dat seama electronistul ca este distributia de vina?

Uite aici cum se face distributia la 1.2 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electronistul a verificat calculatorul (ECU) si nu are nimic, tot el are un partener care face numai distributii, a dat jos capacul si a zis ca nu ar fi distributia la punct. Revin dupa ce se repozitioneaza toata distributia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electronistul a verificat calculatorul (ECU) si nu are nimic, tot el are un partener care face numai distributii, a dat jos capacul si a zis ca nu ar fi distributia la punct. Revin dupa ce se repozitioneaza toata distributia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.