Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Faraon28

Diverse probleme Fiat Punto Mk2

Recommended Posts

Intrucat in topic s-au discutat despre mai multe probleme, am hotarat sa redenumesc topicul in "Diverse probleme Fiat Punto Mk2". Totusi recomand sa se tina cont de celelalte topicuri si sa se posteze fiecare problema in topicul dedicat.

De asemenea doresc sa repartizez discutiile din acest topic in topicurile dedicate dupa caz, ca mai apoi sa sterg acest topic. Postarile nu vor fi sterse, ci doar mutate cat mai corespunzator cu putinta fiecare in topicul dedicat in functie de subiectul problemei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 14.09.2021 la 23:22, DanLazar a spus:

Imi pare rau dar nu am avut rabdare sa fac poze la reglajul distributiei dar sunt semne clare la pinionul crankshaft spre bloc motor si pinionul distributiei spre chiulasa,amandoua pinioanele au semne pe ele si trebuie sa corespunda pe carcasa din dreptul lor,recunosc ca nu a fost usor dar am urmarit niste tutoriale nemtesti si m-am lamurit,cat despre eroarea de abs este si ea clara pentru ca in incercarea de a avea frana  de mana am  tot strans reglajul din habitaclu fapt ce a dus la uzura excesiva de pe parghia de la sabot stanga ce a dus prin frecare  la distrugerea inelului abs de pe tambur,asa ca... atentie la neatentie!,si inca ceva important,senzorii de abs la masurare  indica pe ohmetru numai intro pozitie in cealata nu la fel ca o jonctiune dioda sau tranzistor! O seara placuta tuturor!

 

20210917_144224.jpg

20210917_143919.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am refacut distributia si am facut si cateva poze pentru a fi mai usor si celor care nu au*curaj* sa o regleze ,in poze se vede clar cum trebuie sa se alinieze punctele de pe pinioane cu cele de pe bloc sau chiulasa,am refacut distributia pentru ca nu e suficient sa vina semnele far a fi intinsa cureaua,asta pentru ca atunci cand se intinde cureaua semnele de pe pinioane si bloc sau chiulasa se deplaseaza,verificati de doua ori daca semnele de la pinioane coincid cu cele de pe bloc sau chiulasa.Succes!

Edited by DanLazar

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce ai refacut distributia?

Pe fulia axului cu came se vad in poza numai semnele pe care le-ai facut cu vopsea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Distributia am refacut o pentru ca nu am strans la cuplu fulia motorului si se slabise,plus un zgomot ca de tinichea,punctele facute cu vopsea le am facut pentru a se vedea mai bine si sunt exact peste punctele marcate de fabricant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara domnilor! dupa cele expuse mai sus imi persista niste coduri de eroare care nu-mi dau pace,este vorba de codul pentru senzorul de viteza care imi arata viteza doar 2-5 minute dupa care acul se duce la zero,uneori porneste in plină viteza dupa care se opreste din nou dupa cateva minute,Senzorul de viteza a fost inlocuit cu unul nou si defectul persista identic, al II lea cod este  ABS care sta aprins tot timpul,nu le dau de cap ,am verificat si curatat cu spray contact toate mufele de pe motor,am curatat cu pensula toti senzorii ABS, am inlocuit talerii sau port tambur cum le mai zice (cei cu rulmenti  ce au acel inel abs pe ei),se mai aprinde aleatoriu senzorul chek engine dar motorul toarce ca un pisoi :)

Edited by DanLazar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident la senzorul de viteza e o problema. Ai spus ca la aspect cel pe carel-ai cumparat arata ca cel pe care l-ai inlocuit. Mai important insa e firma. Verifica ce firma e (cred ca Bosch e originalul) si cauta unul tot asa. Mufa presupun ca ai pus-o cum trebuie, nu a ramas cuplata partial. Verifica totusi, cu lumina, chiar daca spui ca ai curatat, cum arata contactele din mufa cablului de la senzor. Mai e foarte posibil sa fie foarte usor intrerupt cablul intr-un loc si cand il masori de continuitate, datorita pozitiei in care il misti sa aiba continuitate, dar apoi in mers se intrerupe din nou. Cred ca asta e cauza, pt ca se tot decupleaza/cupleaza. Asta sau contacte imperfecte. Ar trebui sa dublezi cablul si sa vezi cum se comporta.

La ABS senzori curatati cu peria nu e suficient. Cred ca ar trebui sa existe o masuratoare pe care o poti face sa determini un senzor defect. Cauta, poate gasesti sau rugam colegii, cine stie mai exact ce se poate face cu senzorii pt a remedia problema. Roti blocate nu ai, niciuna?

Edited by Mike1alike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am frane bune,nu e nici o roata blocata,senzorul de viteza nu este bosch ci ERA,wwweraspares.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca si cu o aerisire a franelor. Poate scapi de eroare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 10.10.2021 la 21:07, DanLazar a spus:

Buna seara domnilor! dupa cele expuse mai sus imi persista niste coduri de eroare care nu-mi dau pace,este vorba de codul pentru senzorul de viteza care imi arata viteza 

Ce cod ai mai exact?

Sunt modele de Punto care nu folosesc senzorul de viteza de pe cutia de viteze, (cum este si al meu), citeste viteza prin intermediul senzorilor de abs. Din moment ce la tine exista fluctuatia la acul de viteza si iti mai apare si martorul de abs, probabil ca exista o problema la unul sau mai multi senzori. Ai putea sa-i masori sa vezi care e cu problema, dar inainte de toate vezi ce cod de eroare ai.

Un alt aspect important este sa reglezi bine sabotii din autoreglajul ala, altfel risti sa distrugi si noile inele magnetice de pe rulmenti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut acum o diagnoza cu OBD si am codurile P0300 si P0500,nu inteleg de ce imi da missfire pe un cilindru,motorul merge frumos,rotund! sa fie din cauza gazului?

Am refacut reglajul pe saboti si am frana de mana buna ,nu freaca nimic ,am masurat ohmetric senzorii Abs unul cate unul si am avut 8,4 kohm pe fiecare,doar pe cel de pe spate unde am gasit o  izolatie semn ca ar fi fost intrerupt,l-am desfacut si am gasit cablu innadit dar cu contact bun si curat dar am 6,8 kohm pe el,i-am curatat cu spray si pensula cu grija pe toti la rand,toate mufele de la senzori au fost curatate cu spray contact iar cand sa terminat sprayiul am curatat cu alcool isopropilic,in rest masina merge racheta,raspunde bine la comenzi ,as fi incantat de ea daca nu m-ar sacai codurile de eroare si martorul ABS care nu se stinge niciodata

Edited by DanLazar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Sigurantele de la ABS le-ai verificat? Safie bune si sa file la locul corect (am mai auzit cind au fost puse sigurante in alte locuri).

Si mufele de la modulul abs, de la ecu si de la bord.

 

Uite o schema mai jos, este de la masini fara controlul tractiunii, am si de la modul cu tcs, daca vrei.

Screenshot_15.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru schema gabimilo1,am o rugamite la cei ce au punto,sa faca o poza cu tabloul de sigurante din habitaclu si motor,cred ca aici ar fi problema la mine pentru ca am verificat continuitatea cablurilor de la senzori si este ok,chiar am ajuns in impas de idei pentru remedierea acestor defecte,efectiv nu stiu ce sa mai fac,niste idei mi-ar fi de folos,multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca la senzorul de viteza sa dublezi cu un cablu. Poate cel de pe masina are o intrerupere fina si cand tragi de el sa il masori se atinge si are continuitate, la fel si in mers pana ce din cauza vibratiilor se intrerupe din nou, daca acolo e problema.

Missfire cred ca este dat de knock senzor, cred ca e undeva pe motor localizat, nu stiu exact dar cred ca daca te pui sa cauti, gasesti informatii despre el. Daca motorul merge bine, poate la senzor e problema.

Edited by Mike1alike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.