Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Mihai Manea

Diverse probleme Fiat Punto Mk2

Recommended Posts

Lucrurile s-au limpezit, am facut o diagnoza cu obd si mi-a dat missfire pe cilindrul 4 am scos bujia si era afumata si umeda , am scos chiulasa de pe motor,garnitura de chiulasa era arsa intre pistoanele 3-4,maine o pun in functiune montand toate anexele si revin cu amanunte,o seara placuta tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat la loc toate anexele si am reglat distributia,motorul merge bine,mi-a ramas doar martorul abs aprins in bord,am facut o noua diagnoza cu obd si nu mai am coduri de eroare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cite stiu eroarea de pe abs nu poate fi citita cu testerul acela, acela cred ca citeste doar erorile de pe ECU.

Cred ca trebuie ceva dedicat fiat ca sa poti intra pe module.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna treaba cu garnitura de chiulasa. Era bun de faceai poze cu semnele pt reglajul distributiei, sa le pui aici.

Cum te-ai ales cu eroarea de abs? Ai uitat ceva neconectat la pompa? Frana functioneaza bine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eroarea respectiva indica o problema la unul sau mai multi senzori de abs. Cu toate ca e destul de greu de crezut sa se fi intamplat asta, iti recomand sa urmaresti traseul firelor ce duc la senzorii de pe rotile din fata, poate ai piscat firul fara sa vrei, sau poate ai deconectat mufa din greseala atunci cand ai dat chiulasa jos.

Sau poate ca atat inelele magnetice de pe rulmenti cat si senzorii sunt incarcati cu pulberea aia fina care se depune si e nevoie doar sa-i cureti cu o pensula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau dar nu am avut rabdare sa fac poze la reglajul distributiei dar sunt semne clare la pinionul crankshaft spre bloc motor si pinionul distributiei spre chiulasa,amandoua pinioanele au semne pe ele si trebuie sa corespunda pe carcasa din dreptul lor,recunosc ca nu a fost usor dar am urmarit niste tutoriale nemtesti si m-am lamurit,cat despre eroarea de abs este si ea clara pentru ca in incercarea de a avea frana  de mana am  tot strans reglajul din habitaclu fapt ce a dus la uzura excesiva de pe parghia de la sabot stanga ce a dus prin frecare  la distrugerea inelului abs de pe tambur,asa ca... atentie la neatentie!,si inca ceva important,senzorii de abs la masurare  indica pe ohmetru numai intro pozitie in cealata nu la fel ca o jonctiune dioda sau tranzistor! O seara placuta tuturor!

Edited by DanLazar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrucat in topic s-au discutat despre mai multe probleme, am hotarat sa redenumesc topicul in "Diverse probleme Fiat Punto Mk2". Totusi recomand sa se tina cont de celelalte topicuri si sa se posteze fiecare problema in topicul dedicat.

De asemenea doresc sa repartizez discutiile din acest topic in topicurile dedicate dupa caz, ca mai apoi sa sterg acest topic. Postarile nu vor fi sterse, ci doar mutate cat mai corespunzator cu putinta fiecare in topicul dedicat in functie de subiectul problemei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 14.09.2021 la 23:22, DanLazar a spus:

Imi pare rau dar nu am avut rabdare sa fac poze la reglajul distributiei dar sunt semne clare la pinionul crankshaft spre bloc motor si pinionul distributiei spre chiulasa,amandoua pinioanele au semne pe ele si trebuie sa corespunda pe carcasa din dreptul lor,recunosc ca nu a fost usor dar am urmarit niste tutoriale nemtesti si m-am lamurit,cat despre eroarea de abs este si ea clara pentru ca in incercarea de a avea frana  de mana am  tot strans reglajul din habitaclu fapt ce a dus la uzura excesiva de pe parghia de la sabot stanga ce a dus prin frecare  la distrugerea inelului abs de pe tambur,asa ca... atentie la neatentie!,si inca ceva important,senzorii de abs la masurare  indica pe ohmetru numai intro pozitie in cealata nu la fel ca o jonctiune dioda sau tranzistor! O seara placuta tuturor!

 

20210917_144224.jpg

20210917_143919.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am refacut distributia si am facut si cateva poze pentru a fi mai usor si celor care nu au*curaj* sa o regleze ,in poze se vede clar cum trebuie sa se alinieze punctele de pe pinioane cu cele de pe bloc sau chiulasa,am refacut distributia pentru ca nu e suficient sa vina semnele far a fi intinsa cureaua,asta pentru ca atunci cand se intinde cureaua semnele de pe pinioane si bloc sau chiulasa se deplaseaza,verificati de doua ori daca semnele de la pinioane coincid cu cele de pe bloc sau chiulasa.Succes!

Edited by DanLazar

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce ai refacut distributia?

Pe fulia axului cu came se vad in poza numai semnele pe care le-ai facut cu vopsea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Distributia am refacut o pentru ca nu am strans la cuplu fulia motorului si se slabise,plus un zgomot ca de tinichea,punctele facute cu vopsea le am facut pentru a se vedea mai bine si sunt exact peste punctele marcate de fabricant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.