Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Mihai Manea

Diverse probleme Fiat Punto Mk2

Recommended Posts

Salut.Am un Fiat Punto din 2000 iar la plecare nu are demaraj si uneori la plecarea de pe loc fierbe ceva in zona motorului.Un sfat...!!!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti apere vreun martor in bord? Nivelul antigelului cum e? Poate ai instalatia neaerisita.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la service!  Daca nu vrei, verifica ce a spus colegul, plus verificare filtru aer, corp clapeta acceleratie, eventual pompa benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta asteptam, sa confirme aparitia martorilor in bord, ca daca ii apare martorul cu motorul galben, poate fi legat de sistemul de aprindere/injectie, poate chiar de la bobinele de inductie, dar, cum am zis trebuie sa apara ceva in bord. La fel de bine poate fi si din ambreiaj, garnitura chiulasa arsa etc... Deci pot fi multe cauze, de-asta avem nevoie de mai multe informatii ca sa ne facem o idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua, colegii. 

Am și eu o problema la Fiat Qubo. 

De curând i-am schimbat bujiile, sonda lambda   ulei, filtre... 

 A doua zi mașina a început sa se comporte f urat... Tremura tare motorul și da fim alb f mult... Si înțepător... 

 Îmi e teama sa mai plec la service cu ea... Am sunat câțiva prieteni și mi-au zis ca este ori garnitura ori chiar chiulasa... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, justflorin a spus:

Bună ziua, colegii...Am și eu o problema la Fiat Qubo. 

De curând i-am schimbat bujiile, sonda lambda   ulei, filtre... A doua zi mașina a început sa se comporte f urat... Tremura tare motorul și da fim alb f mult... Si înțepător... 

 Îmi e teama sa mai plec la service cu ea... Am sunat câțiva prieteni și mi-au zis ca este ori garnitura ori chiar chiulasa... 

Buna venit pe forum!

Intrucat nu avem sectiune pentru Qubo, putem discuta aici problema ta, ulterior o vom muta in sectiunea "Alte modele" iar daca vor mai veni si alti posesori de Qubo, vom deschide o sectiune dedicata.

Inainte de toate, ce motorizare ai?

Simptomele au aparut imediat dupa ce ai facut schimbul?

Din descrierea ta, susceptibila ar fi garnitura de chiulasa, dar pentru asta ar trebui sa iti scada si antigelul din vas si eventual sa auzi bolboroseli in instalatia de racire, de asemenea ar trebui sa ti se ridice si temperatura motorului peste limita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua. Mulțumesc ptr răspuns. 

 Este 1,3 D Multijet 75 cai. 

După ce s-a răcit motorul, dimineața a început sa tremure motorul și fum f mult.  A scăzut nivelul antigelului. Am verificat uleiul... Este pe joja la max.. Pare curat. Nu are spuma la bușonul de alimentare cu ulei, lichidul de răcire este curat. Nu am văzut urme de ulei în el.  

 Motorul și după 2 ore de mers în București cu mașina nu trece de 90 grade. 

 Aveți cunoștință cum pot ști sigur ce problema are?  La service-urile care am fost.... Ba EGR, ba injector, turbina... Mi-au zis și ca e chiulasa fisurata unii. Alții ca să o scot pe autostrada și sa ma dau la ea, sa o supraturez ca sunt înfundate injectoarele... Alții sa nu mai merg cu ea ca ii sparg motorul... 

 Nush ce sa fac... Îmi e și teama sa mai merg cu ea. 

 Va mulțumesc ptr timpul acordat. 

Edited by justflorin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauzele pot fi multiple, dar daca nivelul antigelului scade, e posibil sa fie garnitura de chiulasa piscata si baga antigel in cilindru motiv pentru care scoate fum alb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ne spuneti si noua ce ati rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare colegii. 

Încă nu am rezolvat problema. 

Am schimbat sonda lambda, bujiile.. Sunt 2 perechi diferite... Unele mai ieftine.. Am dat 60 lei pe bucata și celelalte 2 au costat 900 lei... 

Schimbat ulei, filtre.. 

 Rectificat injectoare... 1200 lei toate 4.. Problema încă exista. 

 Maine ma bag pe autostrada sa ii dau forja..asa mi s-a recomandat de la service Nissan. Unde am fost cu ea. 

 Va transmit care va fi situația. 

Seara buna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin. 

Colegii ce antigel folosiți ptr mașina? 

Mie mi s-a spus ca nu ar fi problema la chiulasa sau garnitura deși îmi fierbe apa ptr ca am antigel prost.. Cu grad de fierbere la 100 grade. Dacă as folosii unul bun ar trebui sa fiarbă pe la 130 grade.. Zic ei... În rest menționez ca uleiul motorului își menține nivelul și este curat... Cam subțire mi se pare dar curat, antigelul din vas nu îl  mai pierde... Dar fierbe după 50 km prin oraș... Eu am băgat g12 roz.. Nu mai știu marca... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Azi am fost cu mașina pe autostrada... Am alergat-o 5 ore în 3500 ture... Am stat la 130 km /ora cu a 4-a... Motorul s-a comportat excelent dar tot scoate fum la fiecare pornire... Opriri ptr verificare după fiecare 150 km... Am constatat ca îmi pierde ulei servodirectie la roata din dreapta.. Bănuiesc eu ca e o conducta fisurata. 

 În parcare când am ajuns... Am lăsat motorul pornit ptr 10 min dar am constatat ca s-a oprit ventilatorul de pe radiator și mi-a crescut apa la 120 grade... Poate nu e grav. Mașina în cei 5- 600 km parcurși nu a sărit de 90 grade. S- a comportat super. Chiar am fost incantat... Cuplu bun.. Îmi tremura uneori volanul dar cred ca este de la conducta fisurata de la servodirectie... Poate prindea aer.. Nush.. 

Voi face o noua constatare și revin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Antigel tot G12 roz folosesc si eu, diluat cu apa 1:1, presupun ca la fel l-ai diluat si tu. Verifica la ventilator siguranta termica, presupun ca ti-e arsa si ventilatorul functioneaza de aceea numai pe treapta 2, insa asa presiunea si temperatura sunt prea mari in sistem. In 10 min cu motorul pornit, trebuia sa mearga ventilatorul pe treapta 1, siguranta termica e pe ventilator, sub mufele pe care se conecteaza 2 fire (tensiunea pt faza 1 si faza 2).

Apoi asigura-te ca valva de la capacul radiatorului deschide la 1 bar, sau cumpara direct un capac nou, rolul valvei e sa elibereze presiunea atunci cand e prea mare.

Iti recomand sa faci si o spalare a sistemului de racire cu apa distilata si sare de lamaie in raport 100g sare/1l apa. Sunt multe mizerii colmatate in sistem si ai face foarte bine sa faci aceasta spalare, sa deschizi si caloriferul atunci cand o faci. Dupa spalare faci 1-2 clatiri, apoi antigel nou, aerisit bine si ar trebui sa nu mai ai probleme.

Uite-te in acest topic, sa vezi ce poate iesi din sistemul de racire daca il speli:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 22.08.2021 la 12:44, Mike1alike a spus:

Salut. Antigel tot G12 roz folosesc si eu, diluat cu apa 1:1, presupun ca la fel l-ai diluat si tu. Verifica la ventilator siguranta termica, presupun ca ti-e arsa si ventilatorul functioneaza de aceea numai pe treapta 2, insa asa presiunea si temperatura sunt prea mari in sistem. In 10 min cu motorul pornit, trebuia sa mearga ventilatorul pe treapta 1, siguranta termica e pe ventilator, sub mufele pe care se conecteaza 2 fire (tensiunea pt faza 1 si faza 2).

Apoi asigura-te ca valva de la capacul radiatorului deschide la 1 bar, sau cumpara direct un capac nou, rolul valvei e sa elibereze presiunea atunci cand e prea mare.

Iti recomand sa faci si o spalare a sistemului de racire cu apa distilata si sare de lamaie in raport 100g sare/1l apa. Sunt multe mizerii colmatate in sistem si ai face foarte bine sa faci aceasta spalare, sa deschizi si caloriferul atunci cand o faci. Dupa spalare faci 1-2 clatiri, apoi antigel nou, aerisit bine si ar trebui sa nu mai ai probleme.

Uite-te in acest topic, sa vezi ce poate iesi din sistemul de racire daca il speli:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut cu respect,sunt nou posesor al unui Fiat Punto 2002  si am o problema de care nu pot sa scap ,motorul merge bine doar ca mai fluctueaza putin ralantiul,cred ca de la gaz prost se trage dar nu ma deranjeaza asa de tare,problema mare este ca in timpul mersului acul vitezometrului cade la zero iar la fiecare pornire porneste si el insa nu merge decat cateva minute si se opreste din nou aparand si martorul (!),daca iau contactul in timpul mersului si il pun din nou porneste iar si merge putin samd,deasemeni martorul ABS este aprins tot timpul,am verificat senzorii pe fiecare roata si sunt buni ohmetric,am schimbat senzorul de viteza, am facut o diagnoza si am urmatoarele coduri de eroare;U1601,p0500,p0420,p0300,astept un sfat de la dumneavoastra,multumesc ,o zi placuta tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U1601 - un cod pacatos, reprezinta o eroare de comunicare la ECU, pe linia Can Bus Systems. Indicat sa scoti mufele din calculator si sa le cureti cu spray de contacte. Poate sa apara si de la baterie cu probleme sau daca ai mai multe chei de masina pe acelasi brelog si cand pui in contact zapacesti imobilizatorul cu celelalte chei.

P0500 - eroare senzor de viteza a autoturismului. De aceea pica acul. Verifica sa nu fie cablul deteriorat, insa cred ca trebuie sa inlocuiesti senzorul. Se afla pe cutia de viteze, cred ca e in partea dinspre parbriz, il gasesti dupa cablul electric conectat.

P420 - probleme la catalizator. Iti recomand sa faci o spalare cu otet, ca cea recomandata in acest topic de colegul xliviu123:

P0300 - misfire in 2 sau mai mult de 2 cilindrii. Probleme cu arderea, trebuie pus la punct, vazut ce nu merge. Poate e nevoie sa inlocuiesti bujii, fise, bobine, poate altceva.

Cand spui ca de la "gaz prost" iti fluctueaza ralantiul, te referi la benzina sau ai si GPL?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Mike1alike a spus:

U1601 - un cod pacatos, reprezinta o eroare de comunicare la ECU, pe linia Can Bus Systems. Indicat sa scoti mufele din calculator si sa le cureti cu spray de contacte. Poate sa apara si de la baterie cu probleme sau daca ai mai multe chei de masina pe acelasi brelog si cand pui in contact zapacesti imobilizatorul cu celelalte chei.

P0500 - eroare senzor de viteza a autoturismului. De aceea pica acul. Verifica sa nu fie cablul deteriorat, insa cred ca trebuie sa inlocuiesti senzorul. Se afla pe cutia de viteze, cred ca e in partea dinspre parbriz, il gasesti dupa cablul electric conectat.

P420 - probleme la catalizator. Iti recomand sa faci o spalare cu otet, ca cea recomandata in acest topic de colegul xliviu123:

P0300 - misfire in 2 sau mai mult de 2 cilindrii. Probleme cu arderea, trebuie pus la punct, vazut ce nu merge. Poate e nevoie sa inlocuiesti bujii, fise, bobine, poate altceva.

Cand spui ca de la "gaz prost" iti fluctueaza ralantiul, te referi la benzina sau ai si GPL?

Masina merge cu benzina si GPL(,porneste cu benzina si continua cu GPL),bujiile sunt noi,(poate reglajul electrodului sa fie de vina)apropos,cat trebuie sa fie distanta la electrod?am curatat toate  contactele electrice cu spray contact,nu am folosit alta cheie pentru pornire,am inlocuit senzorul de viteza si....ma disperat! nu stiu ce sa mai fac:((

Edited by DanLazar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat toate  mufele de la ecu si ce este langa el pe motor  ,le-am curatat cu spray contact si U1601 a disparut insa nu scap de problema acului de viteza care se opreste la scurt timp dupa ce pun masina in miscare 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai inlocuit senzorul de viteza sa te asiguri ca ai pus modelul care trebuie si sa te asiguri ca firele lui nu sunt intrerupte pe undeva. Poti sa cureti cu spray de contact si mufele prin care se conecteaza cablurile la calculator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul de viteza l-am comandat la bardy cu talonul masinii,altfel nu poti comanda nimic acolo,oricum senzorul era identic la aspect cu cel vechi,m-am uitat la cabluri si sunt bune toate,nu am gasit nimic topit sau rupt,nu-mi dau seama unde ar putea fi un contact imperfect,sigurantele sunt  bune toate,am facut totusi o greseala pe care mi-o asum,am gasit o siguranta de 7,5 A arsa in tabloul din habitaclu cand le-am scos pe toate gramada si nu mai stiu din ce loc am scos-o pe cea defecta,de atunci tot verific sigurantele de 7,5 A pe rand cu speranta ca sa ars din nou dar nu sa mai ars nici una pana acum,cred ca vorbim de un defect atipic la punto sau poate ma insel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, incearca si cu un senzor second, din dezmembrari ( dar sa fie original obligatoriu), macar de proba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sectiunea "Descarcari" este disponibil manualul de utilizare, descarca-l si vezi ca acolo ai schema tabloului de sigurante, atat cel din compartimentul motor cat si cel din habitaclu, astfel vei putea vedea daca le-ai pus inapoi in ordinea corespunzatoare.

Dar de ce le-ai scos pe toate gramada si nu ai inlocuit-o doar pe cea defecta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru manualul de utilizare blueeise,pur si simplu nu am avut rabdare sa le scot pe fiecare in parte sa le verific,am facut poza cu telefonul si le-am scos pe toate ,sigur greseala asta nu o voi mai face in viitor,acum ma rog sa se mai arda odata ca sa stiu unde este buba...

Voi posta imediat ce rezolv problema asta!o seara buna tuturor!

Edited by DanLazar
multumesc gabimilo1 pentru ideea de senzor sh

Share this post


Link to post
Share on other sites

In timp ce ma deplasam pe centura motorul a pierdut din putere si in final sa oprit,am  pornit din nou si am incercat sa plec dar motorul nu mai are putere si se opreste,m-am uitat la bujii si sunt toate afumate,am schimbat bujiile,bobinele si fisele dar defectul persista,ii fac azi o diagnoza cu obd si vin cu amanunte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.