Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Faraon28

Diverse probleme Fiat Punto Mk2

Recommended Posts

Am incercat sa gasesc pe forum o problema de acest gen, insa nu am gasit, de aceea imi cer scuze pentru deschiderea acestui topic...

Saptamana trecuta am adus un fiat punto 1,2 8v din 2000 pentru sotia mea...arata bine, mecanicul a schimbat distributia, filtrul de aer, pompa de apa..., insa mi-a zis ca ar fi o problema la o bujie si ca ar fi bine sa schimb bujiile...

Spre surprindereaa mea, desi masina are 140,000 KM, inca avea bujii originale fiat pe ea...Am zis ca trebuie sa le schimb, mai ales ca dupa ce a schimbat mecanicul distributia am avut sensatia ca nu a aerisit ca lumea instalatia....Am schimbat si bujiile, dar a sesizat aceeasi problema...uneori la relanti, nu tot timpul, trepideaza usor....Am descoperit ca un injector (pistonul4) nu lucreaza...L-am intrebat pe mecanic daca se poate curata injectorul, poate isi da drumul, mai ales ca anii trecuti la supernova dadeam jos injectoarele si le curatam...Mecanicul nici nu a auzit de asa ceva...mi-a zis sa-l schimb cu unul de la dezmembrari, sa nu fie nou ca atunci e problema cu celelalte care sunt folosite....Ce parere aveti voi?

Asta ar fi una dintre probleme...

O alta problema, mult mai importanta este faptul ca merg cate o data cu masina, duminica am facut 50KM si nu am avut probleme sa se incalzeasca motorul la 100 grade..., insa dupa ce am ajuns in oras, am oprit si dupa 5 minute am pornit in alta parte, in oras...maxim 500 m. si acul sare pe rosu...Este cand pornesc masina prin oras, merg 3-4 km si nu urca acul mai mult de jumate, ca daca dupa 15-30 minute sa pornesc si in 3-4 minute sa urca pe rosu...nu tot timpul urca pe rosu...Concluzia mecanic ca e dusa garnitura...Zice ca nu trebuie daca deschide dopul de la borcanul de la radiator sa scoata apa afara sau sa faca presiune pe instalatie...M-am uitat la "joja ulei". dar nu se pare sa aiba apa...ulei nu prea pare sa fie in borcan...sau cel putin nu imi dau seama...apa e curata, nu neagra cum e uleiul (inca nu am schimbat uleiul, am zis sa circul cateva zile cu masina sa constat ce probleme ar avea si abia apoi sa-i fac schimbul de ulei) Fum alb nu scoate decat cand pornesc mortorul...dupa ce se incalzeste masina, nu mai scoate fum alb, nici o culoare, nici nu scoate apa pe teava de esapament...

Un prieten, mi-a sugerat sa incerca sa scot termostatul sa vad daca asa se mai incalzeste masina cu acul la 100 grade...Desi mie imi da senzatia ca lucreaza...dupa ce pronesc motorul si merg cu masina urca pana mai mult de jumate si pe urma scade la jumate si ramane acolo tot drumul, ca apoi daca opresc masina si pornesc cate o data (nu tot timpul) dupa 5 minute sa urce pe rosu...

Dupa ce urca pe rosu, las vreo 5 minute masina oprita, deschid robinetul de pe radiator sa sa scoata aerul, si pronesc...nu mai urca pe rosu...ramane la jumate...a doua zi, apa e mai putin de minum si competez cam juma de litru daca nu mai mult de apa....Merge ok ca apoi dupa o oprire sa faca iar aceleasi probleme...

Ce parere aveti, ce sfaturi imi dati? Care sa fie problema...? E piscata garnitura??? Nu ar trebui ca tot timpul sa incalzeasca motorul cu acul pe rosu? Am aerisit de nu stiu cate ori, caldura baga in masina....

A mai este o problema caldura imi merge numai pe treapta 4, pe 1-2-3 nu merge , nu stiu daca e contactul sa "butonul " de caldura nu merge decat pe 4...Se poate schimba sau trebuie curatat ...

Ce parere aveti?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand iti pot sugera sa schimbi mecanicul sau sa ceri o parere altui mecanic.. 

Legat de trepidatii si de injector intreaba si tu undeva unde stii ca se sufla injectoare daca au mai facut de punto. E aproape imposibil sa nu mearga suflate. Cu fisele cum stai? Sa nu fie vreuna piscata si sa fure.. Eu am patit`o..

Legat de apa incearca la termostat cum au zis si colegii..

Iar de caldura verifica in primul rand toate sigurantele apoi releele. E posibil sa fie si din buton dar incearca cu astea mai intai si poate se rezolva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat mecanicul, injectorul l-am curatat eu, insa pe partea de chiuloasa nu m-am bagat...mai ales ca trebuia luata jos cureaua de districbutie...azi am fost la noul mecanic...dat jos chiuloasa...rezultat, garnitura arsa...apa in postonul 4, Am asistat lla aceasta operatie...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca ai descoperit pana la urma , dar de atunci poate ca ai si vandut-o , cunosc problema...aveai scurgeri din instalatia de racire , scurgerea poate sa fie foarte mica, iar cand antigelul(apa) scadea mai jos de minimul borcanului de pe radiator , cand stateai la relanti sau cand mergeai prin oras cu 10..20..km/h se ridica apa , radiatorul neavand apa suficient nu avea ce sa raceasca ventilatorul si de aceia se ridica temperatura in instalatie, bineinteles cand mergei normal , acul statea la locul lui. Iti dai foarte greu seama, mecanicul de ex mia zis ca e radiatorul infundat, dar dupa ce am schimbat si radiatorul si termostatul am descoperit singur. Poti sa iti dai seama de problema in sine prin verificarea permanenta (1-2 zile) a antigelului.

 

Sper sa va fie de folos! Nu doar celui in cauza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Am un Fiat Punto din 2000 iar la plecare nu are demaraj si uneori la plecarea de pe loc fierbe ceva in zona motorului.Un sfat...!!!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti apere vreun martor in bord? Nivelul antigelului cum e? Poate ai instalatia neaerisita.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la service!  Daca nu vrei, verifica ce a spus colegul, plus verificare filtru aer, corp clapeta acceleratie, eventual pompa benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta asteptam, sa confirme aparitia martorilor in bord, ca daca ii apare martorul cu motorul galben, poate fi legat de sistemul de aprindere/injectie, poate chiar de la bobinele de inductie, dar, cum am zis trebuie sa apara ceva in bord. La fel de bine poate fi si din ambreiaj, garnitura chiulasa arsa etc... Deci pot fi multe cauze, de-asta avem nevoie de mai multe informatii ca sa ne facem o idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut! Am un fiat punto 1.2 benzina care pur și simplu nu mai vrea sa meargă. Am mers cu mașina seara, am parcato frumos, a mers excelent. A doua zi când sa o pornesc și sa plec, nu a mai vrut. Ma chinui de o luna sa i dau de cap. Am scanat o și cu testeru, i am înlocuit pompa de benzina și capacul cu plăcuta de accelerație, și nimic. La tester mi a apărut o eroare legata doar de cheia electronica. Problema este ca nu e cheia de vina. Dacă scot mufa de la senzorul de presiune debit din galeria de admisie și pun un plastic peste gaura de tras aer, se accelerează foarte bine, dar în maxim 1 minut se oprește.  Iar dacă ii las filtrul de aer pus și mufa de la senzorul de presiune, o pot accelera puțin doar dacă mișc pedala foarte repede. Dacă încerc sa o accelerez la maxim, uruie și se oprește. Va rog ajutați ma. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, Crearea de topicuri noi similare cu unele existente deja, nu face altceva decat sa incarce inutil forumul. Pe viitor iti recomand sa verifici daca exista un topic legat de problemele cu care te confrunti.

Topicul tau a fost mutat in topicul potrivit.

Sincer sa fiu sunt putin confuz:

Nu mai vrea sa mearga in ce sens, nu porneste, sau porneste si nu mai pleaca deloc?

Ce versiune de motor ai, 8v sau 16v?

De ce ai schimbat clapeta de acceleratie, ce avea vechea clapeta?

Zici ca ai o eroare legata de "cheia electronica" ce cod de eroare ai mai exact.

Lasa-ne cateva detalii ca sa incercam sa te ajutam.

Asa la prima impresie, as banui motorasul pas cu pas; senzorul map sau poate vreo fisura la vreun furtun....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, blueeies a spus:

Salut, Crearea de topicuri noi similare cu unele existente deja, nu face altceva decat sa incarce inutil forumul. Pe viitor iti recomand sa verifici daca exista un topic legat de problemele cu care te confrunti.

Topicul tau a fost mutat in topicul potrivit.

Sincer sa fiu sunt putin confuz:

Nu mai vrea sa mearga in ce sens, nu porneste, sau porneste si nu mai pleaca deloc?

Ce versiune de motor ai, 8v sau 16v?

De ce ai schimbat clapeta de acceleratie, ce avea vechea clapeta?

Zici ca ai o eroare legata de "cheia electronica" ce cod de eroare ai mai exact.

Lasa-ne cateva detalii ca sa incercam sa te ajutam.

Asa la prima impresie, as banui motorasul pas cu pas; senzorul map sau poate vreo fisura la vreun furtun....

Nu pornește, și de plecat după loc, pleacă doar dacă ii acopăr gura de tras aer.  Motorașul pas cu pas, dacă ar fi defect ar sta măcar accelerata. Azi am încercat sa ii dau cu spray cu gaz la gura de tras aer și se accelerează extrem de bine, ba chiar își tine relantiu perfect atât timp cât sau cu spray. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deduc ca ar fi un simptom de amestec sarac.

Pune-o pe un tester si vezi exact ce coduri de eroare iti da, altminteri putem suspecta multe, pompa benzina defecta, sau filtrul din sorb infundat, injectoare infundate, sonde lambda cu probleme etc...

Pompa de benzina ai schimbat-o cu una noua sau sh?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, blueeies a spus:

Deduc ca ar fi un simptom de amestec sarac.

Pune-o pe un tester si vezi exact ce coduri de eroare iti da, altminteri putem suspecta multe, pompa benzina defecta, sau filtrul din sorb infundat, injectoare infundate, sonde lambda cu probleme etc...

Pompa de benzina ai schimbat-o cu una noua sau sh?

Pompa sh. Fără sonda lambda ar merge, doar ca ar consuma mai mult. Iar injectoarele  le am curățat acum câteva luni. Eu cred ca totuși pompa nu baga debutul necesar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde stii ca ar merge fara sonda, ai incercat, si masina merge fara sonda conectata?

Daca pompa a fost sh, e posibil sa nu iti bage presiune suficienta, dar la fel de bine poate fi filtrul de la sorb partial infundat.

Presiunea combustibilului nu o poti verifica decat cu un manometru conectat la supapa de pe rampa, plus o diagnoza, ar fi niste puncte de plecare,..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, blueeies a spus:

De unde stii ca ar merge fara sonda, ai incercat, si masina merge fara sonda conectata?

Daca pompa a fost sh, e posibil sa nu iti bage presiune suficienta, dar la fel de bine poate fi filtrul de la sorb partial infundat.

Presiunea combustibilului nu o poti verifica decat cu un manometru conectat la supapa de pe rampa, plus o diagnoza, ar fi niste puncte de plecare,..

Da, am scos sonda și merge la fel. Sita sorbului este curata.  Dar sub capota, la valva de aerisire a conductei de benzina, nu iese benzina cu presiune deloc. Iese doar puțin, curge foarte slab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acolo se formeaza presiune doar dupa ce ai pus contactul. Cand pui contactul se aude pompa de combustibil cum amorseaza?

Daca e pompa ar trebui sa ai o eroare in ecu. Verifica ce erori ai, ar fi de-ajuns si o diagnoza din aia bluetooth cu o aplicatie pe telefon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, blueeies a spus:

Acolo se formeaza presiune doar dupa ce ai pus contactul. Cand pui contactul se aude pompa de combustibil cum amorseaza?

Daca e pompa ar trebui sa ai o eroare in ecu. Verifica ce erori ai, ar fi de-ajuns si o diagnoza din aia bluetooth cu o aplicatie pe telefon.

Pompa amorseaza, dar nu cred ca are putere destula. Nu am nici o eroare în ecu. Chiar nu știu ce sa i fac 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 22 ore, blueeies a spus:

Acolo se formeaza presiune doar dupa ce ai pus contactul. Cand pui contactul se aude pompa de combustibil cum amorseaza?

Daca e pompa ar trebui sa ai o eroare in ecu. Verifica ce erori ai, ar fi de-ajuns si o diagnoza din aia bluetooth cu o aplicatie pe telefon.

Am desfăcut galeria de admisie. Benzina bine foarte bine, aer la fel. Dar am descoperit ca o bobina nu funcționează. Doua fise, ambele de la acceasi bobina, nu dau scânteie deloc. Una a dat de 5 ori scânteie, numărate, în 15 secunde de dat la automat. Cealaltă nu da deloc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca e bobina defecta, dar chiar si asa, ar trebui sa porneasca dar sa mearga in doua pistoane.. Schimba bobina si vezi daca isi revine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Am si eu un punto 1.2 din 2005. mi s-a stricat calculatorul de la motor si am schimbat cu totul sistemul de pornire( calculator motor, contact, calculator de confort). Acum din cand in cand ramane imobilizatorul activat si nu porneste. dupa un timp( uneori 2 minute, alteori 30 de minute) martorul

cu imobilizatorul dispare , si masina porneste. Oare ce s-ar putea face? se poate dezactiva acel

imobilizator?

Multumesc anticipat!

Edited by Laur0101

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ar fi sa o pui pe tester ca sa vezi exact ce erori ai, poate fi de la cipul de pe cheie sau un contact imperfect la immobilizer etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua, colegii. 

Am și eu o problema la Fiat Qubo. 

De curând i-am schimbat bujiile, sonda lambda   ulei, filtre... 

 A doua zi mașina a început sa se comporte f urat... Tremura tare motorul și da fim alb f mult... Si înțepător... 

 Îmi e teama sa mai plec la service cu ea... Am sunat câțiva prieteni și mi-au zis ca este ori garnitura ori chiar chiulasa... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, justflorin a spus:

Bună ziua, colegii...Am și eu o problema la Fiat Qubo. 

De curând i-am schimbat bujiile, sonda lambda   ulei, filtre... A doua zi mașina a început sa se comporte f urat... Tremura tare motorul și da fim alb f mult... Si înțepător... 

 Îmi e teama sa mai plec la service cu ea... Am sunat câțiva prieteni și mi-au zis ca este ori garnitura ori chiar chiulasa... 

Buna venit pe forum!

Intrucat nu avem sectiune pentru Qubo, putem discuta aici problema ta, ulterior o vom muta in sectiunea "Alte modele" iar daca vor mai veni si alti posesori de Qubo, vom deschide o sectiune dedicata.

Inainte de toate, ce motorizare ai?

Simptomele au aparut imediat dupa ce ai facut schimbul?

Din descrierea ta, susceptibila ar fi garnitura de chiulasa, dar pentru asta ar trebui sa iti scada si antigelul din vas si eventual sa auzi bolboroseli in instalatia de racire, de asemenea ar trebui sa ti se ridice si temperatura motorului peste limita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua. Mulțumesc ptr răspuns. 

 Este 1,3 D Multijet 75 cai. 

După ce s-a răcit motorul, dimineața a început sa tremure motorul și fum f mult.  A scăzut nivelul antigelului. Am verificat uleiul... Este pe joja la max.. Pare curat. Nu are spuma la bușonul de alimentare cu ulei, lichidul de răcire este curat. Nu am văzut urme de ulei în el.  

 Motorul și după 2 ore de mers în București cu mașina nu trece de 90 grade. 

 Aveți cunoștință cum pot ști sigur ce problema are?  La service-urile care am fost.... Ba EGR, ba injector, turbina... Mi-au zis și ca e chiulasa fisurata unii. Alții ca să o scot pe autostrada și sa ma dau la ea, sa o supraturez ca sunt înfundate injectoarele... Alții sa nu mai merg cu ea ca ii sparg motorul... 

 Nush ce sa fac... Îmi e și teama sa mai merg cu ea. 

 Va mulțumesc ptr timpul acordat. 

Edited by justflorin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.