Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Caroserie - Tinichigerie - Antifonare


blueeies
 Share

Recommended Posts

  • Administrator

Salutare posesori, deschid acest topic pentru discutiile legate de caroserie si tot ce tine de reconditionarea ei.

Asadar vin eu cu prima problema.

De ceva timp, si in functie de vreme, am hotarat sa pregatesc masina pentru sezonul rece prin curatarea eventualelor puncte de rugina formate pe podeaua masinii, pentru acestea am folosit perie de sarma; smirghel; convertor de rugina de la Chelade; grund si antifon pensulabil de la Divvos.

Am inceput cu partea din spate unde am constatat ca suporturile spoilerului din spate erau ruginite, le-am curatat de rugina astfel incat stratul de rugina sa fie cat mai subtire, apoi am folosit Chelade, am lasat sa se usuce 24 de ore dupa care am aplicat un strat de grund. Acelasi proces l-am continuat si pe alocuri pe unde rugina incepea sa-si faca prezenta. Am curatat si punctele de sudura care evident incepusera sa rugineasca, majoritatea situate deasupra puntii spate si pe ganeria centrala a caroserii (pe unde trece teava de esapament), ei bine aici am constatat ca lipseste antifonul cu desavarsire, nu este dat decat un strat probabil de grund apoi unl de vopsea.

In prezent a mai ramas sa tratez si pragurile, mai ales ca in zona unde pui cricul sau o ridic pe elevator pragul s-a indoit putin dar s-a si infundat usor, semn ca tabla folosita la praguri este foarte subtire si nu rezista, sau nu este ranforsata corespunzator apoi sa dau peste tot cu antifon.

Intrebarea mea este cam asa: Pot antifona si zona mediana pe unde traverseaza teava de esapament? Caldura degajata de teava de esapament inclin sa cred ca nu va izbuti sa incalzeasca acea zona atat de tare incat sa nu reziste antifonul acolo...Voi ce ziceti?

Postez si cateva poze, dar am camera cam proasta si nu se vede prea bine...

Astept pareri!

post-3832-0-15541600-1506611377_thumb.jpg

post-3832-0-92324900-1506611396_thumb.jpg

post-3832-0-19986300-1506611433_thumb.jpg

post-3832-0-30789000-1506611457_thumb.jpg

post-3832-0-44135900-1506611527_thumb.jpg

post-3832-0-24901300-1506611546_thumb.jpg

post-3832-0-14405300-1506611562_thumb.jpg

post-3832-0-90202000-1506611582_thumb.jpg

post-3832-0-81185700-1506611602_thumb.jpg

post-3832-0-66838200-1506611631_thumb.jpg

post-3832-0-49210500-1506611663_thumb.jpg

post-3832-0-01690500-1506611681_thumb.jpg

post-3832-0-94875100-1506611700_thumb.jpg

post-3832-0-84671400-1506611720_thumb.jpg

post-3832-0-73086600-1506611743_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • Administrator

Azi am vrut sa dau cu antifon in zonele tratate. Acum cateva zile am dat doar pe o zona mica cu acest antifon sa vad cum reactioneaza si nu mi se pare foarte bun, cel putin eu nu sunt multumit, de ex pe zonele tratate, pe unde s-a dat cu grund, antifonul e uscat cam 80%-90%, daca apesi mai tare cu degetul pe unde ai dat ar avea o usoara tendinta sa "alunece" adica nu e uscat bine. Numai zic, ca au fost zone unde am scapat  antifon peste vechiul antifon, ei bine in acele zone cred ca intra in reactie cu antifonul vechi si se pare ca nu se usuca deloc, e lipicios. Asa ca nu  mai folosesc acest antifo (vopsea insonorizanta), voi cauta ceva mai bun, dar nu prea stiu ce e mai bun. Pana sa cumpar acest antifon m-am interesat de impresii si majoritatea spuneau ca nu e cine stie ce, dar se usuca relativ repede, e drept ca se usuca binisor unde am dat cu grund, insa unde am dat peste antifonul vechi nu se usuca, asa ca nu stiu ce sa cumpar. In principiu as opta pentru un antifon tot pensulabil.

Ce imi recomandati?

post-3832-0-65172800-1509113179_thumb.jpg

post-3832-0-79465800-1509113199_thumb.jpg

post-3832-0-19828000-1509113215_thumb.jpg

post-3832-0-63671200-1509113244_thumb.jpg

post-3832-0-33347700-1509113267_thumb.jpg

post-3832-0-23948000-1509113353_thumb.jpg

post-3832-0-89400000-1509113377_thumb.jpg

post-3832-0-99982100-1509113414_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Administrator

Asta toamna am reconditionat unele zone ale pragurilor unde se formase rugina, in unele locuri am constatat ca s-a gaurit tabla, rugina a lucrat din interior deoarece se pare ca cei de la fiat au omis sa trateze interiorul pragurilor, la fel si exteriorul care nu avea trasata o zona de antifon in partea inferioara ca sa protejeze impotriva loviturilor de pietre.

Cu o perie circulara de sarma si cu o bormasina am curatat bine zonele afectate, apoi am aplicat un inhibitor de rugina de la Chelade si unde a fost cazul, peste Chelade am aplicat un strat de chit. Dupa uscare am aplicat 1-2 straturi de grund la pensula. A doua zi am demarcat cu banda adeziva zona unde intentionam sa lucrez si am slefuit luciul vopselei cu grija si cu smirghel cu granulatie foarte fina. Apoi am aplicat insonorozant la spray de la SOLL nu e o firma consacrata dar se pare ca e un insonorizant bun, eu am fost multumit de el. Peste insonorizant am dat direct cu vopsea la spray, masina are culoarea Rosso Guttuso, codul nu il mai retin oricum e specificat pe interiorul capotei, cred ca era 163, insa am folosit spray de la Dupli-Color, culoarea 'rouge de feu' care este aproape la fel cu cea de pe masina, nu se observa diferenta decat daca te uiti foarte atent. Rezultatul e mai mult decat multumitor pentru mine. Singura problema am avut-o cu banda adeziva care a lasat reziduri de lipici pe care nu l-am putut indeparta si am fost nevoit sa aplic vopseaua cam cu 3-4 mm mai sus decat nivelul insonorizantului insa nu se cunoaste. 

Ca tratament pe interiorul pragurilor am folosit ulei de motor nou nefolosit ce mi-a ramas de la schimbul de ulei. Desi am cumparat spary cu ceara pentru cavitati sau parafina cum i se mai spune, nu am folosit-o intrucat m-am gandit ca daca rugina a lucrat din interior cu siguranta mai e pe undeva iar parafina se recomanda sa fie aplicata pe metalul curat si m-am gandit ca daca dau cu parafina peste rugina aceasta poate ca o sa lucreze in continuare, asa ca m-am gandit ca uleiul e mai bun chiar si peste 'eventuala' rugina, m-am gandit ca in cazul meu uleiul e mai eficient decat parafina. 

post-3832-0-24698700-1548856916_thumb.jpg

post-3832-0-83998700-1548856944_thumb.jpg

post-3832-0-81212000-1548856973_thumb.jpg

post-3832-0-29698300-1548856997_thumb.jpg

post-3832-0-43573800-1548857022_thumb.jpg

post-3832-0-12609500-1548857049_thumb.jpg

post-3832-0-90352500-1548857158_thumb.jpg

post-3832-0-82766100-1548857191_thumb.jpg

post-3832-0-19263000-1548857226_thumb.jpg

post-3832-0-33667800-1548857253_thumb.jpg

post-3832-0-54390400-1548857297_thumb.jpg

post-3832-0-47949000-1548857344_thumb.jpg

post-3832-0-43038000-1548857381_thumb.jpg

post-3832-0-91420200-1548857439_thumb.jpg

post-3832-0-83648700-1548857490_thumb.jpg

post-3832-0-03813200-1548857513_thumb.jpg

post-3832-0-57075000-1548857549_thumb.jpg

post-3832-0-92760400-1548857578_thumb.jpg

post-3832-0-92353400-1548857600_thumb.jpg

post-3832-0-46273700-1548857620_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • blueeies changed the title to Caroserie - Tinichigerie - Antifonare
  • 2 years later...
  • Administrator

Am gasit un filmulet in care este prezentata demontarea aripii, nu se dau explicatii dar consider ca poate fi folosit macar ca reper.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Bravo. Apropos de rugina. Am niste tipsuri, testate pe matiz. Neutralizează rugina cu Fertan rust converter solutie,  dupa dai cu Gel Fertan, asa sa intre, solutie prin praguri.. Anul viitor , repeti procedura unde apare rugina Dar trebuie sa fie cald.https://fertan.ro/product-category/tratament-antirugina/

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

@Ypsilon Ca sa nu mai fie off-topic am mutat discutia in topicul dedicat.

 

Auzisem de Fertan dar la vremea aia nu stiam ce sa cumpar, pana la urma am ales Chelade, care a dat cat de cat rezultate, insa se pare ca rugina a actionat din interior, asa ca am fost nevoit sa chituiesc zonele afectate de la praguri (vezi pozele de mai sus). Acum, pentru tratarea ruginei pe suprafete mici folosesc Deox gel de la Bilt Hamber, nu fac reclama ca nu am nicio treaba cu ei insa il recomand cu caldura, deci curata tabla de zici ca e noua, ca din fabrica. Reversul medaliei este ca in zona aplicata distruge si stratul de zinc, si recomand ca dupa curatare sa fie dat grund sau alte baze pentru vopsea pe suprafata curatata, altfel o sa inceapa sa oxideze.

Link to comment
Share on other sites

Bun si cum ai facut tu. Felicitări. Din pacate unde mănâncă rugina din interior catre exterior, este greu de combătut. Doar prin imersare in solutie rust converter, cateva ore/zile asa cum fac cei cu blocurile motor ruginite, sa scape de rugina le lasa imersate in soluții antirugina. Sau cei care  restaurează piese antice, dar masinile respective necesita sa fie tinute in garaj , sa nu mergi iarna pe zăpadă. Toate solutiile rustconverter isi arata limitele iarna sau toamna când plouă si este umezeala - frig. 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Eu am bagat ulei in praguri dar cred ca nu am bagat de ajuns, o sa dau plasticele jos, ca am observat ca sunt niste gauri dinspre interiorul pragului dar nu stiu daca comunica pana la plasticuri, ar fi bine daca comunica, ca bag pe acolo mai mult ulei. Chelade tot convertor de rugina e dar nu prea m-a convins... Mai trag de ele asa, ca in rest sunt bune, mai tarziu oi vedea, poate o sa le inlocuiesc...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asa cum specifica toți producătorii de rust converter si rust remover etc. Automobilele trebuie "păstrate" cu grija si nu alergate prin ploi, balti , noroi , zapada, sare- clorura calciu, amestecuri antiderapante......doar cate un weekend vara, toamna cand e cald, primavara tot cand e cald etc. Sunt produse speciale pe ebay si amazon america, asa cum gasim si Castrol USA dar transport ul este mai scump decât produsul si sunt sanse mari ca vanzatorul sa nu trimita catre Romania....

Fiat punto am mai vazut ruginit, dar bravo2,grande punto , lancia, panda , chiar si albea/linea nu. Regata am vazut pline de rugina, Uno , bravo , brava vechi, este posibil că după ce a preluat Sergio Marchionne șefia, caroseria sa nu mai fie tratata ca Loganul romanesc....

Edited by Ypsilon
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Cel putin pana la versiunea facelift inclusiv, caroseria a fost galvanizata, stiu asta pentru ca mai am pe capota o ciobitura la vopsea si a ramas metalul descoperit dar nu a prins gram de rugina, este gri, semn ca stratul de galvan isi face treaba, marea lor problema este de fapt rugina care actioneaza dinspre interior, probabil ca face condens si in timp incepe sa corodeze, alfel nu-mi explic, pentru ca la exterior totul arata normal, abia cand tabla e atacata si coroziunea a ajuns aproape de suprafata incepe sa se umfle si vopseaua, dar atunci e deja tardiv. Dar nici tabla nu mi se pare cea mai buna, cred ca au folosit o tabla mai subtire la praguri. Din toata tevatura asta am inteles ca indiferent ce masina voi mai detine, in primul rand voi acorda o mai mare atentie  pragurilor si cavitatilor, si o sa le tratez din timp cat pot de bine.

La praguri am fost nevoit sa decupez o zona de aprox. 12x8 cm unde tabla a fost afectata si a fost pus petec de tabla mai groasa, peste care am aplicat chit cu fibra. Azi am reusit sa smirgheluiesc chitul la un prag ci chiar sunt multumit cum a iesit, ar fi trebuit sa mai dau un strat de chit simplu ca sa iasa stratul final mai neted, dar sunt multumit cum arata asa, e drept ca mai sunt razlet cate un por doi, dar nu ma deranjeaza, sigur o sa iasa bine. Maine vreau sa smirgheluiesc si la celalalt prag si o sa pun poze.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Deci problema s-a acutizat tot in aceleasi locuri ca in imaginile din posturile anterioare, asa ca am fost nevoit sa decupez zonele afectate de la ambele praguri si sa pun tabla,  am fost la un vecin care avea aparat de sudura cu electrod, care nu e tocmai recomandat la astfel de lucrari, motiv pentru care sudura nu a iesit prea bine, tabla s-a gaurit pe alocuri, e drept ca si tabla e foarte subtire, asa ca unde nu s-a putut suda s-a folosit nituri, astfel am fost nevoit sa chituiesc zona ca sa iasa cum trebuie. Nu am facut poze la tabla goala, nici nu m-am mai gandit la asta, azi deja eram la stadiul de smirgheluire, asa ca am apucat sa fac poze inainte de smirgheluire si dupa grunduire. Luni urmeaza o smirgheluire fina ca sa revin la nivel cu vopseaua originala dupa care urmeaza vopsirea.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.