Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Alin Florin

Probleme sau nu FIAT TIPO

Recommended Posts

Salutari,


Am si eu o problema cu al meu fiat tipo 1.4, 95 CP. Masina o am din mai 2017 si are momentan 2000km (1200km facuti in oras) si dintr-o prostie am bagat azi degetul pe esapament si m-am murdarit de funingine pe deget. funinginea s-a curatat usor cu apa si sapun. Din cata mecanica stiu eu nu prea e normal sa aiba funingine ca nu este diesel.


Voi ce parere aveti? Are ceva sau sunt paranoic.


Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am citit in manualul utilizatorului si ei spun ca consumul de ulei ar trebui sa se stabilizeze dupa 6000km. Legat de problema cu funinginea am fost cu masina la reprezentanta si mecanicul a zis ca nu are nimic, a fost pe tester (pe care am dat 100RON desi masina e in garantie).Eu cand am luat masina avea ulei la jumatate pe joja si dupa 2000 a scazut sub nivel.

Acum la 4000km aud un scartait de la ambreiaj. Se aude doar cand schimb din treapta 1 in treapta 2, dar nu se aude tot timpul.

Incet, incet masina asta ma face sa regret ca am ales Fiat si nu Dacia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Nu plange ca nu ti-ai luat Dacie, eu mi-am luat Renault si regret fiindca imi pica servo subit si isi revine, am dat cu ea si in parapet, nu ramane eroare in memorie si ei zic ca e buna desi am poze si filmare. Am avut Albea 11 ani papa 500 ml/10k de noua dar a mers brici, consuma si mai putin, face ceva pe 0.9 tce-ul actual.Acum plang dupa Albea sau ca nu am luat Fiat.Mai ai rabdare sau cauta alta reprezentanta, sper ca la Fiat nu e garantie doar pe hartie si servicii post vanzare egale cu 0 ca si la Renault/Dacia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Am un Tipo 1,3 diesel 95 CP sedan.Pana in prezent am facut 14 000 km din care 2 000 extraurban.

Pana la 12 500 nu am avut probleme cu ea.Consum f mic in oras (5 vara si 6 iarna),in ext am fost in concediu si  media a fost de 4,5 l/100 km.Viteza de deplasara a fost de cca 110-160 km/h mers pe autostrada si dr european pe distanta de 2000 de km.

Comportament foarte bun la drum lung.

La capitolul confort,scaunele mi se par foarte tari.In rest este spatioasa si bine compartimentata.

Locuiesc intr-o zona in care frigul este la el acasa iarna.Spun asta ca iarna se incalzeste greu,avand in vedere ca 90% din km parcursi pe luna  ii fac in oras.

Dupa cei 12500 de km au aparut probleme.In momentul in care acceleram de la 40 km-90 km /h si ajungeam la cca 4000 r/min s-au aprins senzorii de presiune roti,controlul srabilitatii si chek motor,iar masina desi era turata nu mai avea forta.Practic cred ca nu mai avea tubo.

Dupa porniri repetate in cursul zilei ,mai ramanea aprins numai chek motor .Masina isi revine in forta treptat iar cant se stinge si acest martor functioneaza noemal.Asta pana ma dau iarasi la ia si defectiunile reapar.Diferenta este ca apar la turatii din ce in ce mai mici.

Am facut revizia  la o reprez in Brasov,au sters acele erori,care nu mi le-au explicat,si gata.Masinuta se infigea si mai bine la drum.Pana cînd au reaparut problemele.În decembrie au aparut de 5 ori.Am programat-o la alta reprezentanta si la prima verificare un senzor se pare ca nu functiona bine,au spus.

Nu a fost asa,presimtirea mea s-a adeverit.Turbina nu functiona la o tresiune mare de aer cica.Acum zace in service asteptand turbina.Sper sa fie atat.

Am incredere in acest motor,pt ca este produs la scara larga pt mai multe marci auto germane,coreene si frantuzesti.El vine de pe gama comercial si aici motoarele si piesele de schimb nu se compara cu gama turism. 

În rest fiind o masina ieftina  din clasa C alte pretentii nu am de la ea.

Cand am cumpatat-o i-am cerut ca 5 ani cat timp am rate sa nu se strice.Sa vedem daca este serioasa.

In rest si celelalte marci au problemele lor la diferiti km parcursi.

 

Nimeni nu a stiut sa imi spuna daca este bine sa schimbi vitezele la indicatiile din bord.Parerile sunt impartite.Electonica multa bataie de cap multa,daca nu intelegi cum functioneaza acele circuite.

Am circulat la inceput conform acelor indicatii din bord.Din 3500 km in 3500 km a aparut regenererea filtrului care s-a facut conform instructiunilor din manual.La reprezentanta mi s-a zis sa o turez mult.In afara de consum nu s-a intamplat nimic.Regenerarea a aparut la 4000 km .Unii au zis ca este prea devreme.A m ales sa schimb vitezele la o valoare medie a turatiilor.Nici a indicatorului nici a spuselor mecanicilor din reprezentanta.Undeva pe la 2800-3200 r/min.Dar a cazut turbina.

Astept sa o schimbe si sa ma bucur de ea.

Faptul ca turbina a cazut la 14 000 km nu este bine deloc.Sunt ingrijorat.Sa speram ca este un caz izolat asa cum a spus  agentul de vinzari de la reprezentanta din Bucuresti.

Va doresc o zi placuta si sper sa va vi fost utile informatiile prezentate de mine.

Daca aveti ceva similar si rezolvate va rog sa scrieti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol necaz mai ales ca e o masina noua. Masina nu mai tragea pentru ca a intrat in limp mode pt a proteja turbina. La 14000 km nu mi se pare normal sa cada turbina. Apropo, sper ca e acoperita de garantie defectiunea. Si iar nu este normal ca mecanici sa nu iti spuna care a fost motivul care a dus la aparitia erorilor. Cu schimbarea treptelor dupa ce spune calculatoru mi se pare o mare prostie.la inceput respectam si eu aia cu schimbatul treptelor, dar doar din faptul ca fiind in rodaj nu e recomandat sa fortezi masina. Am respectat asta pana pe la 3000km. Pe mine ma pune sa schimb la 1900rpm. In afara de faptul ca nu trage la turatia aia am gasit depuneri pe esapament de funingine. Nici nu vreau sa ma gandesc ce face EGR-ul din motorul masini.

Sper ca FIAT si mai ales TIPO sa nu ne faca sa regretam alegerea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce consumuri aveti la Tipo 1.4 benzina?

Se intampla si la altii, Renault iesit de 20 de km din reprezenta a picat turbina. Si da nu recomand nici eu schimbarea dupa calculator, pur si simplu vezi ca nu merge bine motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va mulțumesc pt sugestii!

Abia aștept să ridic masina din reprezentanta si sa o alerg .

Modelul îmi este drag,motorul este Ok fiind cumpărat și de alte mărci de auto renumite din Europa si koreea.

Sper ca nu a fost decât un defect din fabrica si nu datorita calității materialelor.

La reprezentanta băieții sunt ok,cooperanti îți explica tot legat de autovehicule.Am găsit cooperare si in reprezentanta din București.

Așa mi se pare normal să existe o cooperare intre client si comerciant.

Va doresc o zi plăcută tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi cei care aveti mai multi km cu TIPO cum stati cu ambreiajul. Pt ca am vazut multe plangeri ca se duce prea repede ceva de genu 20.000 km. Chiar asa prost sta cu ambreiajul Fiat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut pe toti.

Sunt deținător de Tipo 1.6 Automat,110 CP, și în 5 luni am 40.000 km cu ea.

Probleme tehnice nu am avut nici una, nu am i tampinat absolut nici o problema în toti acesti km.

Ulei nu mănâncă, în comparație cu 1.4 care am inteles ca mănâncă aproximativ 1l/2000km...

Însă pe aceasta varianta va pot spune ca nu exista probleme până la acesti km, 40.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi cei care aveti mai multi km cu TIPO cum stati cu ambreiajul. Pt ca am vazut multe plangeri ca se duce prea repede ceva de genu 20.000 km. Chiar asa prost sta cu ambreiajul Fiat?

Salut Alin!Eu unul cu al meu Tipo cu motorizare 1.6 multijet pana acum, la cei 30012 km nu am avut probleme.Deocamdata totul este in regula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am un fiat tipo 1.6 120cc am facut 9000km in 3 luni nu mia luat nici un gram de ulei si merge bine.

Intrebarea mea cum pot sa montez un tun de bass pe masina am radio unconect 7".

P_20191013_152518.jpg

Edited by adyy90

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, adyy90 said:

Intrebarea mea cum pot sa montez un tun de bass pe masina am radio unconect 7".

Nu este o treabă chiar simplă. Nu este complicat neapărat dar este de muncă și va trebui să demontezi un prag din față până în spate. Ai nevoie de cabluri lungi de alimentare, pe care să le tragi de la baterie până în portbagaj. Ceva de genul ăsta.

Mai ai nevoie semnalul de input care în funcție de stație poate fi low sau de high input. Adică va trebui sa tragi semnal neamplificat din radio sau amplificat de la un difuzor. Mai ai nevoie de un trigger care se scoate de pe un pic al radioului, schema lui este lipită pe el. Firul ăsta va deschide/închide stația.

Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Luca a spus:

Sunt probleme!

Detaliaza te rog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua! 

Sunt posesorul unui Fiat Tipo 1.4 16v 95 Cp din Noiembrie 2019 când a fost nou. Acum am 3170 Km și am completat 600ml ulei de motor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, blueeies a spus:

Detaliaza te rog!

Salut,am.un Fiat Tipo 1.4 95Cp+GPl.Imi apare martorul de motor in bord.Ce a--si putea face sa nu mai apară asta o face doar pe GPL!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Luca a spus:

Bună ziua! 

Sunt posesorul unui Fiat Tipo 1.4 16v 95 Cp din Noiembrie 2019 când a fost nou. Acum am 3170 Km și am completat 600ml ulei de motor. 

Cand vezi simptome de-astea la masini noi, chiar nu stii ce sa crezi, sa fie o eroare de constructie sau ceva normal?

Fiind motor nou, acesta nu si-a facut bine nici rodajul, poate ca este normal sa consume ceva ulei pana se rodeaza.

E doar o presupunere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, ureche a spus:

Salut,am.un Fiat Tipo 1.4 95Cp+GPl.Imi apare martorul de motor in bord.Ce a--si putea face sa nu mai apară asta o face doar pe GPL!!!

Masina cum se comporta, sesizezi ceva in neregula in mersul masinii sau ai doar martorul aprins si atat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut... Conduc un fiat tipo 1.4l 95 CP benzina  din 2018 luna Mai.. Si a mea consuma ulei.. Am deja 25.800 km si am pus circa 2 litri completare... Pe la 24.000 km am schimbat bieletele antiroliu in garantie, normal...Cand și cand se mai aprinde martorul de la motor si sta aprins circa 2 zile.. Se aprinde așa din senin fără ca masina să dea semne ca ar fi o problemă... De nouă folosesc benzina Mol Evo plus.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ureche si Lucianicco.

Nu ar fi rau sa o puneti pe tester, sa vedeti ce erori va da, eu momentan, pentru citirea erorilor dar si pentru citirea unor parametrii folosesc o interfata bluetooth.

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, Lucianicco said:

Salut... Conduc un fiat tipo 1.4l 95 CP benzina  din 2018 luna Mai.. Si a mea consuma ulei.. Am deja 25.800 km si am pus circa 2 litri completare... Pe la 24.000 km am schimbat bieletele antiroliu in garantie, normal...Cand și cand se mai aprinde martorul de la motor si sta aprins circa 2 zile.. Se aprinde așa din senin fără ca masina să dea semne ca ar fi o problemă... De nouă folosesc benzina Mol Evo plus.. 

Treci cam prin ce am trecut si noi cu Linea. Legat de problema cu mancatul de ulei, este una recunoscuta cu jumatate de gura de FIAT. Recomandarea mea este sa reclami in 90 de zile aceeasi problema, apoi sa invoci schimbarea motorului, este undeva si la OPC trecuta asta. Exista cel putin precedent la generatia de Linea in Romania.

 

2 hours ago, ureche said:

Salut,am.un Fiat Tipo 1.4 95Cp+GPl.Imi apare martorul de motor in bord.Ce a--si putea face sa nu mai apară asta o face doar pe GPL!!!

Mergi la service-ul GPL, ceva reglaje nu sunt in regula. Am GPL si cand imi apare martorul de motor gasesc ba un timp de injectie incorect, ba o presiune in nu stiu care valva gresita, etc etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.