Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

danielomihai

Probleme calculator ECU

Recommended Posts

  Aici se va posta (discuta) despre mult ravnitul Ecu ! Nu am probleme si sper ca nu voi avea deloc !!!


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor,

Sa va spun in legatura cu acest ECU ce am patit eu.

Am cumparat una bucata de fiat punto din 2001 si ma-m bucurat doar o luna de aceasta, din cauza acestui calculator de pe motor, si sa va spun si cum sa inatamplat.

Ma indreptam sper casa cand brusc simt ca motorul nu mai are putere si incepe sa se sgaltaie, trag pe dreapta pun avariile si ascult...mergea in 2 sau 3 cilindri, in bord se aprinsese martorul (beculetul de la motor), am mers pana acasa cu 40-50Km/h pentru ca mai mult nu putea.

Acasa  am verificat bujiile, bobinele pentru ca are 2 bobine...ce este drept ca pe o bobina nu dadea semnal dar cand am inversat fisele si la aceasta dadea scanteie la bujii...deci a mai ramas singura cauza posibila, am dat jos calculatorul de pe motor...(pe tester imi aratase ca eroarea aparuse la turatia de 1800r deci nu o alergam)..am intrat pe cate site-uri si am inteles ca sunt "pacatoase" si foarte scumpe...deci trebuia sa verific daca aceasta era defect.

Am fost un electronist, la desfacut..inauntru e circuit integrat deschis....in partea din stanga avea doua tranzistoare...unul era ars :beer: , si din pacate nu se poate lucra la acest nivel... italienii au facut inteligent acest aparat dar cu multe dezavantaje....primul dezavantaj era ca pentru inlocuirea acestuia iti trebuie o sacosa de bani atat pentru unu nou cat si din dezmembrari....al doilea dezavantaj e ca trebuie schimbat cu tot cu calculatorul de sub volan ( panoul cu sigurante) si butucul de cheie sau numai cipul de pe butuc si nu in ultimul rand cheia, toate acestea fiind legate prin codul din cheie....nashpa, nu?

Aici am o intrebare: Acest calculator are lipit de el un racitor ca sa ii pastreze temperatura scazuta (cred ca aici au o mare problema pentru ca nu se racesc indeajuns si se ard) intre ele cred ca e o pasta termoconductoare, va intreb : Oare merge ca la cel achizitionat de mine sa ii pun pasta termoconductoare ca la procesoarele de la calculatorul de birou? cel ars nu mai avea decat cateva urme de pasta.

Am cautat la toate dezmembrarile auto din zona moldovei, debea dupa o luna am gasit la dezmembrari aproape de Tg. Neamt ...acesta imi spusese la telefon ca e model din 2001 dar cand am ajuns acolo defapt era punto din 2000 , in fine am cumparat in prima instanta doar ECU-ul (IAW....si nu mai stiu cum avea seria) vorbisem cu cineva sa imi puna doar softul de pe cel ars pe acesta si ar fi trebuit sa mearga...din pacate nu a mers, ii trebuia un tester special pentru modelele fiat punto, asa ca am cumparat si celealte componente, le-am montat si a pornit (bateria era moarta, am luat de la alta masina) ...dar a ramas martorul aprins in bord. Merge aproape ok...zic aproape pentru ca simt uneori mici trepidatii si nustiu ce ar putea fi.

A doua intrebare pentru voi: Din cate am inteles motoarele cu 2 sonde lamda sau produs din a doua jumatate a anului 2000, sa fi ramas aprins martorul din cauza ca nu imi recunoaste a doua sonda lamda ....nu am putut afla daca ECU de pe masina din 2000 avea o sonda sau doua:(.

Am verificat totusi sondele, una mergea perfect...cealalta de dupa catalizator mergea foarte prost...Daca ECU nu recunoaste a doua sonda ea lucreaza prost sau nu ar trebui sa lucreze deloc?...presupun ca imi creste si consumul de benzina:( , Sau poate sa defectat sonda lamda intre timp?

Si ciudat e ca pe tester apare 3 erori dar nu le poate citi....sa fie erorile din ECU-ul de pe cealalta masina sa aiba memorate ca erori dar defapt acestea sa nu existe?

 

Astept pareri de la dumneavoastra, Multumiri pentru orice ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca in primul rand ar trebui schimbat Ecu si apoi sonda lambda.. coneumul crescut poate fi si de la sonda lambda desigur- deoarece sonda de dinainte de catalizator citeste amestecul de gaze format ca acest catalizator sa mearga in conditii optime.. sonda lambda "pe duca" -consum marit, nu "urca" in turatii in conditii normale, oscilatie relanti etc.

 

off topic.. eu am detinut un Fiat Punto -an 2001 1.2 16V cu toate cele (aici ma refer la optiuni) -masinuta avea 145.000 km, am tinut-o doi ani si jumatate, timp in care am schimbat la ea: amortizoare spate, articulatie, distributie, ambreiaj.. atat... a fost o masina foarte reusita.. extraordinara !! Sonda lambda era pe "duca" si cand "am renuntat" la ea avea 170.000 km- o masina foarte buna..


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ecu.. ar trebui sa fie de pe acelasi model- motor, cu doua sonde lambda etc. daca ai nevoie de piese la un pret mai redus, poti lua legatura cu mobiloil de aici de pe forum.. dezmembrari+piese noi..


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat ECU ....si pe urma am vazut ca am probleme la sonda lamda, cea de dupa catalizator.

E curios daca sa stricat cand masina a stat pe margine...pana am cumparat ECU si l-am schimbat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luato de ziua femeii anul acesta :hb:), avea 133 de mii de km, mi se pare cam putin pentru anul 2001, ce pot sa spun e ca atunci cand am cumparato avea o lovitura in galerie, langa sonda lamda....ma gandesc ca de atunci sa fie fost cu probleme sonda....

Omuleandru a spus ca a schimbat distributia la 117 mii si ca nu are rost sa umblu la ea ..ci sa ii fac schimbu de ulei ...el a rulat in italia mult cu ea si a zis ca a folosit nustiu ce ulei de la mama lor de acolo.. :error:

.probleme as avea cu ventilatoru, face sgomot cand il pornesc si are siguranta din panou legata cu o litza, am inlocuito dar nu face contact cum trebuie asa ca sunt in cautare de sigurante mici dar rezistente :blob:...si inca ceva...cand dau pe caldura se incalzeste foarte putin ...probabil imi lipseste termostatul. Mai am o problema si sper ca si singura e ca dupa cum citisem pe acest site ....intru-un alt topic, e ca am probleme cu releul de la stergatoare....face un fel de plici cand se intoarce stergatorul la pozitia initiala,

Ma gandesc ca il pot face sa functioneze cum trebuie doar sa il curat....si va rog care are cateva idei de cum pot ajunge la el si daca pot sa il inlocuiesc individual....adica daca  nu e legat si acesta de altceva ca si ECU :beer:, multumesc mult si sper sa am cu cine sa comunic in continuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mai pus cineva pasta termoconductoare intre ECU si placa racitoare care este atasat prin 4 suruburi de acesta? (pentru a evita sa se prajeasca calculatorul)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,de obicei defectul la eco este insotit de eroarea p0351 sau p0352 la mine a fost p0351 aprinderea in 3 pistoane.Daca stie cineva persoane si preturi pentru repararea acestora in afara de faimosul Mihai din Bucuresti :yeal: se dea pe goarna ..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.sunt nou pe aici,am un fiat punto 2 motor 1.2 8v 188 din 99,problema mea este ca cam da in nas la acceleratie brusca sau plecarea de pe loc,am scos mufa de la senzorul de presiune de pe galeria de admisie si parca merge o tara mai bine,consuma mai putin adica un 10km/l,cu mufa pusa ajun la 6 6,5 km/litru

Am schimbat filtru aer,fise bujii,si bujii am pus ngk

Nu stiu ce sa ii mai fac.daca are cineva prin bucuresti prin sectorul 2-3-4 un senzor de presiune sa fac si eu o proba sa vad daca asta e defect as fi tare recunascator,eventual sa il cumpar,dar sa stiu ca asta e buba.are momente masina cand merge foarte bine

Hai o zi buna sa aveti

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! 

 

Am si eu o problema, cand ploua sau este umezeala, masina nu se mai accelereaza si se inghatuie sau moare... am gasit apa la mufele de la calculatoru masini iar cineva mi-a zis ca de acolo ar fi ... dupa ce le-am curatat masina nu a mai avut nimic ... sa fie oare de la asta ? Pe unde sa ajunga apa tocmai acolo si care ar fi remediul ??? Va multumesc!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

As avea si eu o problema, si cred ca e de la calculator. Dupa un scurt la un fir de la o bobina de inductie, pe motor cred ca sa dus calculatorul, ca nu mai da nici o scateie la bujii si motoru nu mai porneste. Desi nu am nici o eroare in bord sau ceva de genu. Nu mai am curent la bujii si nici la pompa de benzina, cand puneam contactu pornea pompa si se oprea, acum nimic. Liniste totala. Tin sa spun ca pompa am verificat-o si e buna. Am masurat cu aparatu de masura si nu vine curent pe mufa de la pompa. Nici un volt. Nimic. Cine ma poate indruma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

 

verifica siguranta F22, am incercuit-o pe schema de mai jos (sper sa nu fi gresit tipul de motor, am luat motor 1.2 nu 1.2 -16V -  e bine?

nu uita sa postezi rezolvarea te rog.

multumesc

 

1.JPG

Edited by gabimilo1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, gabimilo1 a spus:

salut

 

verifica siguranta F22, am incercuit-o pe schema de mai jos (sper sa nu fi gresit tipul de motor, am luat motor 1.2 nu 1.2 -16V -  e bine?

nu uita sa postezi rezolvarea te rog.

multumesc

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc am rezolvat problema...am scanteie la bujii, pompa merge. Totul e ok. Multumesc mult. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 19 ore, gabimilo1 a spus:

Cum ai rezolvat?

Am schimbat siguranta...si a mers...era arsa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vă salut !  A mai clonat cineva calculatorul mașinii ? Dețin un punto 1.2 8v 60cai din 2006 care nu mai tine cu casa . Problema a început cu mersul in 2 pistoane .  " clar bobina "pe diagnoza induction coil 2 ,in capul meu perfect , macar e ceva ușor de remediat. După ce am schimbat ambele bobine că sa fie pereche noi, eroarea persistă... Sigur din alimentarea bobinei , so fi întrerupt un fir ,11.8v pe ambele terminale ale mufei.... Băi ce naiba... După îndelungi căutări , ecu defect , tensiune dă dar nu pulsatoriu. Întrebarea mea a mai clonat cineva un ecu?  In ce constă practic operațiunea? După un telefon prin anunțurile de pe olx 250 lei copiatul  și undeva la 500 de lei ecu. Doar că trebuie același cod , de ce ? Nu știu ...  Nici măcar codul nu știu care e . 

 Vă mulțumesc anticipat!

IMG_20201010_095228023.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Codul este cel scris in partea stinga.

Asta este buba lor,nu mai dau comanda la una din bobine.O bobina consuma 5-6 amperi la o scinteie.

Si pe mine ma intereseaza subiectul as vrea sa imi pregatesc un ECU de rezerva in caza ca pica cel de pe masina.

Am cumparat o interfata MPPS am auzit ca s-ar putea citi cu ea dar mi-a fost frica sa incep experimentele de frica sa nu stric ceva.Citiri-scrieri s-a mai face si cu KESS sau KTAG.

Dic ce am citit ori se copiaza tot si se scrie in noul ecu,ori se scrie in noul ecu un fisier de "virginizare".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 22 ore, Samanosouke a spus:

Vă salut !  Întrebarea mea a mai clonat cineva un ecu?  In ce constă practic operațiunea? După un telefon prin anunțurile de pe olx 250 lei copiatul  și undeva la 500 de lei ecu. Doar că trebuie același cod , de ce ? Nu știu ...  Nici măcar codul nu știu care e . 

 Vă mulțumesc anticipat!

 

Inainte sa deschizi un topic nou, te rog sa cauti daca exista unul deschis deja. Crearea unor topicuri similare cu unele existente, nu face altceva decat sa incarce inutil sectiunea. Pentru o mai buna informare, recomand citirea Regulamentului.

Topicul tau a fost mutat in topicul dedicat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 22 ore, blueeies a spus:

Inainte sa deschizi un topic nou, te rog sa cauti daca exista unul deschis deja. Crearea unor topicuri similare cu unele existente, nu face altceva decat sa incarce inutil sectiunea. Pentru o mai buna informare, recomand citirea Regulamentului.

Topicul tau a fost mutat in topicul dedicat.

Mulțumesc frumos !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca are patru suruburi, nu se poate desface pentru o constatare? Poate ca ecu nu are nimic si sunt doar niste lipituri defectuoase din cauza supraincalzirii, sau vreo rezistenta in scurt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.