Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Recommended Posts

Salut.

 

Am un Panda 1.2 benzina, an 2008. De cateva zile, dupa o ploaie cand am folosit mai multi consumatori concomitent, am observat(nu trebuie neaparat sa aiba legatura) ca a inceput sa varieze turatia, doar in sus.

In cele mai multe momente, cu motorul cald, turometrul sta la 1200 rpm iar ocazional creste la 1500 chiar 2000 rpm(foarte rar la 800 rpm - normalul). Fara un motiv evident revine la normal.

Am facut o corelatie intre actionarea pedalei de frana si cresterea turatiei; aproape de fiecare data cand folosesc frana, creste si turatia iar cand o actionez de cateva ori consecutiv, turatia se duce in 2000 si ramane acolo.

Am gasit cateva info in acest sens dar foarte modeste.

Intr-unul din ele era vorba de instalatia de vacuum de la servo-frana, asa cum am presupus si eu.

Pana acum am verificat vizual si tactil conducta de vid si nu pare a avea vre-o spartura. Ma gandesc ca poate fi membrana de la servo-frana dar nu imi este afectata cursa pedalei de frana!? Mai exista vre-un dispozitiv/echipament/senzor actionat de vacuum?

 

Poate cineva de aici a mai intalnit aceasta problema si imi da o idee despre ce pot face mai departe... fara intrare in service!(nu am convingerea ca vor gasi problema reala si costurile oricum vor fi mari)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut pe toti membrii forumului.

Am aproximativ aceaiasi problema ca si colegul de mai sus FlorianP.

Masina este un Fiat Panda 1.2 8V 44kw pe care il detin de anul trecut din vara si este condusa de sotie.

Cu motorul cald, turatia de ralanti creste cateodata la aprox 1200-1400rpm. Fenomenul se manifesta indiferent daca e cald sau frig afara, sau daca exista consumatori sau nu. Pentru a isi reveni la turatia normal de ralanti, trebuie sa opresc motorul, sa il las vreo 30sec-1min si apoi sa il repornesc. Rareori isi revine la turatia normal de ralanti din proprie initiativa... In momentul in care turatia de ralanti e crescuta si fac repetat pedala de frana, turatia creste si mai mult. Am banuit in prima faza ca e de la circuitul de vacuum al  servofranei, dar nu exista neetanseitati.... iar in momentele cand ralantiul e normal la aprox 800rpm, apasarea repetata a pedalei de frana nu mai are nici un efect asupra turatiei, deci nu e de la servo. Am desfacut corpul clapetei de vreo 2 ori si l-am curatat cu spray de frane, dar degeaba... tot o apuca din cand in cand.

Se poate ca motorasul pas cu pas sa nu functioneze corect, sa "agate" undeva, sau exista vreo procedura de invatare a clapetei/motorasului la tipul asta de motor?

Mentionez ca am cumparat si o interfata Fiat EcuScan, nu exista nici o eroare si nici procedura de invatare nu am gasit.

Ma poate lamuri cineva? Se poate face ceva sau trebuie schimbat corpul clapetei? Multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Ma bucur ca mai exista cineva care surubareste la o Panda.Parca am fi forum de Bentely,toata lumea la mecanic.

Referitor la problema ta ai verificat cablul de acceleratie?Si eu am probleme cu clapeta de acceleratie din cind in cind imi ramine accelerata,dar daca o fortez un pic in sens invers accelerarii isi revine,inca nu mi-am dat seama de la ce poate fi potentiometru clapeta sau motoras pas cu pas.Incearca sa verifici electovalva canistra carbon,intra un furtunas albastru in ea este situata sub senzorul MAP in galeria de admisie la mine era blocata pe deschis si tragea aer fals+vapori benzina pe acolo.La mine marea problema nerezolvata de peste un an este pornirea pe timp de vara,iarna o ia fara probleme,verificat totul nu imi da nici o eroare.

In Fiat Ecu Scan este o optiune de resetare si reinvatare a parametrilor,nu mai stiu exact unde.Se da reset si dupa iti clipeste indicatorul de eroare motor in bord,se stinge dupa ce accelerezi de 3 ori cite 3 secunde la 4-5000 ture.

Cum ai verificat circuitul de vacuum servofrina?Parca l-as verifica si eu pe al meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Da, am verificat cablul de acceleratie, merge usor, clapeta nu ramane blocata... impresia mea este ca e de la motorasul pas cu pas. Nu am verificat electrovalva de la canistra de carbon, dar o sa o fac.

Circuitul de vacuum al servofranei l-am verificat pur si simplu vizual si miscand de furtun pe traseul lui. Dar faptul ca atunci cand ralantiul sta la turatia normala de aprox 800rpm si apas frana repatat... nu imi modifica mersul motorului, ma face sa cred ca nu e de la circuitul de servo.

In Ecuscan am gasit ceva referitor la clapeta, dar cand accesez acea optiune motorul se tureaza de 2 ori pana sub 1500rpm si revine la normal. Nu stiu daca e o optiune de a invata clapeta sau de a o testa. Mai verific odata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa fie de la motorasul pas cu pas dar poate fi si de la potentiometrul clapetei de acceleratie.Incearca sa pui testerul cind este masina cu motorul turat si vezi la cite grade iti sta clapeta.Se vede cu Fiat Ecu Scan.Daca tot pui testerul pe masina spune-mi si mie te rog ce valoare ai la adaptive idle opening la mine il am cam mare cred si nu inteleg de ce sau poate asa este la toate.Pun si print screenul cu invatarea clapetei.post-3561-0-89496600-1492876858_thumb.jpgpost-3561-0-07526900-1492876866_thumb.jpgpost-3561-0-77282700-1492876872_thumb.jpgpost-3561-0-03574700-1492876878_thumb.jpgpost-3561-0-32680000-1492876883_thumb.jpg

 

Pozitia clapetei, throttle position este 0.2 la mine posibil sa fie defecta am cumparat-o second hand si era de la alt Fiat plus ca sta un pic deschisa si la relanti trage aer pe la clapeta.Nu stiu daca este normal asa clapeta veche era complet inchisa.

La reprezentanta Fiat un corp clapeta este 4200 lei.Aftermarket in jur de 600 lei Pierburg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus ecuscan, pun si print screen ca sa vezi valorile la masina mea.

Acum a stat corect la ralanti, am facut si procedura de adaptare (turata de 3 ori cate 3 sec la 4500rpm). Sa vedem zilele astea daca mai face. Eu nu prea merg cu ea decat in weekend, in rest merge sotia.

Am dat si F10 pe idle actuator si a crescut de 2 ori turatia pana la 1800rpm si atat.

post-4709-0-21944400-1492878522_thumb.png

post-4709-0-76626500-1492878522_thumb.png

post-4709-0-32062300-1492878523_thumb.png

post-4709-0-78275700-1492878523_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai o versiune mai veche de  Fiat Ecu Scan si nu iti aparea meniul cu resetarile.Throttle Position si la tine este de 0.1 grade.Nu stiu care este valoarea de fabrica.Banuiesc ca ar trebui sa fie la 0.0 si la relanti,clapeta,sa inchida complet.Debitul de aer necesar functionarii sa vina numai prin orificiul de la motorasul pas cu pas.Partea cea mai nasoala este ca trebuie schimbat tot corpul clapeta.De curiozitate,cit iti consuma masina in oras?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am vazut si eu ca e o versiune mai veche, se poate up-data sau tine si de interfata?

Throttle Position zic ca e bine 0.1, totusi e o zecime de grad. Nu stiu daca chiar trebuie sa fie 0. Plus de asta, motorul statea acum normal la ralanti. Trebuie sa o prind odata cand ajung acasa cu ralantiul marit ca sa vad daca sunt alte valori... si care.

La Idle actuator Position (2) am 13% si Idle actuator (step motor) am 45 steps. La tine vad ca e 10.5%, respectiv 6 steps! 

Sotia merge cam 8-9km zi dus/intors cu o oprire intermediara (duce copilul la gradinita) vara trecuta a avut cam 7.3L/100km si cam 8.5L/100km asta iarna. Saptamana trecuta am mers la serviciu numai eu cu masina mai mult extraurban si dupa aprox 450km parcursi am avut 5.3L/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gradele afisate poate nu sint asa importante dar mie la 0.2 afisat imi trece aer pe linga clapeta si imi da peste cap toti pasii de la motorasul pas cu pas.Asa ca eu iau de bune valorile tale.La mine corpul clapeta nu este de Panda mi-a fost vindul ca fiind de Panda dar este de altceva inca nu am aflat de la ce masina este,am cautat codul scris pe el si google nu mi-a dat nici un rezultat.

Nu mai stiu de unde am descarcat versiunea asta de Fiat Ecu Scan dar daca il vrei ti-l pot trimite pe mail.Interfata este cumparata de pe OLX cu 30 lei modelul cu cablu USB ELM-327.Consumul este bun la tine,mie imi ia mai mult in jur de 8 vara  10 iarna in oras si 6.5 in afara orasului pe GPL.Ai avut vreo problema cu pornirea iarna sau vara?

Am mai gasit niste printscreenuri de la un Punto 1.2 are aproape aceleasi valori ca a ta.

http://www.fiatforum.com/punto-ii/337731-my-punto-idle-problem-2.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, n-am avut nici o problema cu pornirea... cateodata (dar foarte rar) trebuie sa dai mai lung la cheie, dar niciodata nu a facut figuri ca nu vrea sa porneasca... masina o am din vara trecuta.

Eu am o interfata cumparata cu 60 lei... ceva de genul https://www.olx.ro/oferta/interfata-diagnoza-fiat-ecu-scan-ID2JZsR.html#481cf505b9

Am vazut si eu valorile puse pe forumul indicat de tine... intradevar valorile sunt similare cu ale mele.

La tine, care e problema de fapt? Tu ai tot Panda 1.2 8v? In profilul tau apare seicento 1.1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am Panda 1.1 2004 Motorul este identic cu 1.2Au aceiasi senzori,acelasi corp clapeta difera doar puterea 55 cp vs 60 la 1.2.Cind m-am inscris pe forumul asta cautam sa cumpar Seicento Am ales Panda pentru ca are 4 usi.La mine problema e ca porneste f greu vara la a 5,6-a cheie.Banuiesc ca de la corpul clapeta-motorasul pas cu pas sau distributia nu o am pusa la punct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca e de la distributie... s-ar fi simtit si la mersul motorului.

Aprindere (de verificat module aprindere, bujii, fise) sau alimentare (de verificat pompa benzina, presiune in rampa etc)... zic eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat deja fise si bujii plus pompa benzina .Bujiile nu stiu cum sint la 1.2 dar la mine sint cu filet de 14 si alea de la NGK costa 25 lei bucata.Bobinele nu le-am schimbat pentru ca masurate cu aparatul dadeau exact cit trebuia.Distributia am incercat si cu un dinte mai mult si cu unul mai putin si tot cam asa pornea doar ca se auzea un pic altfel in toba.Cumparat cala axa came si fixat distributia ca in manual pistonul nr1 sus,pus la micrometru si cala pe axa cu came in locul bobinelor de inductie.Dar problema ca,cala cumparata de mine nu este fixa pe axa cu came.post-3561-0-06510700-1492967946_thumb.png

Pun si un link cu producatorul calei de distributie.

http://www.alltools.lt/products/product/camshaft-locking-tool-fiat-1-2-8v-evo2

Daca si la tine numarul motorului este mai mare de 2533528 trebuie reglata distributia in acelasi fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda... nu stiu ce sa zic.

Bujiile sunt la fel si la mine, seria motorului e 392xxxx. Am bujiile, dar nu le-am schimbat inca... am tubulara pt bujii, dar prelungitorul e prea scurt si nu pot sa pun clicket-ul in el.

Distributia, ulei, filtre etc le-am schimbat in toamna. Apropo, masina asta are filtru de benzina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

io-seicento ai rezolvat problema cu pornirea greoaie? eu am o panda 1.2 cumparata zilele trecute si dimineata o ia la 2-3 chei ..iar azi dimineata am dat la automat de am zapacit-o, intr-un final a luat-o dupa care daca o opream o lua la sfert. Dupa-amiaza am scos pompa de benzina , in corpul ei am gasit o benzina neagraaaaaa iar in rezervor totul curat. Dupa ce am curatat, am montat la loc si tot asa o ia mai luung sau la cateva chei, acum face figuri chiar si la cald , nici in mers parca nu trage cum trebuie, vreo idee? pe un tester (autocom) nu am nici o eroare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai Gpl pe ea?Eu am rezolvat,deocamdata vad ca porneste.Am pus benzina proaspata si am schimbat bobinele de inductie.Bobine ITN 44 lei bucata.Vezi si bujiile trebuiesc mai de calitate,astia de la Fiat recomanda NGK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua

am un fiat panda din 2003 cu motorizare pe benzina si de ceva vreme se aude in axul volanului o vibratie atunci cand motorul este la relantiu.Ce ar putea fi????Astept un raspuns.Va mutumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care e distanta intre electrozii de la bujie pt Panda 1.2 44kw? Bujie NGK BKR5EZ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La BKR5EZ ar fi 0.9 distanta.Asta daca ai bujie cu filet de 14mm Daca este cu filet de 12mm distanta este de 1 mmpost-3561-0-53230300-1510130674_thumb.jpgpost-3561-0-47827600-1510130698_thumb.jpg

Cel mai bine scoti o bujie ca sa stii sigur ce tip este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, multumesc. Am bujii noi dar nu stiam la ce distanta sa le reglez.

Cele de pe masina nu stiu ce sunt... zilele astea le dau jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.