Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Recommended Posts

 
Fiat Tipo: aceasta este noua berlină compactă italiană

428302l-610x390-b-2a77b97b.jpg

 
Fiat a anunțat numele sub care va comercializa noua sa berlină compactă. Noul model al italienilor se numește Tipo și debutează pe piață în 2016.
 
Esential = 4.51 metri este lungimea lui Fiat Tipo.
2016 este anul debutului acestui model pe piața din Europa.
120 CP va dezvolta cel mai puternic motor din oferta Fiat Tipo.
 
Fiat Tipo a fost desemnat numele proaspătului concurent al lui Dacia Logan, Citroen C-Elysee și Peugeot 301. Modelul este o berlină proiectată la centrul turco-italian de la Bursa și fabricată la uzina Tofaș din Turcia.

Inițial, cei de la Fiat au prezentat la Salonul Auto de la Istanbul noua lor berlină compactă sub numele Aegea. Denumirea Tipo a fost aleasă în defavoarea lui Aegea, Fiat motivând evocarea modelului care l-a precedat pe Bravo și care era fabricat în aceeași uzină. 

 

Italienii vor oferi motorizări care vor asigura între 95 și 120 CP în gama Tipo, fiind disponibile două propulsoare alimentate cu benzină și două diesel-uri. În premieră pentru modelele accesibile ale acestui segment, va fi oferită opțional și o transmisie cu două ambreiaje. Noul Fiat Tipo va avea o lungime de 4.51 metri, 1.78 metri lățime și 1.48 metri înălțime. Vorbim despre o mașină cu 17 centimetri mai lungă decât Logan 2, cu cinci centimetri mai lată și cu 2 centimetri mai scundă. Ampatamentul diferă cu doar un centimetru în favoarea lui Tipo. Altfel spus, încadrarea modelului italian este la limita inferioară a segmentului compact, depășind pragul clasei mici. Portbagajul lui Tipo va fi de 510 de litri, la fel de mare ca al unui Dacia Logan, mai mare decât al lui Peugeot 301 și Citroen C-Elysee.

 

Numele Tipo va fi folosit de Fiat pentru noua lor berlină în trei volume pe aproape toate piețele pe care va fi vândut cu excepția celei din Turcia, unde denumirea Aegea, cea folosită de proiectul de dezvoltare al mașinii, s-a dovedit a fi prea populară pentru a fi înlocuită. Cei de la Fiat vor lansa noul Tipo în Decembrie în Italia, urmând ca restul de peste 40 de piețe să primească modelul progresiv pe parcursul anului 2016. Grupul FIAT colaborează cu turcii de la Koç Holding încă din 1968, când au semnat un jointventure strategic. În cinstea lor a fost denumit proiectul de dezvoltare al noii berline compacte de la Fiat, Ægea.

 

===========

 
 

Expectation for the name of Fiat's new Compact Sedan was high and the wait is now over. A name steeped in history for the new three-box sedan which was revealed in May at the Istanbul Motor Show as the first chapter of the 'Fiat Ægea' Project. Sales of the car will start in Italy in December and be gradually extended to the other EMEA region countries.

 

TIPO: this will be the name sported on the livery of the new Compact Sedan in all EMEA region countries except for Turkey, where the project name turned out to be so successful that it was decided to keep it for the car as well. The symbolic name has been used by Fiat since its earliest days and is now making a comeback on a global model designed to tackle the challenges of the future.

 

The Fiat TIPO is an all-new, four-door car created from the beginning as a three-box sedan embodying the "Born to be Sedan" concept and is enhanced by the balanced shapes characteristic of Italian design to guarantee personality and style without forgoing functionality.

 

The result is a functional car which maximises value for money - this being a crucial concept in the Fiat functional family - and is packed with what customers genuinely appreciate, with a simple range and a transparent commercial offer. It is equipped with reliable, high performing and economical power units: two Multijet II turbo diesel engines and two petrol ones, with manual or automatic transmission and power ratings from 95 to 120 HP.

 

A global model for a global brand: the Fiat TIPO is designed in Italy by the FCA Style Centre, developed in Turkey with Tofaş R&D, made in the Tofaş plant in Bursa - one of the world's best automotive factories which has received a World Class Manufacturing Gold Medal - and sold in over 40 countries in the EMEA area. Hence the project name 'Ægea' to pay homage to a country which has always been strategic for FCA, as demonstrated by the joint venture created in 1968 between what was then the Fiat Group and Koç Holding.

 

Turin, 12 October 2015

 

===============

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

SALUTARE. Astept sa-mi vina Fiatul Tipo, acum am un albea din 2007, destul de bun in general afara de stabilitatea in curbe(masina de pensionari zicea un amic), din care motiv m-am si rasturnat cu ea(ea, adica masina), am indoit un parapet si am avut si o iesire in decor. Totusi inca e in buna stare. M-a lovit in spate un vw passat si am doar vopseaua putin stearsa, iar celalalt are semnalizare sparta, far rupt din suporti, spoiler crapat, capota si colt aripa indoite. Ciudata chestie. probabil depinde de unghiul de intrare. Toate peripetiile cu albea se datoreaza, recunosc, si slabelor mele calitati in ale soferiei. Sper sa fiu mai atent cu tipo. Cu albea eram mai la inceput, 25k km parcursi la activ pe o dacie. 

 

Pentru tipo as vrea sa caut un set de cauciucuri de iarna, daca e posibil si jante, dar nu stiu ce jante ar fi compatibile afara de cele ale masinii. nici nu stiu cate prezoane are. Va mai spun cate ceva cand vine masina, 2-3 zile cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La anvelope nu te zgarci, cumpara ce este mai bun, te va salva intr-o zi.  Eu recomand continental. ( nu, nu lucrez sau colaborez cu ei, sunt doar multumit de ce ofera, conti ts 850 am eu, asta va fi a treia iarna.)

 

Si sa ne prezinti masina, ca tipo imi place mult. Arata fantastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

The unstoppable Fiat Tipo completes world tour in 133 days

 

  • A standard-issue car has travelled the same distance as the earth's circumference: 41,000 km.
  • The Fiat Tipo World Tour lasted 133 days, taking in 22 countries and 122 cities.
  • Despite poor conditions on many unsurfaced roads, the Fiat Tipo passed this unusual stress test with flying colours and no mechanical problems.
  • The only servicing needed throughout the trip was the replacement of two punctured tyres and routine maintenance, in addition to refuelling stops.

 

A standard-issue Fiat Tipo has completed an amazing journey of 41,000 kilometres-the same distance as the earth's circumference-in 133 days. The epic road trip took in 22 countries and 122 cities, with journalist Okan Altan in the driving seat.

Prior to setting off on 13 August directly from the Tofaş plant in Bursa, one of the most innovative industrial sites in the world as testified by its World Class Manufacturing gold medal, the Fiat Tipo did not undergo any additional technical preparations for its long round-the-world trip.

The first stages of the world tour were in Europe: from Turkey, the red 4-Door Fiat Tipo travelled through Greece, Bulgaria, Romania and Ukraine before entering Russia. Here, the indefatigable car and driver followed the road that runs alongside the world's most famous railway, the Trans-Siberian, travelling 11 hours a day for eight days in total, without any signs of flagging. The journey then continued in Japan, where the car was greeted with rapturous enthusiasm by locals, before reaching Yokohama where it boarded a ship bound for Mexico.

Such a remarkable adventure would not be complete without a mishap, which happened when a bureaucratic error forced Mr Altan to wait 11 days before entering the North American country. The journey then continued with a 40-day boat trip across the 6000-km expanse of the Atlantic Ocean that separates Mexico from the UK. After disembarking on the coast of England, the Fiat Tipo subsequently crossed 14 different European countries, including The Netherlands, Germany, France, Switzerland, Austria and Italy.

The Fiat Tipo World Tour ended with the return home of the car and its intrepid driver, whose 400 hours behind the wheel enabled him to appreciate the Tipo's reliability and comfort on different surfaces, including the most treacherous roads, and in the most adverse climates and weather conditions. The feat was achieved not through any specific preparation of the car, but thanks to the high standards of the Tipo project, which involved a team of over 2000 engineers and specialists for over three years and clocked up nearly nine million kilometres of test driving in the most extreme conditions and latitudes.

The result is a reliable, high-quality model and the effective realisation of a formula based on personality, simplicity and functionality combined with unbeatable value: these are the characteristics that have sealed the success of the Tipo family. The car is currently available in the 4-Door, 5-Door and Station Wagon versions with petrol, diesel and LPG engines, plus mechanical and automatic transmission. In short, an exceptional, full-range offer, focused on value for money, the key element in the strategy of the Fiat functional family, as summed up by the slogan "You don't need much to get a lot".

 

Turin, 6 February 2017

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Austria Marcus 2017 award goes to the Fiat Tipo family:

 

 

Fiat received two important awards from ÖAMTC (Österreichische Automobil-, Motorrad- und Touring Club) in the competition that rewards the vehicles with the lowest running costs in the Compact and Station Wagon categories

The Austrian automobile club ÖAMTC has named the winners of the coveted Marcus awards for the fifth year running. In competition were 47 new vehicles launched in 2016 organised according to running cost and safety level criteria into six categories. Fiat won in two of them. The Fiat Tipo 4Door 1.3 MultiJet II 95 Easy prevailed over the seven competitors in the Compact segment, while the Fiat Tipo Station Wagon 1.3 MultiJet II 95 Pop ranked first as the most cost-effective new model in the Station Wagon segment, winning over no fewer than nine other contestants.

 

Like the past years, cost-effectiveness was calculated by the ÖAMTC experts by taking the running costs of each single model into account, according to a practical and consolidated formula, to reward the new models with the lowest monthly running costs in each category.

 

Personality, style and functionality, combined with an unbeatable quality-to-price ratio: these are the key elements of the Fiat Tipo, summed up by the slogan "It doesn't take much to get a lot". With its well-defined model line-up, the Tipo is the ideal car for families, youngsters and companies. It perfectly embodies the Fiat brand values of functionality, simplicity and personality . Extraordinary is also the price, product features and contents equation. From the early stages of development, special attention was given to total cost of ownership (TCO), a key consideration for both retail and business-to-business customers. The top-in-class TCO values are made possible by pairing particularly low fuel consumption with low maintenance and running costs. Furthermore, the simple and straightforward range and the comprehensive standard equipment keep the residual values high in the long term, while the specific Business versions offer a comprehensive solution for fleet customers.

 

Turin, 11 April 2017

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,

Am si eu o problema cu al meu fiat tipo 1.4, 95 CP. Masina o am din mai 2017 si are momentan 2000km (1200km facuti in oras) si dintr-o prostie am bagat azi degetul pe esapament si m-am murdarit de funingine pe deget. funinginea s-a curatat usor cu apa si sapun. Din cata mecanica stiu eu nu prea e normal sa aiba funingine ca nu este diesel.

Voi ce parere aveti? Are ceva sau sunt paranoic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LA data de 28.08.2017 am fosta la prima revizie cu masina mea Fiat Tipo 1.4 15.000 km 11 luni de folosinta. Stupoare la final cand mi-au spus la final ca in masina mai aveam circa 1 litu de ulei.3 LITRI  CONSUMATI in aproape 1 an si ca este normal sa consume atat. Revizia a fost facuta la Autoitalia Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, da, consuma enorm de mult ulei! Eu am luat masina la sfarsitul lui mai. Am deja 17.500 km. Am facut o socoteala si pana acum am bagat peste 10 litri de ulei.

La 15.500 am fost la revizie, masina a iesit cu ulei nou si la nivelul maxim. Azi am tras joja si era uscata.

O mizerie de motor cel de 1.4!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare. Este nevoie de schimabrea uleiului dupa rodaj? Pentru ca am tot citit pe diverse forumuri ca dupa primi 3, 4 mii de km e bine sa faci schimbul de ulei. Eu am deja 5000 si ma gandeam sa il fac. Voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doresc să achiziționez un Fiat Tipo sedan. Ar mai fi de luat în calcul și un  Logan 0,99 Tce, dar înclin mult spre Fiat, varianta 1,4 95 cp, benzină. Sunt probleme frecvente la acest model? Mulțumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimb de ulei la 14000. Nu a consumat mult ulei in acesti km. Consum benzina (1.4 16v) decent, aproximativ in cel raportat de constructor. Cu 200, 300 de ml mai mult, aproximativ. Se simte vreo diferenta daca alimentezi cu benzina de 100? Drumuri bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar cel de 1.4 nu. În rest orice...

Indicat mergi pe motoare..nu pe 0.9...si etc.. diferenta se va simti în timp.

Eu am 1.6 Automat, am scris în alt tipic faptul că la această motorizare nu am avut probleme până la 40.000km

Doresc să achiziționez un Fiat Tipo sedan. Ar mai fi de luat în calcul și un  Logan 0,99 Tce, dar înclin mult spre Fiat, varianta 1,4 95 cp, benzină. Sunt probleme frecvente la acest model? Mulțumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 1.4 16v benzina + GPL montat la 15k km. Mie imi "papa" cam 3 litri la 15k km. Am pus ultima data ulei selenia ptr gpl 5w40,tot il papa. Acum am pregatit castrol magnatec c3 5w40. Mentionez ca am 40k km. Nu ar fi o mare paguba 3L de ulei la 15k; intrebarea mea este Ce probleme reale poate cauza acest consum de ulei? care cel mai probabil ajunge in camera de ardere respectiv in sistemul de evacuare. Poate stie cineva sa ma lamureasca daca modelul asta este prevazut doar cu catalizator sau daca are si filtru de particule?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/13/2018 at 2:06 AM, Cosmin fiat tipo said:

Am 1.4 16v benzina + GPL montat la 15k km. Mie imi "papa" cam 3 litri la 15k km. Am pus ultima data ulei selenia ptr gpl 5w40,tot il papa. Acum am pregatit castrol magnatec c3 5w40. Mentionez ca am 40k km. Nu ar fi o mare paguba 3L de ulei la 15k; intrebarea mea este Ce probleme reale poate cauza acest consum de ulei? care cel mai probabil ajunge in camera de ardere respectiv in sistemul de evacuare. Poate stie cineva sa ma lamureasca daca modelul asta este prevazut doar cu catalizator sau daca are si filtru de particule?

Mie îmi mânca cam atât de nouă, fără să fi avut GPL pe ea la acea vreme. Motorul avea defect de fabricație, m-am certat mult cu AutoItalia și nu am ajuns la nicio rezolutie. Am schimbat garnitura de chiulasă pe banii mei și s-a rezolvat cu mâncatul uleiului în cantități mari.

În rest, FIAT-urile mănâncă ulei. Cine are fiat si zice că nu, minte clar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/18/2017 at 2:25 PM, robertnicolescu said:

Salut, da, consuma enorm de mult ulei! Eu am luat masina la sfarsitul lui mai. Am deja 17.500 km. Am facut o socoteala si pana acum am bagat peste 10 litri de ulei.

La 15.500 am fost la revizie, masina a iesit cu ulei nou si la nivelul maxim. Azi am tras joja si era uscata.

O mizerie de motor cel de 1.4!

Credeam că doar cel de 8V are problema asta. Cel puțin pe GP-urile din generațiile din jurul lui 2010, care se numeau Star, nu era această problemă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, Diomet a spus:

Credeam că doar cel de 8V are problema asta. Cel puțin pe GP-urile din generațiile din jurul lui 2010, care se numeau Star, nu era această problemă.

Au trecut doi ani de la postarea mea. Astia doi ani mi-au intarit convingerea ca sunt niste masini de f slaba calitate. De reprezentante nu mai deschid discutia ca sunteti toti familiarizati cu subiectul. Doi ani si vreo 15 Tipo din astea de 1.4  si doua de 1.6 automate, pot sa va spun ca e cea mai proasta masina cu care am avut de-a face. Prin comparatie ca fiabilitate si costuri de exploatare, Loganul pare king. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu încă folosesc ca daily car/navetă o Linea de 1.4 8V fire, cu GPL pus la 60.000, acum având 210.000. Pentru scopul menționat își face treaba cu succes. A avut la început ceva problemuțe, dar s-au rezolvat.

Reprezentanța este o poveste întâlnită la absolut toate mărcile. Nu vor să plătească oameni buni și au doar oameni care știu sa schimbe un ulei+filtre. Vorbesc din experiență FIAT, Renault, Toyota, VW. Știu chiar un mecanic care are propriul service și care este plătit la lucrare de service-uri de reprezentanță pentru chestiile delicate pe care "experții" lor nu știu să le rezolve.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 16.01.2018 la 23:58, Ximfiat a spus:

Doresc să achiziționez un Fiat Tipo sedan. Ar mai fi de luat în calcul și un  Logan 0,99 Tce, dar înclin mult spre Fiat, varianta 1,4 95 cp, benzină. Sunt probleme frecvente la acest model? Mulțumesc.

Salutare sa nu faci prostia asta de nici o forma!!!!Eu mi-am luat un Fiat tipo nou de la reprezentanta in data de 25.05.2018 și pana in data de azi i-am schimbat de doua ori ambreiajul,o data i-am făcut motorul la 120000km și acuma am la ea 142000 și i-am schimbat  termocupla,rulmenți,amândouă pompe de ambreiaj,macaraua de la geamul din fata sa stricat când avea 6 luni mașina etc,mânâncă ulei foarte foarte mult și este extrem de rea

mai multe detali îți pot oferi la tel 0757818072

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.