Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

bogdanmb

Probleme climă Grande Punto 1.4 8V

Recommended Posts

salut,

am cautat pe forum despre ceva situatie asemenatoare dar nu am gasit, as ca m-am decis sa descriu aici situatia in care ma aflu ca poate cineva are si alte idei.

am luat in octombrie anul trecut un GP 1.4 8V. masina este facuta in 2008, prima inmatriculare in RO in feb 2009 si avea 43.000KM. masina este versiunea de echipare cu comenzi pe volan dar fara ESP.

de vreo 2 luni mi se opreste brusc clima. am fost la service si am facut revizia. mi s-a schimbat si filtru' de polen. si cica mi s-a mai pus freon. de la service mi s-a comunicat ca este defect compresorul si ca sigur e ceva la ambreajul compresorului si ca trebuie schimbat. mi s-a spus un pret ceva peste 2000ron pentru piesa + manopera. am intrebat prin zona de serviceuri de clime auto in timisoara si am fost pe la cativa sa faca o diagnosticare efectiva la clima(mai doream o parere):
- primul mi-a spus ca eu NU am compresor cu ambreaj ci compresor cu valva. a verificat instalatia de clima si cica NU pierde freon pe nicaieri. omu a recumoscut ca nu prea le are cu tipul asta de cime (cu valva) si ca el crede ca aia ar fi problema: in acel garaz am vazut clima functionand peste 1h.(cum am iesit de acolo in nici 15 minute s-a oprit clima)
- in alta parte mi s-a verificat instalatia electrica. initial s-a crezut ca este vorba de un releu din panoul de sigurante(ala negru si patrat) care nu functioneaza OK sau face un scurt pe undeva. am aflat ca imi lipseste releul pentru turatia joasa a climei(adica in loc de 4 relee negre eu aveam doar 3). a fost pus si al 4-lea releu, verificata toata instalatia electrica si clima tot se opreste.

acum ce pot spune eu din utilizare:
1. daca masina sta in soare, la pornirea motorului clima NU da aer rece.
2. daca masina este parcata la umbra, la pornirea motorului porneste si clima si da aer rece:
- daca stau pe loc fara sa ma misc, clima mi-a dat aer rece in continuu fara sa se opreasca, cam aprox 2h am stat asa
- dau drumu la motor si clima, si clima porneste, daca opresc clima din buton si ii dau drumu' iarasi, clima NU mai porneste
- dau drumu la motor si clima - si clima porneste, si ma invart printr-o parcare sau drum fara denivelari, clima merge. am testat cam 45 minute; dar cum am iesit pe un drum cu denivelari s-a oprit brusc.
- dau drumu la motor si clima - si clima porneste, si ies pe drum normal care are si gropi/denivelari(ca doar suntem in romania) in max 2 minute clima s-a oprit(adica nu mai da aer rece)
3. ventilatorul de la radiatorul din fata de la motor NU merge tot timpul. cand merge ala - merge si clima.

vorbind si cu colegii/prietenii am aflat ca unul din ei a avut o problema similara dar pe altceva decat fiat(ceva SUV asiatic). si omu' fiind in austria i s-a schimbat ceva senzor(pret piesa + manomera de austria = 40 eur). faza e ca nu stiu nici eu nici el ce senzor s-a schimbat.

acum eu nu mai am chiar nici o idee. sunt inginer, dar nu in domeniu auto. apreciez orice parere.

multumesc,
bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut- poate fi un contact imperfect (senzor etc) sau lipsa freon... altceva nu vad! Treci pe la un electrician ceva si pune masina pe tester! In alta ordine de idei, pune si ceva parasolar sa iti protejeze cat de cat bordul de razele UV! 

 

http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/de-ce-trebuie-sa-iti-parchezi-masina-la-umbra-iata-ce-se-poate-strica-19431.html


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Deci trebuie sa incerci urmatoare pentru ca sar putea sa fie doar o siguranta. Porneste motoru da drumu la clima pe maxin, acum scaunul din dreapta fata dal la maxim in spate bagate sub bord (cam inghesuit) si acolo ai 3 mife 2 mai lungi si una mai scurta misca usor stanga dreapta inainte inapoi de cele 2 mai lungi si daca clima se opreste si porneste de la miscari acolo e problema ori trebuie schimbate mufele ori siguranta in care intra mufele. bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.