Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Diomet

Mașina merge în șuturi, ralanti etc

Recommended Posts

Pe vremea cand aveam Punto HLX 1.2 16V, m-am trezit ca masina nu urca mai sus de 3000rpm si nici mai sus de 120km/h cu toate ca apasam cu incredere acceleratia.

 

Am facut o vizita la AutoPerugia unde mi-au facut o estimare de 28 mil in care se schimbau injectoarele, pompele de injectie si benzina si nu mai stiu ce.

 

Problema si rezolvarea insa erau mult mai simple. Aveam injectoarele infundate din cauza benzinei proaste de la OMV (si alimentam numai cu Carrera 100). Le-am curatat la un service situata in Pantelimon, undeva in spate la Cora si m-a costat 1,2 mil, adica exact cat era capacitatea motorului. Pentru cei interesati pot da un numar de telefon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Aceeasi problema o am eu acum ,oscileaza la relanti si este cam puturoasa! Am schimbat prima data fisele , bujiile, curatat clapeta de acceleratie si calibrata pe tester, am schimbat personal si bobina de inductie... concluzie ? Nimic.. tot asa, oscileaza la relanti, dai cu aditivi de injector (metabond) si nici o schimbare !! Cu ajutorul tau o sa ma duc la service-ul din Pantelimon unde m-ai trimis sa imi curat injectoarele .. 


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

am patit inainte de sarbatori, am facut aproape plinul si nu a durat 10Km si am simtit ca masina e mai puturoasa.A 2-a zi am mai facut ceva Km si am observat cu stupoare ca pedala de acceleratie era blana iar eu nu depaseam 80-90 Km/H.

:((

Am facut o grama de drumuri sa golesc rezervor, apoi am schimbat si bujiile iar acum merge ca noua :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de obicei nu prea sunt indicate nici un fel de substante si aditivi pentru motor.. cand sunt astfel de probleme majoritatea sunt de la buji/fise sau calitatea carburatului .. acum depinde si cum se merge cu masina.. la mine nu prea are timp sa se puna mizerie pe injectoere.. ca iese numai la viteza maxima... MAXIM am spus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu tre sa-i fac acelasi lucru...sa vad fisele si bujiile ce e de capu lor :D si dak zici ca ai curatzat injectoarele si e fresh..atunci o sa vreau si eu nr tipului si detalii cu locatia :)

thx

 

Respect for Punto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vali 0721577051. Pe drumul din spatele Cora Pantelimon, cel ce duce de la Republica spre Cora, intri pe un drum ce duce pe langa o cladire mare, nou construita. Treci de niste hale si parcari mari pe stanga si numeri 4 laterale spre stanga. La a 4-a faci stanga si ai sa vezi 4 garaje cu obloane albe, 2 mari si 2 mai mici.

 

Acolo mi-am curatat eu la punto injectoarele si am scapat de mers in suturi, de omorarea acceleratiei si turatiei.

 

Pretul a fost de 1,2 mil lei vechi, adica exact cat capacitatea motorului, asa am inteles ca se calculeaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceeasi problema mers in "salturi" plus un zgomot 'bazait' ciudat in rezervor, sa fie pompa de benzina infundata? mentionez ca problema a aparut la o saptamana  dupa un plin pana la refuz.

se poate scoate pompa din rezervor pentru curatarea filtrului? daca "da" cum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Salut si bine ai venit printre noi !!  :P Poate fi mai multe cauze ..filtru de benzina nu avem iti spun de pe acum  :)) ,exista doar o sita atat si nimic mai mult ; pompa da....la ce benzina minunata avem noi ... "mersul in suturi" poate fi si de la fise ,bujii etc... daca acest sindrom persisita ,parerea mea este sa treci pe la un tester sa vezi ce ai ..eu am fost dupa o aventura si bani cheltuiti aiurea pe bobina de inductie, bujii si curatat clapeta -calibrata pe tester...nu da nici o eroare testerul ..totul este ok ..mi s-a spus ca am catalizatorul infundat si ca trebuie sa ii bag benzina buna si sa o "alerg" un pic ....acum depinde de unde bagi si benzina ..eu am bagat o perioada de la Lukoil si de atunci incepuse sa imi faca figuri ..am trecut pe 95 de la Petrom si este ok ...


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! mersi  de urare si sfaturi ::)!

Deci sa nu mai insist pe cutiuta neagra de desupra rotii dreapta spate ( credeam ca acolo e vreun filtru). Azi a aprut si motorasul galben de pe bord :-\ dupa ce am pornit AC. Ultimul plin l-am facut de la  un Petrom pe Bd Timisoara. Un prietem ma sfatuia sa iau un aditiv de benzina (ceva pt curatare). Stie cineva o marca mai de soi si cu rezultate in carca? exclus Metabond (o fi bun da' costa o gramada).

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Oscilatie ralanty

Teorie:

dupa decuplare soc indiferent de varianta de motorizare turatia sta la 800rpm.

Daca exista consumatori, majori  gen city sau AC creste la 1000rpm.

Situatii:

a) imediat dupa pornire, la cald, fluctueaza ralantyul sub 800rpm- probleme incarcare, baterie slabita

Test: pornire cu toti consumatorii si repetat fara consumatori Trebuie sa fie diferente majore.

;) fluctuatie ralanty la apasarea pedalei de frina-probleme circuite vacum

c) fluctuatie ralanty la calcare ambreiaj- presul de sub pedala sau alte incalatari ca de obicei :D nu se debraiaza complect

 

2) Oscilatie turatie pe plaja 1000-1500 rpm -clapeta de acc depuneri, trebuie curatata.

3) Oscilatie "cade in bot", in mers indiferent de turatie dar preponderent peste 2200, bec martor motor aprins sau pilpiie, probleme aprindere fisa-scurt, bobina defecta bujii uzate. sau probleme la ansamblul de transmisie. (disc ambreiaj placa presiune, cap planetara)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am avut si eu probleme cu variatia turatiei. Am curatat clapeta acceleratie, schimbat ecu, verificat fise bujii, verificat si curatat toate contactele...nimic. Problema pana la urma a fost de la pompa de benzina si supapa bypass/motoras pas cu pas/ motoras mers in gol am intalnit piesa sub mai multe denumiri. Sper sa va fie de folos.

Acum de o zi s-a aprins in bord becul de la injectoare....si nu mai trage ca inainte de la 3000 de ture in sus parca e innecata insa am mers cu ea pana la 120 130 dar a accelerat foarte greu. Urmeaza sa ma duc cu ea sa o pun pe teester...dar cel mai sigur e dus vre-un injector :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Salutare si bun venit printre noi !  :( .. Cel mai bine afli pe tester, intr-adevar.. la mine spun mecanicii ca am catalizatorul infundat, tot am "forjat-o" in ultima perioada si nimic.. pana la urma cred ca o sa ii pun un catalizator nou, sport..  Din pacate patim destul de des asemena dificultati si datorita benzinei foarte proaste de la noi !


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Am facut rost de sonda lambda.. urmeaza sa ajunga si o voi monta.. abia astept.. un test, o diagnoza si masinuta mea va consuma foarte putin :))


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Din USA.. noua.


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, in legatura cu aceasta problema vreau sa spun si eu ca i-mi vibreaza putin motoru la relanti, nu am observat oscilatii a turomerului ....probabil o ardere incompleta...dupa ce am schimbat ECU am martorul de la motor aprins  :( , sonda de dupa catalizator imi merge rau....e posibil sa consum mai mult decat e normal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca sonda lambda nu-ti citeste gazele cum trebuie, ti-o spun din propria experienta ca masina merge ca un tractor, are momente cand nu trage, vibreaza motorul de zici ca nu sta pe nici un suport si consuma in draci....(am patit asta cand s-a spart racordul -de la rugina- aproape de imbinarea cu galeria de evacuare, chiar deasupra senzorului lambda si ieseau gasele inainte de senzor....a fost calvar, mergea masina de am crezut ca are apa in benzina, dupa ce am sudat acolo, e din nou in mintile ei).


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

salut sunt nou pe forum am si eu cam acelasi probleme numai ca la mine se mai adauga si vibratu masini la plecarea de pe loc.multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare fratilor. Am si eu un fiat punto, 1.2, 44 kw, 60 de cai din 2001. Am o problema la ea de imi vine sa ii dau foc cateodata. Cand pornesc trebuie sa astept cateva secunde bune pana pot sa plec de pe loc cu ea. Tremura din toate incheieturile si azi am observat.ca in mers moare, nu se accelereaza doamne fereste, zici ca e un tractor cand.o accelerez. Am pus'o pe tester nu apare nimic. Am.schimbat bobinele dar degeaba. Ce as putea sa ii fac? Nu de altceva dar nu vreau sa scap de ea ca m.am invatat cu ea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut   am un  puncto  1.2  si   de o vreme am  probleme cu ea .

Cand intru  in treapta a doua  si  iau  piciorul de pe acceleratie    masina merge in suturi   si nustiu de la ce   daca  ma poate lamuri cineva

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut   am un  puncto  1.2  si   de o vreme am  probleme cu ea .

Cand intru  in treapta a doua  si  iau  piciorul de pe acceleratie    masina merge in suturi   si nustiu de la ce   daca  ma poate lamuri cineva

Salut! Incearca sa schimbi bujiile si vezi daca se rezolva

 

ps: ai gresit sectiunea iar in cazul in care un moderator iti va muta topicul, cauta-l in sectiunea dedicata "fiat punto"

o zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e in felul urmator:

Merg cu masina, si la un moment dat, cand vreau sa accelerez pierde din putere. Initial a inceput cu usoare imbranceli/suturi, dar astazi treaba s-a inrautatit, urcam o panta cam de 8% care avea si curbe, gen "piciorul porcului", evident ca trebuie sa reduci ca sa iei curba dar apoi trebuie sa accelerezi ca sa urci mai departe, ei bine cand acceleram masina dadea sa moara, fara vlaga, apoi apasam ambreiajul si o acceleram in gol dupa care ridicam ambreiajul concomitent cu apasarea acceleratiei dar tot fara vlaga, dadea sa moara.

Momentele astea sunt aleatorii si rare, cand masina face asa, are si ralantiul instabil.

Am curatat pompa de combustibil si rezervorul, pompa se aude cum amorseaza la punerea contactului.

Am demontat si curatat injectoarele sub presiune.

Bobinele da scanteie, nu am niciun fel de martori sau erori in bord.

Nu scoate fum de niciun fel. Pe esapament este extrem, extrem de putina negreala, probabil ca este ceva normal,

Masina porneste la sfert.

Treaba asta m-a pus pe ganduri de mai multa vreme, dar pana acum nu i-am dat de cap.

Parametrii LTFT (Long Term Fuel Trim) si STFT (Short Term Fuel Trim) sunt pe minus, extrem de mult, adica undeva pe la -75% ceea ce in teorie inseamna ca masina merge pe amestec bogat si ecu reduce din combustibil ca sa compenseze.

Consumul mixt este undeva intre 5,0 %- 5,5%.

De cand am luat masina am observat vasul de expansiune murdar in interior, am curatat anual instalatia cu o cantitate mica de detartrant si apa, dar se pare ca instalatia tot e murdara, nu am dat mare importana acestui aspect, insa azi m-am gandit daca nu cumva am garnitura de chiulasa ciupita pe undeva, lucru care sa dea aceste pierderi de putere? Acest motiv este intarit si de faptul ca in vasul de expansiune  se regaseste un fel de mazga galbuie (mustar), dar si pierderi de ulei, adica aprox. 1l ulei la 10.000 km, ceea ce nu este deloc normal, inainte nu nu aveam pierderi de ulei, doar completam cu aprox 100-200 ml la schimb (10.000 km).

Toate aceste simptome le am de un an.

Am in plan sa verific presiunea combustibilului, trebuie sa cumpar un manometru, ramane de vazut..

Stiu ca mai exsita un fel de instrument care poate detecta gazele de esapament din antigel, daca exista, inseamna ca e garnitura ciupita pe undeva, dar este destul e scump acest instrument.

Ce pareri aveti? Orice sfat e bine venit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.