Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Mike1alike

Administrator
  • Posts

    572
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

Mike1alike last won the day on April 11

Mike1alike had the most liked content!

3 Followers

About Mike1alike

  • Birthday 08/08/1982

Mașină

  • Marca
    Fiat
  • Model
    Punto
  • Motorizare
    1.2 8V benzina
  • An
    2006

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Timisoara

Recent Profile Visitors

2,913 profile views

Mike1alike's Achievements

FIAT Fanatic!

FIAT Fanatic! (5/5)

56

Reputation

  1. Cu lucrul ăsta eu nu m-am mai întâlnit. Din descrierea pe care ai făcut-o, sună ca şi cum robotul pe care l-ai tocmit să facă schimbul este... "virusat". Adică el e problema. Ştii ceva unde e poziționat robotul? E în afara cutiei să îl poți lua la întrebări? Cred că am mai auzit menționat despre cutiile acestea semiautomate de Fiat, pe forumul englezesc. Nu vreau să te deziluzionez, poate la tine nu e aşa, dar lumea nu prea vorbea de bine despre ele, în sensul că le-au apreciat mult, dar când s-au stricat,, aia a fost, nu le-au mai putut remedia. La un service ai încercat să vezi reacții? Au auzit de acest model, s-ar băga un mecanic la reparare, se pot repara?
  2. Aaa... ai bujii din acestea, individual pe fiecare cilindru. Da, la acestea e foarte greu de observat sau mai bine spus, imposibil. Cum te-ai gândit să verifici şi bobinele? Presupun că ți-ai bătut capul ceva timp, căutând alte posibile cauze înainte. Păcat de felul acesta în care producătorii calculează exact şi folosesc materiale astfel încât piesele să fie funcționabile o perioadă limitată de timp. Practic bujiile pe care le-ai dat jos sunt încă bune, de ar fi pus un izolator mai bun, de silicon, încă te puteai folosi de ele. Ce vârstă au bobinele cu probleme?
  3. Te referi la fişe? Izolatorul din capătul fişelor era crăpat? Întradevăr, e important ca acel izolator să fie intact, altfel ai pierderi de curent, aşa cum ai văzut şi tu. De altfel, e un test clasic, să observi dacă ai "pomul de Crăciun" la motor, când nu acesta merge prea bine. Porneşti motorul pe întuneric şi te uiți sub capotă. Dacă fişele nu mai au izolatorul cum trebuie, pe întuneric se observă curentul, scânteiază ca pomul de Crăciun. Bine că ai rezolvat-o!
  4. Uite şi un video foarte bun cu schimbul kitului de distribuție la un motor foarte asemănător cu al tău:
  5. Fantastici "mecanici". Afli ceva nou în fiecare zi, cum se spune... Ei nu pot alinia distribuția fără să demonteze injectoarele şi nu pot demonta injectoarele fără să le dai 800 de lei. Sună ca şi cum sunt siguri că s-a întâlnit hoțu' cu prostu'.
  6. Am consum, nu exagerat, nici nu pot să spun exact cât, însă mai completez din când în când, când verific nivelul la intervale mari de timp. Cred că se încadrează în aşa-zisul consum normal. Însă am observat, aşa cum am spus, că în galerie intră o cantitate destul de mare de ulei aşa că eram şi eu cu gândul de a pune un filtru acolo, iar acesta din sârmă mi-a aras atenția. Voi urmări de acum cu atenţie consumul de ulei. Motorul merge foarte bine. Ce mai am de urmărit de acum este să şi curăț în viitor acel filtru, dacă îl păstrez montat sau să verific dacă trebuie curățat.
  7. Păi exact acest aspect mă interesează, să opresc uleiul să intre în admisie. Am mai văzut topicuri în care unii au spus că şi-au adăugat ei "filtre epuratoare" sau "separator de ulei", însă din ce am văzut până acum, nici unul nu mi-a părut eficient ca acel filtru din video-ul pe care l-ai postat tu. Unii aveau ceva sisteme mai complicate, poate sunt eficiente, însă mi-au lăsat impresia că e mare deranjul de a le monta şi fără să cunosc practic eficiența lor (de la cineva care are), nici nu am căutat să îmi pun. Acum însă, după ce am văzut acel filtru metalic, mi-am făcut şi eu unul şi l-am montat zilele trecute. Aşa arată: Am băgat arcul în interiorul chiulasei (capacului culbutorilor) pe țeava la care e conectat furtunul aerisitor. Partea cu piulița a rămas în exterior, numai bine să nu permită intrarea mai mult decât doresc a arcului în interior, iar peste ea a intrat foarte frumos furtunul aerisitor peste care am pus la final un colier. Plasa pe care am folosit-o nu mă încântă foarte tare, însă cred că îşi va face treaba bine. Este plasă metalică anti insecte şi ce nu îmi place la ea e că îmi pare puțin cam subțire. Şi ştiu că mai aveam o bucată de plasă metalică mai rigidă, cred că ştiu şi unde am lăsat-o şi când voi ajunge la ea am să o folosesc pe aceea. Până atunci sunt curios de eficiența acestui filtru improvizat. Aerul trece lejer prin sită, am suflat, deci probleme nu vor fi să facă presiune prea mare în blocul carter. Cred că ar fi fost mai eficient dacă țeava în care l-am pus ar fi fost poziționată vertical, însă cred că e destul de bine şi aşa. Motorul merge foarte frumos. Am să urmăresc consumul de ulei, că până acum era puțin peste cât mi-aş fi dorit să fie, iar pe traseul furtunului aerisitor erau semne clare că mult ulei intra în galeria de admisie, deci şi în motor.
  8. Nu are rost să tragi de injectoare. În cel mai rău caz poți, cum ai spus şi tu, să mai strici ceva şi la ele. Iar dacă le desfaci, afli ce afli oricum şi fără să le desfaci. Spune mecanicilor să învârtă de fulia axului cu came, înainte de a pune lanțul. Un mecanic cu cunoştințe minime trebuie să îşi dea seama dacă e ok sau sunt probleme. Iar dacă face zgomot degeaba mai scot ei injectoarele, chiulasa trebuie dată jos. Va mai fi puțin de muncă dar se rezolvă şi aia, nu trebuie să te îngrijorezi, ci din contră, să o vezi ca pe o oportunitate de a pune motorul la punct. Cunosc în Timişoara un mecanic foarte bun care lucrează numai pe chiulase, ți-o pune la punct cu ochii închişi, dacă ai nevoie îți dau nr. lui, locuieşte prin Prințul Turcesc, acolo are şi atelierul.
  9. Pompa de apă are şi ea o durată limitată de viață şi dacă nu ai schimbat-o de curând, da, e recomandat să o schimbi odată cu elementul de transmitere al distribuției, lanț în cazul tău. Deşi tehnic, o pompă poate să funcționeze fără nici o problemă mult mai mulți ani, mecanicii s-au obişnuit să "recomande" schimbarea pompei odată cu schimbarea setului de distribuție. Eu, pompa de apă pe care am pus-o cel mai recent, am vrut să fie cu palele elicei metalice şi am găsit tot pe Magneti Marelli, a fost chiar puțin mai ieftină decât pe altă firmă care avea elicea de plastic. Când am schimbat-o prima dată, odată cu distribuția, la recomandarea mecanicului, cea pe care am înlocuit-o nu arăta deloc obosită. Apoi am înlocuit eu numai pompa, când am pus-o pe cea MM, pentru că aveam probleme cu încălzirea în habitaclu. S-a dovedit că problemele erau din cauza radiatorului înfundat, însă am reuşit să scot numai pompa de apă şi să o înlocuiesc, cred că am desfăcut întinzătirul existent la sistemul de distribuție cu curea, sau din ce țin minte, parcă am desfăcut pur şi simplu numai pompa şi după ce i-am desfăcut şuruburile de susținere am putu să o scot înclinând-o uşor şi astfel cureaua a ieşit de pe fulia pompei. La tine nu ştiu cum este, te poți orienta dacă ai abilități tehnice sau îl poți întreba pe mecanic, cât de dificil e de înlocuit pe viitor numai pompa, dacă nu o înlocuieşti acum. Sau poate îți vor spune aici colegii care au distribuție pe lanț şi cunosc detalii. De rupt nu cred că poți să îl bănuieşti pe socrul tău că a condus într-un anume fel şi de aceea s-a rupt lanțul. Cred că pur şi simplu lanțul se rupea oricum ai fi condus (că nici producătorii nu le fac infailibile) şi pur şi simplu a avut el "norocul" să se rupă la el. Dar dacă vrei să fii răutăcios, îi poți reproşa socrului multă vreme de acum, că i-ai dat maşina şi ți-a rupt lanțul de distribuție. :) Important acum e să o repui în funcțiune. Sper să ai motorul non-interference şi să rezolvi numai cu un lanț nou.
  10. "Distribuție care era ruptă" înțeleg că te referi la lanțul de distribuție care este rupt. INA nu este o firmă de top, am cumpărat şi eu ceva piese de la ei, cred că bobine am pus o dată. Au funcționat, dar nu pot să spun că au fost grozave. Le-am înlocuit destul de repede cu Magneti Marelli pt că motorul nu mergea tocmai bine şi după înlocuire am simțit o diferență în bine la cum mergea motorul cu noile bobine. La distribuții nu ştiu cum se prezintă. Vezi că în Timişoara poți cumpăra piese auto la prețuri foarte bune de la magazinul de pe str. Apostoli Petru şi Pavel (fostă Borzeşti), lângă restaurantul Caprice. Faci un calcul la diferența de preț la un lanț de firmă şi INA şi analizezi dacă şi ce se merită să pui. Distribuția totuşi nu o schimbi în fiecare zi, iar cea pe lanț ar trebui să țină chiar mai mult. În afară de lanț mai înlocuieşti şi altceva? Pompa de apă? Cu desfăcutul injectoarelor... practic presupun că mecanicul vrea să vadă prin orificiul injectoarelor dacă sunt probleme la motor, dacă vreun piston a lovit o valvă. Par bani aruncați pentru că dacă a lovit sau nu, vei ştii cu siguranță după ce pui lanțul nou de distribuție şi porneşti motorul (sau încerci să îl porneşti, mă rog...). Şi dacă a lovit, tot va trebui să dai chiulasa jos. Însă poți verifica într-un mod mult mai simplu şi ieftin dacă au fost lovite valve sau nu. Şi anume: învârți uşor fulia axului cu came. Dacă se roteşte complet, uşor, fără să se audă zgomote metalice, înseamnă că motorul nu are nici o problemă. Dacă se aud zgomote, ca de exemplu o valvă lovită în mod normal este şi deformată şi atinge chiulasa când ajunge în poziția de închidere-auzi deci un țac metalic şi mai mult, dacă a fost lovită poate să blocheze rotirea axului cu came pentru că acea valvă nu mai face cursa completă, pălăria ei fiind deformată.
  11. Începe căutarea la mufa care se conectează la uşă. Este chiar pe lângă balamaua de sus a uşii, desfă mufa şi dă cu contact cleaner pe contacte, sau dacă ştii alt mod mai bun de curățare a contactelor foloseşte-l pe acela. În acea mufă de obicei contactele se oxidează chiar dacă au protecție de izolare împotriva apei şi fac probleme de felul pe care le ai tu, la oricare din liniile conectate acolo.
  12. Păi electromotorul dacă ar fi, ar fi problema numai la pornire. Dar de învârtit spui că învârte motorul când pui la automat, deci electromotorul îşi face treaba. Din ce ai spus, altceva îmi atrage mie atenția. Faptul că vezi turația motorului 0 chiar şi când învârte electromotorul. Nu cred că e normal să arate 0, iar asta poate fi chiar cauza pt care nu porneşte. E posibil ca senzorul de poziție a volantei să nu mai funcționeze, că semnalul trimis de el indică turația motorului. El e picat şi atunci e blocată alimentarea din ECU, pt că ECU, conform datelor transmise de senzor, crede că motorul nu se învârte. Dă senzorul jos şi verifică-l dacă ai un multimetru. E simplu de verificat, ai tutorial pe youtube cum să faci https://youtu.be/RvuzZJqQDf4
  13. Am impresia că distribuția ta nu are nici o problemă. Trebuie să desfaci frumos carcasa distribuției ca să vezi ce se întâmplă acolo, nu aşa... Până la urmă, motorul ce problemă are acum? Nu porneşte?
  14. Cred că maşina ta are acest motor FIRE https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fully_Integrated_Robotised_Engine E de 1.2, aproape sigur este non-interference, ceea ce e foarte bine şi înseamnă că trebuie să pui lanț de distribuție şi ai rezolvat problema.
  15. Şi acum, ori mai dai puțin la automat şi asculți cu atenție, ori din încercările de până acum, dacă ții minte, se aud zgomote metalice când eşti lângă motor şi cineva învârte la automat?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.