Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Mike1alike

Membri
  • Content Count

    140
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Mike1alike last won the day on April 23

Mike1alike had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutral

About Mike1alike

  • Rank
    Membru Pasionat

Mașină

  • Marca
    Fiat
  • Model
    Punto
  • Motorizare
    1.2 8V benzina
  • An
    2006

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Timisoara

Recent Profile Visitors

782 profile views
  1. Intradevar e de mirare cum de au fost rupte. Nici eu nu stiu cum, insa cand le-am descoperit am remediat. Cumva si pozitia le-a ajutat sa se rupa cred. Acum (firele din poza) eu le-am pus frumos in linie continua, insa firul original era in unghi de 90 grade, de sus venea din laterala in punctul de prindere. Si mai un amanunt ciudat e ca desi cuprul nu oxideaza, firele acelea rupte erau toate verzi. Eu am cautat de l-am verificat cand am avut probleme cu asistenta electronica a directiei. Cu reparatia cablului s-a imbunatatit pt ceva vreme, dar pana la urma am ajuns si la problema propriu-zisa, senzorul din coloana, pe care dupa ce l-am inlocuit imi merge perfect directia asistata. Si o usoara imbunatatire s-a simtit si la functionarea motorului cu cablul nou fata de cablul cu fire rupte.
  2. Foarte bine ca ai rezolvat si cred ca nu iti va mai aparea problema pt ca ea a aparut dupa ce ai umblat la electromotor. Cred ca a fost ceva cum ai descris, ai prins electromotorul cu o ureche mai departata, probabil a agatat pe spira filetului sau asa ceva. Pt ca tot ai verificat, vreau sa mai mentionez si eu ceva despre cablul de masa, pt ca eu am avut probleme cu el. La partea in care e prins pe caroserie, sub acea izolare termocontractabila, din cablu erau rupte o gramada din firele de cupru de jur imprejur. Am inlocuit cablul cu unul facut de mine. Am luat cablu nou si contacte si era o problema chiar acea mufa unde se prinde pe caroserie, pt. ca nu prea se gaseste de cumparat. Pana la urma am facut practic 2 cabluri si am suprapus inelele de contact. Poti verifica acel cablu cu un multimetru si vei fii sigur cat de bun e. Legi + la baterie si masori - pe cablu, incepand cu bateria. Daca este bun cablul, vei avea exact acelasi voltaj cand pui - multimetrului si pe caroserie la acel contact si in capat, pe cutia de viteze. La mine era o diferenta destul de mare la cablul rupt, parca 1V, sau asa ceva.
  3. Salut. Trebuie inlocuit dopul. De obicei treaba nu e complicata, dopul fiind cel deteriorat (rugina), nu mai sta fix pe pozitie. Cauti la un magazin de piese auto si cumperi dop nou si il inlocuiesti.
  4. Lucru bun ca ai rezolvat! Cauza exacta, daca nu ai facut si altceva din ce ai scris aici, pare sa fie acel senzor de la axul cu came. Pentru ca la distributie nu vad ce sa fi putut sa aiba sa iti dea acele simtome, aceelerare si uneori sa isi revina cand apesi pedala. Dar senzorul participa cu informatii pentru injectarea combustibilului si pare ca cel pe care l-ai inlocuit dadea valori ce facea ECU sa iti injecteze mai multa benzina, de acolo si turatia de 2000RPM.
  5. Revin aici cu o informatie pt ca astazi, mergand cu masina mi-am amintit de discutiile din acest topic, mai exact de comportamentul acului ce indica temperatura motorului. Si astazi, cat am urmarit acul, nu a miscat in jos nici un milimetru, a urcat la pozitia de functionare cand s-a incalzit motorul si nu a mai scazut deloc. Chiar am mai facut cum am descris aici, pe portiuni de drum liber am mers mai cu viteza, dar acul tot fix. Si caldura de cand am spalat sistemul functioneaza impecabil.
  6. E bun, nu trebuie sa cauti service pt alta diagnoza. In primul rand ar fi bine sa te asiguri ca pompa de benzina iti lucreaza cum trebuie. Daca nu ai manometru cu furtunele necesare sa masori exact presiunea in rampa de injectie, e suficient sa faci o verificare vizuala. Desfa capacul ventilului si apasa, fara sa stai cu fata deasupra pt ca iti poate sari benzina pe fata. Tine o carpa deasupra si apasa pe ventil. Daca iasa cu presiune, inseamna ca pompa e ok si treci la urmatorul pas. Cu diagnoza ai functie de testare injectoare, dai pe rand la fiecare si le auzi din masina, injectorul face un click. Daca fac toate click, nu sunt probleme pe linia lor de electric si in principiu si calculatorul de injectie ar trebui sa fie ok. Apoi eu te sfatuiesc sa faci curatarea injectoarelor. Le desfaci si le cureti. Inainte, le poti masura si cu un multimetru, masori rezistenta intre contactele injectorului, trebuie sa fie cam 15 ohmi, dar oricat e, important e sa fie cam egala intre toate injectoarele. Daca ai unul cu o valoare mult diferita, acela e cu probleme. Pentru curatarea injectoarelor, eu mi le-am curatat cu ajutorul acestui video si sunt foarte multumit de efecte: https://youtu.be/RgfcghsAjG8 Si fata de ce a facut omul in video am facut niste modificari pt. ca nu intra injectorul in nici o seringa sa stea fix. Probabil alea sunt de marime diferite de cele de Fiat. Asa ca am folosit o seringa usor mai larga, de 10 ml, am pus in ea un furtun si in furtun am bagat injectorul. Au intrat perfect, nu pierdea deloc presiune ba chiar la testari mi-a aruncat injectorul pt ca am bagat cam mult spray, am facut presiune prea mare. Noroc ca nu s-a stricat. Dupa aia am tinut mereu injectorul si furtunul in mana, ca sa nu mai sara. Pun si o poza cu ce am facut diferit. Am mai pus pe pipa srayului banda de teflon pt ca era mai subtire decat varful seringii si le-am lipit peste cu putina banda, power tape, ca sa nu imi arunce pipa afara. Fire am folosit alea cu partile mici negre in capat. Nu stiu de la ce era chestia aia, un "plus" de plastic cu canal, l-am taiat in jumate si au intrat perfect peste conectorii injectorului, am trecut firele prin partile alea, le-am lipit si pe ele cu banda si a mers f bine. Poti folosi insa 2 cabluri de la lampa de control, cu clesti din aceia mici. Am testat in poza, am pus clestele pe contactul de la un injector ce mi s-a rupt acu vreo 4 ani.
  7. Martorul din poza semnifica un injector, adica ai o eroare la sistemul de injectie, ori la calculator ori la unul din injectoare. Este insa ciudat ca nu gasesti eroarea inregistrata, ti-ar fi mai usor sa stii de ce sa te apuci. Cu ce ai facut diagnoza?
  8. Delcou? Ai asa ceva? Cand spui ca iti apare eroarea, se aprinde vreun martor in bord sau doar ca nu merge cum trebuie?
  9. @RaduMunteanu: intradevar, cel mai bine incepi prin a scoate pompa sa vezi ce e cu ea. Sunt sanse sa rezolvi numai prin curatarea filtrului si a pompei.
  10. Daca zici ca electromotorul e ok, vezi cumva sa fii sigur ca senzorul despre care spui e functional. Nu e culmea ca nu ai erori pentru ca asa face senzorul acela daca e stricat. Inca emite un voltaj si de aceea nu ai erori inregistrate, insa e diferit de normal si de aceea calculatorul nu injecteaza combustibilul asa cum ar trebui. Dar ce senzor ai pus in loc, nu e nou, bun? De nu iti merge cu el... Poti sa testezi senzorul, cauta pe youtube. Cu multimetrul se masoara, pui un metal aproape de varful lui si atunci voltajul trebuie sa scada. Mai ai urmatoarea posibila cauza, pt ca ai spus ca nu ai putut tura motorul mai mult de 2200RPM: e posibil ca senzorul sa fie bun si problema sa fie ca ti-a sarit distributia 1-2 dinti (daca e pe curea).
  11. Salut, Din ce ai descris, eu as spune ca motorul nu are probleme. Problema cu pornitul este de la electromotor. Verifica de asemenea si bateria daca e in stare buna si incarcata si alternatorul daca iti da curent cat trebuie. Parerea mea e ca ai periile electromotorului uzate.
  12. Poti sa descrii te rog cum se manifesta masina la aceasta problema? Aveai cumva acel "mers in suturi" cand schibai vitezele, mai ales in viteza a 2a? On topic, pe langa ce ti-a raspuns colegul blueeies mai poti cauta pe la schroturi, vad ca esti in Bucuresti deci sanse mai mari sa gasesti. Se aduc Fiaturi la ei, trebuie sa te nimeresti sa nu fie data cutia, eventual sa te intelegi cu oamenii cand au una sa te contacteze.
  13. E mult prea mare presiunea de 10 bar. In mod normal cam 3,5 bar trebuie sa fie maxim, nu stiu exact la tine la diesel insa nu cred ca 10 e cat ar trebui sa fie, deci e mult prea mare. Ca si cauza, suspectez ca ti s-a blocat pe inchis valva de reglare a presiunii, aflata pe pompa, in rezervor si cand creste presiunea, valva cum nu mai deschide, presiunea tot creste. Desfa pompa daca te pricepi si testeaza valva.
  14. Mk1 inseamna practic "Make1" adica primul model facut
  15. Pai si te mai miri ca iti pierde ulei... Refaci sigilarea asa cum trebuie si se rezolva
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.