Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Mike1alike

Membri
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Mike1alike last won the day on December 18 2020

Mike1alike had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutral

About Mike1alike

  • Rank
    Membru Junior

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Timisoara

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Foarte posibil ca problema ta sa provina exact de la acel spatiu de langa conducte. Pentru ca aluminiu este mai rece si pe el condenseaza apa mai repede. Si daca intra din umiditatea atmosferica apa direct pe calorifer, condenseaza mare parte acolo si va fi dispersata in habitaclu atunci cand pornesti caldura. Incearca sa astupi acea gaura, sa fie cum trebuie.
  2. Si e foarte posibil sa mai aiba defectiuni si in interior. Uneori alternatorul functioneaza cu carcasa crapata, depinde in ce loc este crapatura. Imsa oricum, nu e recomandat sa il folosesti cu carcasa crapata, mai ales daca il vezi ca o are crapata.
  3. Da, total. Daca ai fisura in carcasa, pierde curent, e o defectiune renumita. Ai facut bine ca ai luat altul pt ca remedierea fisurii... mai greu.
  4. Acuator te referi ca e din sistemul de selectie si miscare a clapetelor? Ca sa alegi pe care din orificii sufla? Sistemul acesta iti functioneaza? Daca selectezi pozitii diferite, simti cand pui mana pe gaura pe care ar trebui sa vina aerul, simti sa vina aer? La fiecare dintre ele, adica functioneaza toate clapetele bine? Si mai ales, cand selectezi dezaburire parbriz (selectia o faci electronic) simti pe canalul de sub parbriz sa sufle aerul pe acolo? Aerul este cald? Apa (lichidul de racire) nu are voie sa scada, daca scade ai o problema. Daca ai o fisura in calorifer e cam normal sa iti abureasca pt ca ventilatorul sufla pe calorifer (care ar trebui sa fie fierbinte si uscat), dar daca ai apa pe el ti-o baporizeaza in habitaclu, dkrect pe geamuri pentru ca sunt mai reci, se face din nou condens. Masca mica semirotunda de care spui e din cauciuc? Am impresia ca acolo in jurul tevilor trebuie sa fie izolat etans, acela e rolul cauciucului (sau ce material e, acum nu am verificat la mine), nu ar trebui sa poti baga degetele pe langa tevi. Daca e gaura, normal ca umiditatea ridicat din exterior iti intra si in habitaclu. Dar intra la fel si pe gaura de aerisire daca nu inchizi clapeta (sa selectezi ventilatia pe recirculare aer in habitaclu). Daca nu ai alte probleme insa, cand e umiditate atmosferica mai mare (la fel si in habitaclu), desi dureaza putin mai mult pana se dezabureste-se dezabureste, nu ramane mult timp aburit.
  5. Cum am spus, e foarte bine ca ai reusit si ti-ai facut reparatia, chiar daca te-ai chinuit putin. Pe mine m-au trecut transpiratii numai gandindu-ma cum se face pentru ca am vazut ca e greu accesibil. pe sus cred ca am vazut tot un film, l-a scos cineva, foarte fortat si nici mie nu imi pare deloc o metoda buna, fortezi prea mult totul de pe acolo si sunt sanse mari sa rupi din ele. Dar cea mai simpla metoda, am vazut ca mai multi spun la fel, e sa dai acel scut din aripa jos, cica este loc sa scoti pe acolo alternatorul. Cand am sa demontez si eu, am sa postez pe unde se lasa scos. Acum din fericire nu e nevoie sa il scot.
  6. Ceea ce ai gasit fiind in usa, nu cred ca afecteaza in nici un fel piesa aceea dezaburirea. Dar caldura iti functioneaza in habitaclu? Se incalzeste bine? Ca aburire excesiva se face, mai ales in sezonul rece, atunci cand caldura nu functioneaza cum trebuie. La calorifer acces poti avea putin, numai cat sa bagi mana sa il simti, in nici un caz nu poti sa il inlocuiesti fara sa demontezi bordul. Dar poti baga mana, desfaci filtrul de polen si pe acolo poti baga cu greu, eventual daca iti curge caloriferul sa simti. Nivelul lichidului ti-a mai scazut? Motorul in cat timp se incalzeste si dupa cate minute ai aer cald in habitaclu?
  7. La metoda cu scoaterea pe sus a alternatorului, am uitat sa mentionez, se face cu fixarea unui suport de sprijin sub motor si demontarea suportului motor de sus, cel de deasupra alternatorului. Insa asa cum am zis mai sus, nu pare o metoda sigura, e simplu de folosit daca nu exista instalatia de clima. Se poate scoate mai direct alternatorul pe jos, dupa intepartarea scutului de plastic din aripa.
  8. Aici e mecanicul de care spuneam, cu schimbul la Fiat 500: Despre metoda de mai sus, cu scoaterea pe sus, nu mi se pare o metoda sigura pentru ca poti oricand rupe conductele. Metoda de scoatere este tot pe jos, insa "lumea zice" ca se poate scoate mai usor decat ai facut-o tu blueeies. Oricum, ti-ai facut treaba, ai putut sa il inlocuiesti ceea este foarte bine. Doar ai avut putin mai mult de lucru. Dar cica trebuie sa iasa daca desfaci scutul din aripa, trebuie sa fie spatiu acolo. Sau eventual daca nu e loc, poate ajuta daca ii desfaci alternatorului plasticul negru de protectie al releului, daca e nevoie si releul. Sunt prinse simplu cu suruburi. Blueeies, tu ai incercat sa il scoti pe acolo si nu ai avut loc?
  9. In acelasi timp, am vazut un mos, mecanic consacrat, in service cu toate sculele, ca sa schimbe alternatorul la un Fiat 500, tot pe jos, mai mai ca a demontat tot motorul aproape. Chiar zicea lumea in comentarii "dom'le, ce faci acolo, demontezi motorul pentru un schimb de alternator?". E foarte frustrant ca le-au facut asa inaccesibile.
  10. Da, la alternatorul stricat se poate sa se fi dus releul de incarcare. Sau, din moment ce nu misca nimic, e posibil sa se fi desfacut din contactele de la bobine la placa electronica (cele din alternator). Am vazut ca acesta e un mod de stricare al alternatorului. Despre demontarea alternatorului si mie imi e groaza pentru ca am vazut ca e foarte inaccesibil pozitionat. L-am tot masurat, al meu e ok. Insa dupa ce am avut accident si a stat motorul desfacut, era iarna, zapada cand am pus totul la loc alternatorul era blocat. Mi-a zis cineva ca probabil din cauza umezelii, cum a stat mai mult timp nemiscat, s-au umflat periile. Am pus o cheie pe volanta si am rotit, si-a dat drumul si merge. Dar din ce am vazut eu, ca am mai cautat cum se demonteaza, lumea l-a scos pe sus. Tu ai instalatie de AC nu-i asa, de aceea te-ai bagat pe jos la el? Am vazut insa ca si la model cu AC, au reusit, cam foarte greu dar tot pe sus. Se desface suportul care fixeaza conductele climei si printre ele, sucesti alternatorul si impingi usor in lateral conductele si ar trebui sa iasa. Imi e groaza. A facut cineva inlocuirea alternatorului, la modelul cu clima, mai usor? Daca da, rugam sa postati si aici.
  11. O seara frumoasa si sper ca concluzia sa se si aplice, sa fie rezolvare.
  12. Daca e asa scurt poate fi cauzat de ambreiaj care patineaza/scutura. Pentru ca e o solicitare marita din partea motorului si cand lasi pe liber revine la turatia normala de relanti ceva mai greu ca sa nu faca trecerea foarte brusc. E o teorie, pana nu desfaci sa vezi teoretic poti lua in calcul orice posibilitate ce da aceste simptome. Insa pe langa tot ce ai schimbat, nu mai raman prea multe posibile cauze, nici teoretice.
  13. Atunci tot la ambreiaj ramane sa verifici... Daca a curs ulei clar da smuceli si nu se poate repara nicicum, nu trece de la sine pana nu inlocuiesti discul cu unul nou si bun. Si e normal ca a mers asa de cand l-ai pus daca de la inceput a fost atins si e la fel, normal, sa ai aceeasi problema pe noua masina pe care ai montat motorul cu totul. Ramane cumva separata problema accelerarii... Nu ai spus, cand se accelereaza asa tine multa vreme, pana bagi din nou in viteze sau accelereaza o perioada scurta, cateva secunde si sa revina turatia la normal apoi?
  14. Mie problema cu turarea de la sine la 2000 RPM mi-a aparut prima data asta vara, atunci cand motorul nu mai mergea cum trebuie si am descoperit in final ca era din cauza benzinei. Cand a aparut prima oara am curatat bujiile care aveau depuneri foarte negre, am mai mers cu benzina proasta pe care o mai aveam in rezervor pana am terminat-o dar nu s-a mai accelerat. Apoi au aparut din nou in toamna cand a aparut si mersul in suturi dar disparea cand decuplam clima. Destul de complicat ce exact produce aceast fenomen. Termostatul l-am mai schimbat dar nu a influentat cu nimic. La tine Vali e ok temperatura lichidului de racire, nu? Nu iti sta acul mai jos de jumatate (de pozitia normala), nu?
  15. Pentru amestec poti sa testezi fizic cum sta clapeta de acceleratie. Metoda din acest video pe youtube cred ca e foarte buna: Si la fel poti masura senzorul motorasului pas cu pas, trebuie sa pornesti motorul insa. Tot la fel poti masura senzorul MAP : https://youtu.be/p0ocaDmcAIM (sunt date si valorile normale aici). Problema totusi e data de ceva si pana la urma trebuie sa poti sa gasesti de unde vine. Daca nu se remediaza nicicum si nicicicum, la urma poti sa iei in calcul si spalarea sistemului de racire cu apa + sare de lamaie. Rau nu faci nimic cu ea, nu e costisitoare si poate, cine stie...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.