Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Mike1alike

Administrator
  • Posts

    699
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    38

Mike1alike last won the day on December 4

Mike1alike had the most liked content!

3 Followers

About Mike1alike

  • Birthday 08/08/1982

Mașină

  • Marca
    Fiat
  • Model
    Punto
  • Motorizare
    1.2 8V benzina
  • An
    2006

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Timisoara

Recent Profile Visitors

3,555 profile views

Mike1alike's Achievements

FIAT Fanatic!

FIAT Fanatic! (5/5)

122

Reputation

  1. Şi mai pun un video cu sunetul motorului. Acum nu mai fluieră. Nu ştiu dacă e de la faptul că am umblat la alternator şi am dat cureaua jos, am mişcat rola întinzătoare (că diodele nu cred că fluierau ele, pe ele le-am schimbat acum), sau dacă nu cumva în videoul anterior fluiera freonul. Pentru că acela l-am făcut la prima pornire şi e posibil ca instinctiv să fi pornit şi AC-ul. Eu îl folosesc mereu, şi iarna, pentru dezaburire şi e mult mai bine cu el pornit. Fără el sunt în ceață. Şi când e foarte frig, freonul fluieră în instalție, până se încălzeşte puțin. PS: în acest video sunt momente când pare că motorul merge întrerupt. Nu mergea întrerupt, doar s-a înregistrat sunetul aşa, cred că din cauză că am apropiat microfonul (telefonului) prea mult de zgomot. 20221203_140601.mp4
  2. Eu m-am apucat să desfac alternatorul pentru că la măsurarea tensiunii AC debitată de alternator, îmi arăta 30.3 V. Chestia e că recent am înlocuit şi ECM-ul pt. că a fost prăjit şi descoperind acest curent, mi-am zis că probabil asta l-a prăjit pe ECU. Din videoul postat de blueeies în celălalt topic, am reținut ideea omului care a măsurat curentul AC la alternatorul său nou, Denso. Spunea că ştie el de undeva că trebuie să fie max 50 mili Volți AC, dacă e mai mult, sunt probabil diode arse. La el, pe cel nou avea 80 mV. Am măsurat şi eu, alternatorul e tot Denso şi, 30.3 V AC (volți, nu milivolți), cum am mai spus. Am zis că or fi, cum spune omul, diodele arse. Mai ales că ştiu că am făcut odată scurt la alternator. Buuun... Am luat un platou de diode nou şi l-am înlocuit. Ideea a fost că schimb puntea fără să dau alternatorul jos. Pt că au fost discuțiile cum scoți alternatorul şi descrieri că e teribil de greu de scos. Mi-am zis deci că schimb numai puntea. Însă mai mult mi-a luat să desfac piulițele de pe alternator cu el pe poziție şi să-mi dau seama cum voi reuşi să înlocuiesc puntea. Apoi, pentru acces mai bun, am desfăcut alternatorul şi l-am sprijinit pe planetară. Acolo am desfăcut şi regulatorul şi prima impresie, când am văzut colectorul a fost că va trebui să-l schimb şi pe el. De fapt, atunci când l-am văzut m-am hotărât să scot alternatorul, în ideea că va trebui să schimb colectorul. Mai ales că cel uzat (colectorul din exterior e uzat un mm, cel din interior e ca nou) era tot negru, am crezut că e tocit complet cuprul. Dar după ce l-am scos, am curățat cu un şmirglu fin şi am măsurat şi cu şublerul. Cum rulmenții nu au nici o problemă, am pus deocamdată la loc aşa, cu colectorul şi regulatorul vechi şi puntea nouă. Mă bucur mult că am scos fără chin alternatorul şi ştiu cum să îl scot pe viitor, dacă va fi cazul. Puntea de original era lipită de firele din stator cu sudură electrică. Le-am desfăcut şi la puntea nouă nu am făcut nici o lipitură, am strâns numai cu patentul, eu zic că stă foarte bine. Uzura aceea excesivă am aflat că a fost cauzată de praf. Praf fin suflat din alternator, ajunge la primul colector şi polizor fin devine în contact cu cărbunele. Am pus totul la loc şi alternatorul funcționează bine. Ce m-a îngrijorat a fost că îmi arăta tensiunea curent AC 30.2 V şi cu noua punte de diode. Până mi-a spus un om înțelept că trebuie să fie o eroare a aparatului de măsură. Şi aşa este, am măsurat cu un multimetru mic şi se pare că nu ştie să măsoare tensiune AC în sistem DC. Am măsurat şi un acumulator mic de 1.5 V şi multimetrul, setat pe AC, arată 2.3 V. Partea bună după înlocuirea punții este că alternatorul debitează, cu consumatori porniți, 13.96 V. Şi a dispărut şi reculul motorului, pe care l-am avut de când am cumpărat maşina. Dacă țineam motorul la ralanti şi porneam un consumator, aprins lampa în habitaclu, deschiderea geam, aprindere faruri, etc, turația motorului scădea preț de o secundă (sau oricum, foarte puțin timp). Acum nu se mai întâmplă asta. Sunt curios şi cu bateria, la cât mi-o va ține, că 12.3 V mi se pare un pic prea puțin. Desigur, pun şi poze
  3. Mi-am dat seama că n-am pus în cel mai nimerit topic videoul cu sunetul motorului însoțit de fluieratul alternatorului (sau cine o fi fluierând acolo...) şi discuțiile ulterioare de acolo, despre alternator. Acest topic pare mai potrivit, ce-am pus dincolo lăsăm aşa că nu e nici nelalocul lui şi mai adaug şi aici lucruri noi (sau nou descoperite de mine) despre alternator. Să încep cu a vă spune cert cum se poate da foarte uşor jos alternatorul, pentrubcă n-amnprea văzut spus clar pentru Punto cu AC şi în plus, văd că şi în anteriorul mesaj de aici, tot despre asta vorbeam şi mi-am dat cu părerea. Din ce am spus sus, e corectă o parte, cea cu desfacerea suportului antibalans al motorului. Cu scosul pe la roată, de care am zis, cred că am citit descris de cineva şi dacă omul zice că a făcut-o, onfi posibil şi aia. Eu l-am dai însă jos astăzi, foarte uşor, pe dedesubt, pe lângă planetară. Adică pe unde se vede în poze. Şi am desfăcut şurubul de prindere a suportului antibalans, apoi cu un levier am distanțat motorul şi cu cealaltă mână am scos foarte uşor alternatorul. Operațiunea mi-a fost uşor de făcut pentru că am avut acces pe o rampă şi am făcut-o acolo. Şi şuruburile de prindere ale alternatorului le-am desfăcut şi prins la loc fără chin. Şurubul de sus l-am scos (şi pus la loc) băgând mâna la el pe deasupra, pe sub compresorul AC, pe lângă compresor în partea dinspre parbriz. Pe cele de jos le-am desfăcut pe dedesubt. Loculnde prindere dinspre roata dreaptă (şi cel de sus) are un ghidajnde fixare şi alternatorul a stat relativ la locul lui scoțând prima data şuruburile acelea, cel de sus, cel de lângă roata dreaptă şi apoi pe ultimul, cu o mână ținând alternatorul şi cu cealaltă scoțând şurubul. Continui poveştile în următorul mesaj.
  4. Tensiunea pe care o dă alternatorul meu (că nu am spus de ea) este 14.15 V, deci ok-ish. Dar... am măsurat acum tensiunea pe curent alternativ. Şi am 30.3 V!!! Se cere deci un nou platou cu diode. Cum am zis, foarte tare informația aceasta despre măsurarea tensiunii AC la alternator şi are şi sens. Omul din video sunea că normal e sub 50 mili V. La el la alternatorul nou avea 80 mili V. Eu am 30.3 mV, deci 30300 V. Are sens informația aceasta pentru că alternatorul întradevăr, produce curent alternativ, care este transformat în curent continuu prin platoul de diode. Dacă trece atât de mult (de alternatorul meu spun acum) curent alternativ de platoul de diode, înseamnă că diodele nu-şi mai fac treaba.
  5. Interesantă informația cu măsuratul mV AC, bună de știut și nu o știam. Am să măsor și eu, să văd ce zice. Despre fluierat, mai ales la cel din primul video postat, mai poate fi și din cauza curelei, nu ne-a spus nimic de ea, dacă a pus sau nu nouă. Dar și din interiorul alternatorului. Și pe lângă cele expuse și în video, rulment, puntea redresoare și regulator (pe acesta sunt cărbunii, în mișcare și contact permanent cu colectorii, fiind alternator nou, nu suspectăm nimic acolo), mai este o chestie cu aerul. Că există și paleta de răcire în alternator. Și pot să spun că am auzit acel fluierat de ceainic la calculatorul fiului meu, după ce a fost curățat de praf la o firmă specializată. Și fluiera exact ca ceainicul la început, acolo e clar că un ventilator, nu știu care, că sunt mai multe. Acum pare că a încetat să mai fluiere. Zic asta cu aerul ca posibilă cauză la un alternator nou, care fluieră. La cele vechi, mai poate fi o cauză extrenă care dacă e, impune schimbarea alternatorului. Și anume, să existe frecare între rotor și stator. Atunci, tot așa fluieră, ca ceainicul.
  6. Dap, şi la mine a cam început să fluiere. Cred că va trebui să mă bag curând în alternator. La el nu am umblat şi cred că nici precedentul proprietar. @blueeies la bateria ta... 11.8 V nu e bun deloc. Bateria este descărcată. Trebuie pusă pe redresor, mai ales că vine iarna. Dacă zici că are 1 an jumate, mai e în garanție şi dacă le-o duci, ți-o încarcă fără probleme cei care asigură garanţia. Verifică şi să nu-ți fure cineva curent. Scote borna negativa si cu multimetrul legat în serie, trecut în amperi, măsoară consumul în stand-by. Daca trece de 40 mili amperi cineva fura curent. @Ypsilon ai întrebat de bateria mea, cât ține Caranda. A mea are 4 ani, e produsă în 12 oct 2018, tot atunci am şi cumpărat-o, toamnă/iarnă 2018. Acum am măsurat-o şi eu la rece, are 12.30 V. Nu e tocmai grozav, cum am spus, cam trebuie să mă bag în alternator. Deci, oferta ta de a-mi trimite alternatorul e binevenită, să-mi fac inițierea. Pun şi un tabel cu nivelul de încărcare al bateriei (SoC - State of Charge) în funcție şi de temperatură. PS: nu e nici o supărare, chiar ca un ceainic fluieră!
  7. @blueeies am făcut, l-am pus aici: @Ypsilon mersi de oferta de a-mi trimite alternatorul. Dacă vrei tu neapărat să îl trimiți, l-aş desface să vedem cum se prezintă. Eventual, dacă vrei să încerc să îl repar şi dacă merge, să ți-l trimit înapoi, reparat.
  8. Pun aici video-ul solicitat, cu sunetul motorului. 20221201_131332.mp4
  9. 13.10 V!!! Zici că ai ținut-o numai pe redresor! Când te-ai urcat să dai cheie, ai făcut ceva şi multimetrul arăta 12.65. Cred că aia e tensiunea reală şi e foarte bună. De încărcat, iarăşi, foarte bine. Dacă la fel încarcă şi când e cald motorul, înseamnă că alternatorul este bun. Dacă nu, înseamnă că releul din el e defect.
  10. Uite mai un video cu exact ce ai de făcut ca să repari alternatorul: Este "doable" şi ieşi foarte bine dacă îl repari. Dacă nu te încumeți tu, găseşte un om priceput, mai aproape de tine, care să ți-l repare, că se merită să îl repari. Întreabă-l şi pe Florin dacă nu repară el, sau dacă ştie un om care repară.
  11. Ai aflat deci despre Sfânta Treime Electrică. La tine e clar, alternatorul are probleme. La regulator m-am gândit şi eu la început, însă nu e singurul suspect. În primul rând sunt colectorii şi periile. Apoi releeul regulator şi posibil diode şi mai sunt în alternator şi alte posibile cauze, dar nu cred că e cazul la tine. De aia zic, pune-te pe îndelete şi-l desfă şi vezi peste ce dai, apoi repară, înlocuind cu componente noi. Bateria nici eu nu am bănuit-o proprou-zis la tine, dar am zis să întreb totuşi, că aşa se face. Trebuie să avem informații şi despre ea. Electromotorul iarăşi, e ok, că la pornire nu ai probleme.
  12. Stai liniştit, că nici nu aveam în plan să cumpăr alternator sh. Acum dacă tot ai cumpărat aşa, poți folosi în favoarea ta. Îl desfaci pe al tău şi îl repari, fără să fii foarte presat de timp, să fie nevoie să-l repari repede, repede. Pune-te şi-l repară, nu mai umbla după cai verzi pe pereți! PS: bateria în ce stare e? Care e povestea ei?
  13. Masa la alternator este carcasa lui. Nu ştiu ce e cu acel cablu de pe compresor la tine. Aveai AC-ul pornit când ai făcut testul? Trebuie să urmăreşti unde merge cablul acela. Dacă aşa oscilează tensiunea direct din alternator, nu e ok alternatorul şi ai în el câteva piese componente pe care dacă le înlocuieşti, ai un alternator bun, ca nou. Uite un video instructiv cu ce ar trebui să faci în alternator: https://youtu.be/at_R7sENE0s Măsoară înainte cu masa pe carcasa alternatorului.
  14. Ia alimentează tu ledurile direct la 12 V şi vezi cât de tare luminează. Dacă e mai puternic, problema e pe linia de alimentare.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.