Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

gabimilo1

Membri
  • Content Count

    79
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

gabimilo1 last won the day on November 26 2020

gabimilo1 had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutral

About gabimilo1

  • Rank
    Membru Junior

Mașină

  • Marca
    opel
  • Model
    zafira
  • Motorizare
    y20dth
  • An
    2002

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Sibiu

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. salut uite mai jos. Elementul comun al cele doua erori pare senzorul de temperatura motor si mufele/firele (de la el, de la ECU si intre senzor si ecu). Ceea ce ar trebui verificat gasesti in coloana din dreapta a tabelelor.
  2. Din cite stiu eroarea de pe abs nu poate fi citita cu testerul acela, acela cred ca citeste doar erorile de pe ECU. Cred ca trebuie ceva dedicat fiat ca sa poti intra pe module.
  3. pozele mele sint din VIVID WORKSHOP, se pare ca nu sint deloc precise sau nu stiu eu sa le gasesc... Autodata, din care e schema de mai jos, arata sig 22 pe pompa dar in tabloul de sigurante e trecuta ca fiind de la engine management, le-a fost greu sa scrie fuel pump ca sa inteleg si eu..., in fine uite schema de la ecu, daca te ajuta, partea cu pompa. Nu reusesc sa fac imaginile mai clare...
  4. Salut, nu vad din ce an e fiatul tau panda Daca ai tabloul asta la motor(poza 1) vezi sig 8 daca ai tabloul celalalt - sig 15
  5. salut, incearca si cu un senzor second, din dezmembrari ( dar sa fie original obligatoriu), macar de proba.
  6. bobinele sint alimentate pe piciorusele 2 cu plus si in 3 cu minus. Comanda vine din ECU in pinul 1. Trebuie sa fii sigur ca in 2 si 3 ajunge plus si minus, iti zic asta pentru ca poate sa fie siguranta buna dar sa ai probleme pe traseu (fire sau mufe cu contacte imperfecte). De asemenea ECU trebuie sa fie alimentat = siguranta 14 si 18 sa fie bune (pe 18 ai zis ca ai verificat-o). Trebuie sa le verifici cu aparatul de masura sau lampa de control, sa vina plus si mai ales sa plece plus de la ele. Si sa ajunga plusul la destinatie (la ECU si la bobine). Cind se opreste in mers motorul de obicei e ECU. Poate faci o diagnoza.
  7. ba da, de asta te-am intrebat daca ai curent acolo pe piciorusele alea. Daca nu ai curent e siguranta arsa. uite schema mai jos, in poza 2 sint sigurantele iar in poza 3 sint bobinele ( am marit zonele care te intereseaza din prima imagine).
  8. Salut, ai plus si minus la bobine (pe piciorusele 2 si 3)? Minus trebuie pe piciorusul 2 si plus pe 3.
  9. Teoretic ar fi de la pompa de injectie dar sint diverse variante probabil (dupa documentatia pe care o am). Daca ti-a mers masina bine nu-ti mai bate capul
  10. Salut, as incerca cu alta baterie si reconditionare electromotor (schimbat bucsi, carbuni si curatat). Dupa mine invirtirea motorului trebuie sa fie sprintena nu lenesa, la asta se poate ajunge cind electromotorul merge putin infrinat sau bateria nu mai are "suficient curent".
  11. Eu tin la parerea mea, carbunii de obicei sint presati cu arcuri spirala, alea pe masura ce se uzeaza carbunii idi micsoreaza forta de apasare. Prin contactul dintre carbuni si rotor trebuie sa treaca sute de amperi, decu contactut trebuie sa fie ferm. Bucsile, la fel , un joc pe care il simti la mina e deja enorm. In afara de asta, cum am zis, odata ce e dat jos electromotorul, investitia in bucsi si carbuni noi e mica in comparatie cu manopera de demontare / remontare electromotor. Proba se face jos,firul cu care comanzi bobina e suficient de 1,5 mmp, insa cele de forta (alea groase)trebuie musai ca cele de pe masina (cablurile cu clesti mie mi se par subtiri pentru forta. Eu puneam bateria jos pe pamint, propteam carcasa electromotorului ferm pe minusul bateriei si il tineam cu genunchiul apasat acolo, la plus se pune obligatoriu fir gros, (sectiune metal ca pe degetul mare de la mina, strins cu piulita la electromotor si cu borna la baterie) si comanda o facea a doua persoana cu un fir subtire. Electromotorul trbuie sa actioneze ferm, puternic sanatos, daca nu e asa e clar ca are o problema, mai ales contacte (la tine posibi contactele din bobina, sau carbuni intepeniti (daca ii scimbi si persista defectul) sau erori la montaj (fire prinse cu capacul de exemplu, sau vreun surub intrat aiurea).
  12. pai nu a fost probat electromotorul fiind dat jos de pe masina? Doar pe masina?
  13. Salut, pentru ca tot e dat jos si demontat complet, din experienta mea, sfatul este asa schimba bucsile schimba carbunii. De obicei astea sint cele care se duc primele si cel mai des. Blocaj din cauza carbunilor care se proptesc in lamelele de pe rotor nu am intilnit niciodata, fortele sint prea mari pentru a putea rezista carbunii, de obicei daca e asa ceva ei se fac tandari. Daca ai joc in bucsi (oricit de mic, 0,1 mm e deja mare jocul) le schimbi. Eu aveam o regula, electromotor dat jos de pe masina = bucsi +carbuni noi, costul acestora nu intrecea costul manoperei ulterioare pentru demontat iar electromotor din cauza lor. Nici nu ma oboseam a verific jocul, e clar ca exista dupa expolatare. Jocul in bucsi face sa frece rotorul de stator in timpul pornirii motorului (acolo e un spatiu extrem de mic). In acest moment din descrierea ta eu cred ca aici ai o problema -> bucsi sau carbuni. O singura data am avut probleme cu bobina - la un ford transit vechi - bobina are inauntru o lamela sanatoasa din cupru care face contact intre suruburile alea doua groase, aia era roasa in zona unde facea contact - erau gropi, cratere acolo...am desfacut-o doar de amorul artei caci era sertizata, cum e si a ta. Deci, inca o data, dupa mine bobina nu are nici o problema, vezi carbunii. Bucsile tot asa, cam pe locul doi, dar de schimbat obligatoriu (in primul rind deoarece tot e dat electromotorul jos); NU LE MAI UNGE CU NIMIC, ele de obicei sint din bronz grafitat, ala asigura suficienta "ungere" (nu e ungere. dar sa zicem asa, sa inteleaga toata lumea). Daca le pui vaselina aduna mizerie, praf e peste tot, chiar si cu capace puse.
  14. Salut, posibil ca in functie de anul de fabricatie sa difere mufa iar testerul sa nu se mai potriveasca. Spre exemplu la opel la modele mai vechi au mufe cu 10 pini iar la astea mai noi sint ca cea din poza de mai sus. Nu se poate face diagnoza la modelele mai vechi cu testere noi si nici invers, cred ca e asa si aici. La opel merge facut un fel de test cu pedale si cu o punte de sirma pusa intre doi pini si se citeste de cite ori se aprinde lampa de avarie. Poate merge asa ceva si aici.
  15. La multi ani! Ce fel de model de fiat este? (panda, stilo, doblo...) si ce motor (macar citi litri)? Ca sa caut schema.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.