Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

gabimilo1

Membri
  • Content Count

    69
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

gabimilo1 last won the day on November 26 2020

gabimilo1 had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutral

About gabimilo1

  • Rank
    Membru Junior

Mașină

  • Marca
    opel
  • Model
    zafira
  • Motorizare
    y20dth
  • An
    2002

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Sibiu

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Eu tin la parerea mea, carbunii de obicei sint presati cu arcuri spirala, alea pe masura ce se uzeaza carbunii idi micsoreaza forta de apasare. Prin contactul dintre carbuni si rotor trebuie sa treaca sute de amperi, decu contactut trebuie sa fie ferm. Bucsile, la fel , un joc pe care il simti la mina e deja enorm. In afara de asta, cum am zis, odata ce e dat jos electromotorul, investitia in bucsi si carbuni noi e mica in comparatie cu manopera de demontare / remontare electromotor. Proba se face jos,firul cu care comanzi bobina e suficient de 1,5 mmp, insa cele de forta (alea groase)trebuie musai ca cele de pe masina (cablurile cu clesti mie mi se par subtiri pentru forta. Eu puneam bateria jos pe pamint, propteam carcasa electromotorului ferm pe minusul bateriei si il tineam cu genunchiul apasat acolo, la plus se pune obligatoriu fir gros, (sectiune metal ca pe degetul mare de la mina, strins cu piulita la electromotor si cu borna la baterie) si comanda o facea a doua persoana cu un fir subtire. Electromotorul trbuie sa actioneze ferm, puternic sanatos, daca nu e asa e clar ca are o problema, mai ales contacte (la tine posibi contactele din bobina, sau carbuni intepeniti (daca ii scimbi si persista defectul) sau erori la montaj (fire prinse cu capacul de exemplu, sau vreun surub intrat aiurea).
  2. pai nu a fost probat electromotorul fiind dat jos de pe masina? Doar pe masina?
  3. Salut, pentru ca tot e dat jos si demontat complet, din experienta mea, sfatul este asa schimba bucsile schimba carbunii. De obicei astea sint cele care se duc primele si cel mai des. Blocaj din cauza carbunilor care se proptesc in lamelele de pe rotor nu am intilnit niciodata, fortele sint prea mari pentru a putea rezista carbunii, de obicei daca e asa ceva ei se fac tandari. Daca ai joc in bucsi (oricit de mic, 0,1 mm e deja mare jocul) le schimbi. Eu aveam o regula, electromotor dat jos de pe masina = bucsi +carbuni noi, costul acestora nu intrecea costul manoperei ulterioare pentru demontat iar electromotor din cauza lor. Nici nu ma oboseam a verific jocul, e clar ca exista dupa expolatare. Jocul in bucsi face sa frece rotorul de stator in timpul pornirii motorului (acolo e un spatiu extrem de mic). In acest moment din descrierea ta eu cred ca aici ai o problema -> bucsi sau carbuni. O singura data am avut probleme cu bobina - la un ford transit vechi - bobina are inauntru o lamela sanatoasa din cupru care face contact intre suruburile alea doua groase, aia era roasa in zona unde facea contact - erau gropi, cratere acolo...am desfacut-o doar de amorul artei caci era sertizata, cum e si a ta. Deci, inca o data, dupa mine bobina nu are nici o problema, vezi carbunii. Bucsile tot asa, cam pe locul doi, dar de schimbat obligatoriu (in primul rind deoarece tot e dat electromotorul jos); NU LE MAI UNGE CU NIMIC, ele de obicei sint din bronz grafitat, ala asigura suficienta "ungere" (nu e ungere. dar sa zicem asa, sa inteleaga toata lumea). Daca le pui vaselina aduna mizerie, praf e peste tot, chiar si cu capace puse.
  4. Salut, posibil ca in functie de anul de fabricatie sa difere mufa iar testerul sa nu se mai potriveasca. Spre exemplu la opel la modele mai vechi au mufe cu 10 pini iar la astea mai noi sint ca cea din poza de mai sus. Nu se poate face diagnoza la modelele mai vechi cu testere noi si nici invers, cred ca e asa si aici. La opel merge facut un fel de test cu pedale si cu o punte de sirma pusa intre doi pini si se citeste de cite ori se aprinde lampa de avarie. Poate merge asa ceva si aici.
  5. La multi ani! Ce fel de model de fiat este? (panda, stilo, doblo...) si ce motor (macar citi litri)? Ca sa caut schema.
  6. Vezi pozele de mai jos, poate te ajuta vreuna. Nu sint mecanic si nu ma pricep, am gasit niste cupluri de stringere pe la motor prin programele pe care le am. La primele 4 imagini fereastra ingusta din dreapta imi apare cind apas pe acel "i" incercuit cu rosu. Ultimele trei imagini sint una in continuarea celeilalte, o sa vezi ca ultimele rinduri din prima imagine se repeta si in a doua, si tot asa pentru celelalte doua imagini.
  7. salut, la ce motor de 1,9 (de citi cai putere)? sau e la toate de 1.9 la fel? Vreau sa caut exact.
  8. daca s-a aprins martorul la bor atunci cu siguranta s-a memorat o eroare in calculator. poate ar fi buna o diagnoza, cum am zis.
  9. Incearca si o diagnoza, poate se vede ceva acolo. Electric doar daca ai contacte imperfecte pe undeva, dar e greu sa depistezi fara ca sa te ghideze testerul catre ceva anume. Poate senzor de turatii, poate senzorul pedala de acceleratie, habar nu am. Vad ca motorul tau nu are sonde lambda, deci alea ies din calcul
  10. Eu as incerca de proba cu alta baterie, chiar daca e noua si chiar daca porneste inca bine. Am citit de scaderi de turatie cind intra un consumator electric dar la motoare de litraj mic... A fost gasita una din sondele lambda vinovata. Nu cred ca la tine e cazul, motorul e mare si nu ar trebui sa simta. Ramin la parerea mea. Daca vrei las-o nepornita cu o zi doua mai mult decit o lasi acum (daca acum nu o pornesti o zi, las-o 3 zile nepornita si apoi incerci - asta daca nu ai baterie de imprumut). Bineinteles daca ai nevoie de masina iese din calcul testul asta.
  11. salut, de cind ai bateria? Dupa parerea mea e posibil sa fie la limita de jos, in cele doua trei minute de functionare reuseste alternatorul sa o incarce suficient cit sa nu mai ai probleme.
  12. acum ca ai zis, da, sondele lambda par o idee buna la verificat. Poate e o idee buna sa incepi cu ele.
  13. uite mai josj. Sa- mi zici orice te intereseaza ca te ajut. ECM = ECU
  14. Trebuie sa ai puțină răbdare ca sa ajung la calculator, acum am pornit si eu masina ca mă lasă bateria si nu are trei ani inca.... O mai tin o tira pornita si mă uit si postez.
  15. Si eu zic de clapeta, trebuie ambele potențiometre sa fie perfecte ca sa zic asa, si de acel intrerupator de la ambreiaj. Asta pe parte electrica, daca defectul vine de aici. E ppsibil cred sa fie vreun defect mecanic, gen infundat ceba sau neetanș, habar nu am. Chestia cu antigelul nu cred că are treabă cu defectul tău, doar dacă nu o curs prin vreo mufă/ modul. Vezi ca la unele masini gen Opel cum am eu ajunge motorină prin mufe prin efect de capilaritate , nu am pățit dar am auzit. Daca nu- i dai de cap să iei in considerare și asta, să vezi mufa de la ecu si de la pedala de accelerație.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.