Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

71doru

Membri
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

71doru last won the day on March 31

71doru had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

1 Follower

About 71doru

  • Rank
    Incepator

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Craiova

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Eu pe langa Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120CP 136000km, mai am inca un Ford Focus 1.6 Ecoboost 150CP cu 77000km . Cu niciuna dintre masini nu au fost probleme majore, un rulment de roata la Ford(dupa multe serpentine ca la raliu) , un radiator si o toba finala recent la Fiat....cam atat, masini pe care nu le menajez deloc, din contra sunt destul de solicitate, dar si bine intretinute ! Daca intrati pe forum la Ford.... este foarte animat, te iei cu mainile de cap, sunt toate problemele pamantului acolo, asa ca asta cu ,,problema mea ca am ales Fiat" uitati-o , asa este si la Renault, Skoda, BMW , etc. Inainte de toate, trebuie sa va ganditi la cum exploatati masina, din observatiile mele mergand in masini conduse de altii, intr-un procent foarte mare, soferii exploateaza motorul incorect. Stiu ca exista tentatia de a sari la gatul fabricantului si de multe ori clientii sunt indreptatiti. dar la fel de adevarat este ca de si mai multe ori, vina este a celui care o foloseste, de la neglijenta de a verifica fluidele si a respecta timpii de revizie, pana la o utilizare incorecta sau grosolana ! Asadar, cateva reguli de baza : - verificati nivelul de ulei si de antigel, nu este permisa functionarea sub minim sau peste maxim - dupa pornirea motorului, nu stationati prea mult, porniti la drum dupa 1-3 minute in functie de temperatura exterioara - nu folositi masina pe distante scurte si nu mergeti cu motorul subturat ( sub 2000 rot/min) , ungere deficitara, infundare valva EGR, - Foarte important ! La motoarele turbo, nu accelerati tare... daca turatia motorului este sub 1800-2000 rot/min si nu vreti sa retrogradati, accelerati lin pana ce treceti de 2000, apoi puteti sa apasati pedala mai tare - NU accelerati violent cu motorul rece - folositi motorul in zona de turatii medii 2000-3000 pana se incalzeste ( un timp dublu celui necesar antigelului sa atinga 90 grade, cam atat ii trebuie uleiului sa atinga 90 grade ), apoi nu evitati sa turati motorul pana la 4000-4500 rot/min pentru benzina si 3000-3500 motorina (la motorina nu strica periodic sa-i dati si 4000, din contra ) - daca vorbim de motoarele actuale cu filtru de particule (DPF) , scoateti masina in regim extraurban macar o data pe saptamana, cel putin o ora de mers, dati ceva talpa , adica turatii mai inalte, cateva reprize pornind de la turatii de cel putin 2500 rot/min pana la cat doriti, nu se supara daca atingeti 5500 la o benzinara si 4500 la un diesel. - Foarte important ! Cand ajungeti la destinatie, mai ales daca i-ati dat talpa, NU opriti motorul imediat, mai ales daca este un turbo (benzina sau diesel) , lasati masina sa functioneze la relanti cel putin 2 minute ! - In functie de exploatare schimbati uleiul si filtrele mai des, daca este folosita preponderent urban, mai ales in sezon rece, schimbati uleiul la cel mult 10000 km. Am cautat probleme pe site-uri straine, in special cu turbina la acest motor 1.3 MultiJet si nu prea am gasit, ceea ce inseamna ca nu este o problema comuna. Prin urmare trebuie gasita cauza care provoaca asa ceva. O turbina nu pica usor daca este utilizata corect , daca are ungere si racire buna ! Nu ati dat suficiente detalii, dar o turbina care pica se manifesta... fluiera, scoate fum albastru, deci consumul de ulei este mare, motorul nu mai trage, se poate ajunge pana la ambalarea motorului ! Poate fi doar o problema pneumatica cu valva, actuator VGT Asadar, de verificat: presiunea de ulei si circuitul de ulei al turbinei, comanda pneumatica a turbinei cu inchiderea corecta, deschiderea clapetei (waste gate), probleme electrice, erori . Interesati-va de mecanici priceputi. De retinut , imposibil ca o turbina sa pice la cateva mii de km daca nu exista cauze care sa provoace colapsul ei, asadar prima data va ganditi daca ati respectat ce am scris mai sus, apoi cautati mecanici care sa gaseasca cauza nu efectul !
  2. Aprinderea amestecului carburant de catre bujie nu este totuna cu detonatia care la un motor care functioneaza corect si cu un combustibil potrivit nu se produce, daca senzorul de detonatie simte mici detonatii corecteaza avansul aprinderii! Detonatia este un fenomen nedorit cu efecte distructive asupra motorului ! Incalzirea motorului se produce urmare arderii amestecului carburant, foarte putin ca urmare a frecarilor interne, motorul pe benzina functioneaza cu un randament de pana la 30% pe cand unul pe motorina atinge 40-45%, asta inseamna ca doar in aceste procente puterea calorica a combustibilului este transformata in lucru mecanic, restul este cedata sub forma de caldura, tocmai de aceea motorul diesel se incalzeste mai greu si are nevoie de un circuit de racire teoretic de dimensiuni mai mici. Paul nu ai aruncat nicio scanteie, am dat aceste sfaturi pentru toti cei care citesc ceea ce am scris, sper sa nu imi fi pierdut timpul degeaba, cine vrea sa le ia in seama bine cine nu... tot bine ! Pe aratura sunt toti aceea care stationeaza cu motoarele pornite, mai ales diesel, asteptand pe cineva, frecand telefonul, etc, toti cei care opresc sau isi lasa masinile in zone cu oprirea interzisa, inainte de semafoare, de treceri de pietoni sau in orice alt loc care in mod evident gatuiesc traficul sau pun in pericol pietoni!
  3. Sunt mai multe tari europene unde primesti o amenda bunicica daca nu pleci de pe loc la scurt timp dupa ce ai pornit motorul, motivul... cu motorul rece poluezi mult mai mult, cum spuneam... acesta functioneaza cu amestec bogat la rece iar sonda lambda este ignorata complet pana ce motorul nu atinge o anumita temperatura. Despre diesel ce sa vorbim... te sufoci langa ele ! Geamurile se curata inainte de pornire sau in ritm vioi imediat dupa, eventual se foloseste un spray de dezghetare. Probabil exista tentatia sa gandim ca putin probabil sa existe vreun politist in preajma, gresit... se pare ca exista un procent mare de oameni acolo educati in spiritul respectarii regulilor care sunt dispusi sa te apostrofeze si chiar sa te reclame pentru incalcarea unor reguli. In unele tari sunt recompensati prin deduceri din impozite persoanele care ii parasc pe cei despre care au informatii ca incalca reguli de orice fel de la evaziune fiscala pana la lucruri mai marunte. Nu are cum sa se incalzeasca motorul mai repede stand pe loc, rezulta si din teorie si din experienta mea cu diferite masini. Ca motorul este ventilat mai mult, conteaza intr-o foarte mica masura, oricum in primele minute blocul motor este rece, radiatorul este ca si inexistent, nu circula antigel prin el deoarece termostatul este inchis, ca sa nu mai spunem ca la mai multe masini actuale, exista o grila activa... un fel de jaluzele care se inchid daca motorul nu are nevoie de ventilatie, aceasta grila activa avand in primul rand rolul sa inbunatateasca coeficientul aerodinamic ( se inchide aproape complet si vara pe autostrada), si in secundar sa pastreze o temperatura pe timp de iarna mai ridicata in compartimentul motor.
  4. Asa cum explica si blueeies, ungerea este deficitara la temperaturi scazute, trebuie redus la minim timpul de functionare la rece. Corect este ca dupa pornirea motorului, sa pleci de pe loc la 30-60 secunde vara si la 1-2 minute iarna, hai sa zicem ca la un ger napraznic... dupa 3 minute ( intre minutele 2 si 3 accelerand de cateva ori pe loc) , este suficient ca pompa de ulei sa asigure presiunea in instalatie, sa se stabileasca o pelicula de ulei intre piesele in miscare si sa ai o cat de mica ridicare a temperaturii in chiulasa si in zona camerei de ardere. O pornire la rece echivaleaza ca uzura cu sute bune de km facuti la cald. Daca lasi motorul rece sa functioneze la relanti, echivaleaza cu mii de km, incalzirea va fi foarte lenta si in tot acest timp vei avea o ungere foarte proasta, in primul rand pentru ca uleiul este prea vascos si apoi pentru ca la rece, amestecul fiind mentinut bogat de catre ECU pentru ca motorul sa poata functiona, carburantul in exces va condensa pe peretii cilindrului contaminand uleiul, procesul fiind favorizat de faptul ca pistoanele sunt inca nedilatate si deci segmentii nu etanseaza bine si prin urmare vei avea atat un consum mai mare de ulei dar si o patrundere in carter a unei mici cantitati de carburant care il ca contamina. Repetand acest prost obicei, vei ajunge sa pierzi accelerat propietatile de ungere ale uleiului, iar urmatoarele porniri la rece vor aduce o uzura tot mai mare si nici la cald nu vei mai avea o protectie buna. Mai trebuie spus ca dupa plecarea de pe loc, motorul trebuie menajat , (accelerari line, turatii pana in 3000), chiar si dupa atingerea de catre antigel a temperaturii de 90 grade, nu este inca momentul sa dai talpa deoarece uleiul inca este rece, el are nevoie de un timp aproximativ dublu sa ajunga la aceeasi temperatura !
  5. Salut Paul ! Consumul este un pic cam mare pentru un motor nou... fie el si in rodaj, dar nu se poate spune ca este un consum anormal, nici ca ar fi singurul tip de motor cu un astfel de consum, ba chiar avem in istoria recenta mai multe motoare din grupul VAG de tip TDI sau TSI care au capatat notorietate tocmai pentru aceasta problema si nu doar... ! Inginerii de la VAG au explicat ca premeditat au conceput motoarele asa, scopul fiind reducerea frecarilor interne, deci o crestere a eficientei. Desigur... nu au spus ca exista si solutii tehnice mai destepte dar si mai costisitoare evident, pentru a obtine acest rezultat ! Tot recent, la unele loturi de 1.2 TCe Renault au fost semnalate cazuri de consum anormal de ulei dupa un anumit rulaj, intre timp s-a renuntat la acest motor, era o problema de proiectare, exemplele mai pot continua ... Dupa cele spuse de tine rezulta ca intre doua revizii, sa zicem la 15000 km, ai un consum de un litru si jumatate, nu-i chiar mult, dar nici putin nu este ! Ca sa iti faci o idee, eu mai am un Focus 1.6 Ecoboost cumparat de nou la care consumul de ulei (se intampla des sa conduc sportiv, adica vede frecvent talpa si turatii de peste 4000) este de aproximativ 300-350 ml la fiecare 15000km, pana la cei 79000km cat am acum, nu se constata nicio schimbare, ba aproape ca pare sa consume mai putin ! La Fiat Bravo 1.4 T-Jet am spus mai sus, consumul la 15000km este aproximativ un litru de ulei la cei aproape 140000km. Importanta este evolutia intr-adevar... ! Teoretic, dupa rodaj consumul ar trebui sa mai scada ceva, apoi sa se mentina asa pana la peste 100000-150000 km. Daca va continua sa creasca nu este un semn bun, deocamdata insa nu avem motive de ingrijorare ! De luat in calcul in prima faza, calitatea uleiului si posibile cauze care ar putea conduce la degradarea lui accelerata ! As fi curios cum ai condus in perioada rodajului, pe unde preponderent, daca au fost drumuri urbane pe distante scurte sau din contra extraurbane pe distante suficent de lungi astfel incat motorul sa ajunga sa functioneze la temperatura de regim, ce plaja de turatie ai folosit in rodaj si cum mergi acum, dupa cat timp de la pornirea motorului pleci de pe loc, cat de des se intampla sa te deplasezi prin oras bara la bara, etc. Vreau sa imi fac o parere cat mai clara despre acest motor, adica daca chiar in conditii ideale de exploatare avem un consum peste al altor motoare din aceeasi familie sau generatie .
  6. Pare sa fie o problema cunocuta si in afara tarii din ce am vazut ! Nu mi-am dat seama inca daca este general valabila sau apare doar pe unele exemplare sau loturi ! Voi incerca sa obtin informatii lamuritoare! Pe de alta parte este clar ca aceasta masina are nevoie de motoare mai evoluate, mai economice , acest 1.4 95Cp este evident depasit tehnologic raportat la ce ofera concurenta, mai toti au venit cu motoare in trei cilindri, mai eficiente in mod evident. Nu trebuie sa fie in trei neaparat, exista un motor in patru cilindri recent dezvoltat intr-o alianta ce inglobeaza si un producator roman, care se dovedeste chiar mai eficient decat altele in trei . Vom vedea daca noua alianta PSA - Opel - Fiat- Chrysler va gasi reteta castigatoare. Deocamdata atat PSA cat si Opel au dezvoltat independent motoare de 1.2 in trei cilindri turbo bunicele .
  7. Florin , nu are cine sa te ajute daca pui problema asa de sec, trebuie sa dai cateva detalii, cati km are masina, obiceiuri de exploatare, cat ulei consuma la un anumit numar de km, daca asa a fost de la inceput sau s-a agravat , etc Apoi nu strica daca la titlu ai fi scris : ,, Consum anormal de ulei motor 1.4 95CP benzina " Important ar fi sa stim daca este o problema de proiectare, de calitate a fabricatiei sau daca este consecinta unei exploatari necorespunzatoare. Eu am un Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120CP, consumul de ulei este in jur de 1 litru la 15000km , cam atat parcurg cel mult pe an . Asta inseamna deci 67ml la 1000km, un consum normal pentru o masina condusa sportiv cu 138000 km la bord. Undeva la fiecare 1000km verific nivelul pe joja, completez doar atunci cand acesta ajunge la jumatate, sub acest nivel nu o las. Asta inseamna doua-trei completari intre doua revizii.
  8. Bine ai venit pe Club FIAT Fan Romania. Îți urăm navigare plăcută. Dacă ai nelămuriri te rugăm nu ezita să ne contactezi.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.