Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Nikita

Membri
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Nikita last won the day on August 2

Nikita had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutral

About Nikita

  • Rank
    Incepator

Mașină

  • Marca
    Fiat
  • Model
    Stilo
  • Motorizare
    1596
  • An
    2002

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Tulcea

Recent Profile Visitors

312 profile views
  1. Merg ambele viteze la ventilator si capacul e ok .. cand opresc motorul mai face cateodata niste bolboroseli in vas care vine de pe retur.. si apropo de spalare cu sare de lamaie cum se face amestecul cat sare la cat apa si cat timp se tine in motor amestecul
  2. Sal.. asadar problema e ca am rezolvat ambreiajul dar tot se incalzezte apa in exces .. la diagnoza apa sta la 96 grade si problema e ca am avut termostatul deja pe duca , radiatorul habitaclu plin de rugina , radiatorul nu se incarca decat cu 1,5 litri de apa si e plin si ala .. si am scos in urma a 3 spalari a sistemului de racire 1,8 kg de rugina cu calcar sau ce o fi, iar la treaba cu semerindul aveam bratul terminat , arcul foarte slab si bratul planetarei foarte putin stramb .. la ochi aproape ca nu vezi..CONCLUZIA : pistonas debraiere dus din cauza caldurii care provenea din ciculatia apei foarte slaba de unde se incingea tot sub capota.. mizeria am scoso cu solutie si umblat cu masina doua zile dar cate putin ..5, 10 min maxim .. altfel fierbea apa dupa ce opream si aveam si furtunul de retur plin cu rugina.. Daca va ajuta cu ceva aceste info pt viitor va stau la dispozitie si cu altele.. cu placere
  3. Sal.. asadar ca piese schimbate : pistonul de debraere pe sachs, ambreiaj valeo, chit distributie oem fiat , pompa apa hepu,termostat wahler, sonda lambda dupa catalizator denso, brat planetara nou venit din italia, semerinduri pe original tot din italia venite, cutie de viteza sh , ulei cutie cel din carte..tot din ita venit ca in romania nu il mai gasesti de vreo 4 luni , toata instalatia de racire spalata, tot lichidul de frana schimbat , aerisire vreo trei zile la rand la tot, in schimb problema nu s-a rezolvat.. astept sa-mi vina saptamana viitoare placutele de frana din italia si voi mai verifica etrierul de frana .. a mai ramas ultima incercare .. zic asta pt ca am observat ca se incalzeste roata stanga mai tare decat celelalte .. dar cand am ridicato pe elevator , pe liber se invarte lejer , nu e infranata si nici discul nu prezinta diferente sau probleme.. si mi-a mai aparut intre timp inca o problema.. cand pornesc motorul , pana sa ajunga la temperatura optima merge rotund, dar dupa ce s-a incalzit si apa in borb a ajuns la jumate turometrul incepe sa oscileze in jos se misca intre 900 si undeva pana la 600 rpm. daca o turez la 5000 si ai dau drumul coboara lin , se opreste la 900 dar dupa vreo 5 sec incepe iar sa se detureze parca s-ar inneca sau nu iar ajunge benzina.. pe treaba asta am fost la cineva unde am verificat clapeta .. curatata, calibrata fara probleme.. unde omul mi-a zisc ca injectorul 2 face figuri dar nu tot timpul.. asadar incalzirea globala a cutiei inca nu s-a rezolvat.. revin cu noutati in august cand o voi demonta iar pe bucata..2..3 zile de suruburi si ulei cu vaselina si vedem daca se rezolva ceva!!!!!
  4. ok..ms de info..asta cred ca o voi face in vacanta de paste..pana atunci nu cred sa reusesc
  5. posibil sa fie si varianta asta ..dar mentionez ca freonul e ok.. cureaua de la compresor nu am cum sa o intind sau sa slabesc, compresorul este fix si nu are intinzator cum au alte modele de masini..de exemplu mai am un punto 1.9 jtd 2002 la care compresorul are sistem de intindere a curelei pe cand la stilo doar intre alternator si pompa de apa e intinzator , nu am analizat fulia compresorului care poate ca are ea vreun sistem de intindere ceeace nu prea cred..totusi posibil sa ai dreptate in legatura cu rulmentul compresorului fiindca la pornire la rece se aude un fel de scartzait la fulia compresorului care dispare in momentul cand se incalzeste motorul.. am observat ca si pe liber daca o turez vreo 2 minute la 4..5 mii de ture incepe sa se incalzeasca si cutia ..si daca pornesc aerul conditionat se incinge mai repede.. intrebarea mea este daca scot cureaua de la compresor de aer sa merg fara el se intampla ceva? ca la o diagnoza am vazut ca apar si ceva informatii de turatie si activitate a AC despre care zicea un mecanic ca sunt in parametrii ok.. totusi voi incerca si ultima varianta cu fulia..fiindca in unul din momente de supraincalzire aproape ca uleiul din cutie parca incepea sa fiarba iesea fum albastru pe langa capacelul de plastic de deasupra cutiei..cel de aerisire cred ..ca nu e pe filet ci doar in cleme se tine
  6. asadar revin cu vestile despre incalzirea globala a cutiei de viteze care a ramas tot un mister. dupa ce a ramas un prieten fara certificatul masini care avea mai multe modificari de tuning a renuntat la ea pt ca costa mai mult sa o refaca la loc . vorbit cu el am luat cutia de pe masina lui care era identica si am montato pe masina mea..toata operatiunea a costat 450 ron,manopera si cutia mentionez ca dupa desfacere mecanicul a constatat ca discul , placa, cat si rulmentul erau ca si noi..acestea avand doar 4000km de rulare nu era nevoie de schimb inainte de a monta cutia s-a schimbat uleiul cu cel care e in carte specificat s-au schimbat simeringuri pe original am schimbat lichidul de frana tot cu cel din carte de la tutela, s-a spalat si s-a schimbat antigelul si chiar daca mai aveam de facut vreo 7mii de km cu uleiul , l-am schimbat si pe el cu 10w40 selenia 20k SURPRIZA a fost cand am pornit aerul conditionat cand numai dupe vreo 5 minute de mers cu 130km pe autostrada a aparut aceasi problema.. incepea sa se incalzeasca excesiv iar la apasarea pedalei de ambreiaj pistonasul de debraiere incepea sa scartzaie si nu mai revenea in sus.. aceleasi simtome ca inainte..cu toate ca cutia e alta pistonasul nou,aerisire s-a facut de 4 ori , consumat lichid de frana aproape 3 litri pentru toate operatiuni , si totul ok pana a intrat in forta si turatie ASADAR PROBLEMA A RAMAS CHIAR DACA S-A SCHIMBAT TOT SINGURUL care a ramas e motorul vorbind cu mecanicul ,acesta a zis ca nu mai stie nici el ce sa mai faca . intrebarea mea e catre cei care au stilo 1.6 16v daca a avut cineva probleme de genul si ar mai fi ceva ; in prima parte am observat ca capacul de plastic de deasupra motorului e chiar fierbinte , e normal sa se incalzeasca asa de tare ? iar a doua e ca in bord imi arata totul ok.. apa e la jumate..bachiar scade putin in timpul mersului dar isi revine dupa 5 ..10 secunde , erori nu am de nici un fel, ventilatorul porneste si se opreste can are nevoie DECI IN CONCLUZIE CALDURA EXCESIVA se transmite de la motor cred eu dar acesta lucreaza in paremetri.. banuesc ca daca era incins prea tare aveam ceva erori pe bord..asa nu apare nimc cei de la reprezentanta nu au acceptat sa o repare pe motiv ca au un nr mare de masini si sa mai trec pe la ei peste vreo 3 luni astept pareri si sugestii ... dar mai ales parerea unui mecanic
  7. asadar dupa un diagnostic mai amanuntit am reusit sa aerisesc singur adica cu inca o persoana.. pistonasul pe care il am aveam impresie ca nu se poate aerisi si totusi se poate dar e un procedeu mai diferit..in zona unde intra furtunul cu lichid sunt 2 cleme,, sarmulite care se trag in sus dar nu se scot de tot. dupa pedalare ca la frane tragi de furtun , iese aerul cu lichid si impingi repede inapoi..se repeta procedeul de cate ori e nevoie... intimp ce dai la pedala trebuie tinut furtunul impins sau pusa clema la loc.. revenind la problema mea cu incalzirea excesiva a cutiei nu s-a remediat nimic.. am schimbat semeringul , am inlocuit uleiul care mai ramasese doar vreo 600 grame si dai forja dinnou...pana in 140 km totul ok nu se intampla nimic.. dupa o racire a motorului de 2 ore pornesc la drum inapoi cu o viteza aproape constanta la 170 km si surpriza.. incepe sa se incinga cutia ..spre norocul meu nu am reusit sa nenorocesc si de data asta uleiul si semeringul.. trag pe dreapta ..si somn de voie 1,5 ore pana s-a racit cutia si m-am intors la domiciliu ca pensionari, incet si calm.. singurul lucru pe care nu l-am putut face e sa umblu la discul de ambreiaj..care cred ca este buba..pt ca motorul merge ok ..in schimb cutia e mai incinsa ca acesta..voi reveni cu cauza..dupa ce se va remedia la service..
  8. Va multumesc de raspunsuri dar suspansul ramane suspans.. iar intrebarea de ce si ce produce incalzirea cutiei dupa ce voi gasi un mecanic adevarat va trebui sa deschid ambreiajul pentru o reglare ca la carte si va voi anunta cauza pentru care se produc atatea pagube
  9. Ca sa aveti si voi idee..1 semerindurile sunt diferite si nu se pot monta invers.. plus ca inainte de extragerea celui original vechi a fost inlocuit tot pe original si in aceeasi pozitie ca daca il intorci nu poti baga bratul in el pt ca asa e garnitura care se etanseaza pe brat.. 2.. lichidul de frana e de la selenia.. pe care in romania ziceau vanzatorii ca nu exista.. dot4 si E rece . 3 cutia de viteza era fierbinte toata carcasa cauza care a generat si infierbantarea pistonului de debraiere care la randul sau nusi mai revenea la loc dupa luarea piciorului de pe pedala.. 4 am ridicat masina pe butuci ca rotile fata sa fie suspendate si iam dat turatie cuplata in viteza a 5a pana la 5000 , avea undeva la 175 km/h si dupa vreo 5 minute de turatie .. se incalzea cutia, incepea uleiul sa se prelinga la semerind si incepea sa miroasa a ambreiaj incins.. deci ceva producea ingreunare.. frecarea discului sau patinarea acestuia.. ca la un moment dat la 170 km/h sarea singura din viteza.. incercam ra revin la relanti o bagam intreapta 1 ..2.. 3.. 4.. 5 ca si cum fiind pe drum in mers si cand ajungea la peste 170 km/h salea din viteza iar.. o lasam vreo 2 ore sa se raceasca definitiv motorul o porneam si cand mergeam cu ea prin localitate pe strazi vreo 15 .. 20 .. minute totul era ok.. ca si cand nu s-ar intampla nimic.. iar apropo de brat .. in timp ce o rulam in gol pe butuci nu s-a observat nici o vibratie pe el ci doar ca caldura cutiei se tranmitea mai mult pe bratul stang decat pe cel drept ,. La schimbarea ambreiajului mecanicul mi-a zic ca la cutie nu sa umblat inca.. masina avea ambreiajul placa si rulmentul inca originale de fabrica dar probabil a fost condusa de cineva care are obiceiul sa tina piciorul pe pedala in timpul mersului sau la semafoare..ambreiaj dus la 145000 km.. eu la un punto din 2002 1.9 jtd am alergat intre 120000 km pana la 300000km cat are acuma si inca mai trage saracul se duce mai intins dar ajunge la 190 km/h dar are prob cu acte pe bg.. asadar la stilo tot ce e de schimbat am facut doar pe original.. singurul la care m-am zgarcit era ambreiajul pe Valeo si filtre aer pe champion premium .
  10. nu se aude nimic..deabea daca se aude motorul cum merge..e silentioasa .. iar ambreiajul cand calci pedala ..e usor parca ai calca acceleratia..inainte parca o calcai mai greoi dar dupa schimbul discului parca apesi in gol si incepe cuplare in partea de sus nu ca cu ala vechi care tinea de la jumatea cursei pedalei in jos
  11. sa desfac cutia e mai greu acum si nu am nici timp..mai cand da un pic de cald.. oricum ms de sfat..si apropo de cutie de punto 1.9 jtd 2002 , m-am uitat la forma exterioara cam seamana mult cu cea de stilo..oare sunt la fel? ca pana si locul semerindul e asemanator la ochi..ramane de masurat bratul..am observat ca se porivesc ca piese mai multe.. de pe punto am dat jos butucurile de roata cu rulment cu tot din spate si le-am pus pe stilo..discurile de frana fata la fel, ca le aveam aproape noi pe punto pana sa-l trag pe dreapta
  12. De schimbat semering si ulei o pot face si singur dar degeaba ca dupa iar face la fel .. am nevoie de mecanic sa aiba habar pe la reglare ambreiaj iauntru poate e ceva care ingreuneaza din interiorul cutiei .. in exterior roata se invarte lejer cand e pe liber.. in cuplu e buba.. sau poate din diferential.. treaba e chiar ciudata putin
  13. In schimb cand patina ambreiajul nu am avut treaba cu supraincalzire si semeringul
  14. Problema asta a inceput sa apara la vreo 2 luni dupa ce iam schimbat ambreiajul pana atunci am circulat cu ea o jumatate de an fara problema asta doar ca a inceput sa traga ceva mai greu si se simtea miros de ambreiaj cand dadeam cu spatele in rampa la intrare in curte si se tura ceva mai mult la viteza dar de tras mai greu
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.