Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

blueeies

Administrator
  • Content Count

    442
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    24

blueeies last won the day on January 9

blueeies had the most liked content!

Community Reputation

122 Excellent

5 Followers

About blueeies

  • Rank
    New admin in town

Mașină

  • Marca
    Fiat
  • Model
    Punto Classic Facelift
  • Motorizare
    1242
  • An
    2007

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Buzau

Recent Profile Visitors

2,525 profile views
  1. Nu am mai avut timp sa verific vechiul alternator, dar am observat ca are o fisura in carcasa, e posibil ca din cauza asta sa nu mai functioneze?
  2. La tine sunt cateva piste de verificat, acea piesa nu stiu cum a ajuns in portiera, daca nu este de la actuatorul inchiderii centralizate sau de la vreun angrenaj din portiera, e posibil sa fie o componenta din angrenajul sistemului de ventilatie, mai ales ca tu ai ventilatie climatronica (banuiesc), si sistemul de comutatie la diferite fante si recirculare este mai complex. In al doilea rand nu cred ca e normal sa ai spatiu intre acele componente montate pe peretele despartitor, acolo ar trebui sa fie cat mai etans, cumva s-a lucrat pe-acolo, s-a schimbat vreo componenta de prin bord? Daca da, atunci se justifica si piesa pe care ai gasit-o, intrebarea e cum de a ajuns in portiera. De verificat daca iti merge comutatia intre aerul de afara si recirculare, de cele mai multe ori, aerul pe recirculare produce abururea geamurilor. In teorie, sistemul de racire motor este etans si nu ar trebui sa scada nivelul la antigel, dar daca nu ma insel se accepta o toleratie la "pierderea" de antigel, adica daca nu completezi des, nu ar trebui sa fie probleme, dar si daca scade, in prima faza verifica furtunele si imbinarile. Ca una din ultimile optiuni ar fi sa verifici sa nu ai vreun por in caloriferul din bord, si singura solutie fara sa demontezi bordul este ca incerci sa bagi mana pe unde vine aeroterma sau filtrul de habitaclu (nu stiu cum e la Bravo) si sa inaintezi pe pipaite pana dai de calorifer, totusi, astfel e destul de greu sa iti dai seama.daca ai pori sau nu
  3. Pentru cei care vor sa regleze pozitia schimbatorului de viteze stanga-dreapta, exista un reglaj pe cablul cautator in zona cutiei de viteze. Reglajul ajuta si atunci cand treapta 1 este cam in zona celei de-a 3-a si cea de-a 5-a este imediat dupa a 3-a, la mine a ajutat si sa intre mai usor in viteze, inainte de reglaj imi intra greu in a 2-a si a 4-a
  4. M-am uitat mai devreme la zona cu carenaj pe unde ai zis ca s-ar putea scoate electromotorul si sincer nu cred ca se poate, nu pare sa fie spatiu suficient, dar nici nu am demontat sa vad exact cum sta situatia. Am facut si cateva imagini dar nu prea sunt concludente.
  5. Sincer nu mi-as mai dori sa schimb alternatorul, chiar imi spuneam in sinea mea cand surubaream sub masina ca daca mai pica o data, service-ul o vede, dar gandind acum si vazandu-ma cu sacii in caruta , chiar daca e dificil de scos si invatand procedura, parca nu ma indur sa las masina pe mana service-ului pentru inlocuirea lui.
  6. La mine modelul de prindere al alternatorului este similar cu cel din filmulet. Am AC si de-asta s-a complicat lucrurile. Daca masina e cu AC in niciun caz nu se poate scoate pe deasupa, oricat ai incerca, nu e spatiu ca sa-l scoti, daca te uiti in filmulet vezi increngatura de cabluri si furtune ce trec pe deasupa, deci e imposibil de scos pe deasupra. Sau daca vrei sa prapadesti tot pe acolo si sa zgarii si peretele antifoc, da se scoate si pe sus. In filmulet pe la 5:50 se observa si axul planetarei, ei bine eu nu aveam loc intre punte si axul planetarei, l-am sucit pe toate partile si nu am avut loc, asa ca am desfacut capul de bara, am detasat amotrizorul si am scos fuzeta din pivot ca sa imi fac loc intre ax si punte, si asa am reusit, dar acum stau si ma gandesc ca daca desfaceam tamponul de pe cutia de viteze, poate reuseam sa imping motorul cu totul ca sa imi fac loc fara sa mai demontez toata fuzeta, nu sunt sigur daca se facea spatiu suficient dar merita tinut minte. Capacul de protectie de pe alternator nu e mai mare decat alternatorul in sine, deci scoaterea lui nu ajuta. In filmulet s-au chinuit putin pana au insurubat surubul de deasupra care apropo e foarte greu de aliniat la gaura, ca nu il vezi, mergi doar pe pipaite, eu insa am avut noroc si l-am aliniat repede, dar m-a ajutat si tata ca sa-l strang, eu eram sub masina si am aliniat crichetul pe capul surubului si el a pivotat de manerul cricetului pe deasupra, asa l-am strans, altfel nu e loc sa-l strangi. Asa a fost la mine, poate daca desfaceam tamponul de pe cutie si deplasam motorul catre in fata mergea mai usor, dar nu ma pronunt pana nu experimentez eu sau alti colegi. Cert este ca nu e chiar usor de inlocuit, dar cu rabdare, se poate. Eu am prins si o vreme neprielnica dar nu am avut de ales.
  7. In cele din urma am cumparat un alternator sh si l-am inlocuit. Procedura a fost una anevoioasa, nu stiu altii cum au scos vechiul alternator dar eu nu am avut spatiu pe unde sa-l scot , asa ca a trebuit sa desfac cap bara directie si sa scot fuzeta din pivot, astfel incat sa pot deplasa axul planetarei inspre baia de ulei ca sa fac loc sa scot alternatorul, acelasi lucru si la remontare. Ramane sa verific vechiul alternator dar banuiesc ca s-a dus releul de incarcare.
  8. Exista un reglaj pe cablul cautator (stanga-dreapta), este situat in zona cutiei de viteze, are un clenci acolo ce trebuie tras si poti regla cursa manetei stanga-dreapta, astfel poate reusesti sa sa o faci sa intre mai usor in viteze. La mine treapta a 5-a era imediat dupa a 3-a, nu m-am obisnuit cu maneta asa, apoi am reglat cursa din reglajul ala de pe cablul cautator si acum toate treptele au cursa corecta. Am uitat sa fac o poza la reglaj. Poate maine.
  9. Ieri am mers cu masina, mi-am facut treaba, am venit acasa, am parcat masina frumos, toate bune nimic suspect. Azi dimineata am vrut sa plec, ma urc frumos in masina dau cheie si pornesc masina si observ ca imi ramane aprins martorul de baterie. Am folosit aplicatia obd car doctor ca sa verific incarcarea si bateria nu se incarca deloc. Cureaua de acesorii nu e rupta. Stiu, e o intrebare stupida, din moment ce nu am verificat nici cablurile ce vin de la alternator, dar din experienta voastra ce sa suspectez, puntea cu diode sau regulatorul de tensiune?
  10. Nu stiu daca e normal sau nu, dar si eu am deconectat in vara una din sonde, nu imi mai amintesc care dintre ele si nu mi s-a aprins niciun martor in bord.
  11. Referitor la "bucsa", de multe ori recunosc ca nu imi vin in minte cele mai potrivite expresii pentru denumirea unor lucruri/componente/obiecte sau ce mai exista in lumea asta, dar sper ca prin expresiile folosite, sa ma fac inteles. Uneori nu trebuie sa stii ce e ala un etui, e de-ajuns sa stii ca in el stau ochelarii cand nu-i folosesti, sau mai poate fi numit toc de ochelari. Revenind la oile noastre, tu partial ai dreptate ca au facut-o din cauciuc tocmai ca sa preia din vibratii, dar in timp cauciucul respectiv isi mai pierde din elasticitate si poate aparea astfel de simptome, unde mai pui ca si axul melcat capata uzura, si ala e din metal deci daca face joc ala nu mai dispare. Ca sa nu se piarda printre postari, si sa fie in locul potrivit, cu putin timp in urma am scris in topicul dedicat o explicatie cu privire la acea "bucsa"; axul melcat si la ce ne-ar putea folosi acele bucatele de cauciuc despre care vorbeam. Sper sa fie de folos.
  12. Cand am cumparat masina, am observat ca se aude un zornait de undeva de prin spatele bordului sau de sub volan, nu stiam exact de unde provine. Zornaitul aparea doar cand mergeam pe drum denivelat, de tara, sau cu piatra cubica, dupa mai multe cautari am aflat o solutie de compromis: Ca sa intelegeti cam despre ce este vorba, o sa includ si o explicatie sumara. Pentru ca noi sa simtim un volan usor cand il rotim cu roata pe loc sau in mers prin diferite curbe, servomotorul transmite forta necesara catre coloana de directie prin intermediul unui ax melcat, care la randul sau se rasuceste si pune in miscare coloana de directie care ajunge la caseta de directie s.a.m.d. In timp, datorita functionarii practic permanente, axul melcat capata un mic joc, o uzura,, nu am aflat daca jocul se produce in capete sau de-a lungul cursei melcate, cert este ca din cauza uzurii incepe sa zornaie, cu precadere pe drum denivelat/de tara/cu piatra cubica etc. Servomotorul se cupleaza de ax prin intermediul unei "bucsi"/"cuplaj", e un fel de cuplaj din cauciuc dens care are capetele metalice in interiorul carora se cupleaza pe de-o parte pinionul servomotorului, iar de cealalta parte axul melcat. Solutia de compromis consta in adaugarea a doua bucatele de cauciuc sub forma de petec rotund cu diametrul indeajuns de mic incat sa intre in interiorul capetelor metalice de la acea "bucsa" sau "cuplaj" cum vreti sa-i spuneti. Acele petece de cauciuc vor compensa din uzura axului melcat si vor presa pe acesta tinandu-l fix pe coloana de directie, si astfel nu-i mai permite sa vibreze din cauza denivelarilor transmise de coloana de directie, astfel zornaitul dispare. Au fost si posesori care au introdus vaselina in loc de petece de cauciuc si a dat rezultate dar temporar, intrucat in timp vaselina se subtiaza si nu are consistenta necesara sa formese o presiune suficienta cat sa tina axul presat. Din 2014 de cand am facut aceasta operatiune nu am mai avut zornaieli in volan, recunosc insa ca pe drumuri destul de proaste ar avea o tentativa de zornaiala, pun asta pe seama uzurii axului melcat cat si a acelor petece de cauciuc care probabil ca si-au pierdut din elasticitate aplatizandu-se putin, astfel permitand axului melcat capete din nou putin joc incat sa aiba o tentativa de zornaiala. Din ceea ce am scris aici poate pare complicat, in realitate insa este destul de simplu. Imi pare rau ca nu am imagini, asa ca daca cineva se loveste de acel zornait si se decide sa faca ce am scris eu, il rog sa faca si cateva clisee, vor fi de folos tuturor.
  13. Daca solutia data de Mike nu da rezultatul scontat, vezi ca mai e o solutie: Dai jos servomotorul si vei vedea o bucsa de cauciuc cu capete metalice care face legatura intre servomotor si axul melcat care transmite rotatia de la servomotor la coloana de directie, tu trebuie sa adaugi in capetele acelei bucsi cate o bucatica de cauciuc nu foarte gros, de preferat din camera de dacie ca sa-l mai poti modela dupa caz, apoi montezi totul la loc si zornaitul ar trebui sa dispara.
  14. ce bataie ai, se manifesta doar pe drum denivelat sau pietruit si se aude un zanganit ca o saiba nestransa?
  15. Toate motoarele de servo sunt brushless (fara perii) si din cate stiu la modelele de punto de dupa 2003 -facelift- s-a renuntat la acele relee de pe placa motorasului. Si la mine motorasul e fara relee, mi s-a intamplat si mie sa pice uneori, dar la repornire si-a revenit, ulterior am scos si reintrodus siguranta din tabloul din compartimentul motor si nu am mai avut probleme, probabil ca a fost contact imperfect. Sa ne spui cum vei rezolva problema, ca la alea cu relee se stie, se schimba releele si gata, dar la astea fara relee inca nu stim rezolvarea.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.