Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

blueeies

Administrator
  • Content Count

    562
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    30

blueeies last won the day on September 4

blueeies had the most liked content!

Community Reputation

129 Excellent

5 Followers

About blueeies

  • Rank
    New admin in town

Mașină

  • Marca
    Fiat
  • Model
    Punto Classic Facelift
  • Motorizare
    1242
  • An
    2007

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Buzau

Recent Profile Visitors

3,801 profile views
  1. Saptamana trecuta am observat ca temperatura ajunge cam repede la parametrii de lucru, ventilatorul pornea si nu se oprea sau se oprea foarte greu, pe interfata obd imi dadea temperatura si de 100 grade si dadea foarte putina caldura in habitaclu. Am banuit ca este din cauza murdariei din instalatie, asa ca azi am curatat din nou radiatorul din habitaclu. A iesit destul de multe depuneri fine, granulatie asemanatoare cu malaiul. Am curatat cu furtun cu apa de mai multe ori inversand turul si returul. Din pacate de data asta nu am mai putut sa scot furtunele de la imbinarea cu tevile radiatorului din cauza ca erau foarte etanse si nu am putut sa le scot, asa ca am scos capetele din partea opusa, teava cuplaj, respectiv imbinarea din zona senzorului de temperatura. Din cauza asta nu am putut sa clatesc si instalatia motorului, dar pe parcurs intentionez sa mai schimb din cand in cand lichidul pana o da frigul. Concluzia mea este ca radiatorul din bord este practic cosul de gunoi al instalatiei de racire si asta cred ca este valabil pentru aproape toate modelele de autoturisme de pe piata nu doar la Fiat. In fine, dupa cateva clatiri tur-retur, cred ca s-a decongestionat si caloriferul din bord, acum da caldura in habitaclu, dar sunt pe jumatate impacat ca nu am putut sa mai clatesc si instalatia motorului, probabil ca o parte din murdaria din instalatia motorului se va acumula din nou in calorifer...
  2. Off topic: Nu era cazul sa deschizi un nou topic intrucat exista topic deschis pe aceasta tema, era chiar primul in capul listei. Pe viitor, inainte sa deschizi un nou topic te rog sa cauti daca este topic deschis la problema cu care te confrunti. Topicul tau a fost mutat in topicul dedicat. On topic: Eroarea respectiva se refera la incalzitorul sondei lambda sau o2 sensor- tot aia e- . Ideea e ca sonda sa arate parametrii reali, trebuie sa functioneze la temperatura ridicata, iar daca ar trebui sa astepti motorul sa incalzeasca sonda ar dura ceva timp, asa ca in sonda exista un incalzitor care incalzeste sonda mai repede astfel sa furnizeze parametrii reali intr-un timp cat mai scurt. Din ce am citit si eu pe internet, se pare ca la tine este o problema cu circuitul incalzitorului de la prima sonda. in concluzie verifica firele sa nu fie piscate pe undeva, in cazul in care totul este integru, cel mai probabil ciruitul intern al incalzitorului s-a defectat si trebuie sa inlocuiesti sonda. Eventual, pune sonda veche de dupa catalizator inapoi ca probabil nu are nimic, si inlocuieste-o pe cea de dinaintea catalizatorului. Vezi daca se rezolva problema asa.
  3. Ma bucur ca ai rezolvat problema, ma intreb daca nu cumva si la mine e tot de la pompa? Dar erori mai ai? Pompa noua are garantie, du-o inapoi la magazin si explica-i situatia, sa iti aduca alta. Presiunea trebuie sa fie 3,5 bari, dar vad ca pe piata se gasesc si cu 3 bari, nu stiu de ce doar 3 bari probabil ca sunt bune si alea.
  4. Aceeasi problema am intampinat-o si pe partea pasagerului fata, doar ca de data asta degripantul nu si-a mai facut treaba. Cursa manerului era destul de greoaiede. Interesant a fost ca dupa folosirea degripantului cursa a fost si mai greoaie. Stiind de tura trecuta ca acel cui capata rugina si ingreuneaza cursa, m-am gandit cum as putea sa scot cuiul ca sa-l pot restaura temeinic ca sa nu mai am probleme in eventuali viitori ani, m-am gandit sa dau o gaura in capatul inchis al balamalei ca pot ajunge la cui si sa incerc sa-l imping cu ceva afara, dar nu am reusit, ce-i drept nici nu am insistat prea mult, dar dupa ce am dat gaura deja am simtit o imbunatatire a cursei, asa ca pe gaura respectiva am bagat degripant si am facut iar curse pana si-a revenit, apoi am picurat cateva picaturi de ulei ca sa unga axul cumva, apoi am astupat gaura cu vaselina ca sa nu ajunga apa la ax maca o perioada de timp. La balamaua din partea opusa, gaura am dat-o in partea inferioara, astfel incat atunci cand ploua apa sa se scurga jos si sa nu la ax. Acum functioneaza perfect.
  5. Daca ar fi de la motorasul pas cu pas, inlocuirea lui iti va rezolva problema doar la ralanti, in timpul mersului, motorasul pas cu pas nu mai lucreaza, pentru ca necesarul de aer intra prin gura clapetei de acceleratie, ori la tine mai e si problema gatuirii in acceleratie ca si la mine, iar asta e din alta parte... Nici eu nu eram ferm convins ca e de la pompa de benzina, ca daca ar fi fost de-acolo problema ar fi fost preponderent persistenta, ori la mine se intampla doar uneori. am testat si senzorul presiune aer MAP dar se pare ca functioneaza. Interesant este ca nici erori nu apar in bord. Printre suspecti includ si bobinele. Banuiala mea este ca atunci cand pierde din putere probabil ca intensitatea scanteii este mai slaba. Acum am facut o proba si am scos cate o fisa de la fiecare bobina si intensitatea este oarecum buna, adica daca fisa este asezata pe buza mufei unde trebuie sa intre, intensitatea e albastruie, daca indepartez putin fisa se ingalbeneste.Mai mult decat atat, am lasat o fisa mai departata de bobina si motorul a inceput sa aiba fluctuatii, ceva similar cu simptomele cand pierde din putere, am accelerat putin si acceleratia este greoaie, iar in bord nu mi-a dat nicio eroare. Deci inclin serios si catre bobine, dar ca sa fiu mai sigur, o sa astept cand o sa aiba momente de pierdere a puterii si atunci o sa scot cate o fisa sa vad ce intensitate are scanteia.
  6. Off topic: Stimate coleg, iti recomand sa postezi problema cu care te confrunti in topicurile dedicate, nu in topicuri ce tin de alte probleme tehnice. Este a doua oara cand procedezi astfel si nu ajuta pe nimeni, din contra. Postarea ta a fost mutata din topicul "Martori și erori ce apar în bord și în diagnoză" in topicul "Sistemul de răcire motor". De asemenea, ca sa te informezi mai bine, iti recomand si consultarea regulamentului. On topic: Iti recomand antigel roz G12, marca acestuia tine de preferinta ta.
  7. 44 kw, 60cp este 8v, Dar daca o pornesti cu acceleratia putin apasata porneste? Pompa de benzina se aude cum amorseaza cand pui contactul? La treaba cu acceleratia si eu experimentez ceva asemanator, doar ca la mine simptomul e aleatoriu, cand apare cand dispare, si anume: cand accelerez, in loc sa creasca viteza, motorul se gatuie, pierde din viteza si nu accelereaza si cand motorul e la ralanti acesta e instabil. E o problema riscanta mai ales in depasiri cand ai nevoie de cuplu. Am mai observat si ca in acele momente cand pedala de accelerare e apasata si pierde din putere, si ridic usor piciorul de pe acceleratie, in apropiere de punctul de ralanti se simte o usoara accelerare. motiv pentru care banuiesc si pompa de benzina, ori motorul din pompa, ori regulatorul de presiune, insa nu sunt ferm convins... Am banuit si senzorul de pozitie al clapetei dar se pare ca e functional.
  8. Inteleg ce spui, dar conform spuselor mesterului, ghidurile nu aveau joc si mi-a recomandat sa nu le schimb.
  9. Inainte sa deschizi un topic nou, te rog sa verifici daca este deja deschis un topic dedicat problemei cu care te confrunti. Deschiderea de noi topicuri cu subiecte similare cu cele existente deja, duce inutil la ingreunarea si aglomerarea forumului. Discutia ta a fost mutata in topicul dedicat.
  10. De motorizare ai, 8v sau 16v? Daca e 8v, dupa remontarea clapetei de acceleratie pui contactul si astepti cateva minute ca acel motoras pas cu pas sa isi regleze cursa in raport cu orificiul. Daca nici asa nu merge verifica mufa sa nu ai contact imperfect. Nu ar strica sa verifici si senzorul arbore cotit poate ca e murdar si nu mai citeste fulia. Daca e 16v dupa remontare trebuie calibrata.
  11. Vand ghiduri supape pentru Fiat Punto 188 1242 cmc 8 valve. Diametru interior: 5,02 mm. Diametru exterior: 10,03 mm. Lungime: 44 mm. Material: Metal sinterizat. Cod produs conform catalogului ePer: 55190559 Se potrivesc atat pentru admisie cat si pentru evacuare, dimensiunile fiind aceleasi. Sunt noi, nedesfacute, le-am cumparat pentru masina mea dar s-a constatat ca nu este necesara inlocuirea lor si am ramas cu ele. Pretul este de 80 ron pentru toate (8 bucati). Nu doresc sa le vand pe bucata. Trimit si in tara cu Posta romana cu plata ramburs. Taxa postala este de aproximativ 10-12 ron. Pentru orice alte informatii putem discuta atat aici cat si in P.M.
  12. Intrucat in topic s-au discutat despre mai multe probleme, am hotarat sa redenumesc topicul in "Diverse probleme Fiat Punto Mk2". Totusi recomand sa se tina cont de celelalte topicuri si sa se posteze fiecare problema in topicul dedicat. De asemenea doresc sa repartizez discutiile din acest topic in topicurile dedicate dupa caz, ca mai apoi sa sterg acest topic. Postarile nu vor fi sterse, ci doar mutate cat mai corespunzator cu putinta fiecare in topicul dedicat in functie de subiectul problemei.
  13. Eroarea respectiva indica o problema la unul sau mai multi senzori de abs. Cu toate ca e destul de greu de crezut sa se fi intamplat asta, iti recomand sa urmaresti traseul firelor ce duc la senzorii de pe rotile din fata, poate ai piscat firul fara sa vrei, sau poate ai deconectat mufa din greseala atunci cand ai dat chiulasa jos. Sau poate ca atat inelele magnetice de pe rulmenti cat si senzorii sunt incarcati cu pulberea aia fina care se depune si e nevoie doar sa-i cureti cu o pensula.
  14. De gasit se gasesc. si nu sunt scumpe.
  15. Slabe sanse ca scartaielile sa vina din caseta, dar totusi daca In cele din urma te hotarasti sa umbli si la caseta, cu acest prilej ti-as recomanda sa schimbi si acele bucsi de teflon pe care culiseaza axul, in timp, gaura de la acele bucsi se largeste din cauza vibratiilor si axul capata joc vezi video.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.