Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

blueeies

Administrator
  • Posts

    934
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    110

blueeies last won the day on December 1

blueeies had the most liked content!

8 Followers

About blueeies

Mașină

  • Marca
    Fiat
  • Model
    Punto Classic Facelift
  • Motorizare
    1242
  • An
    2007

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Buzau

Recent Profile Visitors

7,059 profile views

blueeies's Achievements

FIAT Fanatic!

FIAT Fanatic! (5/5)

293

Reputation

  1. Nu am probleme cu pornirea si am inteles ca aceste baterii nu sunt chiar de soi, am luat ce a fost mai ieftin, deci nu ma surprinde capacitatea ei, oricum, am trecut cu bine peste o iarna si nu am incarcat-o niciodata pe redresor ca nu aveam la acea vreme, acum mi-am luat un redresor din ala de la kaufland, am incarcat bateria o data acum vreo 3 luni si nu am avut probleme, daca da semne de slabiciune o mai bag la incarcat. Nu am masurat niciodata daca am pierdere. Treaba e ca am mai scotocit forumul si intradevar fluieratul pare sa vina de la alternator, mai precis de la blocul de diode. Macar sa trec de iarna asta si oi vedea la primavara daca ma incumet sa imi bag mainile prin el. Am impresia ca am pastrat vechiul alternator, cand o sa am timp poate il masor blocul de diode sa vad in ce stare sunt. Totusi nu sunt pe deplin lamurit, in primul filmulet, protagonistul spune ca a inlocuit vreo 5 alternatoare noi care fluierau la fel, problema s-a rezolvat abia cand a cumparat unul sh dar original. In al doilea filmulet, omul a inlocuit alternatorul cu unul nou dar cu un amperaj mai mare, el spune ca nu mai fluiera dar in filmare pare ca fluiera cam la fel, aprobaind indirect ceea ce a patit cel din primul filmulet cu cele cinci alternatoare schimbate. Si atunci se pune intrebarea: Daca schimb diodele e posibil ca fluieratul sa nu dispara?
  2. @Ypsilon Eu nu inteleg cum s-a diminuat fluieratul la tine ca mie mi se pare ca vine de undeva din motor, seamana cu fluieratul motorului de la vechea dacie, erau mecanici care spuneau ca asa trebuie sa fluere motorul (cel putin al daciei). Poate ca e un fluierat specific acestui motor sau poate ca e ceva legat de admisie-injectie-compresie... Nu stiu ce temperatura era, dar sigur era cu +, probabil vreo 7-8 grade, masina nu are senzor de temperatura. I-am bagat si mos2, dar l-a cam papat si nu am simtit nicio diferenta in functionare...
  3. Mersi de video! Am facut si eu si eu un filmulet, asa se aude la mine. My Video2.mp4
  4. Off-topic: Discutia ta a fost mutata in sectiuneal dedicata modelului Silo, pe viitor incearca sa postezi in topicurile dedicate. On-topic. De-asta mi-e urat de masinile mai noi ticsite de senzori si alte piese gingase, ca te invarti pe langa ea de nu mai stii ce sa-i faci... Sincer si eu tot potentiometrele le-as suspecta, dar daca spui ca aceleasi piese montate pe alt stilo functioneaza corespunzator inseamna ca e posibil sa nu fie din potentiometre, totusi, le poti masura cu multimetrul, pui sondele multimetrului pe pini corespunzatori de la mufa si rasucesti usor gradual de potentiometru si vezi daca valoarea se schimba tot gradual sau daca sare de la o valoare la alta brusc. Verifica si valoarea de la sonda lambda cea de dinainte de catalizator, o poti face si cu o interfata bluetooth.
  5. Salut baieti! In ultima vreme am intrat rar pe forum, am multe pe cap si am cam inceput sa omit forumul... Mie nu mi s-a parut nimic anormal la vechiul alternator cum nici la cel nou, chiar daca e tot sh. La filmarea anterioara ai masurat 13,8v la bornele bateriei, si 14,4 cu masa pe acel surub, dar am observat ca ai pus sondele multimetrului in gaurile din extensiile alea cu suruburi, tu trebuie inainte de orice sa cureti bine atat bornele bateriei cat si clemele, ca sa elimini o suspiciune, apoi masori o data direct pe bornele bateriei, apoi iei masa si din alta parte pentru comparatie. Ce valoare iti da cand pui sondele direct pe bornele bateriei? Ca e absurd sa ai 13,8 pe extensiile alea si 14,4 la surubul de la compresor, de-asta zic sa cureti clemele care se prind pe borne si bornele in sine. Daca nu uit poate fac si eu maine o masuratoare, din cate mi-aduc aminte la mine parca nu depasea 13,9 - 14v la ralanti cu consumatori opriti. Off-topic: Sa inteleg ca dupa ce ai schimbat alternatorul s-a diminuat acel fluierat la motor? Si eu am schimbat asta iarna alternatorul tot cu unul sh, aceeasi marca, aceleasi valori, dar fluieratul nu s-a diminuat. La tine cum era cel vechi, tot de 90A? @Mike1alike Poti sa faci un filmulet cum toarce motorul tau sa "vad" si eu cum e la tine fluieratul? Posteaza-l in forumul Mk2/b in sectiunea potrivita.
  6. Aici se afla masa pe cutie, chiar sub cilindrul receptor. Sunt curios daca e si la mine acel cablu prins pe compresor, am impresia ca nu, oricum se pare ca e tot un cablu de masa, dar masurarea lui nu e concludenta. Inainte de orice tu trebuie sa masori masa la cablul care vine de la baterie si se prinde pe caroserie, respectiv pe cutie, trebuie sa ai aceeasi valoare sau aprox. la fel cu (-) luat de la borna baterirei, asa vezi daca sunt sincope pe firul de la baterie. Mai departe celelalte componente isi pot lua masa de pe motor, dar acolo e altceva, ca daca masa luata de pe motor nu are conexiune buna nu poti invinovati masa de la baterie, problema poate fi de la cablul care isi masa de pe motor de ex. cum ar fi acel cablu de la compresor. De-asta te-am intrebat daca intensitatea luminii de la ceasuri te-a lasat gradual sau dintr-o data, ca mi-e greu sa cred ca au obosit toate ledurile in acelasi timp, sa nu cumva sa fie o conexiune proasta. Poti alimenta la 12 v sa vezi daca intensitatea creste dar trebuie sa afli pini cu (+) si (-).
  7. Compatibile: 51786249 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V13 - V:YOUNG F.L.'06 51786248 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V13 + (E392, E416) V13 - V:YOUNG F.L.'06 E392 - VEHICLE DYNAMIC CONTROL E416 - CRUISE-CONTROL Incompatibile: 51786249 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V17D1290301 151786251 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V14C1290301 151786250 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V15 01 151786250 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V14D1290301 151786248 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V17C1290301 151786251 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V15 + (E392, E416) 01 151786251 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V14 + (E392, E416)D1290301 151786249 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V15 + E4MY 01 151786248 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V15 + E4MY + (E392, E416) 01 51786248 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V17 + (E392, E416)D1290301 151786253 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT E407 + (V14, V15) 01 151786252 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V15 + (E407 + E4MY) 01 151786252 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V17 + E407 01
  8. Mai pune o data zfa-ul ca nu il mai gasesc, mi s-a pupazat vazul...
  9. Mersi @Ypsilon dar nu vreau sa o duc asa departe, o sa vad ce rezolv pe plan local. Acum am investit in ea, nu mai e cale de intoarcere, o s-o mai tin cativa ani de aici incolo...
  10. Nu prea imi place cum e luftul intre aripa si usa fata, zici ca una dintre ele nu e originala, am luft mic la mijloc si ceva mai mare la capete, a facut taicamiu o masuratoare si se pare ca portiera are un pic de burta in comparatie cu cealalta usa, diferenta de aprox 2-3 mm, nu imi explic de ce. Desi mai multi mi-au spus ca le place culoarea usilor, totul va fi vopsit la culoarea masinii. Preturile sunt exorbitante dar nu am ce face, am gasit la cineva vopsire clasica fara cuptor, 4500 lei cu tot cu inlocuirea pragurilor, si 3500 fara inlocuirea lor. in alta parte am gasit cu 350 lei per element. In alta parte am gasit cu 3000 lei doar elementele ce necesita vopsire, 6 la numar, dar are cuptor, daca o vopseam toata imi cerea 7000 lei... Practic mai cumparam o data masina de la el. Momentan astept sa treaca sarbatorile sa vad unde merg, ori la ala cu 350 lei per element si o vopsesc partial, ori merg la ala care mi-o vopseste toata si schimb si pragurile cu 4500, mai ieftin nu am gasit. Si eu m-am gandit la barele negre, sincer si mie imi place, dar vreau ca masina sa aiba aspectul initial. Cert este ca investitia e mare si sincer nu prea se merita, insa in situatia data nu imi permit sa o schimb.
  11. Lumina ceasurilor s-a diminuat in timp? Nu cred ca se strica nimic daca pui celelalte ceasuri, stiu ca la Audi daca erau schimbate ceasurile era o procedura de imperechere, dar la modelelele noastre nu cred ca se aplica. Incerc sa caut zfa-ul tau din postruile anterioare sa verific ce coduri da in eper la ceasuri, ca vedem daca sunt compatibile.
  12. Inclin sa cred ca da, presupun ca cei care l-au conceput au luat in calcul si eventuale socuri ce pot surveni in functionarea motorului.
  13. Am reusit sa inlocuiesc elementele avariate. Din pacate nu am gasit bara fata sh, asa ca am cumparat una noua marca Prasco, a fost cea mai ieftina. Asa cum stiam din trecut, cea aftermarket este un pic mai casanta insa plasticul este un pic mai gros, dar cel mai important este ca se aseaza bine, eu sunt multumit. Pe masina am lasat bara veche care nu e intr-o stare prea rea, pot sa o folosesc pana reusesc sa o vopsesc. Din pacate pe unde am intrebat, toti mi-au spus ca abia dupa sarbatori ma pot ajuta cu vopsirea, nu ma deranjeaza asta, dar ma gandesc sa nu am probleme cu politia, pentru ca intr-o saptamana imi expira autorizatia de reparare. Am fost la politie sa intreb daca pot circula cu ea asa pana reusesc sa o vopsesc chiar si daca imi expira dovada, iar de-acolo mi-a spus ca e bine sa am autorizatia la mine si daca ma opreste vreun echipaj, sa i-o arat si sa-i explic ca nu e nimeni disponibil sa o vopseasca in termenul autorizatiei. Nu cred ca o sa am probleme dar totusi am o oarece teama...
  14. La distributie exista un intinzator care are doua repere pe el ce trebuiesc aliniate. In momentul cand acestea sunt practic suprapuse, cureaua este intinsa la tensiunea optima. Alinierea lor se face prin rasucirea intinzatorului, are acolo doua gauri unde se baga o scula conceputa expres pentru asa ceva, dar la fel de bine merge si cu un cleste cu falcile ascutite si indoite la 90 de grade.
  15. Mulțumesc de încurajări, apreciez! @Mike1alike la ce avarii zici ca a avut, a ieșit foarte bine, un avantaj la mașinile astea e ca au o construcție relativ simpla și se poate repara mai ușor. Cât te-a costat vopsitul? Ai vopsit-o toată sau parțial? La mine situația a fost ușoară, eram într-o zona cu multe curbe și aveam vreo 40 la ora, insa o clipa de neatenție a fost de ajuns cât sa o sifoneze. Nu am elemente de rezistenta afectate, doar piesele enumerate mai sus. Stau rău și cu timpul, azi poate reușesc macar sa dau aripa jos. Dacă nu uit poate fac și niste poze.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.