Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

blueeies

Administrator
  • Content Count

    181
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

blueeies last won the day on January 16

blueeies had the most liked content!

Community Reputation

113 Excellent

3 Followers

About blueeies

  • Rank
    New admin in town

Mașină

  • Marca
    Fiat
  • Model
    Punto Classic Facelift
  • Motorizare
    1242
  • An
    2007

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Siriu Buzau

Recent Profile Visitors

356 profile views
  1. Salut, fa cateva poze ca sa ne facem o idee si sa incercam sa te ajutam. Fa cateva poze si cu zonele adiacente, nu te concentra doar pe zona unde se vede prelins antigelul. Esti sigur ca petele sunt de antigel? In acea zona nu se afla decat termostatul care zici ca l-ai schimbat si zona e uscata. Dar, mai jos, pe blocul motor tot in linie cu termostatul este si un "dop antiîngheț" ma gandesc ca nu cumva sa se prelinga pe-acolo. In mod normal, acel dop este ca o siguranta pentru blocul motor, care in momentul cand lichidul din instalatie ingheata, se dilata, si atunci, unele din dopurile antiîngheț sar, ca sa impiedice craparea chiulasei sau a blocului motor. Esti primul proprietar? Poate, ca motorul s-a confruntat candva cu un inghet, si de-atunci a ramas cu un dop dislocat. In vasul de expansiune scade antigelul?
  2. Nu ma pricep la modelele diesel, dar cred ca pompa este amplasata in spatele pedalei de ambreiaj, dar cred ca se scoate prin compartimentul motor (sper ca nu ma insel). Iti poti face o idee din imaginea atasata. Pompa este asociata cifrei "1"
  3. Nu cunosc modelele diesel, dar in prima faza as suspecta tampoanele motorului, daca sunt "obosite/batrane" pot da trepidatii.
  4. Eu cred ca din fabrica vin echipate cu valve si senzori de alta marca, inclin sa cred ca Fiat nu produce asa ceva, uita-te la senzorul map, care este Bosch. Important e sa functioneze bine.
  5. Am mai cautat si eu putin pe internet si se pare ca modelul tau de radio-cd nu poate fi decodat cu ajutorul acelor softuri, solutia ar fi sa mergi la o reprezentanta fiat si sa ti-l furnizeze din baza lor de date, sau, mers cu el la un service care se ocupa cu decodari. Tocmai am mai citit undeva cum ca un radio aftermarket nu va functiona daca ii conectezi mufele de la radio, deoarece se pare ca radiourile originale se alimenteaza prin magistrala can bus, nu prin mufa iso, ceea ce inseamna ca mufa iso nu va putea sa furnizeze energie pentru a putea alimenta un radio aftermarket, mai mult decat atat, cica ar exista riscul unui scurt circuit sau aparitia unor eroril la vreunul din microcontrolerele de pe magistrala. Asta inseamna ca trebuie sa-i gasesti alta sursa de alimentare. Conform Wikipedia: Magistrala CAN (Controller Area Network) este o magistrală serială utilizată în industria de automobile, cu scopul de a asigura comunicarea între mai multe microcontrolere fără utilizarea unui calculator-gazdă. Si ai doua modalitati in functie de preferinte: 1. Alimentare doar cand pui contactul, adica sa functioneze doar cand e pus contactul, in cazul asta, este posibil ca posturile radio si toate setarile radio-cd-ului respectiv sa se stearga in momentul cand iei contactul. 2.Alimentare continua la o sursa care are 12v si atunci cand nu e pus contactul.
  6. Nu stiu ce sa zic, cat am cautat nu am gasit nicaieri sa spuna ca nu s-ar potrivi de pe alta masina, pe de alta parte m-am uitat pe ebay de radio-cd cu mp3 pentru GP si vanzatorii specifica si seria de pe el. Oare sa nu functioneze daca nu au aceeasi serie?... Tu unde ai auzit ca nu s-ar potrivi alt radio-cd original pe masina? Eu am un jvc care are si mufa usb si sunt multumit. Inainte eram mai "pasionat de acustica masinii", acum, important este sa fie ceva, sa bazaie in masina.
  7. Topicul a fost redenumit in "Consum anormal de ulei" ca sa poata cuprinde un spectru cat mai mare cu privire la aceasta problema. Salut, imi pare rau sa citesc si despre astfel de cazuri, mai ales ca e o masina relativ noua. E cam ciudat ca la 30 000 de km sa iti consume atat de mult ulei, la km astia abia daca si-a facut rodajul. De ce a fost nevoie sa ti se faca motorul, ai avut probleme inainte cu el, sau doar din cauza consumului de ulei? Ma gandesc sa nu-ti piarda pe la garniturile supapelor, dar e cam ciudat, motorul e aproape nou si nu are cum sa aiba garniturile imbatranite, doar daca nu cumva nu au fost montate necorespunzator atunci cand ti-a fost refacut. Sa nu cumva sa ai distributia sarita din punct, poate de-asta iti porneste greu. poate mai sunt colegi mai experimentati si pot raspunde.
  8. Cu un radio cu mp3 cred ca ar merge, nu vad de ce nu, doar ca nu stiu cat de bine ar arata cu un radio mp3 aftermarket, oricum daca vrei sa-i pui radio-cd aftermarket iti trebuie o rama adaptoare ca asta.. Cablul despre care vorbesti se conecteaza la mufa AUX din spatele radio-cd-ului si iti permite sa conectezi prin intermediul AUX diferite terminale: Smartphone; Iphone; mp3 player etc care dispun de mufa usb, nu iti permite insa sa conectezi direct o unitate de stocare (stick usb) pe care ai muzica, pentru ca radio-cd-ul nu stie sa le citeasca direct de pe stick, nu cred ca are in meniul de sursa optiunea "usb". Daca radio-cd-ul are mufa usb, ar trebui sa citeasca mp3, chiar si pe mufa din torpedou pentru blue & me (ce-o insemna si asta), daca nu are, mai mult ca sigur nu va citi usb-uri. Sau poti cumpara ceva ca asta, e acelasi lucru ca cel cu mufa usb, doar ca are mufa jack 3,5 mm si iti permite sa conectezi aceleasi terminale sau poate chiar mai multe. Modul de instalare pare simplu, informativ, urmareste filmuletul asta dar si asta ca sa-ti faci o idee cum se monteaza si ce fel de cablu este potrivit. Mie personal nu imi place capatul cablului iesit pe sub bord, dar in fond e un compromis util. Oricum in ambele cazuri, ar fi bine sa mai cauti informatii, sa te documentezi inainte sa faci vre-o modificare.
  9. Am reusit sa fac selectia de softulete despre care am vorbit, o poti descarca de Aici
  10. Am facut o selectie de softuri pentru decodarea casetofoanelor, cuprinde informatii si o multitudine de softulete. Din pacate in momentul de fata nu poate fi urcata aici in sectiunea "Descarcari", poate pe viitor... Este imperios necesar ca dupa dezarhivare sa cititi fisierul text, asa ca va rog sa o faceti!!! Linkul este valabil 30 de zile, apoi va fi sters daca nu se va efectua macar o descarcare la 30 de zile si atunci voi fi nevoit sa uploadez din nou arhiva. Arhiva pote fi descarcata de Aici
  11. Intrucat nu aveam sectiune pentru Fiat Idea, aceasta tocmai a fost creata, iar acest topic a fost mutat in sectiunea Fiat Idea/Probleme de ordin tehnic. De asemenea topicul a fost redenumit astfel incat sa poata cuprinde un spectru cat mai larg legat de problema eletroventilatorului. Asdadar, bun venit pe forum, sa o stapanesti sanatos si fara incidente de-acum inainte! Problema ta poate avea mai multe cauze, ti-as recomanda sa verifici releul electroventilatorului, la Idea nu stiu cum e, dar banuiesc ca acel releu este in tabloul de sigurante din compartimentul motor. La fel de bine poate fi de la senzorul de temperatura, care daca este defect poate furniza valori anormale, fapt ce poate duce la pornirea si/sau mentinerea pornita electroventilatorului. Nu in ultimul rand te-as indruma sa mergi la un service de A.C. (aer conditionat), intrucat pe instalatia de A.C exista un presostat (supapa de presiune a freonului), daca nu ma insel este amplasat undeva pe la radiatorul de A.C (corectati-ma daca gresesc) acest presostat declanseaza in momentul cand presiunea in instalatie creste peste valorile implicite. O presiune ridicata este data de temperatura freonului care se dilata la caldura, iar ca sa revina la normal are nevoie de racire (iar, corectati-ma daca gresesc). Daca presostatul nu functioneaza corect, poate da semnal ca freonul este prea cald si are nevoie de racire, si implicit cupleaza electroventilatorul. Sper ca informatiile sa-ti fie de ajutor, si atunci cand vei rezolva problema, am fi bucurosi sa revii sa ne-o impartasesti si noua, nu uita ca poate fi de folos si celorlalti colegi.
  12. Nevoia ta m-a indemnat sa fac rost de arhiva aia cu softulete, asa ca am cautat din nou, am gasit-o, si am descarcat-o dar vreau sa selectez softurile intrucat sunt multe arhive si se pare ca sunt si dubluri. Din pacate nu am gasit un soft care sa genereze cod pentru modelul tau de radio-cd, sau poate am omis eu. ... Aseara am incercat sa o urc in sectiunea "descarcari" dar nu am putut, asa ca vreau sa selectez toate programele apoi o sa mai incerc o data sa le urc aici. Totusi antivirusul mi-a detectat softurile pentru Fiat si unul pentru vw ca fiind virus, nu stiu, e posibil sa fie o alarma falsa, oricum o sa inchid antivirusul ca sa nu mi le stearga, si ca sa pot face selectia, si ramane ca voi sa decideti ce tineti sau ce stergeti. Da-mi un pic de timp ca sa aranjez selectia.
  13. Cred ca iti va cere codul daca e deconectat de la baterie, mie mi s-a intamplat la un Megane 2 al cumnatului meu, a fost necesara deconectarea bateriei pentru o problema, iar la reconectare radio nu mai functiona, cerea cod. S-ar putea totusi sa gaseti codul pentru radio-ul tau Aici Mai demult am avut un buchet, cateva zeci/sute de softuri/softulete gasite pe internet pentru o multitudine de masini si modele, si din ce am observat, se pare cel putin cel pentru Fiat a generat coduri bune. Intentia mea a fost ca mai intai sa le folosesc si sa fac o selectie cu cele mai bune pentru a putea sa o urc aici, din pacate am pierdut sau sters dosarul respectiv din computer.
  14. Cel mai bine. In mod normal ar trebui sa se vada daca e ceva instalat aftermarket, adica pe la tablouriie de siguranta ar trebui sa se vada vreo siguranta diferita cu vreun cablu adaugat ulterior, de asemenea si pe la baterie sa nu fie vre-un cablu 'strain' adaugat.
  15. Nu cred ca ar fi de-acolo, totusi nu strica, asa ca amandurora v-as mai recomanda sa curatati si senzorul de pe axul cu came si senzorul de pe arborele cotit, si verificati sigurantele, in special cele din compartimentul motor, sa nu cumva sa aveti contact imperfect la vreo siguranta.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.