Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

blueeies

Administrator
  • Content Count

    496
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

blueeies last won the day on April 26

blueeies had the most liked content!

Community Reputation

125 Excellent

5 Followers

About blueeies

  • Rank
    New admin in town

Mașină

  • Marca
    Fiat
  • Model
    Punto Classic Facelift
  • Motorizare
    1242
  • An
    2007

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Buzau

Recent Profile Visitors

3,280 profile views
  1. La mine prinderea pe caroserie dupa cum se vede arata foarte bine, nu cred ca am firicele rupte acolo sub protectia termocontractabila, de altfel probabilitatea sa fie firicele rupte acolo este foarte mica pentru ca firul din zona respectiva sta mai tot timpul nemiscat, adica nu e supus unui stres fizic. Nu imi dau seama cum s-a putut intampla la tine sa ai fire rupte, o banuiala ar fi ca nu cumva sa fi fost un defect de fabricatie, in ideea ca acea prindere poate ca a avut canturile taioase sau o mica bavura care a retezat din fire in momentul cand a fost sertizata pe fir.
  2. Actualizare. Ieri am vrut sa plec cu masina, am pus contactul, apoi am rasucit de cheie, nimic, auzeam bobina cum cupleaza si decupleaza dar motorul nu invartea. Dupa ce mi-am terminat treburile, am decis sa dau iar jos electromotorul, zis si facut. Evident ca nu exista murdarie in interior, doar ca de data asta am curatat carbunii de acele margini predispuse la rupere, practic am smirgheluit putin laturile lor, apoi am acordat o mai mare atemtie la remontare, m-am asigurat ca totul se potriveste la locul sau cu usurinta, inclusiv suruburile au fost stranse cu atentie astfel incat sa nu forteze sau sa caseze ceva, la final a fost testat la baterie temeinic, nu ca prima oara, de data asta am fost cu tatal meu care m-a ajutat sa-l testez, iar electromotorul a functionat perfect. De mentionat ca atunci cand l-am montat pe motor am acordat o mai mare atentie si la strangerea suruburilor, am incercat sa le strang in mod egal, putin sus; putin jos, pana ce s-a fixat perfect. Acum porneste foarte bine, nu mai exista intarziere si invarte mai vioi. Se pare ca tura trebuta l-am montat cumva mai "stramb" ceva il impiedica sa invarta lejer motiv pentru care uneori nu izbutea sa invarta, de-asta auzeam doar bobina. De asemenea am observat ca firul ce vine de la contact si se cupleaza la bobina prin papuc, a fost prelungit cu o bucata de fir usor mai subtire decat cel original, dar innadirea este bine facuta, iar peste ea s-a folosit tub termocontractabil, semn ca procedura a fost facuta de cineva priceput. Din pacate bobina nu am luat-o intrucat mi-a venit una diferita de ceea ce-mi trebuia mie, dar vad ca merge si asta. Sper sa nu mai am probleme.
  3. Am verificat si curatat cablul la masa, desi nu era cazul. Conexiunile sunt curate si bune. Am dat suportul bateriei jos, si am fost nevoit sa dau la o parte si cilindrul receptor, pentru ca masa e prinsa de cutia de viteze fix sub cilindrul receptor al ambreiajului.
  4. A fost curatat foarte temeinic gresat, remontat, dar inainte de remontare a fost probat jos de pe masina cuplat la baterie, cu cabluri tip cleste cu care se da curent, a pornit si a cuplat. Nu am putut sa-l testez mult pentru ca am avut un cablu subtire ca de boxa audio cu care am suplinit rolul contactului si care cred ca nu ducea amperajul. Dar la proba a functionat. In seara asta o sa cobor sa verific si sa curat cablul de masa, desi cred ca e curat.
  5. Am cumparat atat bucsile cat si platoul cu carbuni, nu le-am montat inca intrucat carbunii originali desi au o uzura, nu au ajuns la sfarsitul vietii, iar bucsile originale par in regula, nu par uzate. Te referi la cablul ala care e prins de caroserie in apropierea tabloului de sigurante din compartimentul motor nu?
  6. Dragi colegi, intrucat erau deschise mai multe topicuri legate de pornire, am hotarat sa le unesc pe toate intr-unul singur. Avantajul este ca toate problemele cat si eventualele rezolvari pot fi gasite mult mai usor. Si acum, sa imi expun si eu problema. De vreo doua luni, cand vroiam sa pornesc, electromotorul invartea cu 1-2 secunde intarziere, ulterior problema s-a acutizat si nu a mai pornit. Am incercat sa ascult daca cupleaza bobina. Nu o auzeam. Acum doua zile am dat electromotorul jos, l-am demontat pana la ultima piesa, l-am curatat temeinic, am uns componentele ce necesitau ungere, am curatat toate terminalele contactilor, am curatat si periile de pe rotor dar cu un smirghel foarte fin ce nu a mancat din cuprul lamelelor, apoi am montat totul la loc. De data asta, auzeam cum cupleaza bendixul, semn ca bobina lucreaza, in schimb nu invartea electromotorul. Am pornit-o impinsa, dupa care vreo doua zile a pornit la cheie. Azi iar nu a mai pornit, a cuplat bobina dar nu invartea electromotorul, iar am pornit-o impinsa si iar porneste la cheie. Nu prea stiu ce sa suspectez. M-am gandit ca poate bobina cupleaza partial motiv pentru care nu da curent la electromotor, asa ca am comandat alta bobina, vineri merg sa o iau, dar si aici am intampinat dificultati pe care le explic la final. Ma mai gandesc ca poate carbunii se poticnesc in lamelele rotoruluii si nu ii mai da voie sa invarta, dar carbunii nu sunt tociti rau, inca mai au carne pe ei, mi-e greu sa cred ca blocheaza rotorul, deoarece carbunii nu sunt atat de duri incat sa nu permita invartirea rotorului, pentru ei e de-ajuns o pornire doua si deja incep sa se formeze pe lamele. Ultima banuiala si cea mai viabila din punctul meu de vedere este ca atunci cand am remontat totul la loc poate am strans prea tare suruburile, sau am pus prea multa vaselina la angrenaje sau la bucsile de bronz si din cauza asta motorul se forteaza si nu reuseste sa porneasca. Totusi sunt niste banuieli si nu sunt sigur de niciuna dintre ele. Acum revenind la bobina, la modelul meu de motor s-au montat trei versiuni de electromotoare: Denso; Bosch si Hitachi. Pe masina mea este montat un Hitachi, am cautat codul bobinei in eper si pentru bosch si hitachi nu am gasit nimic pe autokarma, am gasit doar pentru denso. Am cautat dupa codul electromotorului si nu am gasit nimic, am apelat si la autokarma si nici ei nu au gasit nimic dupa codul electromotorului, norocul meu a fost ca atunci cand am dat electromotorul jos am luat codul direct de pe bobina si asa am gasit-o. Asa ca daca aveti electromotor Hitachi, cel mai bine cautati codul direct pe bobina, altfel o sa fie mai greu de gasit. Acum, ramane sa schimb si bobina si sa mai verific inca o data electromotorul si sper sa rezolv problema. Pentru cei ce vor sa demonteze electromotorul: Este prins in doua suruburi, unul este in partea superioara a cutiei de viteze si pentru a ajunge la el se da jos bateria si cutia bateriei, La celalalt surub, accesul se face pe dedesubt in zona puntii, recomand o rampa sau canal. Apoi se desurubeaza cele doua piulite si se decupleaza papucul de la bobina. Nu e complicat.
  7. Bua ziua. La cutie automata nu ma pricep, insa fiabilitatea motorului este dovedita de ani buni, nu degeaba au continuat sa fabrice si sa imbunatateasca aceasta motorizare. 1242 cmc se gaseste in 2 variante: 8v si 16v, ambele foarte fiabile. Avantajele versiunii 16v care imi vin acum in minte ar fi: - mai puternic, 80 cai putere; - se "infige" mai bine in depasiri; Dezavantajele versiunii 16v care imi vin acum in minte ar fi: - un consum usor mai mare fata de 8v; - clapeta acceleratie actionata electronic, adica daca o demontezi sa o cureti, la remontare trebuie recalibrata cu o interfata de tester Avantajele versiunii 8v care imi vin acum in minte ar fi: -clapeta de acceleratie actionata pe cablu, si nu necerita recalibrare la o eventuala demontare/remontare - consum ceva mai mic fata de 16v Dezavantajele versiunii 8v care imi vin acum in minte ar fi: - e usor mai slab datorita doar celor 8v, are doar 60 de cai putere In multe cazuri intradevar motorul are scurgeri de ulei, de regula la motoarele de pana in 2003, in general scurgerile sunt datorate etansarii deficitare intre chiulasa si capacul axului cu came, problema se rezolva prin inlocuirea garniturii, Fiiat a remediat o mare parte din aceste probleme prin noile versiuni de motoare. Am inteles ca panda are anumite probleme pe partea electrica la faruri, dar sunt lucruri usor rezolvabile datorita constructiei destul de simpliste. Mecanica este de asemenea relativ simpla, de cele mai multe ori inlocuirea unor piese mecanice se poate face in propria curte sau in fata blocului. Tabla este destul de subtire, dar daca o ingrijesti din timp, si aici ma refer cu precadere la a baga ulei in praguri nu o sa ai probleme, nu stiu parafina cat de eficienta este, De asemenea are o garda la sol inalta fata de masinile din concurenta, ceea ce iti usureaza urcarea sau coborarea anumitor obstacole cum ar fi bordurile. Per ansamblu este o masina buna si fiabila care daca este servisata cum trebuie nu te lasa in drum. Este o parere personala.
  8. Iar mufa trebuie sa aiba 16 pini nu 14, ceva asemanator cu asta
  9. Salut, cred ca aia este mufa pentru diagnoza. Am cautat putin pe internet si am gasit filmuletul asta in care indica locatia descrisa de tine. Iata filmuletul:
  10. Aici vom discuta despre tot ce tine de versiunea 1994-2002. Ulterior, daca discutiile se vor inmulti, vom crea topicuri dedicate pentru problemele aparute.
  11. Daca fluiera, nu ai schimbat si intinzatorul?
  12. Nu stiu cat de stabila este conexiunea intre mufa cu 3 pini si interfata, dar incearca sa setezi latenta la o valoare mica, de multe ori ajuta la mentinerea unei conexiuni mai stabile. Vezi ca sunt tutoriale pe net despre setarea latentei.
  13. Acum nici nu are cum, pentru ca s-a incalzit vremea si temperatura motorului se axeaza in valorile optime, de-aia nu se mai misca acul, dar ia sa vezi pe perioada rece, cand temeraturile sunt scazute, atunci daca lasi masina pe liber acul coboara putin, cel putin asa e la mine. Si la mine a revenit caldura dupa spalarea instalatiei si inlocuirea tuturor furtunelor si nici mizerie nu se mai acumuleaza pe buson iar antigelul pare curat.
  14. Si ai reusit sa te conectezi cu Multiecuscan?! Ai recurs la improvizatia aia cu 3 fire conectate intre interfata obd si mufa cu 3 pini? Ca nu sunt sigur daca Multiecuscan se conecteaza la ecu prin mufa cu 3 pini.
  15. Off Topic: Discutia ta a fost mutata in topicul dedicat. On Topic: Nu sunt sigur dar cred ca modelul tau nu are in bord martorul ala cu un motor galben "check engine" motiv pentru care martorul cu injectorul nu acopera doar probleme legate de injectie, acopera de asemenea si probleme ce tin de aprindere; alimentare; noxe; ecu. Cate injectoare ai, unul sau patru? Incearca sa cureti injectorul/oarele, verifica mufa/mufele injectoarelor sa nu ai contact imperfect, apoi curata temeinic si clapeta de acceleratie, daca nu o poti demonta atentie la supapa reglaj mers in gol (motorasul pas cu pas), curata delicat canalul unde culiseaza pistonasul, apoi curata si pompa de combustibil, e pozibil sa ai sita sorbului partial infundata, daca ai si filtru de combustibil inlocuieste-l si pe ala, daca ai filtru, ar trebui sa-l gasesti undeva in spatele pragului in apropierea rotii dreapta-spate. Vezi sa nu cumva sa fi nimerit o bobina cu defect chiar daca le-ai luat noi, eu am patit-o, poti verifica scanteia bobinelor in felul urmator: cu motorul la ralanti, scoate cate o fisa de la bobina si vezi ce culoare are scanteia, daca e albastra e bine, daca e galbuie inseamna ca nu da curent suficient, si astfel pierzi putere. Daca ti s-a aprins martorul in bord, de cele mai multe ori ar trebui ca eroarea sa ramana stocata in ecu, ulterior putand fi citita de tester, Ce mufa de diagnoza are masina, cu 3 pini sau obd2?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.