Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

blueeies

Administrator
  • Posts

    776
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    62

blueeies last won the day on July 2

blueeies had the most liked content!

7 Followers

About blueeies

Mașină

  • Marca
    Fiat
  • Model
    Punto Classic Facelift
  • Motorizare
    1242
  • An
    2007

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Buzau

Recent Profile Visitors

5,798 profile views

blueeies's Achievements

FIAT Fanatic!

FIAT Fanatic! (5/5)

192

Reputation

  1. Rezolva cu flansele si mergi dupa, nu se intampla nimic daca mergi 200-300 km asa, nu se tocesc cauciucurile asa repede.
  2. Daca nu ai joc in pivoti inseamna ca nu ti-au facut geometria cum trebuie, fie mergi la ei in continuare pana ti-o nimereste, fie mergi la un alt atelier, ca nu e bine sa mergi asa, ca o sa iti toceasca cauciucul si e pacat, probabil ca de-asta e un pic greoaie si servodirectia. Cand directia e reglata bine, o simti si mai precisa. Desi sunt relativ noi, flansele pot ceda, dar parca ar fi prea devreme sa cedeze.... Daca tu ai huruiala cand invarti de volan atunci probabil ca nu ti le-a montat corect si freaca in oala, sau intradevar s-au uzat prematur... Nu are rost sa cauti planetara sh, ca nu poti stii in ce stare este si cat va mai tine, mai bine cumperi un cap de planetara nou si il inlocuiesti, in plus iesi si mai ieftin iar procedura nu e asa grea, o poti face si tu, doar ca iti trebuie o presa pentru extragerea capului de planetara, se gasesc de cumparat si nu sunt scumpe, eu mi-am confectionat una la un sudor.
  3. Salut! Off-topic: Ca sa fie cat mai concludent si sa cuprinda un spectru cat mai mare despre problemele legate de sistemul de franare, topicul a fost redenumit in "Sistemul de franare" si a fost mutat in Categoria "Probleme de ordin tehnic". On-topic: As zice ca toate marcile enumerate sunt bune, poate ca trw ar fi de preferat, insa este si mai scump. Cat depre febi, stiu situatii cand pe ambalaj era febi si produsul era alta marca, stiu ca am citit undeva cum ca si swag ar fi cumparata tot de febi, adica pun ambalaj de febi dar produsul e swag, dar per ansamblu sunt ok. Sincer, cand vine vorba de placute eu nu prea tin cont de marca, pentru ca am pus si marci renumite, dar si ieftine si nu am vazut nicio diferenta la franare sau la uzura.
  4. Bravo, bine ca ai schimbat-o! Pana la urma e o imbunatatire, dar din ce spui tu se pare ca nu caseta e de vina, sincer sa fiu nici nu era de banuit, asa cum am zis, ea nu are piese care sa pocneasca, are doar o cremaliera si axul culisant, si mai are in capete cate o bucsa din teflon, multa vaselina si cam atat. Probabil ca si vechea caseta e buna. Sa nu iti para rau, macar ai caseta perfecta. E normal sa culiseze mai greu, pentru ca e noua, bucsile sunt ceva mai stranse pe ax, vaselina e noua, fapt ce ingreuneaza putin culisarea, dar dupa un timp o sa-si mai dea drumul. Mare grija la montarea flanselor, trebuie montate intr-o anumita pozitie, consulta topicul suspensie-driectie de la Punto mk2/mk2b, eu le-am schimbat si am specificat acolo ce si cum, daca ai o presa pentru arcuri le poti inlocui si tu. Vezi ca gasesti si tampon pentru esapament si nu e scump, si eu, la scurt timp dupa ce am cumparat masina am constatat ca era tamponul rupt ca si la tine si am mers o buna bucata de timp cu el asa si il mai intaream cu sarma ulterior l-am inlocuit. Daca noul tampon nu intra sau intra greu pe suporturi, foloseste o vaselina nonpetrolifera ca sa ungi putin gaurile, asa o sa intre mai usor, eu am cumparat vaselina de la textar ceratec, e buna si pentru culisele la etrier, nefiind pe baza de petrol nu afecteaza cauciucul.
  5. Am comandat rulmenți de la moog, asta am avut pe masina și m-a ținut 100.000 km, asta a fost motivul pentru care am ales tot moog, as fi luat fag dar sunt ceva mai scumpi. Oricum, sper sa ma tina măcar cat m-au ținut și ceilalți.. Vezi ca e posibil sa nu ai nimic la flanșe, e posibil sa nu fi fost strânsă piulita suficient și sa aibă joc, sau poate ca nu a fost montat ansamblul corect acolo și îți freacă în oala, mai degrabă as crede asta. Oricum ar fi tot trebuie sa dai tot ansamblul jos. Atenție la remontare, sa fie toate piesele puse în poziția corecta, altfel iar freaca.
  6. Amândoi vor fi schimbați, sa nu am surprize pe viitor sper... Marea dilema o am la senzorii abs, sper sa nu fie înțepeniti prea rau ca trebuie să-i dau și pe aia jos....
  7. Am inspectat rulmentii pe fata, concluzia: rulmentul stanga are joc, si ce joc... Am inspectat sumar si rotulele platenetarelor, totul pare in regula, deci nu cred ca sa fie vreo problema la planetare. De asemenea am tras si de axul planetarelor sa vad daca exista vreun joc suspect si nu e nimic in neregula, exista un mic joc dar ala e normal, se datoreaza canalului unde se fixeaza sigurantele ce retin capetele planetarelor. Daca tot ma apuc de treaba o sa schimb rulmentii pe ambele parti, i-am comandat deja. Stanga.mp4 Stanga2.mp4 Dreapta.mp4
  8. Cum a constatat ca a prapadit chiulasa (sper ca nu si motorul)? Poate scapi doar cu chiulasa...
  9. Da, se găsesc atât pentru partea dinspre roată, cât și pentru partea dinspre diferențial (cutie). Se găsesc și tripode separat...
  10. Ba are filtru, dar este atasat de pompa. Accesul la pompa de combustibil se face pe sub bancheta din spate, pompa e amplasata in rezervor.. Ca sa ajungi la filtru se scoate partea inferioara a pompei, e ca un fel de invelis care se detaseaza si se vede fitrul, e chiar in capat jos la sorb.
  11. Incearca sa atasezi imaginile in format jpg, cele in format heic nu sunt recunoscute.
  12. O sa vad ce oi face... Ma uitam la preturile planetarelor, si te cam iei cu mainile de cap, as iesi mai ieftin daca as lua capete separate si le-as reconditiona eu. As lua capetele dinspre diferential si una dinspre roata, ca cealalata a fos schimbata si nu o suspectez, eventual si un rulment, dar acolo e mai complicat si nu cred ca il pot schimba eu, trebuie sa merg la un atelier.... Sa prind un pic de timp si sa vad de unde sa ma apuc,...
  13. Nu sunt sigur dar acea mufa inclin sa cred ca vine conectata la senzorul detonatie, cel putin forma ei cam asta denota, iti atasez si o poza cu senzorul ca sa-ti faci o idee, doar ca pozitia lui pe motor e cam dificila, e atasat undeva pe partea cu galeria de admisie, e amplasat undeva pe sub ea, e un pic mai dificil de ajuns la el, dar nu imposibil, oricum trebuie sa incerci pe sub masina, daca ai vreo rampa, sau mergi la mecanic sa-l caute el. Cat despre Imobilizator, probabil ca e tot vreun cablu neconectat, incearca sa deconectezi-reconectezi mufele de la ecu, poate nu face contact undeva, vezi ca pe clapeta de acceleratie se mai fixeaza un cablu cu surub, aia e masa, dar nu mai stiu exact de la ce, vezi ca acel cablu sa fie prins. De asemenea, mai verifica si cablul de masa (-) ce vine de la baterie, el e prins de caroserie in zona tabloului de sigurante din comp. motor dar si de cutia de viteze chiar sub cilindrul receptor de la ambreiaj, verifica sa nu fie rugina la prinderea lui. Dar nu ar fi rau sa o pui si pe tester, asa aflii exact si ce erori ai.
  14. Ai putut sa te conectezi la ecu, a mers metoda de diagnoza din filmuletete atasate mai sus? Fiind un model mai veci probabil ca nu specifica care dintre senzori e cu problema, dar nu sunt decat cei doi.
  15. Ca sa nu mai deschid topic nou, o sa postez aici problema, In momentul cand vreau sa parchez si virez aproape maxim stanga sau dreapta, se aude un scartait mai grosier de pe partea stanga fata, se aude doar cat se invarte roata, pe loc nu se aude, inclin din ce in ce mai mult catre planetara, intrebarea este de unde sa scartaie, din capul dinspre roata sau cel dinspre diferential?.. O alta banuiala ar fi rulmentul... Simptomul nu e permanent, apare cand si cand. Momentan nu prea pot sa-i fac nimic ca nu am timp. In prima faza vreau sa dau roata jos si sa inspectez zona fuzeta-disc poate aflu ceva... O sa incerc sa inregistrez si scartaitul cand apare.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.