Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

blueeies

Administrator
  • Content Count

    281
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

blueeies last won the day on February 4

blueeies had the most liked content!

Community Reputation

115 Excellent

3 Followers

About blueeies

  • Rank
    New admin in town

Mașină

  • Marca
    Fiat
  • Model
    Punto Classic Facelift
  • Motorizare
    1242
  • An
    2007

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Siriu Buzau

Recent Profile Visitors

925 profile views
  1. Daca porneste la 95 de grade e bine, nu sunt sigur dar am impresia ca temperatura la care porneste ventilatorul e undeva pe la 97 de grade, cel putin asa e la mine. Ai incercat sa inlocuiesti rezistenta de pe radiator? Curata un pic contactii de la mufa sondei de temperatura dar si a rezistentei de pe radiator, poate nu face bine contact de unde si eroarea in bord. In principiu se pare ca sondele de 1,2 8v si 1,2 16v sunt similare.
  2. Din ce stiu eu, toate Punto-urile iau semnalul pentru viteza de la senzorii de abs, (cel putin cele pe benzina). Pentru traseu ar fi nevoie de o schema electrica, ai incercat sa cauti schema electrica?
  3. Nu ai gasit unele de pe o versiune pe benzina? Poate versiunea diesel citeste viteza de pe cutie, nu stiu, e doar o banuiala... Sau sa ai marele ghinion sa fie doar ceasul kilometrajului defect la noul bord, desi nu as crede... Sau poate este nevoie sa fie adaugata vreo rezistenta undeva pe placa electronica a ceasurilor de bord, poate ca semnalul care vine la placa nu este perceput corect de carte bobina acului, la fel, e doar o presupunere...
  4. In cele mai multe cazuri calitatea aftermarket isi spune cuvantul, astazi cand am pornit masina, aud o usoara huruiala, nimic deranjant, doar ca era un sunet care inainte nu exista, sunetul venea din fata masini, undeva din dreptul racordului flexibil al esapamentului. Dupa ce mi-am terminat treaba, am dus masina pe rampa si constat ca racordul flexibil are un por in jurul caruia era vizibil afumatura. Acum trebuie sa caut un racord flexibil ca sa-l inlocuiesc. Imi pare rau ca nu l-am taiat pe cel vechi de pe teava ca sa-l am de rezerva intrucat nu avea nicio problema, iar tesatura era mai fina si mai deasa. Din ce am vazut pe internet se pare ca diametrul interior ar trebui sa fie 45 mm. Inconvenientul este ca sigur voi gasi racord la fel de prost ca cel de pe esapament, care probabil ca ma va tine aproximativ la fel de mult ca asta. Am facut treaba....
  5. Dar erori memorate in ecu ai? Iti arata vreo eroare?
  6. Ai exact aceleasi simptome ca, colegul Lungu Titi? Poti sa pui un tester pe ea sa vezi daca iti da vreo eroare?
  7. Seria aia cu ZFA..... Am verificat pe eper centrala de pe masina mea si nu e compatibila decat pe modelul meu, eu am motor 8v Uitandu-te la amandoua pompele, vezi vreo diferenta fizica intre ele? Daca e luata de pe un motor similar cu al tau inclin sa cred ca se potriveste. Nu stiu daca e bine sa schimbi doar partea mecanica, inlocuieste cu totul pompa si vezi daca se rezolva problema. In acelasi timp inspecteaza si pompa veche poate nu are ceva grav si se poate remedia. De asemenea iti recomand sa cureti cu un spray de curatare frane toata murdaria de pe inelul magnetic de pe rulmenti dar si senzorii de abs. Si acorda o atentie sporita la aerisirea instalatiei, in acelasi circuit este inclus si sistemul ambreiajului. Incearca sa faci aerisirea fara pedala, lasa lichidul sa curga pana nu mai iese bule de aer, e mai lent dar presupun ca se face o aerisire mai buna decat ca cea cu pedala.
  8. Acum daca scoti mufa de la senzorul de temperatura mai porneste ventilatorul? Ai posibilitatea sa o pui pe tester sa vezi ce eroare iti da?
  9. Actualizare: Am adus o imbunatatire la valva, desi se putea folosi si asa cum era, am adaugat o saiba de cupru pe care am lipit-o cu fludor, m-am folosit de flacara de la aragaz, am avut si pasta decapanta pentru o priza mai buna. Scopul a fost sa fac un guler pe care sa etanseze mai bine garnitura. Exista si un mic dezavantaj, trebuie desurubat ventilul cateva ture ca sa poata apasa pe ventilul din valva de pe rampa, pentru ca prin adaugarea saibii s-a redus distanta dintre ventile si nu mai apasa unul pe celalalt. Ventilul se desurubeaza la nevoie cat este necesar. Am confectionat o cheie pentru ventil dintr-un conector electric tubular pentru inadirea cablurilor. Surplusul de fludor l-am indepartat cu o pila. Mai am in gand o varianta cu o valva tot cu aceleasi dimensiuni dar mai lunga, daca gasesc o valva cu portiunea filetata mai lunga atunci nu va mai fi nevoie sa desurubez ventilul. Ramane de vazut.... P.S. Am folosit si garnitura tip o_ring dar nu este buna deoarece consistenta cauciucului din care este facuta este prea elastica si se dilata cand strangi valva, optiunea cea mai buna este fie o ganitura foarte subtire si cu gaura interioara mai stransa decat diametrul valvei, fie garnitura facuta din furtun cu diametrul mai strans decat cel al valvei, tocmai ca sa etanseze bine.
  10. Unitatea de la Punto e de pe un motor ca al tau sau de 8v? Ma gandesc ca e posibil sa se potriveasca... Da-mi seria de sasiu sa vad ce unitate e pe masina ta. Sau daca ai eper cauta si vezi daca sunt compatibile.
  11. Era bine sa ne dai seria de sasiu ca sa putem verifica exact pe modelul tau. Pe langa cele originale, mai sunt si producatori de sonde lambda aftermarket adica "neoriginale", care fabrica aproape la aceeasi calitate ca cele originale, deci nu putem sa spunem ca una e buna si alta nu, dar in principiu astea sunt codurile de piesa pentru sondele lambda de la Panda: 46751082 si 46762182 diferenta intre ele cred ca o face lungimea cablului, in rest sunt similare. Intrucat detii o Panda, data viitoare te rog sa postezi in sectiunea Panda,
  12. Incearca sa verifici sigurantele ca prim pas. Ai un tablou de sigurante sub bord in partea stanga, si unul in compartimentul motor langa baterie, localizeaza sigurantele care sunt atribuite modulelor care nu mai functioneaza la masina ta si verifica-le, poate ai vuna-doua arse. Ca sa identifici mai usor sigurantele, poti descarca manualul de utilizare pentru masina ta din sectiunea "Descarcari"
  13. Te referi la releele alea patrate de pe placuta electronica a motorasului? Daca da, mai intai verifica daca le ai, e posibil sa nu le mai ai, stiu ca Fiat a modificat placuta respectiva incepand cu 2003 cand au scos mk2b-ul, tocmai ca sa remedieze problema cu picarea motorasului de servo. La masina mea nu mai sunt.
  14. Asa stiu si eu ca e cam scump, si dupa inlocuire trebuie calibrat, dar cred ca se poate calibra cu MultiEcuScan. Dar acolo zice ca semnalul nu e valid, adica cu primeste semnal de la senzor presupun, poate scapi cu o curatare a contactilor de la mufa, desi cam greu sa intre mizerie acolo. Mai vad acolo ca, curentul pentru comanda motorului este 0A, adica motorul de servo nu primeste curent? Totusi e posibil sa fie un contact imperfect pe undeva.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.