Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris
2. Disponibilitate timp minimum 15min/zi

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan Romania! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

cristy_s6

Membri
  • Content Count

    179
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

cristy_s6 last won the day on October 17 2018

cristy_s6 had the most liked content!

Community Reputation

11 Good

4 Followers

About cristy_s6

  • Rank
    Membru Pasionat
  • Birthday 07/11/1955

Mașină

  • Marca
    FIAT
  • Model
    Topolino/1300
  • Motorizare
    500/1.3
  • An
    1939/1964

Profile Information

  • Sex
    Barbat
  • Localitate:
    Bucuresti
  1. Astazi, 11.05.2019 am incheiat "conturile"...din cauza varstei si a sanatatii precare - coroborat si cu "pretentiile" sotiei de a termina socotelile cu autoturismul asta, am vandut-o...! Un flacau tanar si-a asumat problemele si eu i-am dat automobilul partial reconditionat si toate piesele pe care le-am strans de-o viata...Suma a fost modica, dar nu asta m-a convins, ci doar "inflacararea" baiatului...Sper din toata inima sa o aiba, sa o incheie si sa se bucure de ea, cel putin cat m-am bucurat eu... Va doresc tuturor celor care sunteti FIAT - ISTI un sfarsit de saptamana minunat...!
  2. Am gasit un articol care lumineaza un pic ce inseamna automobil HIBRID...il las cu speranta ca cineva se va invrednici sa-l citeasca ! "Despre automobile hibride La lansarea primelor modele BMW ActiveHybrid, am descoperit surprins că modelele hibride erau privite cu multă neîncredere: "Cum adică e hibrid dar merge doar 3 kilometri în modul electric?! Păi la ce mai e bun? Motorul ăla electric e o porcărie !” Deruta generală a continuat cu o reclamă a unui constructor francez care anunţa tehnologie hibridă pe un model care nu avea nici măcar motor electric: "Ce naiba se întâmplă aici? Ce hibrid mai e şi ăsta? Îşi bat joc de noi?" Lucrurile s-au schimbat ceva de atunci (au trecut deja doi ani) şi confuzia hibrid-electric nu mai este atât de prezentă. Cu toate astea, neclaritatea persistă, alimentată de termeni ameţitori inventaţi de oameni zeloşi de marketing: "micro-hybrid", "auto start-stop cu tehnologie hibrid","regenerarea energiei de frânare". Oricine vrea să exclame "WTF!" la întâlnirea cu aceste cuvinte, are tot dreptul... Ce este un automobil hybrid ? În primul rând, secretul e ascuns în cuvânt. "Hibrid" înseamnă combinaţia a două chestiuni, în cazul nostru a două forme de propulsie. Cea mai întâlnită formă este combinaţia motor ardere internă cu unul sau mai multe motoare electrice. Dar ne putem imagina şi alte combinaţii, deşi nu cred că au existat niciodată în practică: abur-benzină, hidrogen-benzină. În al doilea rând, secretul constă în a înţelege problema rezolvată de hibrid. Nu, hibridul nu este o soluţie tehnologică intermediară pentru că nu avem tehnologia pentru un electric adevărat. Problema era alta: la frânare, tot combustibilul consumat pentru accelerarea prealabilă era irosit. Cu alte cuvinte "ardeam gazul de pomană". Soluţia problemei a fost simplă - în loc de o frânare prin frecare (plăcuţe-disc), facem o frânare cu un generator electric. Rezultatul - energia de mişcare (cinetică) este transformată în energie electrică. Imaginaţi-vă un dinam gigantic de bicicletă (pentru pasionaţii sportului), când îl lipesc de roată, bicicleta frânează. Cu alte cuvinte, elementul distinctiv la un model "hibrid", aşa cum le găsim pe piaţă, nu este motorul electric. Este posibilitatea de a frâna cu un generator electric. Generatorul poate fi folosit foarte simplu şi ca motor electric când parcurgem acelaşi ciclu invers - energia electrică este transformată în energie cinetică - mişcare. O primă clasificare a modelelor hibride se poate face după cât de "influent" este motorul electric: - full hybrid, motorul electric poate propulsa singur automobilul (Toyota Prius sau BMW Seria 5 ActiveHybrid) - mild hybrid, motorul electric doar susţine deplasarea alături de cel cu ardere internă (Mercedes S Classe Hybrid) - micro-hybrid - nu există un motor electric, dar există conceptul de "frânare cu generator electric", aşa-numita "brake energy recuperation/regeneration". Şi se mai poate face o doua clasificare, după legătura între cele două tipuri de motoare şi roţi: - hibrid paralel, ambele tipuri de motoare pot antrena roţile (şi aici avem full, mild etc.) - hibrid serie, motorul cu ardere internă nu antrenează roţile, antrenează un generator care produce electricitate pentru un alt motor electric. Pare o scărpinare foarte complicată la urechea nepotrivită, dar sistemul are succes cu Chevy Volt şi Opel Ampera. Sistemul "hibrid serie" descrie conceptul de "range extender", adică creşterea autonomiei motorului electric cu un motor cu ardere internă. - pentru rigurosi, exista si "two-mode hybrid", care reuneşte primele 2 categori într-un singur sistem. Mai trebuie să înţelegeţi o expresie complicată şi sunteţi aproape gata cu suferinţa: "brake energy recuperation/regeneration". Nici ăsta nu este ce pare. Trebuie să ştiţi că orice maşină "normală" are baterie şi are un generator (pe care mecanicul auto îl numeşte alternator). Acest "generator" este cuplat permanent la motor şi consumă din puterea motorului pentru a încărca permanent bateria (baterie care porneşte maşina şi care alimentează toate cele electrice din maşina - faruri, radio, ştergătoare). Soluţia modernă este simplă - pe accelerare decuplez alternatorul, pentru a avea mai multă putere de la motor, la roţi. Pe frânare încarc rapid bateria. Aşa am mai multă putere pe acceleraţie şi un consum mai mic. Pretenţios, pentru ca beneficiu să fie impresionant pentru client, dar asta se numeşte "brake energy regeneration". Secretul nu este să am un generator (care oricum există), ci cum şi când îl folosesc. Şi încheiem cu o altă informaţie "surprinzătoare". Motor electric există pe orice maşină modernă de mai bine de 50 de ani. El este numit "starter", "demaror" sau "electromotor". Rolul lui este să imprime primele rotaţii motorului, pentru pornire. Fără "demaror", maşina pornea "la manivelă", ca la începuturi... Doar o ultimă explicaţie: sistemul Auto Start-Stop, care te ajută să nu consumi combustibil inutil când stai la semafor, de exemplu. Problema este că tot on-off-ul ăsta solicită mult demarorul care poate ceda. Modelele hibrid paralel (am învăţat ceva astăzi), pot folosi motorul electric din sistem pentru pornirea celui cu ardere internă - este mai lin, mai simplu şi mai rapid (ai nevoie să porneşti repede, altfel te claxonează “agitaţii” cu Dacia, şoferii de taxi sau viteji în training). Înlocuirea demarorului clasic cu motorul electric mai puternic justifică termenul "Auto Start-Stop cu tehnologie hibrid". Mai sunt doar câteva secrete "murdare" despre modelele hibrid pe care trebuie să le luaţi în calcul. În primul rând nu suntem încă în stare să construim baterii eficiente. Oricine a mers cu încărcătorul de telefon în buzunar pentru că bateria începuse să se descarce în 30 de minute, ştie la ce mă refer. Bateriile folosite pentru hibride şi automobile electrice sunt cu ioni de litiu, aşa cum se folosesc pe laptop-uri şi telefoane mobile moderne. Bateriile sunt relativ grele şi, alături de motor, îngreunează mult automobilul. Asta înseamnă că un model hibrid este, de cele mai multe ori, mai puţin eficient decât unul clasic în afara oraşului, acolo unde nu mai "beneficiază" de frânări repetate. Soluţii încep însă să apară, printr-un management foarte inteligent al sistemului, şi BMW Seria 5 ActiveHybrid începe să anunţe câteva idei interesante. Până la urmă, tehnologic, modelele hibride fac totuşi trecerea la cele electrice. O parte din tehnologiile care se regăsesc şi sunt dezvoltate pentru hibride sunt preluate uşor la electrice: bateriile, motoarele sau frânarea cu generare de energie electrică. Avantajul este că se implementează mai repede şi în volume mai mari pe modelele hibride pentru a atinge un "economy of scale"." Va doresc o lectura placuta...!
  3. Am ajuns acum cateva zile pe la Targoviste...! De bine de rau, am montat ...rotile ! O sa pun doua poze asa cum l-am invelit sasiul pentru a ma astepta cateva zile - adica, pana sambata ! Va doresc o saptamana linistita...!
  4. Wow...Chiar asa, NIMENI nu doreste sa-mi puna vreo intrebare vis a vis de acest tip de GENERATOR DE ABUR...?! Este poate cel mai simplu generator inchipuit vreodata, si as putea sa spun ca face parte dintr-o intreaga "instalatie" pe care doresc sa o montez pe un automobil de capacitate mica - intrucat, nu cred ca as avea posibilitati mari de a concepe altceva la o scara mai mare...! Generatorul ar putea pune in miscare, cu o "mana de paie", un automobil de capacitate mica, socotesc ceva de ordinul a catorva cai putere, sa zicem 10-20 CP...Consumul lui ar fi raportat undeva la cateva kilograme de gaz GPL per 100 km. Din calculul meu in jurul a 2-2,5 Kg GPL / pentru un motor cu abur de aproximativ - 22 C.P. ! Daca ma raportez la motorul de Trabant pe care l-as putea transforma intr-un motor cu abur, consumul nu ar depasi 2 KG de GPL la 100 Km ! Generatorul nu ar depasi lungimea de aprox 400mm cu un diametru de 120mm, construit din teava...TUBING ! Ce este interesant la acest generator, el poate ajunge la temperatura optima de lucru in cateva secunde, iar trecerile - de la un consum maxim la unul minim - adica, la un consum doar pentru a sta in stand by, ar fi tot atat de rapide ca si la un motor obisnuit de automobil clasic...ramane doar sa pot face intreg experimentul acesta, cand voi gasi entuziasti si sponsori care ar dori sa intre in acest joc de echipa...eu, din pacate, nu mai am nici puterea financiara de odinioara si nici nu mai gasesc entuziasmul de atunci...! Poate, din cauza varstei, poate din cauza pierderii "rostului" pe care l-am avut candva... Nu stiu, posibil si de la oboseala accentuata pe care o resimt zi de zi... Va doresc o saptamana minunata alaturi de cei dragi...!
  5. Greu...am ajuns intr-un final pe la Targoviste, insa abia, abia, am dat un grund pe podea in interior ! Adevarat, am avut de stors strugurii, am tescuit, am bagat in beci mustul la fiert...Cateva noutati - am reusit cu ajutorul unor prieteni sa achizitionez 4(patru) jante de Fiat si astfel sa rezolv problema rotilor...in curand primesc si anvelopele necesare (noi noute !) si gata, pot sa pun sasiul pe roti !!! Am intrat la IERNAT cu toate piesele, sasiul si caroseria...! De acum, mai lucrez la ...PRIMAVARA !!! Sa ne auzim si sa ne vedem sanatosi pana atunci...!
  6. Astazi am sa va prezint unul dintre cele mai interesante motoare pe care mintea omeneasca le-a gandit...! Este vorba despre un motor, pe care inventatorul l-a dorit sa fie rotativ si in acelasi timp sa fie o legatura intre motoarele IC (adica motoarele obisnuite care functioneaza pe carburant fosil!) si motorul cu abur...! O sa intrebati de ce a vrut autorul sa interpuna intre motorul IC si motorul cu abur un motor rotativ...? Iata raspunsul acestuia - "De ce motorul rotativ - Motorul piston convertește mișcarea liniară în mișcarea de rotație. Totuși, impulsul liniar și impulsul angular sunt pseudo-vectori, adică se conservă independent. Pentru a transforma întreaga energie cinetică a pistonului în părțile rotative, fie lungimea brațului trebuie să fie infinit, fie greutatea pieselor rotative trebuie să fie infinită. În lumea reală, ambele nu sunt posibile. Deci, vor exista unele pierderi cunoscute ca pierderi inerțiale și pierderi de vibrații; amortizarea vibrațiilor nu va recupera acea energie, ci o va transforma în energie termică (o alta energie decat cea cinetica). În motorul rotativ nu vor exista astfel de pierderi." Dupa cum observati, toata lumea doreste ca motoarelor cu pistoane rotative sa li se acore mai multa atentie, tocmai pentru ca acestea sunt din ce in ce mai performante si in acelasi timp mai simple constructiv... Dar, sa nu o mai lungesc si am sa va ofer posibilitatea de a vedea singuri cum functioneaza si in acelasi timp sa va familiarizati cu noile tipuri de motoare care se prefigureaza a fi introduse in viata noastra de zi cu zi... Iata SITUL : https://sites.google.com/site/anyoonrotaryengine/Home Lectura placuta...!
  7. Am un pic de timp liber si incerc sa dezbat cu voi o problema veche - de cand lumea, a energiei pe care toti o simtim, chiar o mirosim, o avem sub ochii nostri si totusi....nu putem, decat in mica masura sa beneficiem de ea ! Tesla, regretatul inventator, taticul energiei electrice alternative, intr-unul din interviurile sale spunea - mai in gluma, mai in serios, ca suntem fii soarelui, deci, daca ne-am nascut din lumina, nu putem pasi in lumea cealalta decat tot acolo...si deci, povestea cu iadul si raiul sunt povesti de prost gust, menite doar sa sperie copii si persoane slabe de "inger"...!!! Tot el, spunea ca noi - oamenii, suntem pregatiti sa primim din partea Creatorului ENERGIA LIBERA care, este peste tot, ne incoajoara...totul este sa o primim fara sa ne mai punem intrebarea de unde vine, ci, doar ca ea este si ...este GRATIS !!! In acest TOPIC, v-am scris despre ...apa cea de toate zilele, de faptul ca este o substanta chimica care nu isi are SABLON in tabelul lui Mendeleev, si deci, nu o poti pune pur si simplu acolo, pentru ca are niste ciudatenii...! Unul dintre proprietatile ei cele mai formidabile este aceea ca apa are...MEMORIE !!! Nu despre asta vreau astazi sa va scriu, deci, cum spuneam in ultima mea relatare, apa este un minunat "transportor" de energie solara...! Si tot apa, daca cineva isi incearca norocul ar putea descoperi metoda prin care caldura latenta a apei ar putea fi folosita in folosul omenirii !!! Dupa cum va spuneam, TESLA a imaginat un dispozitiv de producere a energiei mecanice folosind apa si ...dioxidul de carbon (CO2) !!! Mai nou, de prin anii 2000 - diversi cercetatori au experimentat cateva metode de excitare a apei cu ajutorul curentului electric reusind in final sa extraga energia potentiala a apei cu un randament supraunitar (!) prin explozia apei !!! O mai bună înțelegere a exploziilor arc apă și cauzele lor pot deschide calea pentru dezvoltarea unei noi surse de energie regenerabilă. Energia eliberată se presupune a fi "alcătuită din căldura atmosferică - care este, în esență, energie solară". Prin urmare, exploziile de apă ar putea reprezenta o metodă de conversie a căldurii atmosferice în energie cinetică, și din moment ce exploziile nu modifică apa chimic, procesul de conversie ar fi reînnoit. Deci, concluzia este ca cea mai comună sursă de energie pentru explozia apei este cea stocată în legaturile de hidrogen aflată între moleculele de apă. Această energie de legătură este declarată a fi egală cu căldura latentă de evaporare, și prin urmare, ar putea contribui cu până la 2,200 J / g. Ce ne ramane acum ? Speram ca in urmatorii ani sa asistam la o adevarata cursa de urmarire a cercetatorilor cu privire la aflarea celei mai simple metode de extractie a energiei potentiale din apa cea de toate zilele, iar in zilele toride de vara, apa sa aiba un rol hotarator atat prin cedarea energiei ei potentiale - pentru ca automobilul nostru sa inainteze, cat si cea a ne racori in interiorul masinii, automobilul folosind astfel si proprietatea apei de a raci spatiul interior ! O zi placuta in continuare...si spor la vise inaltatoare !
  8. Ei bine, cardanul a fost "reconstituit" iar flansele pentru cardan au sosit din Italia; de miercuri (19.09.2018) plec la Targoviste pentru montajul cutiei si a motorului pe sasiu ! Apoi, cu ajutorul Lui...incerc sa dau fata la partea de jos a caroseriei...! Ramane sa va las cateva poze saptamana viitoare !
  9. După cum ati sesizat deja, motorul cu apă pe care tot îl încearcă diverși inventatori sa-l producă, ca o alternativă la motorul IC, este o TEMĂ de cercetare ce nu poate fi usor rezolvată, mai ales ca - CĂILE DE ABORDARE și soluțiile tehnice necesare rezolvării enigmei - se vor lăsa greu descoperite... Deasemenea, drumul ales de mulți oameni de știință este atât de ramificat, că iti vine greu doar sa îl înțelegi - darămite sa-l studiezi ! Și totuși... Apa, este o substanță foarte, foarte ciudată, iar caracteristica ei principală este că nu vrea sub nici o formă să se încadreze într-un TIPAR clar...ca CELELALTE substanțe CHIMICE cunoscute...! Am să vă las în atașament ce înseamnă apa și principalele ei ciudățenii...! Dar, până veți citi ce înseamnă pentru noi - oamenii, apa, am să detaliez modul prin care inventatorii din întreaga lume caută soluția salvatoare a omenirii...PIATRA FILOZOFALA și principala problemă pe care o avem cu totii...ENERGIA, care ne face SCLAVII simturilor, a DORINȚELOR noastre și în același timp IZVORUL tuturor relelor pe pământ...NEVOIA PERMANENTĂ DE LIBERTATE a noastră, a tuturor ...! Mijlocul prin care ne putem asigura acest lucru...BANII !!! Și, cine sunt cei care pot avea BANII...? Cei care au PUTEREA DE A ASIGURA RESURSELE SI A PUTEA DISTRIBUI - TUTUROR, chiar daca ei nu le pot avea, la ei acasă...!!! Imaginați-vă, ce ar însemna ca un popor, o națiune să poată avea libertatea deplină asupra mijloacelor sale de ENERGIE, de materii prime necesare asigurării traiului de zi cu zi...?! Acel popor ar fi liber sa facă tot ce dorește, fără a cere cuiva consimțământul, dacă poate sau nu să iși exercite DREPTUL SĂU de a TRĂI cum dorește el...! Deci, cel ce va putea scoate mai multă ENERGIE din ceva în care introduce mai puțină energie...VA PUTEA să iși exercite dreptul de a trăi fără să ceară asta cuiva...! Și dacă acest lucru s-ar întâmpla să fie făcut de TOTI OAMENII DE PE PĂMÂNT...asta ar presupune să nu mai datorăm NIMĂNUI CEVA...AM PUTEA SĂ TRĂIM TOȚI LIBERI...! Acum ... DESPRE APĂ ! Apa - combustibilul ideal Suntem la un pas de o mare descoperire, în curând, obținerea printr-o metodă economică a unor cantități considerabile de hho. Apa este combustibilul ideal deoarece are mai multe avantaje între care subliniez următoarele: - apa după disociere și arderea sa ca plasmă se transformă 100% iar în apă sub formă de vapori, deci după ardere aceasta nu degajează agenți poluanți sau Nox. Prin transformarea sa în plasmă prin ardere sau scânteie ea nu se consumă doar se transformă din gaz în plasmă. Cantitatea de apă deținută pe Planeta Terra este imensă. Avem energie de oferit pentru întreg universul.Trebuie doar să aflăm o metodă economică de a disocia molecula de apă; - flacăra de HHO poate arde sub apă fără să se stingă; - flacăra de HHO în aer liber degajă o temperatură de aproximativ 270 grade celsius; - flacăra de HHO topește orice material din univers, această proprietate este conferită de atomii de hidrogen ce pătrund în stratul superficial al materiei, el fiind un puternic reducător, astfel poate topi chiar și tungstenul sau volframul ce au punct de topire de 4000 grade celsius; - dintr-un litru de apă se produc 1800 litri de gaz HHO, la temperatura de 20 grade celsius; - în timpul exploziei hho-ului se produce o presiune atmosferică de 8 atmosfere; - după explozia hho se produce o implozie deoarece există acest raport de volum de 1/1800 litri, de aceea sunt foarte bune și pentru motoarele cu implozie; - flacăra de HHO produce ultraviolete, deci este un foarte bun dezinfectant deoarece se știe că poate fi folosite ultravioletele pentru distrugerea fungilor, mucegaiului, bacteriilor, sporilor, etc (trebuie folosiți ochelari de protecție când se lucrează cu flacăra de hho, poate provoca leziuni ale retinei sau chiar a pielii ); - flacăra de hho arde și în spațiul cosmic deci nu mai este nevoie de a se trasporta cantități imense de hidrogen și de oxigen ajunge doar apă, secretul constă în recuperarea ei după ardere; - în prezența materialelor fotocatalitice si a ultravioletelor se disociază în hidrogen și oxigen, secretul pentru accelerarea disocierii în fenomenul de excitare fotonică este existența unui câmp electric de joasă intensitate (să nu uităm că flacăra de hho produce fotoni); - paladiul devine incandescent în prezența gazului de hho ceea ce il recomandă ca element de bază în arzătoarele cu hho, jucând rolul de siguranță la degajare necontrolată, în loc de flacăra de veghe; - la temperatura de 2200 de grade, apa se autoaprinde deci se menține continuu starea de plasma (teoretic dacă am putea obține această apă la această temperatura am avea un soare continuu); - poate înlocui cu succes reactoarele nucleare trebuie doar menținută stabilă o temperatură între 2200 grade celsius si 3000 grade; - apa are memorie; - din apa se poate produce deuteriu, tritiu sau poate chiar mai mult decât tritiu, de ce nu? - apa se autoreglează în funcție de temperatură sau de mediul înconjurător; - apa are 7 forme fizice de manifestare : solid, lichid, lichid radioactiv, vapori, gaz inflamabil și plasmă; - gazul de hho se autoaprinde la 570 grade celsius; - apa poate fi polarizată; - apa este sensibilă din punct de vedere electrostatic. Arc de apă cu explozie - în care un arc electric este folosit pentru a declanșa expansiunea violentă a unei cantități mici de apa. Inainte de cercetare s-a sugerat ca arderea cu impulsuri de mare intensitate prin apă lichidă eliberează energie stocată în apă. Aceasta se manifestă ca energie cinetică și are ca rezultat o veritabilă explozie, cu ruperea apei în picături de ceață mici. Măsurători empirice au arătat că exploziile sunt mult mai puternice decât se aștepta și că o explozie de energie cinetică poate chiar să depășească energia electrică a impulsului pe care îl inițiază. Nici sursa de energie a exploziei, nici mecanismul prin care este eliberată energia cinetică nu este bine înțeleasă. Scopul acestui proiect a fost de a verifica dacă energia potențială stocată este eliberată în timpul unei explozii arc de apă și pentru a determina natura și sursa acestei energii eliberate. Exploziile de apă au fost create prin descărcarea unui grup de condensatoare de înaltă tensiune în 3-8 ml de apă. Energiile exploziilor au fost măsurate prin utilizarea lor de a lansa un proiectil în aer și extrapolarea vitezei medii la înălțimea la care proiectilul a urcat in urma exploziei. S-a constatat că exploziile de apă fac în domeniul energiei, de fapt, o eliberare a unei energii potențiale necercetate, poate avea eficiență mai mare chiar decât unitatea; energia eliberată în timpul exploziilor este probabil, din cauza diferenței dintre capacitățile de căldură de apă în vrac și ceață. Aceste rezultate, sunt o aluzie la posibilitatea de valorificarea exploziilor de apă pentru a efectua un lucru mecanic util...
  10. După cum observati, motorul cu aer si apă, așa cum este el prezentat aici, este în fază de proiect - adevărat, in USA acest lucru se face in facultatile tehnice si in institute de cercatari care au primit din partea reprezentantilor guvernului teme de cercetare. In facultati ele devin subiecte de discutie in cadrul cursurilor, la noi / din pacate, acest lucru a devenit doar un deziderat...că, despre institutele de cercetari ce să mai zicem, acestea au disparut - pur si simplu, iar marea majoritate a cercetătorilor au luat drumul bejaniei...! Motorul cu aer si apă, așa cum este el astăzi - in fază de proiect și cu experimentele efectuate in cadrul facultătii din OHIO, conduse de prof.Robert Noyce - conform inventiei U.S. Patent 2981877 - este după părerea mea, pe un drum gresit, întrucât acesta este prea complicat iar introducerea în exploatarea curentă a unui astfel de motor - alături de un generator incomod din punct de vedere a exploatării lui zilnice, îl fac impropriu unui motor eco care să poată concura cu motoarele IC... Atașez la cele spuse RAPORTUL comisiei care a efectuat cercetarea ceruta de GUVERNUL USA cu privire la acest motor termic - motor care poate să rezolve problema poluării pe termen lung - concomitent cu o reducere substanțială a cantității de carburant folosit, fără a lua în calcul, faptul că acesta poate fi și un combustibil alternativ, cum ar fi biodieselul ...! FTA_Report_No._0013.pdf
  11. Astazi vă prezint un nou tip de generator cu abur, care ar putea concura cu motoarele obisnuite montate pe automobile, datorită simplității acestuia, a randamentului termic si a faptului ca este un generator nepoluant ! Despre ce este vorba - în rândurile de mai jos am să vă dezvălui ideea - de altfel, deja trimisă la OSIM și publicată în Buletinul oficial cu nr. 10 / 2017. După cum se ştie, trei reguli trebuie respectate pentru a putea arde într-un arzător hidrocarburi lichide: Combustibilul trebuie să fie cât mai repede evaporat, amestecul de combustibil și aer să fie cât mai omogen, iar viteza reacției chimice, adică, arderea carburantului să fie cât mai rapidă. Evaporarea este perfectă atunci când dimensiunea picăturilor de combustibil sunt foarte mici. Pentru ca amestecul să fie cât mai omogen, picăturile de combustibil trebuie să fie pulverizate în mediul de aer doar atunci cand viteza relativă între cele două componente este mare, deci, viteza combustibilului pulverizat în masa de aer trebuie să fie cât mai mare, și pentru asta, este nevoie de o presiune mare asupra combustibilului pentru a se asigura astfel omogenizarea amestecului aer - combustibil. Astfel se obține viteza marită a reactiei chimice, iar pentru a se evita, pe cât posibil, disocierea chimică, către sfârșitul reacției chimice este necesar să se adauge aer. Așadar, într-un arzător, trebuie să se asigure minim două zone de ardere : - O zonă de amestec omogen combustibil / aer primar, având un exces de combustibil și un volum suficient de mare care să permită o ardere cât mai rapidă a combustibilului. - O zonă secundară, în care amestecul de aer / carburant care arde cu putere are nevoie de un exces de aer, rapid și uniform adăugat, pentru a asigura completarea oxigenului în reacția chimică de oxidare (ardere) a combustibilului. În practică s-a dovedit că este necesar să existe și a treia zonă de ardere, unde amestecul de combustibil / aer terțiar, are nevoie în continuare de un exces de aer, chiar și în cazul în care, în aceasta zonă, nu ar mai apare nici o reacție suplimentară de oxidare. Am început această dezvăluire a invenției propriu-zise, cu câteva informații de termodinamică necesare înțelegerii a ceea ce se petrece în interiorul generatorului de abur, care este compus din două părți distincte - arzătorul necesar acumulării de căldură și partea formării aburului, cu supraîncălzirea acestuia și creșterea presiunii necesare pentru transformarea lui - într-un motor termic - în lucrul mecanic util... Generatorul de abur, așa cum am amintit mai sus, este alcătuit dintr - un arzător de gaze naturale și / sau lichide sub presiune (kerosen, combustibil M, etc.) - așa cum este arătat și în fig. 1- atașată mai jos, care se prelungește cu un tub de ardere stoechiometrică. În capătul acestui tub de ardere stoechiometrică se află o cameră emisferică (care practic închide tubul de ardere stoechiometrică) ce are în componența ei o piesă conică cu o duză de injector. Duza injectorului are niște orificii direcționate într-un anumit unghi pentru pulverizarea apei în contracurent, asigurându-se astfel omogenizarea amestecului de gaze fierbinți și apă pulverizată sub presiune, rezultând astfel abur saturat. Un al doilea tub, confecționat din cupru sau orice alt material adecvat acestui scop, care se află în interiorul camerei de ardere stoechimetrică, și care poate fi o serpentină sau o țeavă nervurată spiralat, preia aburul saturat, cu ajutorul unei piese de forma unei pâlnii, în care se produce omogenizarea aburului saturat rezultat din amestecarea celor doua fluide, îl supraîncălzește, după care acesta este trimis spre consumatori, în speță, spre un motor termic care funcționează cu abur. Apa necesară pentru amestec este în prealabil încălzită de pereții exteriori ai tubului de ardere stoechiometrică, care are și rol de răcire a generatorului de abur. Întreg ansamblu constituit, arzător - tub de ardere stoechiometrică – fuzee, ajută la amestecarea moleculară a aerului și creează turbulențe ciclonice pentru ca energia chimică din combustibilul injectat să fie convertită în energie termică. Apa necesară transformării în abur, intră pe la partea inferioară a generatorului de abur și prin mantaua de răcire (M) a acestuia și preia prin conductibilitate termică o parte din căldura radiată de gazele arse în tubul de ardere stoechiometrică (3). Camera emisferică ©, are montată o piesă conică și un injector cu duze (5) orientate într-un anumit unghi, atât în plan vertical cât și în plan orizontal. Acest lucru permite ca pulverizarea apei să se facă în contracurent față de fluidul de gaze arse, cele două fluide amestecându-se până la omogenizare. Camera emisferică © este partea finală a tubului de ardere (3) și se află în partea superioară a generatorului de abur, unde este locul în care se amestecă cele două fluide. Apa este injectată de către o pompă de înaltă presiune prin duzele (5) necesare pentru pulverizarea apei. Tubul central (6), care poate fi o serpentină sau o țeavă nervurată spiralat, este cel care preia printr-o piesă de forma unei pâlnii (4) gazele amestecate cu apa pulverizată și transformate în abur saturat, întoarce aburul saturat în tubul de ardere stoechiometrică (3), unde, datorită temperaturilor foarte ridicate din această zonă, transformă aburul saturat în abur supraîncălzit, după care acesta este preluat de motorul termic, prin orificiul de ieșire (7). După cu observati - generatorul de abur, este doar o parte din proiectul meu, acesta având avantajul că poate fi automatizat în totalitate si astfel poate permite funcționarea sa pe un automobil în condiții de siguranță deosebită. Faptul că poate funcționa cu orice tip de combustibil, inclusiv cu combustibil greu dar și cu combustibil de tip GPL, și în același timp reduce și poluarea, deoarece arderile se fac la presiuni mici, aproape în aer liber, constituie un mare avantaj... Vă doresc o săptămână specială alături de cei dragi ! Lectură plăcută...! Fig.1.pdf
  12. Dupa cum va aratam intr-un alt topic - cel legat de motoarele cu aburi - INSTITUTUL DE CERCETARI IN DOMENIUL TRANSPORTURILOR din Statele Unite ale Americii - a facut cateva studii de caz cu privire la motoarele cu ardere externa, care dupa cum spun specialistii vor intra cat de curand in atentia mai marilor din industria auto... Va las sa cititi din studiul facut de acestia si de ce prevad ei ca acesta ar putea sa apara pe piata automobilelor ECO. MOTORUL CU AER SI APA ! În acest tip de motor ECO, fluidul de lucru este format dintr-un amestec de aer comprimat si apa pulverizata inainte ca acest “amestec” sa fie încălzit. Combustibilul este consumat în proporție directă cu fracțiunea de apă consumata pentru a menține încălzirea la o valoare apropiata de temperatura de lucru si cat mai constant. Căldura necesară pentru a menține temperatura "de aer cald", este o mică parte din căldura necesară pentru a menține “temperatura de abur”, așa cum este arătat mai jos. Fracțiunea de aer comprimat oferă o presiune constanta în secțiunea fierbinte. Apa, odată încălzită la temperatura aburului de lucru, in amestec cu aerul comprimat constituie un fluid de lucru mai robust. Propulsorul cu aer cald amestecat cu apa injectata ( acum transformata in abur datorita incalzirii) întra in expandor (adica in motor), deplasează un piston și se dilata până la conversia in mișcare a arborelui motor. Propulsorul extinde astfel aburul pana ce temperatura scade la temperatura aproape de condensare, care permite apei rezultate in colectorul de condensare, sa se întoarca la pompa si apoi la injector. Fracțiunea de aer extins este apoi recomprimat de un compresor pentru a putea reveni la injector. Utilizarea unei fracțiuni de aer permite injectarea imediată a unor cantitati mici si corespunzătoare de apă în secțiunea fierbinte. Astfel, nu exista cazane, nici abur sub presiune, nu este combustibil pierdut ( adica încălzirea apei pana devine abur fără scop imediat ). Utilizarea unei fracțiuni de apă (și debit de carburant proporțional) permite o putere variabila la acest sistem cu temperatură constantă. Acest sistem binar (aer-abur) utilizat de un propulsor, permite o bucla - inchisa, cu o condensare intr-un sistem simplu de recuperare, raza de acțiune marita și economie la dextinderea fluidului de lucru intr-un expandor ( adica intr-un motor ). Iata cum decurge procesul : -  start cheie, motorul incepe sa se roteasca cu un consum de combustibil modest, care oferă imediat fluxul inițial de aer comprimat cald motorului, -  pedala de accelerație crește fracțiunea de apă pulverizata și debitul de carburant ( în proporție directa ). -  vehiculul se deplasează înainte (aer / abur / combustibil) cu putere, direct proporțional cu viteza de rotatie marita a arborelui motor. -  amestecul fierbinte ( aer + apa pulverizata ) se dilată și se amestecă cu apa pulverizata care se vaporizeaza / rezultand abur – marind volumul de lucru / proportional cu presiunea de lucru marita corespunzator cu volumul marit ! -  O mica sarcină este cheltuita pentru recomprimarea aerului necesar, in vederea reinjectarii in sistem, la presiunea necesara pulverizarii apei. -  piciorul de pe acceleratie se ridica, întoarce fluxul de aer cald in motor, "zdrobind" umiditatea reziduală din cilindrii și previne astfel blocajul hidraulic (în timpul repornirii ( reaccelerarii) la o temperatura mai mica / adica la rece ). Motorul poate funcționa pe orice combustibil al cărui debit poate fi reglat (semi-solid, lichid, gaz). Combustia are loc la temperaturi ridicate, la o atmosferă, deci arderea este mult mai curata decât in motoarele cu combustie internă. Orice discuție privind o relativă eficienta a combustibilului folosit pentru tehnologia curentă a unui motor cu ardere internă trebuie, in primul rand, a se sublinia capacitatea de a se folosi multi-combustibili a motoarelor cu ardere externă. Într-o "piață" atât de dominată de un combustibil, "clienții" au acceptat termenul de "mile per galon" ca bază pentru comparație. Dar, într-o piață deschisă, cu multe tipuri de combustibili, cu conținut de caldura foarte diferiti (BTU / lb), singurul numitor comun și adecvat este "mile per dolar" (mai aproape de "combustibil si economie "). În măsura în care orice ardere, ca soluție de câștiguri si acceptata de piața externă și piața concurentiala, răspunde cu amestecuri noi și diferite de combustibili, legea cererii și a ofertei dictează că preturile pe combustibil pentru toți, va scadea. Până atunci, această discuție despre eficiența va insuma toate motoarele care necesită același combustibil pe bază de petrol. Acum ca am adus "vorba" despre motoarele cu ardere externa, am sa va redau un "articol" tot din studiu facut de Institutul de cercetari in Transporturi - studiu care a clarificat, ce putin, drumul pe care trebuie sa-l apuce cercetarea in domeniu transporturilor, in viitorul apropiat... Aerul stocat este încălzit la temperaturi de ardere și i-a fost permis să se extindă mecanic. Aceasta este practic definiția unui motor cu ardere externă, ​​unde combustia prevede căldură, dar lichidul de lucru sau carburantul nu este generat de procesul de ardere în sine. Separarea fazei de încălzire de procesul de expansiune nu are în sine un randament mai mare dar economia de combustibil si reducerea emisiilor este necesara. Temperatura propulsorului imediat înaintea de extinderea gazului de lucru – in cazul nostru - aerul, oferă atât un consum de combustibil minim, deci o economie de combustibil și cele mai mici emisii posibile, in contrast cu un motor IC. Combustibilul arde la o temperatura de circa 1800 grade F și conduce imediat caldura departe prin mantaua de apă – temperatura poate astfel sa scadă in cilindru la 200-300 grade F. Motoarele CE conserva energia termică pentru lucru mecanic util. Ambele motoare, cel cu abur si cel cu aer ofera o alternativă la convenționale motoare cu combustie internă. Ele funcționează cu o varietate de combustibili și oferă posibilitatea de reducere a emisiilor și o economie de combustibil mult mai mare. Motorul cu abur este mult mai robust, mai energic decât un MDI cu șase cilindri, dar motorul cu aer cald comprimat oferă o funcționare simplificata și o greutate mai mică, deoarece nu este necesar un cazan sau un condensator. Din păcate, nu poate niciodată sa furnizeze o putere și o accelerație ca a motorului cu abur, insa poate fi folosit la mini-automobile. Cel mai bun din ambele variante ar fi un amestec de aer și abur într-un singur motor, care sa ofere toate beneficiile, dar fără greutatea și problemele de gestionare a căldurii si ale unui cazan ca la motorul cu abur.
  13. Am reusit sa incep ansamblarea catorva piese pe sasiul reconditionat...atasez cateva fotografii pentru a va face o idee, cu montajul sistemului de franare, a puntii de pe fata si a diferentialului. Ramane ca in urmatoarele zile sa incep sa montez motorul si cutia, pe care - in sfarsit, le-am "strans" de pe drumuri, deci un nou inceput...! Transmisia - adica in speta - cardanul, este la strungar, deci pot spune ca ma apropii de ce a fost odata - mecanica unui "soricel"...!
  14. Astazi m-am hotarat sa va mai scriu odata despre motoarele cu abur...In anii ce-au trecut peste mine am invatat ca motorul cu abur este ceva ce tine de trecut, daca...cineva ar dori sa-l reinvie, asa cum a fost el descoperit. Adica, cu un cazan in care se "fierbe" apa, tevi si aparate de control si manevrare a aburului de la si inspre motor si bineinteles motorul in sine, care este asa cum il stim, adica "vesnicul" motor cu pistoane si sistemul de conversie a miscarii alternative, pe principiul biela-manivela...Dar, motorul in sine, este un motor care are cateva avantaje absolut fantastice ! In primul rand, temperatura de lucru in motor este foarte mica, in comparatie cu temperatura degajata de arderea unui combustibil (benzina, motorina, GPL,etc) in interiorul sau.Al doilea motiv, ar fi posibilitatea ca motorul in sine sa nu aiba nevoie de ...racire ! Or, tocmai acest lucru l-ar face cel mai competitiv pe piata motoarelor termice, intrucat, 50% din pierderile acestor motoare sunt sistemele de racire ! Adica, aruncam in mediul inconjurator caldura pe care nu o putem folosi la transformarea acesteia in lucru mecanic ! Am vazut impreuna ca daca vrei ...poti ! Este vorba de principiul de functionare a motorului cu aer si apa - inventat de catre Institutul de cercetari din SUA - in care motorul lor functioneaza cu aer si abur la o temperatura redusa, schema de principiu o puteti vedea in acelasi topic. Ramane doar ca sa faceti un exercitiu de imaginatie - pe care vi-l las voua sa-l faceti, si aveti... MOTORUL mult visat, gata de a fi trimis la OSIM pentru publicare si inregistrare ca inventie...! Mult succes !
  15. Am inteles ca ai folosit gazul butan fara a avea de a face cu carburatorul...motorul in acest caz este unul stationar. Problema de baza - UNGEREA ! Ai pompa de ulei separata, sa inteleg ...? Cinstit, nu as face o astfel de improvitatie...dar fiecare este responsabil de faptele lui, chiar daca asta implica si chestiuni de natura financiara. Succes !
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.