Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/28/2019 in all areas

  1. 2 points
    Bună ziua, am făcut un videoclip pentru curățarea corpului de accelerație și a supapei de ralanti (IACV) a Fiat Panda 1.2 169. După curățare, mașina pornește mult mai bine decât înainte. În cele din urmă, când a dispărut problema cu gheata rece. https://www.youtube.com/watch?v=y0ZSGjYim78
  2. 1 point
    Se recomanda incepera rularii incet, cu motorul la turatii medii, fara accelerari brutale. Nu se solicita performatele maxime in primii kilometrii parcursi. Se recomanda sa asteptam pana cand acul indicator pentru temperatura incepe sa se miste. In fond motorul trebuie sa functioneze ca sa ajunga cat mai repede la temperatura optima, la ralanti perioada e mult mai lunga.
  3. 1 point
    Am mai cautat si eu putin pe internet si se pare ca modelul tau de radio-cd nu poate fi decodat cu ajutorul acelor softuri, solutia ar fi sa mergi la o reprezentanta fiat si sa ti-l furnizeze din baza lor de date, sau, mers cu el la un service care se ocupa cu decodari. Tocmai am mai citit undeva cum ca un radio aftermarket nu va functiona daca ii conectezi mufele de la radio, deoarece se pare ca radiourile originale se alimenteaza prin magistrala can bus, nu prin mufa iso, ceea ce inseamna ca mufa iso nu va putea sa furnizeze energie pentru a putea alimenta un radio aftermarket, mai mult decat atat, cica ar exista riscul unui scurt circuit sau aparitia unor eroril la vreunul din microcontrolerele de pe magistrala. Asta inseamna ca trebuie sa-i gasesti alta sursa de alimentare. Conform Wikipedia: Magistrala CAN (Controller Area Network) este o magistrală serială utilizată în industria de automobile, cu scopul de a asigura comunicarea între mai multe microcontrolere fără utilizarea unui calculator-gazdă. Si ai doua modalitati in functie de preferinte: 1. Alimentare doar cand pui contactul, adica sa functioneze doar cand e pus contactul, in cazul asta, este posibil ca posturile radio si toate setarile radio-cd-ului respectiv sa se stearga in momentul cand iei contactul. 2.Alimentare continua la o sursa care are 12v si atunci cand nu e pus contactul.
  4. 1 point
    Am reusit sa fac selectia de softulete despre care am vorbit, o poti descarca de Aici
  5. 1 point
    Nevoia ta m-a indemnat sa fac rost de arhiva aia cu softulete, asa ca am cautat din nou, am gasit-o, si am descarcat-o dar vreau sa selectez softurile intrucat sunt multe arhive si se pare ca sunt si dubluri. Din pacate nu am gasit un soft care sa genereze cod pentru modelul tau de radio-cd, sau poate am omis eu. ... Aseara am incercat sa o urc in sectiunea "descarcari" dar nu am putut, asa ca vreau sa selectez toate programele apoi o sa mai incerc o data sa le urc aici. Totusi antivirusul mi-a detectat softurile pentru Fiat si unul pentru vw ca fiind virus, nu stiu, e posibil sa fie o alarma falsa, oricum o sa inchid antivirusul ca sa nu mi le stearga, si ca sa pot face selectia, si ramane ca voi sa decideti ce tineti sau ce stergeti. Da-mi un pic de timp ca sa aranjez selectia.
  6. 1 point
    Nu cred ca ar fi de-acolo, totusi nu strica, asa ca amandurora v-as mai recomanda sa curatati si senzorul de pe axul cu came si senzorul de pe arborele cotit, si verificati sigurantele, in special cele din compartimentul motor, sa nu cumva sa aveti contact imperfect la vreo siguranta.
  7. 1 point
    Pentru Artfull: Ca prim pas, as curata clapeta de acceleratie, cu precadere orificul motorasului pas cu pas (supapa reglaj mers in gol), dar vezi ca dupa ce cureti clapeta de acceleratie si o remontezi, este imperios necesar sa o recalibrezi, alfel nu vei avea un ralanti bun. Se poate calibra la service sau acasa daca detii interfata de diagnoza si soft FiatEcuScan, sau poate se ofera unul din colegii de pe forum care locuiesc in Bucuresti te ajute cu recalibrarea dupa curatare. Apoi as verifica sistemul de alimentare combustibil, as incerca sa curat pompa de benzina, aceasta este situata sub bancheta din spate si are o sita foarte fina pe capul sorbului. De asemenea as verifica presiunea de combustibil in rampa de alimentare, atat la rece cat si la cald, dar recomand sa se faca in service, acasa e mai greu daca nu ai sculele necesare si potrivite. Ma gandesc sa nu cumva sa ai motorasul de la pompa de benzina cu probleme, astfel ca atunci cand se incalzeste nu reuseste sa faca presiunea de combustibil necesara in rampa de alimentare.
  8. 1 point
    Pentru ambulantieru: Nu cunosc modelul Albea, as putea totusi sa-ti recomand sa verifici presiunea in rampa de alimentare, dupa simptomele tale as banui ca pompa nu reuseste sa faca presiune suficienta pentru a porni motorul, de-asta porneste si se opreste. Deja de la cateva incercari, presiunea creste suficient ca sa porneasca. Ti-as mai recomanda sa cureti mufa de curent de la pompa, poate are contact imperfect. Cand motorul este rece, si ai pus contactul, auzi pompa cum amorseaza?
  9. 1 point
    Multumesc ca vrei sa ma ajuti , da , se aude.
  10. 1 point
    Mai sus ma refeream la problema lui Artfull. Nu cunosc modelul Albea, as putea totusi sa-ti recomand sa verifici presiunea in rampa de alimentare, dupa simptomele tale as banui ca pompa nu reuseste sa faca presiune suficienta pentru a porni motorul, de-asta porneste si se opreste. Deja de la cateva incercari, presiunea creste suficient ca sa porneasca. Ti-as mai recomanda sa cureti mufa de curent de la pompa, poate are contact imperfect. Cand motorul este rece, si ai pus contactul, auzi pompa cum amorseaza?
  11. 1 point
    Salut, de la inceput mentionez ca ti-am mutat discutia in topicul dedicat problemei tale. O problema asemanatoare am avut-o si eu cand aveam Punto mk1, niciodata nu mi-a facut figuri sa nu porneasca, doar ca la cald pornea ceva mai greu, ulterior am vandut masina si nu amreusit sa aflu cauza porniri greoaie la cald. Ca prim pas, as curata clapeta de acceleratie, cu precadere orificul motorasului pas cu pas (supapa reglaj mers in gol), dar vezi ca dupa ce cureti clapeta de acceleratie si o remontezi, este imperios necesar sa o recalibrezi, alfel nu vei avea un ralanti bun. Se poate calibra la service sau acasa daca detii interfata de diagnoza si soft FiatEcuScan, sau poate se ofera unul din colegii de pe forum care locuiesc in Bucuresti te ajute cu recalibrarea dupa curatare. Apoi as verifica sistemul de alimentare combustibil, as incerca sa curat pompa de benzina, aceasta este situata sub bancheta din spate si are o sita foarte fina pe capul sorbului. De asemenea as verifica presiunea de combustibil in rampa de alimentare, atat la rece cat si la cald, dar recomand sa se faca in service, acasa e mai greu daca nu ai sculele necesare si potrivite. Ma gandesc sa nu cumva sa ai motorasul de la pompa de benzina cu probleme, astfel ca atunci cand se incalzeste nu reuseste sa faca presiunea de combustibil necesara in rampa de alimentare.
  12. 1 point
    Ar trebui urmarit circuitul de aprindere a farurilor:maneta comanda,releu aprindere far. Incearca sa scoti mufa de la maneta de comanda si vezi ce se intimpla.Daca ramin aprinse poate fi releul blocat.
  13. 1 point
    Salut , sunt posesor al unui autoturism Fiat Albea Star cu motorul 1.2 16v cu 85.000km. Masina a fost achizitionata din reprezentanta si condusa de membrii familiei. Am o problema caruia nu ii dau de cap si am incercat la mai multi mecanici dar nimeni n-a gasit rezolvare. Masina merge in regula , dar problema apare dupa ce merg cu ea mai mult de 1 ora si o opresc , daca in termen de 5-10 minute incerc s-o pornesc pur si simplu nu porneste, electromotorul invarte dar pur si simplu nu porneste . Daca insist de cateva ori ramane fara baterie si n-o pot pornii daca nu-mi da cineva curent . Tin sa precizez ca am schimbat bujiile acum 2000 de km , alternatorul este schimbat deoarece m-am gandit ca de acolo ar putea fii , am schimbat bateria de 3-4 ori dar fara nici o rezolvare . Tin sa precizez ca in momentul in care merg mai mult cu masina si se incalzeste in limitele normale radiatorul porneste si se opreste destul de des si parca motorul da un miros de ars . Nu merg sportiv , schimb in 2000-2500, o turez ceva mai mult cand trebuie sa intru pe anumite drumuri mai aglomerate dar nu excesiv. Daca dupa ce opresc masina o las mai mult timp sa stationeze porneste la sfert . Problema persista mai mult vara . Sper sa ma ajutati cu niste idei cam ce ar putea fi pentru ca nu stiu ce sa ii mai fac si o sa ma folosesc destul de des de ea dar mi-e frica sa nu ma lase cand mi-e lumea mai draga.
  14. 1 point
    Care este avantajul acestui sistem? Nu e absurd sa se aprinda luminile de intalnire (faza scurta) la punerea contactului? In afara de faptul ca tine faza scurta in timpul mersului, dezavantajul ar fi ca in momentul cand ai o baterie mai batrana cu performate scazute exsita riscul sa ramai fara curent, cu atat mai mult pe perioada rece. In fond, faza scurta ajuta in timpul mersului nu cand pornesti. Altfel ar sta treaba daca ar aprinde doar pozitiile.
  15. 1 point
    Aș spune ca cel de la care ai luat-o i-a făcut acest "upgrade", un fel de DRL (Daytime Running Lights) cu care vin echipate toate mașinile dupa 2010.
  16. 1 point
    Asta este valabil doar la masinile care au clapeta actionata de un motoras electric, care primeste semnalul de la ecu, aceste clapete de acceleratie sunt de obicei montate pe motorizarile in 16 valve sau poate si pe modelele mai noi de masini -cred-. In cazul Panda 8v, ca si Punto 8v de altfel, clapeta de acceleratie este actionata de cablul acela otelit si nu necesita recalibrare.
  17. 1 point
    Manual Noul Bravo . Cateva manuale interesante Noul Bravo - aici 50_.pdf
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.