Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/03/2022 in all areas

  1. Problema rezolvata,senzorul de pms pentru pornirea la cald,iar ralantiul nu tinea din cauza ca masina tragea aer fals.
    2 points
  2. Am pățit asta și era masa de la motor la caroserie întreruptă. Trage bine de cablurile, poate stau agățate doar în cămașă
    2 points
  3. Rezolva cu flansele si mergi dupa, nu se intampla nimic daca mergi 200-300 km asa, nu se tocesc cauciucurile asa repede.
    1 point
  4. Salut. Mulțumesc pentru informații. Și prima data la autosoft, geometria, tot de doua ori am fost la ei că să iasa mai bine decât prima dată și mai acceptabil decât inițial, nu recomand autosoft Băneasa. Am zis că poate la început, au fost anvelopele, amortizoarele, flanșele și din cauza aia trăgea stânga dreapta, se pare că nu,dar au zis că 2 luni am garantie pot sa vin când e nevoie, lolz . Curios e că i.am întrebat pe tehnicieni, când a venit rabla, sunt flanșele, amortizoarele uzate, sunt alte probleme, prima dată au zis că nu iar a doua oară au spus sa schimb anvelopele. As fi vrut totuși să termin cu flanșele și după sa ii mai refac geometria, daca e nevoie. Cu modificat planetara nu mă bag pentru că îmi este frică, poate dacă prin absurd cumpăr una sh și cea de pe masina sa îmi rămână mie să mă joc cu ea, să cumpar presa nu mă bag , pricep etc. Flanșele alea sunt obiectiv principal, sigur joaca in oală, parca se rupe mașină când mișc de volan. Vedem. Spor la rulmenteala!!!!
    1 point
  5. Daca nu ai joc in pivoti inseamna ca nu ti-au facut geometria cum trebuie, fie mergi la ei in continuare pana ti-o nimereste, fie mergi la un alt atelier, ca nu e bine sa mergi asa, ca o sa iti toceasca cauciucul si e pacat, probabil ca de-asta e un pic greoaie si servodirectia. Cand directia e reglata bine, o simti si mai precisa. Desi sunt relativ noi, flansele pot ceda, dar parca ar fi prea devreme sa cedeze.... Daca tu ai huruiala cand invarti de volan atunci probabil ca nu ti le-a montat corect si freaca in oala, sau intradevar s-au uzat prematur... Nu are rost sa cauti planetara sh, ca nu poti stii in ce stare este si cat va mai tine, mai bine cumperi un cap de planetara nou si il inlocuiesti, in plus iesi si mai ieftin iar procedura nu e asa grea, o poti face si tu, doar ca iti trebuie o presa pentru extragerea capului de planetara, se gasesc de cumparat si nu sunt scumpe, eu mi-am confectionat una la un sudor.
    1 point
  6. Mulțumesc blueeies pentru informații. Da ai dreptate in toate privințele. Cât despre caseta noua, geometria , ce sa zic , l.am nimerit pe tehnicianul ăla, trage stânga, la greu. Înainte nu trăgea , era ok, că anvelopele au doar 2000 km . Am garantie 2 luni, daca am timp mă duc până o nimeresc. O să mă uit la topicul de flanse, ii spun mecanicului, crezi că cele puse deja pe mașină mai pot fi salvate? Huruiala flanselor a apărut cam la o lună după montaj, s.a accentuat în fiecare zi de utilizare.... Rămâne de văzut de unde e pocnitura aia, este curios că atunci cand plouă și e umezeala ridicată nu huruie. Momentan nu mai am nici un ban, doar datorii nici salariul nu l.am primit, o să mă interesez de o planetară sh. Partea bună, este că s.a ieftinit benzina. Pot să mă plimb cat vreau cu benzina ieftina. .
    1 point
  7. Bravo, bine ca ai schimbat-o! Pana la urma e o imbunatatire, dar din ce spui tu se pare ca nu caseta e de vina, sincer sa fiu nici nu era de banuit, asa cum am zis, ea nu are piese care sa pocneasca, are doar o cremaliera si axul culisant, si mai are in capete cate o bucsa din teflon, multa vaselina si cam atat. Probabil ca si vechea caseta e buna. Sa nu iti para rau, macar ai caseta perfecta. E normal sa culiseze mai greu, pentru ca e noua, bucsile sunt ceva mai stranse pe ax, vaselina e noua, fapt ce ingreuneaza putin culisarea, dar dupa un timp o sa-si mai dea drumul. Mare grija la montarea flanselor, trebuie montate intr-o anumita pozitie, consulta topicul suspensie-driectie de la Punto mk2/mk2b, eu le-am schimbat si am specificat acolo ce si cum, daca ai o presa pentru arcuri le poti inlocui si tu. Vezi ca gasesti si tampon pentru esapament si nu e scump, si eu, la scurt timp dupa ce am cumparat masina am constatat ca era tamponul rupt ca si la tine si am mers o buna bucata de timp cu el asa si il mai intaream cu sarma ulterior l-am inlocuit. Daca noul tampon nu intra sau intra greu pe suporturi, foloseste o vaselina nonpetrolifera ca sa ungi putin gaurile, asa o sa intre mai usor, eu am cumparat vaselina de la textar ceratec, e buna si pentru culisele la etrier, nefiind pe baza de petrol nu afecteaza cauciucul.
    1 point
  8. Am comandat rulmenți de la moog, asta am avut pe masina și m-a ținut 100.000 km, asta a fost motivul pentru care am ales tot moog, as fi luat fag dar sunt ceva mai scumpi. Oricum, sper sa ma tina măcar cat m-au ținut și ceilalți.. Vezi ca e posibil sa nu ai nimic la flanșe, e posibil sa nu fi fost strânsă piulita suficient și sa aibă joc, sau poate ca nu a fost montat ansamblul corect acolo și îți freacă în oala, mai degrabă as crede asta. Oricum ar fi tot trebuie sa dai tot ansamblul jos. Atenție la remontare, sa fie toate piesele puse în poziția corecta, altfel iar freaca.
    1 point
  9. Am inspectat rulmentii pe fata, concluzia: rulmentul stanga are joc, si ce joc... Am inspectat sumar si rotulele platenetarelor, totul pare in regula, deci nu cred ca sa fie vreo problema la planetare. De asemenea am tras si de axul planetarelor sa vad daca exista vreun joc suspect si nu e nimic in neregula, exista un mic joc dar ala e normal, se datoreaza canalului unde se fixeaza sigurantele ce retin capetele planetarelor. Daca tot ma apuc de treaba o sa schimb rulmentii pe ambele parti, i-am comandat deja. Stanga.mp4 Stanga2.mp4 Dreapta.mp4
    1 point
  10. E posibil totuşi să nu o fi pus atât de greşit încât să lovească pistoanele valvele, ci doar cât să strice timpii de admisie şi să nu mai pornească motorul. Ai pornit acest topic spunând că "învârte dar nu porneşte", ceea ce e foarte bine. Eu aş trage speranță că e aşa cum am spus, fără daune majore şi se rezolvă cu alinierea corectă a distribuției. Dacă erau probleme, auzeai zgomote ciudate, de lovituri mecanice când dădeai la automat şi motorul nici nu se învârtea. Îți doresc să fie fără probleme suplimentare, să-ți pună distribuția la punct şi să funcționeze motorul impecabil!
    1 point
  11. Dacă frâna de mână funcționează bine, poți testa ambreiajul dacă patinează, în felul următor: cuplezi frâna de mână, trasă sus, porneşti motorul şi bagi în viteză, ca atunci când pleci, frâna de mână ținând-o în continuare cuplată. Accelerezi uşor şi eliberezi uşor pedala de ambreiaj exact ca la plecare şi dacă patinează, acolo îl vei simți. Dacă nu patinează, în momentul în care ambreiezi, motorul va muri, adică se opreşte.
    1 point
  12. Ba are filtru, dar este atasat de pompa. Accesul la pompa de combustibil se face pe sub bancheta din spate, pompa e amplasata in rezervor.. Ca sa ajungi la filtru se scoate partea inferioara a pompei, e ca un fel de invelis care se detaseaza si se vede fitrul, e chiar in capat jos la sorb.
    1 point
  13. O sa vad ce oi face... Ma uitam la preturile planetarelor, si te cam iei cu mainile de cap, as iesi mai ieftin daca as lua capete separate si le-as reconditiona eu. As lua capetele dinspre diferential si una dinspre roata, ca cealalata a fos schimbata si nu o suspectez, eventual si un rulment, dar acolo e mai complicat si nu cred ca il pot schimba eu, trebuie sa merg la un atelier.... Sa prind un pic de timp si sa vad de unde sa ma apuc,...
    1 point
  14. Nu sunt sigur dar acea mufa inclin sa cred ca vine conectata la senzorul detonatie, cel putin forma ei cam asta denota, iti atasez si o poza cu senzorul ca sa-ti faci o idee, doar ca pozitia lui pe motor e cam dificila, e atasat undeva pe partea cu galeria de admisie, e amplasat undeva pe sub ea, e un pic mai dificil de ajuns la el, dar nu imposibil, oricum trebuie sa incerci pe sub masina, daca ai vreo rampa, sau mergi la mecanic sa-l caute el. Cat despre Imobilizator, probabil ca e tot vreun cablu neconectat, incearca sa deconectezi-reconectezi mufele de la ecu, poate nu face contact undeva, vezi ca pe clapeta de acceleratie se mai fixeaza un cablu cu surub, aia e masa, dar nu mai stiu exact de la ce, vezi ca acel cablu sa fie prins. De asemenea, mai verifica si cablul de masa (-) ce vine de la baterie, el e prins de caroserie in zona tabloului de sigurante din comp. motor dar si de cutia de viteze chiar sub cilindrul receptor de la ambreiaj, verifica sa nu fie rugina la prinderea lui. Dar nu ar fi rau sa o pui si pe tester, asa aflii exact si ce erori ai.
    1 point
  15. Bravo! Chiar sunt curios cum o sa fie cu caseta noua. Montajul nu cred ca e greu, in fond e prinsa doar cu un surub, un pic mai dificil o sa fie deconectarea de pe coloana. Dupa montaj obligatoriu facuta geometria. Dar tie nu ti-a cerut caseta veche la schimb? Ca de cate ori am vazut casete de directie sau planetare General Ricambi pe siteurile de piese auto, am observat ca cer la schimb si piesele vechi, de aici am inteles ca o mare parte din piesele vandute de ei sunt reconditionate, de aici si marca TRW la caseta ta. Si cand te gandesti ca daca ai fi luat direct de la TRW ai fi platit probabil ceva mai mult. De multe ori platim in plus doar pentru marca.
    1 point
  16. Buna seara. Revin cu update, am cumpărat caseta și capetele de bara. Caseta " general ricambi" este trw Italia. Am făcut poze. Iar capetele de bara se potrivesc perfect și ele fiind Trw. Poate este un semn bun că și caseta este trw. Mergem înainte. Caseta va fi montata când are timp dl. Mecanic.....fac poze cu vechea caseta. Să vedem ce iese!!!!!
    1 point
  17. Buna seara. Primele lucruri de făcut sunt cele enumerate de blueeies. Poate și ambreiajul patinează . Scoate fum cand este forțată? Sunt 155 k km reali? A fost cumpărata nouă sau sh? Indiferent de ce răspunsuri dați cel mai bine vă ghidați după pașii enumerați de blueeies. Nu strică să mergeți la un mecanic cu tester de Fiat....
    1 point
  18. Nu prea ai dat detalii in ce consta mai exact acest"nu urca", incerc sa deduc... In prima faza ti-as recomanda sa o pui pe tester sa vezi daca ai ceva erori. Mai departe curata clapeta de acceleratie, pentru o curatare mai buna recomand sa o dai jos (clapeta evident) doar ca dupa remontare trebuie recalibrata, acest lucru se poate face cu Fiat Multiecuscan. Apoi da pompa de combustibil jos si curat-o, posibil sa ai filtrul de la sorb partial infundat, ar mai fi si curatarea injectoarelelor, pe internet se gasesc tutoriale despre aceasta procedura, doar ca aceste proceduri sunt mai rudimentare, recomandat sa se faca la ultrasunete, doar ca si aici ar fi un inconvenient dar nu intru in detalii... Nu in ultimul rand o pierdere de putere poate fi si de la sonda lambda, in functie parametrii furnizati de lambda ecu comanda amestecul si implicit sincope de putere la motor... In concluzie pot fi multe cauze, trebuie luata pas cu pas.
    1 point
  19. Caseta e noua nu? Daca e noua pretul e bun, dar important este sa fie modelul potrivit, si cel mai probabil este tot reconditionata. Sa nu arunci vechea caseta, ca sigur o sa o salvezi si pe aia, daca o sa o demontezi o sa vezi ca se reconditioneaza usor, apoi eventual o vinzi si recuperezi o parte din investitie. In schimb pretul capetelor de bare mi se pare exorbitant, fie ele chiar si de la TRW. Se gasesc si mai ieftine. De asemenea daca tot schimbi caseta, iti recomand si inlocuirea bieletelor de directie.
    1 point
  20. @Mike1alike Hai ca faceam off-topic in topicul Ypsilon... Deci ca sa fac o mica recapitulare pentru cei ce vor citi ulterior topicul, sa precizam ca vorbeam de un scartait de pe partea stanga in care suspectez capul de planetara sau discul de frana care posibil sa atinga in ceva... Nu banuiesc culisele de la etrier pentru ca sunt unse si de regula ele nu scartaie. La mine e un scartait mai gros. Asadar... La tine cel mai probabil acel scartait va reapare, si eu il am, si se datoreaza acelor tablite otelite care sunt montate pe etrier, ele au rolul sa tina placutele fixe, ei bine, daca acele tablite se mai deformeaza si nu mai tin placutele fixe, atunci ele capata un pic de joc si in timpul mersului, atunci cand sucesti usor de volan, masina are un unsor balans si atunci placute ia contact cu discul si scartaie, cu cat uzura de la placute se accentueaza cu atat scartaitul va fi mai pregnant. Cand o sa reapara scartaitul, pisca frana si vezi daca se mai aude, daca pe parcursul franarii scartaitul dispare si reapare cand ridici pedala de frana, suspecte sunt tablitele respective. Dar vezi ca se gasesc de cumparat uite aici. Eticheta postata de mine mai sus, este de la un plic in care se gasea setul doar pentru un etrier deci ai nevoie de doua plicuri, uite aici.
    1 point
  21. Off-topic: Ai deschis un topic in sectiunea necorespunzatoare, era sectiune deschisa pentru Palio, dar presupun ca nu ai gasit-o, Topicul tau a fost mutat in sectiunea dedicata. On-topic: Pe langa sfatul colegului Mike1alike, iti recomand sa verifici si senzorul map, el raspunde de cantitatea de aer care intra in admisie. se stie ca aerul rece are o densitate mai mare, motiv pentru care motorul porneste mai usor, in momentul in care aerul se incalzeste densitatea lui scade si implicit pornirea poate fi ceva mai greoaie, dar asta se intampla de regula in cazul in care este ceva in neregula, pentru ca in mod normal motorul trebuie sa porneasca bine indiferent de temperarura. Asadar nu strica sa scoti senzorul map si sa-l cureti cu un spray pentru curatarea franelor, fara sa atingi miezul, e posibil sa vezi o imbunatatire. Vezi ca pe internet se vehiculeaza anumite tehnici prin care sa te poti conecta la ecu masinii chiar daca are mufa cu trei pini. Uite aici niste repere:
    1 point
  22. Fac şi eu puțin off-topic, pe acest subiect. Am avut acele scârțâieli, în mers, când viram foarte uşor, ori stânga, ori dreapta. Mă tot întrebam şi eu de la ce poate fi, tot discul de frână l-am suspectat şi eu şi acum cred că era din culisele etrierului. @blueeies am văzut în topicul cu frânele că tu ai înlocuit culisele, nu ai scris că ai fi pus şi vaselină pe ele, în mod normal trebuie pusă. La mine s-a accentuat scârțâitul în urmă cu câteva săptămâni şi am suspectat atunci că e posibil ca plăcuțele de frână să fie uzate, scârțâitul se auzea mai ales la frânare. Şi am şi cumpărat set nou de plăcuțe, dar încă nu le-am înlocuit pt. că actualele sunt pe jumătate uzate, mai au 6mm ferodou, iar cele noi au 11mm. Şi când am desfăcut la plăcuțe, am bătut uşor în etrier cu ciocanul, pt că am atins cumva şi se scutura mizerie şi am ciocănit uşor şi s-a scuturat foarte multă mizerie, praf de uzură plăcuțe şi se scutura exact din culisa etrierului. După ce am pus totul la loc, zgomotele au dispărut complet. Şi mi-am amintit că mai demult, probabil etrierul a fost şi mai blocat, pentru că la ambele roți, plăcuța din exterior s-a uzat mult mai mult decât cea din interiorul discului. Aaa... şi asta am mai făcut acum, am mutat plăcuțele interior/exterior între ele deşi acum sunt uzate la fel de mult. Şi eu zic că de asta s-au uzat înainte aşa, pt. că etrierul nu mai culisa liber şi ținea plăcuța din exterior în contact cu discul, de acolo şi scârțâitul. Am vrut să înlocuiesc şi culisele chiar astăzi, am zis că poate nu ar fi rău, având în vedere că nu au fost înlocuite până acum. Însă cred că mi-a dat un set greşit, pentru că şuruburile din noul set sunt mai subțiri (par şi mai scurte, nu am măsurat). Grosimea şurubului de pe etrier este 20mm şi se deface cu imbus de 8mm, iar cele noi au 12mm şi pt desfacere imbus 6mm. Acest set mi l-a comandat mie https://www.autodoc24.ro/autofren-seinsa/7183273 şi e ciudat că la el figurează că e compatibil cu Punto 188 şi când mi l-a căutat am dat chiar codul pe care l-ai pus tu, blueeies.
    1 point
  23. Salut! La ce pret ai gasit caseta, e sh? Cum ti-ai dat seama ca e din caseta? Nu prea imi vine sa cred ca e din caseta, nu are componente care sa pocneasca. Daca esti sigur ca e de la caseta, vezi ca o poti reconditiona, caseta in sine nu are multe piese, partea mai grea este sa o dai jos, dar nici asta nu-i tocmai dificil. Stiu, pare un deja-vu (si eu te-am sfatuit sa reconfitionezi cutia de viteze la care inca mai ai zgomote) acum cum crezi tu, fie o inlocuiesti fie o reconditionezi, Si eu am un scartait cand virez maxim stanga si uneori in anumite pozitii a directiei, dar am observat ca se aude doar cand se invarte roata, pe loc nu face, banuiesc discul de frana care probabil atinge ceva pe acolo, sunt doar banuieli, insa de vreo doua zile vad ca nu mai scartaie, nici timp nu am sa o verific, oi vedea in timp...
    1 point
  24. Salut şi bine ai venit! Din ce ai descris, sună a fi de vină senzorul de poziție a arborelui cotit. Obişnuieşte să se defecteze parțial, exact ca la tine, funcționează bine când e rece şi prost când e încins. Şi injecția combustibilului se face în funcție de datele pe care le transmite acest senzor, iar dacă el nu funcționează bine, e clar că nici motorul nu va funcționa bine, pentru că injecția combustibilului e făcută anapoda.
    1 point
  25. Intrucat am lustruit farurile, m-am gandit sa le si reglez, deoarece aveam impresia ca bat cam sus, Pe internet sunt o gramada de tutoriale prin care ti se explica reglajul farurilor. in cele din urma dupa ce am purecat mai amanuntit forumurile si site-urile "de specalitate" am dat peste o postare la cei de pe forumul Renault, (nu fac reclama dar sa dam Cezarului ce-i al Cezarului), si astfel am dat peste un manual care iti explica destul de bine si logic toata operatiunea de reglare a farurilor. La Punto facelift exista reglaj atat pentru vertical cat si pentru orizontal, inclin sa cred ca si la Mk2 este la fel. Oricum, daca peretele si nivelul solului nu sunt netede va exista o mica toleranta la masuratori +/- 1-2 cm, adica nu prea ai cum sa pozitionezi masina exact exact, poate doar in parcarile subterane ale mall-urilor unde peretii si nivelul solului sunt foarte netede. De asemenea acordati atentie la masina, sa pice exact paralel pe perete/usa de garaj etc, pentru ca daca e parcata putin oblic nu veti putea face reglajul cat de cat corect, adica sa tineti cont ca daca de la un far pana la perete aveti de ex 60 cm, obligatoriu ca si de la celalalt far sa aveti tot 60 cm sau cat mai apropitat. Tin sa precizez ca am urmat pasii cu aproximatie, mi-a fost destul de greu sa fac niste masuratori exacte la mm. oricum dupa reglajul facut mi s-a parut ca faza scurta bate tot cam sus asa ca am mai coborat-o putin, totusi repet, nici eu nu am facut marcajele la sange, au avut o mica toleranta. La final am facut un drum scurt sa vad cum se vede si am facut reglajele de rigoare pana am considerat ca e ok. La reglaje se foloseste cheie de 11. Dar inainte sa va apucati de treaba, va sfatuiesc sa verificati becurile, vedeti daca sunt asezate corect in locasul lor, cum am facut cum am dres ca eu le-am montat prost de prima data, am mers asa cu ele vreo 2-3 ani . Pozitia lor corecta in locas este cu acea limba de tabla de la gulerul becului orientata catre in sus, eu le pusesem taman invers, cu limba in jos, ciudat era ca eu vedeam bine noaptea si nici flash-uri nu primeam . Mai jos va atasez fisierul in format pdf. sper sa va fie de folos. Aim.pdf
    1 point
  26. E frustrant, totul da ok pe tester, distributia zici ca te-a asigurat ca a fost pusa corect, senzorul de la arbore ar fi bun...Posibil sa fie o problema care nu e monitorizata de niciun senzor, deci nici pe tester nu are cum sa fie detectata. M-as fi gandit ca senzorul de la arborele cotit nu a fost montat corespunzator, poate ca a fost montat mai departe de fulie si nu poate citi rotatiile, dar zici ca mecanicul a vazut rotatiile dupa ce acesta a fost inlocuit. Frustrant este si ca toata problema a aparut dupa inlocuirea fuliei, parca nu as crede ca a survenit ceva subit chiar in momentul inlocuirii fuliei, ar fi culmea coincidentei. Sa vedem ce zice si noul mecanic, daca verifica si fulia, poate chiar pe acolo e problema, si intradevar asa cum a spus si colegul mai sus, nu ar fi rau sa verifice si cablurile de la senzor, poate ca are pe undeva o intrerupere care apare aleatoriu, de-asta au reaparut rotatiile dupa inlocuirea senzorului, poate ca a miscat cumva cablul si a facut din nou contact...
    1 point
  27. Multumesc Ypsilon o sa il contactez pe baiatu de care ai precizat ms ! Mike sa sti ca si eu am aceleas indoieli de el ca mecanic, o sa mai vina un mecanic pe duminca la mine sa vada ce si cum si posibil sa o ia la el sa verifice exact tot ce e la ea inclusiv fulia schimbata O sa iau bateria de la tata de la masina sa o pun la a mea sa vedem poate poate cine stie El a schimbat si fulia si cureaua pentru ca cureaua incepuse sa se topeasca atunci cand a fost problema!
    1 point
  28. Acum ai pus bateria pe redresor? Sau a stat deja, la mecanic, fără succes? Dacă nu ai pus-o acum la tine pe un redresor, îți recomand să faci rost de o baterie care e sigur bună şi să încerci cu ea. S-ar putea să pornească. Mecanicul acela... de fapt nu e mecanic. Dacă el a pus bateria pe redresor, e posibil să nu o fi încărcat cum trebuie sau să fie chiar deteriorată bateria, asta ar fi coincidență, dar se poate întâmpla. Tot mecanicul a spus că a verificat senzorul şi a constatat că e bun, iar cel cu diagnoza a spus că nu dă semnal. Acolo iarăşi trebuie verificat de cineva competent dacă tot nu porneşte, posibil cum am spus, să fie cablu întrerupt, verifică şi tu cablul dacă s-a atins într-un loc pe motor, s-a topit şi poate face scurt, sau dacă îl simți întrerupt pe undeva. Mai un detaliu legat de ce a făcut mecanicul: el a înlocuit fulia, dar cureaua de accesorii a înlocuit-o, a pus una nouă?
    1 point
  29. Salut. Îmi pare rau. Vorbește cu Florin, se pricepe și e mai ieftin decât ce ai scris tu mai sus. Hai fruntea sus !!! Tot înainte că se rezolvă!!!! și Lancia mea e acum pe rampa, tragem de articulație că huruie și pocnește rău de tot. Sănătoși să fim că le rezolvam pe toate! Spor la treabă!!
    1 point
  30. Eu am reconditioant chiulasa la un atelier din Brasov, i-a facut planeitate; rectificare scaune supape; inlocuire simeringuri supape (simeringuri cumparate de mine), cost total 400 sau 450 ron (nu imi mai aduc aminte exact). Manopera demontare-remontare chiulasa: 500 ron la un atelier nu departe de casa. Deci in principiu cu 400-600 ron schimbi garnitura, daca reconditionezi si chiulasa, ajungi undeva pe la minim 1000 ron. Si daca tot se umbla la motor as adauga si distributia. Asa cum a spus si colegul Diomet, conteaza mult unde o faci, mai ales in ziua de azi se speculeaza mult pretul.
    1 point
  31. Da, corect spune colegul @blueeies. Bateria poate fi problema. Mai ales având în vedere că ai înlocuit fulia, deci înante să o înlocuieşti e posibil ca alternatorul să nu fi încărcat deloc cum trebuie, pentru că patina fulia. Şi la diesel trbuie învârtit cu forță motorul ca să pornească. Roagă mcanicul să ia o baterie de pe alt diesel (aceeaşi capacitate) de cre e sigur că e bună şi să încearcă cu ea. Sau, dacă ai un redresor, poți pune bateria ta la încărcat şi încerci apoi. Dacă nu ai redresor, poți cere ajutorul aici şi pt Bucureşti sunt colegi care te ajută, au mai ajutat şi pe alți şi au ş aparat de măsură a bateriei să vezi în ce stare e şi cât curent de pornire mai are în ea. Oricum, măsoară şi voltajul în baterie, că şi ăla ne spune ceva. Şi da, cum spune şi colegul @Ypsilon vilbrochen (nu vibrochen)=arbore cotit Deci întreabă pe ce marcă ți-a pus cel care l-a schimbat, acest senzor, ce firmă e.
    1 point
  32. Spune-i totuşi mecanicului să îți spună dacă ai pompă combustibil de înaltă presiune şi dacă da, să se asigure că nu a uitat să pună pe ea cureaua care o antrenează. De asemeni, o altă pistă de re-verificat este senzorul de poziție vilbrochen, că ți-a identificat probleme cu diagnoza şi e posibil să nu fie chiar rezolvat acolo, din moment ce motorul nu porneşte. În primul rând, nu ştiu ce senzor nou ai pus, dar îți recomand să fie aceeaşi firmă ca cel original. Apoi, ai spus că mecanicul l-a verificat pe cel dinainte şi i-a ieşit că e ok. E posibil să fie o problemă la cablu, să fie întrerupt undeva şi se mai ating părțile, dar nu suficient, e posibil să fie oxidate mufele cablului, ar fi bine să le cureți cu spray de contacte şi chiar şi fizic, cu şmirghel sau o pilă mică.
    1 point
  33. Azi am dus masina la un service local pentru inlocuire agent racire AC si polish faruri. Sunt multumit de cum au iesit farurile, au folosit metoda slefuire si aplicare de lac protector. l-am intrebat pe baiat cam cat estimeaza ca va tine lacul, si mi-a raspuns cam un an jumate. Ramane de vazut cat o sa tina.... Costuri: 60 lei/far; 30 lei suta de grame de agent de racire, mi s-a facut si un discount, si per total am ajuns la 220 lei cu totul, m-am mirat si eu de pret... In instalatie de AC intra cam 500 si ceva de grame.
    1 point
  34. Off-topic: A fost creata sectiune dedicata pentru Delta, iar topicul a fost redenumit mai concludent si mutat in sectiunea nou creata. On-topic: Bun venit pe forum. Daca motorul functiona normal pana sa ii schimbi fulia, atunci presupun ca problema a survenit in momentul schimbarii acesteia, poate ca la remontare nu a pus ceva cum trebuie la locul lui. Nu as banui alimentarea injectoarelor cu curent pentru ca nu a avut treaba in zona aia, sper ca nu gresesc. Senzorul de la axa cu came nu are treaba, masina poate porni si fara el, in schimb senzorul pozitie arbore cotit trebuie sa fie functional, altfel masina nu porneste, cel putin asa e la benzinare, banuiesc ca si la diesel e la fel, mecanicul pe ala trebuie sa-l verifice mai intai. Si nu ar fi rau sa verifice si cablurile care alimenteaza senzorul, desi daca era o eroare de comunicare ar fi trebuit sa iti dea eroare pe tester. Daca s-a umblat si la distributie, as crede ca nu a fost pusa corect, si de aici toata tevatura.
    1 point
  35. Dar a şters erorile? Pt că tu atunci ai pierdut servo pentru că nu mai aveai curent cum trebuie, fulia nu mai învârtea alternatorul. Servo l-ai simțit. Dar poate mai are calculatorul ceva sisteme de siguranță, să nu pornească dacă senzorul de curent nu-i dă ok-ul. Şi e posibil, chiar dacă ai remediat problema fizic (prin înlocuirea fuliei) să fie nevoie să ştergi întâi şi eroarea înregistrată în ECU. Când pui contactul, se aprinde check engine sau ai alte erori în bord? Aia e corect ce spune, cu verificatul injectoarelor. Eu cred că nu primesc, iar cauzele pot fi cele enumerate: senzorul poziție arbore, eroare în ECU. Văd că eşti în Bucureşti, poate e printre colegii de aici de pe forum cineva care te poate ajuta cu diagnoza, MES sau FES, deşi şi cu alt model de diagnoză (nu neapărat specială Fiat) ar trebui să poată rezolva, dacă se poate conecta la calculatorul maşinii. Dar ai spus că nu apare nici o eroare stocată... Ciudat. Tare ciudat. Senzorul l-a măsurat? Funcționează? E curat?
    1 point
  36. Dacă şuruburile sunt de 8 mm, strângerea se face în 4 paşi, în ordinea marcată şi pe ambalajul garniturii de chiulasă. Paşii sunt: 1. 20 Nm 2. 30 Nm 3. 70 Nm 4. 90 Nm
    1 point
  37. Revin cu 2 mențiuni: se aerisește bine de tot mașină după ce se folosește lampa. Durata de funcționare a lămpii, minim ,din setări este 15 minute dar poate fi scurtat prin întreruperea alimentării cu curent. Ozonul emanat nu este tocmai plăcut și poate provoca anumite reacții secundare, trebuie foarte bine aerisit și în ziua respectivă fara transport copii sau animale de companie. Lămpile sunt folosite(nu chiar cele de la eMag) și pentru sterilizarea echipamentelor, filtrelor, ustensilelor...etc. Omoară mucegaiul și în casă, însă trebuie folosita cu grija respectând condițiile de utilizare specificate de producător. Succes.
    1 point
  38. Aşa... că asta am vrut să mai întreb. Dacă ai găsit aditiv dedicat pentru uleiul de transmisie, sau ai pus din cel pentru uleiul de motor. Acum... aşa cum am zis mai sus (când credeam că ai pus din cel pt. uleiul de motor) cred că se poate pune şi din avela, nu se întâmplă nimic rău. Eventual să amesteci o doză mică şi să îl observi cum se comportă amestecul, dacă îşi păstrează proprietățile de ungere. Eu zic că da. Oricum, dacă ai găsit dedicat e mai bine. Pentru identificarea zonei din care vin acum zgomotele, îți spun cum mai poți face, pe lângă ascultarea din exterior, ceea ce nu e tocmai uşor pentru că nu poți ține pasul cu maşina şi între timp să şi identifici sursa zgomotului. Poți pune cricul sub câte una din roțile față, pe rând. Ridici o roată, tragi bine frâna de mână şi pui şi blocatoare la roțile de pe sol şi porneşti motorul şi bagi în viteza întâi. Ți se va roti numai roata suspendată şi poți privi şi asculta de unde vin sunetele. Cineva să mişte de volan, că ai spus că atunci se aude, când virezi puțin. Eventual, dacă nu se aude clar, muți blocatoarele roților în cealaltă parte şi bagi şi în marşalier. La această operațiune, ai avantajul că poți să şi filmezi.
    1 point
  39. Agata la apăsare. Acum, după ungere, nu mai agață. Da , eu am pus Mos aditiv cutie viteze, recipient 20 grame. Schimba bine, merge bine doar că anumite, încă neidentificate troncane, huruie etc.
    1 point
  40. Dar de ce ai făcut asta? Doar pt. că ți-a rămas de la uleiul de motor şi ai pus ulei nou şi la cutie? De făcut ceva rău nu cred că face, chiar din contră, ai o ungere mai bună. Doar că nu mi se pare necesar. Eu am păstrat aditivul cu MoS2 şi l-am folosit la următorul schimb. Ai mai găsit să fi zis altcineva, a mai pus careva aditiv MoS2 în uleiul de transmisie? Sau eşti primul?! Dacă eşti primul, trebuie să ții cutia sub observație şi să revii după un timp cu update, cum se prezintă situația.
    1 point
  41. Termometrul este interior. Exterior nu am montat.
    1 point
  42. Și eu am avut problema ta, până la urmă a trebuit să o învăț iar cu mașina, sa fac rost de PIN că fără el nu rezolvi nimic.Am cautat și eu tot felul de siguranțe, module in zadar. Cel mai simplu ar fi și pentru tine cu un tester sa o înveți iar, merge cu ELM327 și Multiecuscan. Din cate știu ai un Delphi, scanează mașina pe Body și vezi daca ai ceva erori la închiderea centralizata sau cheie, dacă nu ai atunci resincronizata e singura soluție.Exact nu știu să-ți explic de ce o uita că și la a mea s-a întâmplat de 2 ori.
    1 point
  43. Eu eram interesat de cum se demonteaza motorul electric pentru reglarea farurilor, asa am dat peste acest filmulet care arata si cum sa demontezi farul si becurile de la versiunea Mk2, insa aferent, arata si demontarea motorului de reglaj care este valabil si pentru Mk2b (Facelift).
    1 point
  44. Ai pus Mos2 şi în uleiul din cutie?! Sau doar pentru "baie" ai făcut o emulsie din ulei de transmisie şi Mos2?
    1 point
  45. Chiar sunt curios cum se scoate acel cablu. Pare să fie aşa cum spui tu blueeies, altfel nu văd cum s-ar putea. Iar cablul nou pare să aibă acel manşon opritor din cauciuc în locul acelei piese de plastic, care e la cablul original. Eliberează cablul sub capotă, împinge-l în habitaclu spre pedală cât poți, apoi de la pedală trage înspre tine piesa aceea albă. În mod normal, trebuie să fie un canal acolo, pe care îl vezi după ce scoți piesa albă din locul ei, canal pe care să poți scoate cablul vechi şi băga pe cel nou. Aşteptăm poze! P.S. Poate pocniturile sunt de la cablu şi rezolvi două dintr-o mişcare
    1 point
  46. Eu nu îmi dau seama, capul are forma cilindrica sau hexagonala? Mai întâi elibereaza cablul de la clapeta de accelerație, atunci cablul se va detensiona și pedala va fii moale, și cred ca o sa poți scoate usor capătul cablului de la pedala, sau cel puțin îți faci o idee cum se scoate piesa alba.
    1 point
  47. Buna tuturor...am fost la specialist si cum am zis totul era bun dar din cauza la mufe una de la consola si a doua la motoras nu mergea geamu nici sus nici jos. De aia era curent si continuitate la fire dar fiindca mufele nu faceau bine contact nu functiona geamul dreapta deloc. Acum sa remediat. Totul e ok. Deci daca mai intampina cineva probleme de genu, pe langa sigurante, motoras si fire sa fie in regula verificati si mufele. Papucii aia din mufe sunt obositi, largiti si nu fac contact si nu functioneaza. Multumesc celor care au ajutat. Bafta in continuare.
    1 point
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.