Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Ce inseamna "se aprinde cu galben"? Ai martor dedicat numai pt lambda? La noi la Punto cand sunt probleme cu lambda se aprinde check engine. Poti sa vaci o diagnoza, sa verifici daca sumt erori inregistrate? In rest pot fi mai multe cauze, ce a mentionat colegul blueeies e una dintre ele, iar la 500 parca ai bobine individuale pt fiecare cilindru, nu ca la multe alte modele, o bobina la 2 fise, nu-i asa?
  3. Am verificat la cureaua de accesorii si fulia pe care o suspectam este in regula, nu e ea problema. Am descoperit in schimb o alta problema in zona aceasta, la rola intinzatoare a curelei. Rola in sine e functionala, rulmentul ei e bun, in schimb capacul protector care o fixeaza a fost foarte deformat. Si sunt urme foarte vizibile de frecare la interior, in partea dinspre rola. Am dat jos capacul si am pus o saiba in locul lui, saiba calca pe interiorul rulmentului din rola, am strans asa si rola se invarte liber acum. @Vali2 cred ca aceasta e adevarata cauza a problemei cu mersul infranat atunci cand schimbi vitezele. Si cred ca tot asta e cauza din care motorul a avut momente cand la ralanti scadea turatia la 500RPM (infranarea rolei) iar ceea ce am scris aici, cred ca in acest topic, ca acea problema era cauzata de presiunea prea mare in sistemul de racire, nu a fost tocmai asa. Si corect a spus cineva ca nu cauzeaza scaderea turatiei presiunea prea mare, insa cred ca presiunea marita a fost o alta problema care "fura" din puterea motorului si atunci cand am rezolvat-o a fost indeajuns incat sa nu mai scada turatia, insa functionarea incorecta a motorului a continuat, rola nemiscandu-se liber. Pentru problema de acum am testat senzorul de pozitie vibrochen si e ok, am testat solenoidul de la evap, am aerisit chiar evap-ul, insa nici o diferenta, continua sa se accelereze. Idei?
  4. Garnitura de chiulasa in ce stare a fost? Pe la ea totul bine sau ai ceva urme prin care se vede sa fi intrat ulei in camera de ardere?
  5. Pai sa iti schimbe simeringurile. Nu cred ca ai nevoie de inlocuit segmentii, puteai stii sigur ca nu daca masurai, inainte sa desfaci motorul, presiunea in camerele de ardere. Uleiul in primul rand se pierde pe la furtunul aerisitor (daca simeringurile iti sunt noi). Acolo sunt colectati vaporii si se consuma in admisie. Unii si-au instalat recuperatoare de ulei cred, in Romania nu am vazut insa. Depinde mult si calitatea uleiului, iar cum funcioneaza piata in zilele astea, e cam dezastru. Apoi un loc prin care se pierde des uleiul este capacul culbutorilor, daca umblii la el si nu pui si silicon impreuna cu garnitura noua. Pe la extremitatile rotunjite va curge ulei si se prelinge pe motor unde se arde, nici nu iti picura pe jos ca sa poti sa observi. Insa daca iei chiulasa la verificat, se gasesc urmele.
  6. Ventilatorul iti merge si pe treapta 1 sau porneste numai pe 2? Un mod simplu pt a confirma ca functioneaza si pe 1 e sa fii atent dupa ce ai mers cu masina pe caldura si opresti, daca dupa ce ai oprit motorul ventilatorul continua sa functioneze cateva secunde, aceea e treapta 1. Daca nu porneste pe 1 e arsa siguranta termica plasata pe ventilator si trebuie sa o inlocuiesti. Poti verifica inainte daca e arsa sau nu, masori daca este continuitate prin ea. Daca e arsa nu e continuitate, de aceea nici nu porneste treapta 1.
  7. Am schimbat distribuția acum 5 ani, când am achiziționat mașina. Nu mai știu dacă a fost și pompa de apă! De 6 zile mașina nu mai are această simptomatologie, am făcut 224 km cu ea in 2 zile consecutiv și nimic. Este drept, temperaturile s-au situat sub 30 grade. Abia azi au fost 31-32, dar tot nu am avut probleme. Indicatorul de temperatură nu depășește niciodată linia de mjjloc!
  8. Mulțumesc ptr ajutor. Voi cauta un service sa îmi faca un preț. O seara frumoasa va doresc.
  9. Cauzele pot fi multiple, dar daca nivelul antigelului scade, e posibil sa fie garnitura de chiulasa piscata si baga antigel in cilindru motiv pentru care scoate fum alb.
  10. Omul asta mi-a spus ca regleaza jocurile conform catalogului autodata. Mi-a cerut modelul masinii; capacitatea cilindrica si anul de fabricatie. Sincer si eu stau ca pe maracine in privinta asta, pt ca eu am versiunea noua de motor, dar nu stiu daca sunt diferente la joc intre modelul vechi si cel nou. Ceea ce ma incurajeaza ca n-o sa dea gres este ca mi-a cerut anul masinii si banuiesc ca in autodata sunt stipulate valorile motoarelor din acea perioada, dar inclin sa cred ca valorile sunt similare atat la motorul vechi cat si la cel nou. Sunt constient ca segmentii au o oarece uzura insa nu in asa fel incat sa consume asa mult ulei, mai degraba as da vina pe simeringuri. L-am intrebat pe mecanic cat mi-ar lua sa imi dea pistoanele jos si sa il segmenteze, a fost ezitant si nu mi-a zis, probabil ca nici nu vrea sa se complice, asa ca nu mai insist nici eu, daca o sa consume la fel de mult ulei, o vand asa si imi cumpar alta. Dar sunt optimist, si cu reconditionarea chiulasei cred ca se va rezolva si problema consumului de ulei.
  11. Salut! Imi pare rau sa aud ca ai probleme. Distributia ai schimbat-o vreo data, cu pompa de apa cu tot? Daca nu trebuie sa o faci. Mai mult ca sigur trebuie inlocuit si termostatul 300-400 lei la un service bun. Daca fierbi motorul problemele se complica, iar costurile cresc exponential, asa ca ar fi bine sa nu ajungi in siuatia aceasta. Bine pot fi si alte cauze, ex. radiatorul , asa ca indicat este sa mergi in service sa ti se faca constatarea si reparatia.
  12. Nu mai stiu exact parca jocurile la supape sint 0.35 mm admisie,0.45 mm evacuare +- 0.05.Mecanicii mai incurca jocurile cu cele de la motoarele fire mai vechi. Discurile de reglaj calibrate se gasesc greu,pentru ca la motoarele fabricate dupa 2004 se folosesc discuri mai subtiri. Daca tot umbli la motor poate nu ar strica o segmentare,asta ca sa fii sigur ca rezolvi problema,sa nu te trezesti ca faci chiuloasa si consuma ulei pe la segmenti.
  13. Buna ziua! Detin Fiat Linea 2007, benzina, 1.4, 77 cai. De 3 saptamani, motorul are momente cand se opreste in mers, in special cand afara sunt peste 30 grade celsius. Porneste electroventilatorul din 2 in 2 minute, iar, dupa 10 km de mers pe temperatura ridicata, ventilatorul dă să pornească, însă nu mai poate porni, iar atunci se oprește motorul. Încărcarea merge bine, după câteva minute de staționare reusesc sa repornesc motorul si sa continui drumul. Pe bord nu apare niciun martor!
  14. Bine ai venit pe Club FIAT Fan Romania. Îți urăm navigare plăcută. Dacă ai nelămuriri te rugăm nu ezita să ne contactezi.

  15. Am dus chiulasa la reconditionat, acum am vorbit cu mesterul la telefon si mi-a spus ca ghidurile sunt perfecte, in consecinta nu trebuiesc schimbate iar simeringurile a zis ca erau asa si asa (am dedus ca nu erau degradate). A facut planeitate, a curatat-o si i-a rectificat scaunele la supape, mai are de facut reglajul la supape. Mi-a spus ca consumul de ulei nu se datoreaza chiulasei si m-a sfatuit sa mai cercetez. Printre altele el ar crede ca o posibila cauza ar fi blocarea segmentilor pe piston, adica sta strans pe piston si nu mai etanseaza, sunt in impas. De asemenea, mecanicul care mi-a dat chiulasa jos a spus ca nu as avea probleme la pistoane intrucat nu da gaze pe la busonul de ulei, din ce am inteles eu, un cilindru neetans ar arunca cumva o parte gaze inapoi in baia de ulei si de-acolo mai departe pana sus la buson. O sa il sun sa-i mai cer o parere. Miercuri merg sa iau chiulasa. Cost 400 lei.
  16. Salut si bun venit pe forum! Discutia ta a fost mutata din sectiunea Punto Mk2/Facelift in sectiunea dedicata, adica Fiat 500. Data viitoare te rog sa fii mai atent si sa deschizi topic in sectiunea dedicata. De asemenea, pentru o mai buna informare, iti recomand sa consulti si Regulamentul forumului. Ce motorizare ai? Daca e benzina, e posibil ca una din bobinele de inductie sa fie defecta si trebuie inlocuita. O verifici foarte simplu, scoti cate o fisa din bobina, iar fisele la care nu da scanteie indica faptul ca acea bobina e defecta.
  17. Bună ziua. Mulțumesc ptr răspuns. Este 1,3 D Multijet 75 cai. După ce s-a răcit motorul, dimineața a început sa tremure motorul și fum f mult. A scăzut nivelul antigelului. Am verificat uleiul... Este pe joja la max.. Pare curat. Nu are spuma la bușonul de alimentare cu ulei, lichidul de răcire este curat. Nu am văzut urme de ulei în el. Motorul și după 2 ore de mers în București cu mașina nu trece de 90 grade. Aveți cunoștință cum pot ști sigur ce problema are? La service-urile care am fost.... Ba EGR, ba injector, turbina... Mi-au zis și ca e chiulasa fisurata unii. Alții ca să o scot pe autostrada și sa ma dau la ea, sa o supraturez ca sunt înfundate injectoarele... Alții sa nu mai merg cu ea ca ii sparg motorul... Nush ce sa fac... Îmi e și teama sa mai merg cu ea. Va mulțumesc ptr timpul acordat.
  18. Buna venit pe forum! Intrucat nu avem sectiune pentru Qubo, putem discuta aici problema ta, ulterior o vom muta in sectiunea "Alte modele" iar daca vor mai veni si alti posesori de Qubo, vom deschide o sectiune dedicata. Inainte de toate, ce motorizare ai? Simptomele au aparut imediat dupa ce ai facut schimbul? Din descrierea ta, susceptibila ar fi garnitura de chiulasa, dar pentru asta ar trebui sa iti scada si antigelul din vas si eventual sa auzi bolboroseli in instalatia de racire, de asemenea ar trebui sa ti se ridice si temperatura motorului peste limita.
  19. Sonda lambda se aprinde cu galben, trage greu parca în trei bujii, după drum de juma de ora bara la bara Turda. Am mers cu ea așa până la Cluj. Idei, sfaturi? Mulțumiri
  20. Bună ziua, colegii. Am și eu o problema la Fiat Qubo. De curând i-am schimbat bujiile, sonda lambda ulei, filtre... A doua zi mașina a început sa se comporte f urat... Tremura tare motorul și da fim alb f mult... Si înțepător... Îmi e teama sa mai plec la service cu ea... Am sunat câțiva prieteni și mi-au zis ca este ori garnitura ori chiar chiulasa...
  21. Welcome to Club FIAT Fan Romania. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask.

  22. Last week
  23. Welcome to Club FIAT Fan Romania. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask.

  24. Bine ai venit pe Club FIAT Fan Romania. Îți urăm navigare plăcută. Dacă ai nelămuriri te rugăm nu ezita să ne contactezi.

  25. Bine ai venit pe Club FIAT Fan Romania. Îți urăm navigare plăcută. Dacă ai nelămuriri te rugăm nu ezita să ne contactezi.

  26. Revin si eu cu o problema care e foarte sesizabila la ralanti, insa banuiesc ca si in restul timpului e prezenta. La ralanti deci, motorul se tureaza repetat pana la 2000 RPM. Insa nu e ca atunci cand e o pierdere de vacuum, sa creasca lin si sa dureze mai multe secunde accelerarea, ci e o turare sacadata si repetata, urca la 2000, nu sta mai mult de o secunda, apoi coboara si se repeta la nesfarsit daca nu opresc motorul sau nu pun masina in miscare. De asta spuneam, cred ca problema e tot timpul, insa la ralanti e foarte evidenta, prin aceasta ridicare repetata a turatiilor. Pun si cativa parametri inregistrati: Imi iasa in evidenta urmatoarele: Engine load de la 7.5 kg/h la mers normal (acesta e un alt detaliu, cand motorul e rece merge cum trebuie, cand se incalzeste porneste problema si nu tot timpul insa cred ca acum e constanta. A facut de 3 ori in ultima saptamana si nici nu am mai circulat foarte mult cu ea) sare la 20 kg/h si cred ca au fost valori si mai mari decat acest 20 pe care l-am fotografiat. Evaporation canister control: a intrat in functiune desi cand am facut acest test nu am miscat masina, a stat parcata toata ziua insa temperatura atmosferica a fost foarte mare. De fapt asa a si aparut prima data aceasta problema, dupa ce am alimentat si se tot bloca pistolul, ma intreb daca nu cumva a intrat benzina in filtrul de carbon activ (e posibil asa ceva?) atunci cand am alimentat. A avut deci valori oscilante, s-a miscat intre ele, revenind la 0 intre celelalte valori si continuand acest dans. Am banuit senzorul de temperatura al lichidului de racire, insa acesta in calculator indica temperatura reala. A pornit de la 75C (pornisem si inainte motorul) si apoi a tot crescut, cum am spus, mi-a parut ca indica temperatura corecta, nu cred ca problema e de aici. Idle actuator (Step motor) adica motorasul pas cu pas a avut valori mari, mult mai mari decat cele normale pentru ralanti, cred ca a fost si 90. Motorasul in sine nu il suspectez de ceva, cred ca ECU i-a dat aceasta comanda de deschidere mai mare din cauza acelui Engine load crescut inregistrat. Un alt detaliu: avand geamurile deschise pe durata efectuarii testului, mi-a cam parut ca se simte un miros de cauciuc ars/incins. Banuiala mea si primul suspect este fulia de angrenare a accesoriilor, de pe volanta. Discul ei e format din 2 parti metalice prinse intre ele cu cauciuc, in interior, acesta nu se vede. La o scurta privire nu se vad urme de cauciuc topit pe corpul fuliei. Insa dupa cum se manifesta masina, cu aceasta crestere repetata si sacadata a turatiilor, aceasta fulie este primul meu suspect. Alte idei?
  27. Am inlocuit ambreiajul. Nu era cazut in interior acel capac pe care l-am facut eu, a sarit si s-a pierdut pe drum pe undeva. Problema a fost rulmentul distrus. Era si partial blocat si practic s-a cam dezintegrat. S-a rupt ce s-a putut rupe din el, partea aceea cu suportul care se fixeaza in furca si ce a ramas din el a ramas cu o inaltime mai mica, din acea diferenta de inaltime rezultand debraierea incompleta. Si discul usor uzat, placa uzata si ea. Cel nou se simte ca un ambreiaj nou, pedala foarte usoara. Am ales Luk.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.