Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Si Wahler are orificiu dar nu trece antigelul cald. Se poate proba foarte usor,cu motorul caldut furtunul de la termostat la radiatorul mare trebuie sa fie rece.
  3. Eu am inteles ca orificiul ala are rolul de a elimina diferenta de presiune si de a facilita eliminarea aerului care se acumuleaza langa termostat. Sa influenteze asa de mult temperartura acel orificiu infim?
  4. Pai cred ca si asta care e acum pe masina scapa, dar pe la 10 grade nu mi-am dat seama. Acum la -2 grade se simte si chiar ma gandeam ca nu ar trebui sa varieze temperatura la motor cu termostatul ok.
  5. Today
  6. Rezervorul este jumate. Incerc să măsor presiunea pe rampa. Multumesc frumos!
  7. Schimba termostatul.Acul trebuie sa stea la jumatate,fix.Am testat termostat Behr,scapa apa calda spre radiatorul mare cu motorul rece,un pic dar scapa.Eps-Facet la fel, a ajuns o gluma proasta.Recomand Wahler este singurul care inchide perfect cu motorul rece,nu scapa pic de apa spre radiatorul mare.
  8. Acum mi se pare ca "transpira" mai mult ulei...cred ca trebuiau suruburi si pe capete la capac. Oricum il las asa pana la primavara-vara. De cand s-au inregistrat -3 grade dimineata in Buc am vazut ca nu prea urca acul la caldura, adica el urca la relanti dar in mers mai scade pana la a doua linie completa. Nu bagam de seama dar caldura o tin la maxim si cu ventilatia pe treapta 2 tot nu scoate fierbinte si parca nu reuseste sa incalzeasca masina. Sper sa nu regret ca nu am schimbat termostatul cand am schimbat o-ringul la bobine. Si la voi variaza acul de la temp motor?
  9. Daca merge bine pe gaz si pe benzina nu,problema este pe traseul de alimentare-injectoare,pompa benzina,filtru benzina (daca ai).Eu as banui pompa benzina,daca se merge cu putina benzina in rezervor se poate incalzi si searde.Se mai poate masura si presiunea,trebuie sa fie de 3.5 bar.
  10. Am reusit sa rezolv instalatia pe gaz. Cu ajutorul fratelui meu am reusit sa intru in calculatorul GPL . Problema era rampa de injectoare . inlocuit rampa noua valtek 3ohm. Cine este interesat si vrea interfata gaseste la ARDUSHOP . Dar a venit frigul si odata cu el si problemele la funtionarea pe benzina , merge neregulat la ralanti si lipsa de putere cand acelerez. Schimbat de la masina donatoare senzor MAP. Merge o zi bine si apoi revine la mersul neregulat. Schimbat buji ,bobina inductie cu fise. Cred ca trebiue sa cumpar un senzor MAP nou sau sa iau de la cineva sa ma conving daca este de vina aceasta piesa.
  11. Salut! Am nevoie de un sfat, va rog. Vreau sa schimb rotile de aliaj cu anvelope de vara cu cele de tabla cu anvelope de iarna. Banuiesc ca nu pot folosi aceleasi prezoane. Ce prezoane sa folosesc? De 3 cm sau de 4? Multumesc anticipat.
  12. Salut. Am rezolvat in urmatorul fel. Am lasat cheia de rezervă (care nu are telecomanda) în contact si am incercat sa deschid cu cheia defectă cu telecomanda sa vad daca e vreo schimbare. A mers ca si cand nu a avut niciodată vreo problema. Concluzia: acum merge. Nu stiu daca ce am facut are vreun fundament tehnic sau pur si simplu a fost o coincidență. Multumesc.
  13. Multumesc blueeies, cu dimensiunile radiatorului stau bine, l-am ales pe cel corect. Eu mi-am luat pe Denso si diferentele de care am spus nu erau in functie de diferite marci, ci pe aceeasi marca a gasit omul 3 variante. Oricum, sunt micute si intradevar nu afecteaza functionarea. Acum mi-am amintit ca mi s-a parut initial cand mi-a zis dimensiuni posibile, ca diferentele sunt totusi mari, insa credeam ca zice in cm, el mi le spunea standard in mm. Deci diferentele intre ele sunt de cativa mm numai. Nu ne-ai spus, cum iti functioneaza caldura acum? Cu caloriferul intradevar, la varianta aia intrebam si eu, daca e posibil sa fie conductele de incalzire blocate, ceea ce, asa cum se vede si in schema pusa de tine, e posibil. Insa nu cred ca e cazul la mine. Am si spalat instalatia si am dat apa cu presiune pe calorifer in sens invers, de ar fi fost mizerii miscau ceva. Antigel mai murdar a fost cand l-am schimbat prima data, insa nu am avut chiar asa depuneri in instalatie, s-a vazut cand am schimbat termostatul si partea buna nu am avut rugina. La tine, asa cum ai zis, nu are rost sa schimbi radiatorul pt ca e colorat vasul pe interior. Cel mult, daca vreodata chiar te plictisesti si ai in plan sa schimbi antigelul, poti demonta radiatorul si sa il speli usor si cu o perie pe interiorul vasului si treaba-i rezolvata. Cu caldura am citit acum mai multe, am gasit un post la clubopel si toate semnele imi indica termostatul. Mai ales ca e cam imposibil sa se fi infundat caloriferul brusc in conditiile in care a functionat foarte bine si lichidul din sistem nu e deloc murdar. Nu mai da deloc caldura acum, vara dadea Si aerisitorul l-am desfacut cu motorul pornit dar inca neincalzit si mi-a iesit la greu antigel pe acolo, presiune mare, deci din nou termostatul, circuitul acela normal trebuind sa fie inchis de termostat pana la incalzire. Si aerisitoare nu se gasesc in magazine, nu stiu in zona ta, e posibil sa ai, dar asa cum am zis, am vazut cerere foarte mare. Si mie mi s-a oferit la magazinele de piese, cand am vrut sa cumpar, sa cumpar toata matricea cu furtunele de intrare/iesire calorifer pentru ca "aerisitoare nu se aduc si toata lumea care are nevoie asa le inlocuieste, inlocuind matricea" :))) Am comandat azi termostat Gates, vine miercuri. Cel pe care l-am pus tot Calorstat e si au trecut cel putin 2 ani de la inlocuire. Intradevar, semnele sunt ca ar fi blocat pe un "semideschis" sau poate el mai si misca putin insa clar, nu mai inchide complet, asa cum ar trebui, cand lichidul e rece. Vara nici nu observi, iarna insa simti, neavand caldura.
  14. Buna ziua ! Am si aceeasi problema. De cand s-a racorit afara motorul porneste greu si merge infect pana se incalzeste . Cred ca este de vina senzorul map. A fost schimbat cu altul de la un motor donator care nu a avut aceasta problema , degeaba. Mentionez ca au fost curatate . Merge putin si apoi o da in bara. Am si instalatie de gaz /tomaseto 200/ pe care am reusit sa funtioneze bine. Motorul este de 1.2 59Kw si nu am eroare in bord. Poate cunoaste cineva rezolvarea.
  15. Promotie acumulatori auto VARTA BOSCH EXIDE ROMBAT ! Lasati un comentariu cu solicitarea dumneavoastra si va vom raspunde in cel mai scurt timp. Piesarul - magazin online de piese auto ! #Piesarul #PieseAuto #MagazinOnline #LivrareLaDomiciliu #philips #narva #bosch #valeo #beru #ngk #pirelli #michelin #goodyear #nokian #hankook #debica #kormoran #firestone #barum #varta #exide #osram #dunlop #gates #macht #viking #tigar #brembo #fulda #japanparts
  16. La mine dimensiunea aproximativa a radiatorului este 58 x 33,
  17. Yesterday
  18. Salut, o sa incerc sa iti raspund cat mai complet la intrebari si sper sa nu omit ceva. Nu am folosit niciodata prafuri pentru astuparea porilor, de altfel de cand am luat masina nu am avut pierderi de antigel pe nicaieri, in schimb am vasul de expansiune de la radiator murdar, adica nu pot vedea nivelul antigelului daca ma uit pe exteriorul vasului, trebuie sa desfac busonul si sa il verific pe acolo. As putea rezolva problema inlocuind radiatorul cu unul nou dar nu ma indur pentru ca bietul radiator nu are nimic altceva, nu are pori si nu pierde pe nicaieri antigel. Depunerile acelea moi, le suspectez ca ar fi datorate detartrantului care a ramas in instalatie cand am vrut sa curat instalatia si care impreuna cu mizeria pe care a dizlocat-o din instalatie s-a inchegat si a relocat-o in calorifer, la asta a mai fost suspectat si antigelul Kinyta care cica nu ar fi bun si ar forma depuneri, personal nu sunt ferm convins de asta dar pana la proba contrarie ramane susceptibil. Acum am Hepu, sa vedem la anu cand l-oi schimba cum arata... Mesterul care a lucrat la masina mi-a spus ca a mai vazut Fiat-uri cu rugina pe instalatie, care provenea de la dopurile antinghet care cica rugineau prea repede si de aici si aparitia ruginii in instalatie, nu contest, asa ca e si asta o teorie... Referitor la dimensiunile radiatorului, la mine ar fi doua tipuri de radiator: Denso si Valeo, ambele se potrivesc si nu sunt diferente notabile, presupun ca fiecare companie si-a adoptat niste standarde proprii, dar ca dimensiuni sunt similare. Dar pentru linistea ta o sa masor radiatorul si iti spun. De specificat ca dimensiunile radiatoarelor aftermarket pot avea anumite toleratii, dar care nu afecteaza deloc montarea in locasul sau, deci indiferent ce radiator ai pune, daca este pentru modelul tau, sigur se va potrivi. Ar mai fi un punct important de notat, si anume ca radiatoarele aftermarket pot avea 1-2 conducte de circulare a antigelului mai putine in radiator, tocmai ca sa faca economie si profit mai mare, nu stiu insa daca are vreun impact pozitiv sau negativ asupra racirii motorului, tot ce e posibil... Aspectul asta e valabil si pentru caloriferele pentru incalzirea habitaclului, cele din bord, doar ca aici poate avea un impact negativ asupra incalzirii habitaclului, e logic: mai putini elementi prin care trece antigelul, mai putina caldura distribuita in habitaclu. Daca intensitatea caldurii din habitaclu a scazut, poate fi suspectat si termostatul, e posibil sa fie blocat cumva pe "semi deschis" oscilatia acului cam asta denota, dar e posibil sa ai si caloriferul din bord partial infundat. Caloriferul poate fi partial infundat chiar daca fluxul de lichid care iese este la fel ca cel care intra, pentru ca acolo sunt cateva conducte interconectate prin care circula antigelul si daca jumatate din acele conducte sunt infundate antigelul va circula nestingherit prin conductele ramase, fiind interconectate ele pot suplini fluxul de antigel ce intra si iese din calorifer, doar ca nu va mai putea distribui caldura, daca este partial colmatat. Termostatul l-am schimbat tot pentru ca am suspectat ca e blocat pe deschis, intrucat imi oscila acul cam o liniuta si un pic, in functie de cum acceleram sau o lasam pe liber. Dupa inlocuirea lui am vazut o imbunatatire, in oscilatia acului, cu toate astea tot oscila dar mai putin, cam o liniuta, iar aspectul asta e vizibil doar in anotimpul rece, vara ramane mereu la jumate, ca e mai tot timpul cald, ori iarna fiind frig, aerul raceste mai repede antigelul si apare oscilatia, sincer sa fiu nici eu nu stiu de la ce oscileaza, nu i-am dat de cap. Ma gandesc totusi sa nu fie si de la senzorul de temperatura ... La masina asta am inlocuit de doua ori termostatul, prima data mi s-a blocat pe inchis si mi-a fiert, am pus unul de la Calorstat, asa cum era si cel de pe masina, ultima data am pus de la Behr si diferenta de calitate este foarte mare intre cele doua, Calorstat era mai nefinisat, se vedea lipsa calitatii, pe cand cel de la Behr era mai finisat si parca mai greu, mai "carnos", evident ca a fost si mai scump, daca nu ma insel am dat in jur la 150 lei pe el, in conditiile in care Calorstat era undeva pe la jumatate din pret. Este bine ca ai fost inventiv si ai reusit sa reconditionezi aerisitorul din spatele motorului, dar dupa cum ai vazut, se gaseste de cumparat si la un pret foarte accesibil, parerea mea e ca se merita schimbat.
  19. Vezi sa nu fie setat pe recirculare, si asta abureste parbrizul, eu am patit-o. Daca ar avea pori caloriferul nu stiu daca ar aburi atat de mult parbrizul, totusi daca ar fi antigel, in momentul cand stergi parbrizul cu carpa ar trebui sa lase zoaie usor uleioase, nu s-ar curata chiar usor. Totusi daca ai avut antigelul scazut, umple vasul la nivel si urmareste sa vezi daca scade in cateva zile.
  20. Daca intradevar e ceva rupt la sistemul de comutatie, da, trebuie dat borudul jos, altfel nu ai acces la angrenaj.
  21. Buna! Sper sa gasesc si eu aici cateva raspunsuri pentru problema mea cu care ma confrunt. Detin un Fiat Bravo an 2007 motor 1.9 120cp. De anul trecut am sesizat o problema in sezonul rece dar mereu m-am ferit sa vad exact deunde pleaca problema din cauza costurilor. In fiecare dimineata cand plec la servici in sezonul rece gasesc parbrizul aburit pe interior uneori chiar se simte urme de apa destul de considerabile daca dai cu mana. Pornesc dezaburirea cu ventilatia la maxim si automat se porneste si AC ul imi ea cam 30-40 de min uneorei sa imi dezabureasca parbrizul destul de bine aici mai ajutand si eu cu o carpa stergandul si lasand sa sufle aerul spre el in continuare. Dupa ce parbrizul e dezaburit si ma pun la drum dezaburirea mai sta cateva minute dupa care trece automat pe incalzire(asa cred ca se cheama) de obicei este setat intre 18-20C* imediat la cateva minute dupa ce trece pe incalzire parbrizul incepe sa abureasca din nou si nu inteleg care poate fi motivul am mai lasat uneori si geamu de la portiere putin jos dar daca il ridic inapoi aceiasi problema incepe sa abureasca, recent am verificat si antigelu in vas si era aproximativ de minim si am mai completat putin. Ma tot gandesc sa nu fie radiatorul de incalzire fisurat ca alt ceva nu stiu ce poate fi filtru este schimbat. Daca este radiatorul pentru inlocuirea lui trebuie dat tot bordul jos iar costul nu stiu la cat se va ridica
  22. Bine ai venit pe Club FIAT Fan Romania. Îți urăm navigare plăcută. Dacă ai nelămuriri te rugăm nu ezita să ne contactezi.

  23. Last week
  24. @blueeies Vai ce a fost in instalatia aia! Acum cum stai, merge caldura? Pacat ca nu ai putut sa faci reparatiile si la chiulasa, daca tot ai dat-o jos, ai facut jumatate din munca. Daca insa nu ai avut pe cineva priceput in apropiere, intradevar e complicat. Si mai e o suma in plus. De mizeria din instalatia ta vreau sa te intreb, ai bagat cumva solutie de reparat fisuri din radiator? Ca depunerile alea, pe langa rugina, cele moi, asa arata. Si rugina aceea, pe unde ti-o fi prins sa produca atat?! Bine ca ai remediat. Despre spalat cu Nufarul, nu cred ca e cea mai buna solutie. Am vazut recomandari ca fiind foarte eficient spalarea cu apa+sare de lamaie. Si am vazut recomandat si am facut si eu, spalare cu Calgon. Chiar functioneaza, o recomand. Am folosit Calgon 3 in 1 praf, am diluat o cantitate suficienta (nu intreaga cutie de 500 g sau cat avea, cam jumatate cred sau vreo 300 g cel mult) in 2L apa fierbinte, am scos din sistem 2L lichid si am pus apa+calgon. Am lasat asa vreo cateva zile parca (max o saptamana), apoi golire sistem, clatit si antigel+apa distilata noi. A functionat caldura dupa operatiunea asta, am facut-o acu 2 sau 3 ani. Acum insa nu imi functioneaza caldura, banuiesc a fi termostatul. Garnitura de chiulasa este ok, am schimbat-o de curand pt ca am avut un accident frontal, intrat in parapet+stalp si am spart destul de tare fata masinii, s-a rupt incluziv chilasa din partea in care erau prinse suruburile in suportul motor (pe caroserie). Am sudat-o si reparat-o insa, acum e ok. blueeies vreau sa te rog sa ma ajuti cu o informatie pt ca vad ca ai motorul exact ca al meu. Daca poti sa masori radiatorul (cel mare din fata, nu caloriferul), ce inaltime are. Al meu are cam 32 cm. Intreb pt ca am pus unul nou insa desi mi-a cautat dupa serie, apareau vreo 2 sau 3 variante, diferentele fiind la inaltime. Si, desi e o posibilitate scazuta, ma intreb in primul rand daca l-am ales corect, apoi daca nu afecteaza si asta, daca ar fi gresit, ffaptul ca nu e caldura. Pun si poze se pot vedea in una partea cu busonul de umplere, cealalta cu coltul cu furtunul ce duce la termostat. La tine e cumva pozitionat diferit, mai sus? Desi nu cred ca nu l-am ales pe cel corect si suportul de pe caroserie mi-a ramas tot unde era, deci ar trebui sa fie bun. Acum am urmatoarea dilema: dupa ce am facut spalarea sistemului cum am spus, ma tot intrebam daca am reusit sa desfund caloriferul cum trebuie si oare cum curge prin el. Asa ca asta vara am desfacut conductele de intrare in calorifer si l-am spalat cu furtun cu apa. Nu a iesit mizerie, am bagat apa oricum cu presiune daca tot m-am pus pe treaba asta si pot zice ca nu a parut deloc infundat. Adica fluxul pe iesire era exact ca cel de pe intrare. Ma intreb numai, o fi posibil sa fie infundate conductele acelea interne si sa aiba totusi un loc de trecere, dar sa nu dea caldura...?! Atunci ar trebui schimbat caloriferul. Insa nu cred, mai ales ca, asa cum am zis, curge foarte bine lichidul prin el. In acest topic insa https://www.fiatfan.ro/forum/topic/833-radiatorul-caloriferul-de-caldura/?tab=comments#comment-9470 am vazut ca remus a desfacut caloriferul si se vad acele sarme cu spire. Acolo intrebam, o fi posibil sa mai ramana mizerie care infunda? Insa tind sa cred ca nu, totusi. La aerisire, am ajuns sa am nevoie si de un aerisitor nou, cel de pe furtunele cu intrare/iesire calorifer, nu cel de pe radiator. Si pun aici cum l-am facut, pt ca am auzit pe foarte multi care cauta, chiar cineva de la un magazin de piese a spus ca daca ar avea 1000 buc, pe toate le-ar vinde intr-o zi, asa se cer. Asa mi-am facut noul aerisitor, am luat surub autoforant de 6,3 mm (originalul avea 6 mm, insa intre timp mi s-a stricat filetul original de pe matrice), l-am introdus usor asa intreg la inceput, am strans cu cheia tot usor ca sa se formeze filet nou. Surubul e lung (32 mm), nu l-am bagat pe tot, ci cam 2/3 din el, cat am estimat ca am facut filet pe toata partea in care se prinde. Apoi i-am taiat varful autofiletant +inca 3 spire de filet, am pilit frumos capatul ca sa nu fie probleme la infiletat, am pus acea saiba cu cauciuc pe interior, care acopera la fix partea aceea unde se pune aerisitorul si strans usor pe locul lui. Aerisirea acum o fac cu motorul oprit, dupa ce l-am incalzit ca sa fie deschis circuitul termostatului, masina cu fata mai sus pe o suprafata, deschis complet aerisitorul cel nou si umplut prin busonul radiatorului, pana iasa numai lichid pe la gaura de aerisire. Acum sa revin la problema cu neavut caldura. Suspectez termostatul pentru ca imi face cum am vazut ca ai spus si tu blueeies. Cand se incalzeste motorul, acul de temperatura nu sta stabil la pozitia lui ci face acea oscilatie in jos, pana spre prima liniuta. Am observat asta de ceva timp in mers si azi chiar l-am urmarit cu atentie si asa face. Insa ma asteptam daca e defect termostatul pe deschis sa nu se incalzeasca motorul pana la temperatura de functionare. Insa poate e pe intermediar deschis termostatul sau poate chiar mai misca, dar nu cum trebuie. Ultima oara l-am schimbat acu mai mult de 2 ani si semnele de acum il arata totusi pe el vinovat. Sper sa rezolv caldura cu inlocuirea termostatului. Tu cat ai dat pe al tau (daca mai tii minte) si este bun pe marca aceea, am vazut ca ai cerut inainte recomandari, dar nu a raspuns nimeni.
  25. Cat ti-a luat demontarea? Astept cu nerabdare, detaliile dar si sfaturile din experienta ta. Sa faci cat mai multe fotografii, vor fi de mare folos. Daca tot umblii acolo curata si caloriferul, vei fi uimit ce iese din el.
  26. Salut. I-am măsurat si sunt ok. I-am pus si pe direct. Acelasi rezultat. Cred nu au nimic. Cred ca varianta a doua e cea mai plauzibilă. Multumesc. O sa merg la un centru specializat. Ma gândeam ca scap mai ieftin. Seara buna!
  27. Salut, e posibil sa fie si de la microcontactii aia, poate ca au murdarie inauntru, sau s-a tocit masa de contact din interior. Ai posibilitatea sa introduci inauntru putin alcool izopropilic, poate se mai curata din murdarie? Daca nu, trebuiesc inlocuiti contactii aia, dar e treaba mai migaloasa si trebuie sa gasesti unii similari. Sau poate ai vreo piesa in scurt pe placa si nu mai da comanda la butoane.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.