Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Daca ai verificat si masa si nu are probleme, daca ai verificat si cele trei sugurante enumerate mai sus de mine: F37; F53; F71, verifica si pini de la ecu, sa nu fie vreunul dislocat, de easemenea verifica si pinii de la mufa bordului, sa nu cumva sa aiba contact imperfect.
  3. Daca te poate ajuta cu ceva, am avut o problema similara la un Renault megane 2. Tot la fel se inchidea bordul, clima, ventilatia si nu mai auzeam semnalizarea (dar mergea). In rest, masina mergea normal. In cazul meu a fost o siguranta. O siguranta mai mare, de vreo 60A si de vreo 3cm x 2cm. La megane sunt vreo 6 pentru anumite zone ale masinii. Una nu mai facea contact cum trebuie si se inchidea bordul. Dupa ce am strans un pic locul unde intra nu am mai avut probleme. Ca sa iti faci o idee, e cam ca cea mai mare siguranta din link:
  4. Yesterday
  5. Desigur,menționez că nu are absolut nicio problemă legată de fiabilitate.
  6. Bine ai venit pe Club FIAT Fan Romania. Îți urăm navigare plăcută. Dacă ai nelămuriri te rugăm nu ezita să ne contactezi.

  7. Dar motorul porneste, functioneaza normal??
  8. urci pe youtube sau pe un site de gazduire cum ar fi acesta. Din ceea ce am gasit eu, se poate ca la tine sa fie un contact imperfet sau sigurante arse, verifica sigurantele F37 si F53 din tabloul de sigurante de sub bord, de asemenea mai poti verifica siguranta F71 din tabloul de sigurante din compatimentul motor. Diagrama tablourilor de sigurante o poti consulta descarcand manualul de utilizare al masinii din sectiunea "Descarcari". De asemenea am gasit un site cu diagrama tablourilor de sigurante pentru Stilo dar si pentru alte modele de masini, poti consulta si tu diagramele aici ca sa iti faci o idee unde gasesti sigurantele respective dar si atributiile ficarei sigurante in parte. Poate asa rezolvi problema. In acelasi timp Stilo sunt cunoscute pentru problemele legate de ecu, avand un amplasament deloc inspirat, acesta se incalzeste de la motor si provoaca dezlipirea lipiturilor de cositor, fapt ce duce la anumite erori. Nu stiu daca problema ta e cauzata de ecu, insa nu strica sa sa verifici daca toti pinii sunt in stare buna, sa nu ai vreunul miscat din locul lui, iti atasez informativ filmuletul asta de unde iti poti da seama de pozitia ecu-lui, si cum poti verifica pinii. Uite aici: https://www.youtube.com/watch?v=J_oA3mcWqHo Anunta-ne daca rezolvi problema, informatia ta poate fi de folos si celorlalti colegi.
  9. Se recomanda incepera rularii incet, cu motorul la turatii medii, fara accelerari brutale. Nu se solicita performatele maxime in primii kilometrii parcursi. Se recomanda sa asteptam pana cand acul indicator pentru temperatura incepe sa se miste. In fond motorul trebuie sa functioneze ca sa ajunga cat mai repede la temperatura optima, la ralanti perioada e mult mai lunga.
  10. Agree to disagree În manualul meu scrie că nu este recomandată plecarea imediată și că până la atingerea temperaturii optime se recomandă să nu abuzezi de turații ridicate, și să rulezi ușor.
  11. Sunt un pic offtopic. Nu iti recomand sa lasi motorul sa functioneze la ralanti prea mult in ideea sa se incalzeasca, deoarece riscul de uzura prematura este mai mare. Justificarea ar fi ca, temperatura la care "se simte " cel mai bine motorul este aproximativ 87-95 de grade, si cu cat perioada de tranzitie de la temperatura rece la temperatura optima de functionare este mai mare, cu atat motorul risca o uzura mai mare, Ideal ar fi ca perioada de tranzitie de la motor rece la motor cu temperatura optima sa fie cat mai mica, personal nu mai astept ca motorul sa se incalzeasca la ralanti, ii dau cheie si plec, astfel perioada in care motorul ajunge la temperatura optima este mult mai mica, implicit, uzura este mai redusa. Plus de asta, se stie ca primele momente de dupa pornire sunt critice pentru motor, intrucat atunci ungerea este deficitara.
  12. Salutare din nou, Acum o luna de zile am sunat la reprezentanta aici in Iasi si i-am intrebat daca am voie sa-mi completez singur uleiul fara sa anulez garantia si domnul respectiv mi-a spus ca pot sa fac treaba asta singur, dar a ramas mirat ca am asa o problema fiindca nimeni nu a venit pana acum la completat uleiul in service-ul lor si nimeni nu a cumparat de la ei ulei sa compelteze (s-a referit strict la motorizarea 1.4 95CP benzina fara GPL). Eu am gandesc ca ori toti au problema asta si si-au cumparat din alte surse uleiul si au completat singuri, ori sunt foarte putini cu problema asta si ne-am adunat aici pe forum sa discutam. Eu nu am postat sa ma plang, am postat in speranta ca o sa fie de folos cuiva informatia pe viitor. Cum intentionez sa-i fac schimbul la 10000km, asta ar insemna un cost aditional per revizie de ~45 lei (pretul unui litru cumparat de pe emag). Imi doresc sa fie asta singura problema in urmatorii 5-10 ani. Mai interesant e cum o sa evolueze pe viitor. Stilul de condus atat in rodaj cat si acum e urmatorul: 2000-3000 ture, rar cu acceleratii bruste, foarte putin intre 3000-3500, iar peste 3500 niciodata, la drum liber si drept cam 110-120km/h max in treapta 6, primii 2000km i-am facut cam 80% extra urban, ultimii 2000km au fost cam 50% urban (acum am 4500km), foarte putin stat bara la bara in oras, mai mult cat opresc la semafoare. Acum iarna o las sa mearga la relanti macar un minut sau vreo 10 min daca sunt inghetate bocna geamurile. Start-stop il dezactivez tot timpul si mi se pare o prostie indicatorul de shift up care apare pe la 2200 ture.
  13. Last week
  14. Buna, filmarile nu functioneaza, incearca sa le urci pe youtube sau pe un site de gazduire cum ar fi acesta. Din ceea ce am gasit eu, se poate ca la tine sa fie un contact imperfet sau sigurante arse, verifica sigurantele F37 si F53 din tabloul de sigurante de sub bord, de asemenea mai poti verifica siguranta F71 din tabloul de sigurante din compatimentul motor. Diagrama tablourilor de sigurante o poti consulta descarcand manualul de utilizare al masinii din sectiunea "Descarcari". De asemenea am gasit un site cu diagrama tablourilor de sigurante pentru Stilo dar si pentru alte modele de masini, poti consulta si tu diagramele aici ca sa iti faci o idee unde gasesti sigurantele respective dar si atributiile ficarei sigurante in parte. Poate asa rezolvi problema. In acelasi timp Stilo sunt cunoscute pentru problemele legate de ecu, avand un amplasament deloc inspirat, acesta se incalzeste de la motor si provoaca dezlipirea lipiturilor de cositor, fapt ce duce la anumite erori. Nu stiu daca problema ta e cauzata de ecu, insa nu strica sa sa verifici daca toti pinii sunt in stare buna, sa nu ai vreunul miscat din locul lui, iti atasez informativ filmuletul asta de unde iti poti da seama de pozitia ecu-lui, si cum poti verifica pinii. Uite aici: https://www.youtube.com/watch?v=J_oA3mcWqHo Anunta-ne daca rezolvi problema, informatia ta poate fi de folos si celorlalti colegi.
  15. Welcome to Club FIAT Fan Romania. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask.

  16. Salut Paul ! Consumul este un pic cam mare pentru un motor nou... fie el si in rodaj, dar nu se poate spune ca este un consum anormal, nici ca ar fi singurul tip de motor cu un astfel de consum, ba chiar avem in istoria recenta mai multe motoare din grupul VAG de tip TDI sau TSI care au capatat notorietate tocmai pentru aceasta problema si nu doar... ! Inginerii de la VAG au explicat ca premeditat au conceput motoarele asa, scopul fiind reducerea frecarilor interne, deci o crestere a eficientei. Desigur... nu au spus ca exista si solutii tehnice mai destepte dar si mai costisitoare evident, pentru a obtine acest rezultat ! Tot recent, la unele loturi de 1.2 TCe Renault au fost semnalate cazuri de consum anormal de ulei dupa un anumit rulaj, intre timp s-a renuntat la acest motor, era o problema de proiectare, exemplele mai pot continua ... Dupa cele spuse de tine rezulta ca intre doua revizii, sa zicem la 15000 km, ai un consum de un litru si jumatate, nu-i chiar mult, dar nici putin nu este ! Ca sa iti faci o idee, eu mai am un Focus 1.6 Ecoboost cumparat de nou la care consumul de ulei (se intampla des sa conduc sportiv, adica vede frecvent talpa si turatii de peste 4000) este de aproximativ 300-350 ml la fiecare 15000km, pana la cei 79000km cat am acum, nu se constata nicio schimbare, ba aproape ca pare sa consume mai putin ! La Fiat Bravo 1.4 T-Jet am spus mai sus, consumul la 15000km este aproximativ un litru de ulei la cei aproape 140000km. Importanta este evolutia intr-adevar... ! Teoretic, dupa rodaj consumul ar trebui sa mai scada ceva, apoi sa se mentina asa pana la peste 100000-150000 km. Daca va continua sa creasca nu este un semn bun, deocamdata insa nu avem motive de ingrijorare ! De luat in calcul in prima faza, calitatea uleiului si posibile cauze care ar putea conduce la degradarea lui accelerata ! As fi curios cum ai condus in perioada rodajului, pe unde preponderent, daca au fost drumuri urbane pe distante scurte sau din contra extraurbane pe distante suficent de lungi astfel incat motorul sa ajunga sa functioneze la temperatura de regim, ce plaja de turatie ai folosit in rodaj si cum mergi acum, dupa cat timp de la pornirea motorului pleci de pe loc, cat de des se intampla sa te deplasezi prin oras bara la bara, etc. Vreau sa imi fac o parere cat mai clara despre acest motor, adica daca chiar in conditii ideale de exploatare avem un consum peste al altor motoare din aceeasi familie sau generatie .
  17. 20200126_150055.mp4 Mașina am cumpărat o recent și nu prea a fost folosită, avand doar 182.000 KM. Mă tot chinui să rezolv o problemă cu bordul mașinii, acesta se stinge si se aprinde,dar nu de multe ori,aleatoriu, sunt zile in care nu se clinteste nimic,apare doar martorul Airbag,în rest nimic, nici nu pot sa vad câtă benzină mai am in rezervor. Tin sa mentionez că după ce se stinge definitiv si nu mai face acest lucru, ramane in pozitia in care era, ora respectivă ramane blocată, absolut tot. I-am curățat, ba chiar i-am schimbat unul din relee,deoarece era oxidat si i s a rupt unul din pini. După i-am schimbat siguranțaa, sa fiu sigur că nu e arsă, nimic! I-am scos bordul si l-am deconectat încercând să îmi dau seama care e cauza, tot așa nimic. După am verificat masa,sa fiu sigur că era prezentă, aceasta era. Nu imi pot da seama ce are,dacă ma puteți ajuta va sunt dator,rog sa fiți serioși, va multumesc!! 20200126_150055.mp4
  18. Sa-l stapanesti sanatos si fara incidente! Orice informatie este bine-venita si benefica. Te asteptam cu noi impresii.
  19. Salut. Detin un fiat tipo tot 1.4 benzina 95cp cumparat in octombrie 2019. Am verificat uleiul dupa 4000km si era la sfert de joja. Am adaugat 400ml si nivelul s-a ridicat pe la trei sferturi. Pot spune ca pt mine nu e deranjanta treaba asta, dar sunt curios pe la 8000km daca tot aceeasi cantitate o sa trebuiasca sa completez sau daca a fost din cauza ca era motorul nou si si-a facut rodajul. Revin cu raspuns.
  20. Welcome to Club FIAT Fan Romania. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask.

  21. Bine ai venit pe Club FIAT Fan Romania. Îți urăm navigare plăcută. Dacă ai nelămuriri te rugăm nu ezita să ne contactezi.

  22. Dupa cum am specificat mai sus nu ma pricep la diesel-uri insa uite ce am gasit pe internet si in explicatiile de mai jos regasesc si simptomele de la masina ta: Sometimes diesel engines emit a white smoke while starting. The white smoke is due to unburnt fuel caused by improper heating. Diesel engines need high compression and heat for fuel combustion. It can be especially difficult to start a diesel engine during cold weather. Diesels with an engine temperature below about 80 F. will produce some white smoke during the first few seconds after startup. The content of white smoke is finely atomized raw fuel and water vapor. Most diesel cars and light trucks have glow plugs that help to heat the engine. If the glow plugs burn out or the glow plug control modules do not keep them on long enough for adequate heating, then the engine will get increasingly difficult to start and produce white smoke for several minutes until it warms up. The level of white smoke will reduce as all cylinders start firing normally. White smoke during start up can be due to the following causes: Burnt glow plugs Incorrect Ignition timing Compression problems - If a cylinder has significantly lower compression pressure than others. Minimum compression pressure should be 275 psi at cranking speed. Blown Head Gasket Poorly sealed piston rings Leaky valves Cracked Head Cracked Block Injector is stuck or not working Clogged air filter Defective waste gate such as an actuator, vacuum line etc. Poor fuel quality Low coolant temperature The major cause of white smoke is inadequate heat. The low temperature at which fuel burns within the engine causes white smoke emissions. Este posibil sa ai ceva in neregula la sistemul de combustie, cum ar fi unitatea de control (releu) bujii incandescente care nu incalzeste indeajuns bujiile, astfel incat combustia sa se produca la o temperatura optima, sau desi ai schimbat bujiile, acestea nu se incalzesc corespunzator.
  23. Iar cu apa in rezervor este exclus, daca aera apa in rezervor, as fi gasit si in filtru de motorina...
  24. Nu se aprinde in bord nimic. Injectoarele au fost verificate pe laptop cuprogram special de monitorizare functionare injectoare, si bineinteles la pornirea la rece
  25. Poate parea absurd, dar sa nu cumva sa ai apa in rezervor, incearca sa golesti rezervorul si sa-l cureti cu o carpa. Injectoarele au fost verificate? Ti se aprinde vreun martor in bord?
  26. Scoate si in mers si la relanti, ideea e ca scoate foarte mult si alb. Totul se manifesta pana cand ajunge la 60 de grade temperatura uleiului, cand a ajuns la 60 de grade mrge perfect si nu mai scoate nici gram de fum
  27. Buna, nu ma pricep la diesel, dar stiu ca diesel-ul daca il accelerezi cu motorul rece, scoate fum, tocmai pentru ca e motorul rece, experienta asta am avut-o cu un megane 2, era iarna trebuia sa duc nepotelul la gradinita si trebuia sa fac cald in masina, asa ca mai acceleram motorul ca sa se incalzeasca mai repede, la un moment dat ma uit in oglinda laterala si vad in spate un fum destul de gros dar usor alb-albastrui, m-am dat jos si am simtit un miros intepator. Dupa ce motorul s-a incalzit nu a mai scos fum indiferent cat o acceleram. La tine ma gandesc ca ar fi normal sa scoata putin fum cand e motorul rece dar nu stiu daca trebuie sa fie alb. In bord se aprinde vreun martor? Pe tester ti-a dat vreo eroare? Stiu ca daca un injector nu functioneaza bine sau da motorina pe retur e posibil sa mearga precum dacia. Injectoarele au fost verificate?
  28. Buna seara, sunt membru nou si m-am inscris in speranta ca cineva de aici a avut aceasi problema si ma poate ajuta cu rezolvarea ei, asadar, Masina in cauza, fiat doblo cargo maxi, 1.3 multijet, 90cp, am cumparat.o de noua in 2012, in prezent are 115 mii km, de doi ani de zile, in special iarna cand e rece afara, la prima pornire dimineata masina scotea un fum gros, cu miros intepator, de culoare alb, fumul persista pana cand temperatura ajungea la 60 de grade, in acelasi timp la relanti avea oscilatie de la turometru si uneori se auzea ca o dacie care merge in 3 bujii, dupa multe testere puse pe ea, verificat injectoare cu laptopul la pornirea la rece, schimbat bujii, schimbat ulei etc etc, acu o saptamana am decis sa ii schimb distributia si tachetii, plus ulei nou, filtre noi, pompa apa, etc. Pt o saptamana masina nu a mai facut nimic, dupa o saptamana, in seara asta dupa ce masina nu a mers 2 zile, m.am lovit de aceasi problema... Daca cineva a patit asa ceva, rog sa ma ajutati si pe mine ca nu stiu unde sa mai caut... Si ce sa ii mai fac. Precizez inca odata, masina face asa pana cand se incalzeste, apoi functioneaza perfect. Multumesc
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.