Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Fiat 500 1.2 benzina 8v an 2007 , are filtru de benzina acest model ? Daca da unde este locat ? Multumesc
  3. Last week
  4. Şi mai pun un video cu sunetul motorului. Acum nu mai fluieră. Nu ştiu dacă e de la faptul că am umblat la alternator şi am dat cureaua jos, am mişcat rola întinzătoare (că diodele nu cred că fluierau ele, pe ele le-am schimbat acum), sau dacă nu cumva în videoul anterior fluiera freonul. Pentru că acela l-am făcut la prima pornire şi e posibil ca instinctiv să fi pornit şi AC-ul. Eu îl folosesc mereu, şi iarna, pentru dezaburire şi e mult mai bine cu el pornit. Fără el sunt în ceață. Şi când e foarte frig, freonul fluieră în instalție, până se încălzeşte puțin. PS: în acest video sunt momente când pare că motorul merge întrerupt. Nu mergea întrerupt, doar s-a înregistrat sunetul aşa, cred că din cauză că am apropiat microfonul (telefonului) prea mult de zgomot. 20221203_140601.mp4
  5. Eu m-am apucat să desfac alternatorul pentru că la măsurarea tensiunii AC debitată de alternator, îmi arăta 30.3 V. Chestia e că recent am înlocuit şi ECM-ul pt. că a fost prăjit şi descoperind acest curent, mi-am zis că probabil asta l-a prăjit pe ECU. Din videoul postat de blueeies în celălalt topic, am reținut ideea omului care a măsurat curentul AC la alternatorul său nou, Denso. Spunea că ştie el de undeva că trebuie să fie max 50 mili Volți AC, dacă e mai mult, sunt probabil diode arse. La el, pe cel nou avea 80 mV. Am măsurat şi eu, alternatorul e tot Denso şi, 30.3 V AC (volți, nu milivolți), cum am mai spus. Am zis că or fi, cum spune omul, diodele arse. Mai ales că ştiu că am făcut odată scurt la alternator. Buuun... Am luat un platou de diode nou şi l-am înlocuit. Ideea a fost că schimb puntea fără să dau alternatorul jos. Pt că au fost discuțiile cum scoți alternatorul şi descrieri că e teribil de greu de scos. Mi-am zis deci că schimb numai puntea. Însă mai mult mi-a luat să desfac piulițele de pe alternator cu el pe poziție şi să-mi dau seama cum voi reuşi să înlocuiesc puntea. Apoi, pentru acces mai bun, am desfăcut alternatorul şi l-am sprijinit pe planetară. Acolo am desfăcut şi regulatorul şi prima impresie, când am văzut colectorul a fost că va trebui să-l schimb şi pe el. De fapt, atunci când l-am văzut m-am hotărât să scot alternatorul, în ideea că va trebui să schimb colectorul. Mai ales că cel uzat (colectorul din exterior e uzat un mm, cel din interior e ca nou) era tot negru, am crezut că e tocit complet cuprul. Dar după ce l-am scos, am curățat cu un şmirglu fin şi am măsurat şi cu şublerul. Cum rulmenții nu au nici o problemă, am pus deocamdată la loc aşa, cu colectorul şi regulatorul vechi şi puntea nouă. Mă bucur mult că am scos fără chin alternatorul şi ştiu cum să îl scot pe viitor, dacă va fi cazul. Puntea de original era lipită de firele din stator cu sudură electrică. Le-am desfăcut şi la puntea nouă nu am făcut nici o lipitură, am strâns numai cu patentul, eu zic că stă foarte bine. Uzura aceea excesivă am aflat că a fost cauzată de praf. Praf fin suflat din alternator, ajunge la primul colector şi polizor fin devine în contact cu cărbunele. Am pus totul la loc şi alternatorul funcționează bine. Ce m-a îngrijorat a fost că îmi arăta tensiunea curent AC 30.2 V şi cu noua punte de diode. Până mi-a spus un om înțelept că trebuie să fie o eroare a aparatului de măsură. Şi aşa este, am măsurat cu un multimetru mic şi se pare că nu ştie să măsoare tensiune AC în sistem DC. Am măsurat şi un acumulator mic de 1.5 V şi multimetrul, setat pe AC, arată 2.3 V. Partea bună după înlocuirea punții este că alternatorul debitează, cu consumatori porniți, 13.96 V. Şi a dispărut şi reculul motorului, pe care l-am avut de când am cumpărat maşina. Dacă țineam motorul la ralanti şi porneam un consumator, aprins lampa în habitaclu, deschiderea geam, aprindere faruri, etc, turația motorului scădea preț de o secundă (sau oricum, foarte puțin timp). Acum nu se mai întâmplă asta. Sunt curios şi cu bateria, la cât mi-o va ține, că 12.3 V mi se pare un pic prea puțin. Desigur, pun şi poze
  6. Mi-am dat seama că n-am pus în cel mai nimerit topic videoul cu sunetul motorului însoțit de fluieratul alternatorului (sau cine o fi fluierând acolo...) şi discuțiile ulterioare de acolo, despre alternator. Acest topic pare mai potrivit, ce-am pus dincolo lăsăm aşa că nu e nici nelalocul lui şi mai adaug şi aici lucruri noi (sau nou descoperite de mine) despre alternator. Să încep cu a vă spune cert cum se poate da foarte uşor jos alternatorul, pentrubcă n-amnprea văzut spus clar pentru Punto cu AC şi în plus, văd că şi în anteriorul mesaj de aici, tot despre asta vorbeam şi mi-am dat cu părerea. Din ce am spus sus, e corectă o parte, cea cu desfacerea suportului antibalans al motorului. Cu scosul pe la roată, de care am zis, cred că am citit descris de cineva şi dacă omul zice că a făcut-o, onfi posibil şi aia. Eu l-am dai însă jos astăzi, foarte uşor, pe dedesubt, pe lângă planetară. Adică pe unde se vede în poze. Şi am desfăcut şurubul de prindere a suportului antibalans, apoi cu un levier am distanțat motorul şi cu cealaltă mână am scos foarte uşor alternatorul. Operațiunea mi-a fost uşor de făcut pentru că am avut acces pe o rampă şi am făcut-o acolo. Şi şuruburile de prindere ale alternatorului le-am desfăcut şi prins la loc fără chin. Şurubul de sus l-am scos (şi pus la loc) băgând mâna la el pe deasupra, pe sub compresorul AC, pe lângă compresor în partea dinspre parbriz. Pe cele de jos le-am desfăcut pe dedesubt. Loculnde prindere dinspre roata dreaptă (şi cel de sus) are un ghidajnde fixare şi alternatorul a stat relativ la locul lui scoțând prima data şuruburile acelea, cel de sus, cel de lângă roata dreaptă şi apoi pe ultimul, cu o mână ținând alternatorul şi cu cealaltă scoțând şurubul. Continui poveştile în următorul mesaj.
  7. A da, am uitat sa menționez, încă îmi apare martorul baterie câteva secunde, maxim 3 , e o secundă mai lung decât un clipit și se stinge. O sa filmez să vedem când apare după pornire.
  8. Foarte bune observațiile, acum că ai un donor , vezi cum reușești să îl repari și să le folosești pentru tine și după, daca timpul îți permite, ne "împărtășești" rezultatele reparației..... Din ce am răsfoit pe forumurile Opel, toti utilizatorii care înlocuiau piesele originale hitachi cu mobiletron, din alternator , mai mult de 3 luni nu au rezistat modificările.
  9. Tensiunea pe care o dă alternatorul meu (că nu am spus de ea) este 14.15 V, deci ok-ish. Dar... am măsurat acum tensiunea pe curent alternativ. Şi am 30.3 V!!! Se cere deci un nou platou cu diode. Cum am zis, foarte tare informația aceasta despre măsurarea tensiunii AC la alternator şi are şi sens. Omul din video sunea că normal e sub 50 mili V. La el la alternatorul nou avea 80 mili V. Eu am 30.3 mV, deci 30300 V. Are sens informația aceasta pentru că alternatorul întradevăr, produce curent alternativ, care este transformat în curent continuu prin platoul de diode. Dacă trece atât de mult (de alternatorul meu spun acum) curent alternativ de platoul de diode, înseamnă că diodele nu-şi mai fac treaba.
  10. Interesantă informația cu măsuratul mV AC, bună de știut și nu o știam. Am să măsor și eu, să văd ce zice. Despre fluierat, mai ales la cel din primul video postat, mai poate fi și din cauza curelei, nu ne-a spus nimic de ea, dacă a pus sau nu nouă. Dar și din interiorul alternatorului. Și pe lângă cele expuse și în video, rulment, puntea redresoare și regulator (pe acesta sunt cărbunii, în mișcare și contact permanent cu colectorii, fiind alternator nou, nu suspectăm nimic acolo), mai este o chestie cu aerul. Că există și paleta de răcire în alternator. Și pot să spun că am auzit acel fluierat de ceainic la calculatorul fiului meu, după ce a fost curățat de praf la o firmă specializată. Și fluiera exact ca ceainicul la început, acolo e clar că un ventilator, nu știu care, că sunt mai multe. Acum pare că a încetat să mai fluiere. Zic asta cu aerul ca posibilă cauză la un alternator nou, care fluieră. La cele vechi, mai poate fi o cauză extrenă care dacă e, impune schimbarea alternatorului. Și anume, să existe frecare între rotor și stator. Atunci, tot așa fluieră, ca ceainicul.
  11. ..... Din câte știu Caranda nu produce acumulatori auto, sunt rebranduite, am și eu Proctor, rivalul Carandelor, pe Matiz , gold edition de 45ah, au același furnizor ca și qwp alt brand "românesc" , qwp a ajuns pe multipla. Bun. Bine domne, cu multă plăcere îți trimit alternatorul și chiar mă bucur că ajunge la tine, sper să îți fie de folos la ceva. Eu daca as fi avut bani luam baterie exide , să știți că fiaturile fabricate după anul 2006 au venit echipate cu magneti marelli cu gel și cu exide premium, bine, ambele fabricate pentru fiat. Sincer șuieratul ăla nu deranjează decât dacă ai capota ridicată, vorbesc în cazul meu, motorul acesta e silențios față de bestiile de bemweuri, audiuri opeluri , logane etc din București, chiar și cu "ceaiul" făcut, tot toarce mai frumos decât zeci de rable de pe aici. Citez un clasic , Fiat e "super-masina".
  12. Nu am probleme cu pornirea si am inteles ca aceste baterii nu sunt chiar de soi, am luat ce a fost mai ieftin, deci nu ma surprinde capacitatea ei, oricum, am trecut cu bine peste o iarna si nu am incarcat-o niciodata pe redresor ca nu aveam la acea vreme, acum mi-am luat un redresor din ala de la kaufland, am incarcat bateria o data acum vreo 3 luni si nu am avut probleme, daca da semne de slabiciune o mai bag la incarcat. Nu am masurat niciodata daca am pierdere. Treaba e ca am mai scotocit forumul si intradevar fluieratul pare sa vina de la alternator, mai precis de la blocul de diode. Macar sa trec de iarna asta si oi vedea la primavara daca ma incumet sa imi bag mainile prin el. Am impresia ca am pastrat vechiul alternator, cand o sa am timp poate il masor blocul de diode sa vad in ce stare sunt. Totusi nu sunt pe deplin lamurit, in primul filmulet, protagonistul spune ca a inlocuit vreo 5 alternatoare noi care fluierau la fel, problema s-a rezolvat abia cand a cumparat unul sh dar original. In al doilea filmulet, omul a inlocuit alternatorul cu unul nou dar cu un amperaj mai mare, el spune ca nu mai fluiera dar in filmare pare ca fluiera cam la fel, aprobaind indirect ceea ce a patit cel din primul filmulet cu cele cinci alternatoare schimbate. Si atunci se pune intrebarea: Daca schimb diodele e posibil ca fluieratul sa nu dispara?
  13. Dap, şi la mine a cam început să fluiere. Cred că va trebui să mă bag curând în alternator. La el nu am umblat şi cred că nici precedentul proprietar. @blueeies la bateria ta... 11.8 V nu e bun deloc. Bateria este descărcată. Trebuie pusă pe redresor, mai ales că vine iarna. Dacă zici că are 1 an jumate, mai e în garanție şi dacă le-o duci, ți-o încarcă fără probleme cei care asigură garanţia. Verifică şi să nu-ți fure cineva curent. Scote borna negativa si cu multimetrul legat în serie, trecut în amperi, măsoară consumul în stand-by. Daca trece de 40 mili amperi cineva fura curent. @Ypsilon ai întrebat de bateria mea, cât ține Caranda. A mea are 4 ani, e produsă în 12 oct 2018, tot atunci am şi cumpărat-o, toamnă/iarnă 2018. Acum am măsurat-o şi eu la rece, are 12.30 V. Nu e tocmai grozav, cum am spus, cam trebuie să mă bag în alternator. Deci, oferta ta de a-mi trimite alternatorul e binevenită, să-mi fac inițierea. Pun şi un tabel cu nivelul de încărcare al bateriei (SoC - State of Charge) în funcție şi de temperatură. PS: nu e nici o supărare, chiar ca un ceainic fluieră!
  14. Chiar fluieratul ăla a dispărut, era și la mine, de la alternator. O sa învârt de el, cel demontat și voi face un filmuleț. Cel "nou" sh nu șuieră, bănuiesc că momentan, tinand cont că e un defect general pe acest tip de alternator.
  15. @Ypsilon Eu nu inteleg cum s-a diminuat fluieratul la tine ca mie mi se pare ca vine de undeva din motor, seamana cu fluieratul motorului de la vechea dacie, erau mecanici care spuneau ca asa trebuie sa fluere motorul (cel putin al daciei). Poate ca e un fluierat specific acestui motor sau poate ca e ceva legat de admisie-injectie-compresie... Nu stiu ce temperatura era, dar sigur era cu +, probabil vreo 7-8 grade, masina nu are senzor de temperatura. I-am bagat si mos2, dar l-a cam papat si nu am simtit nicio diferenta in functionare...
  16. Salutare alteța. Bine ai venit pe forum. Martorul tau este acesta( mai jos poza) și înseamnă că ai dezactivat din meniu airbagul "copilotului". Îți dau și link cum îl rezolvi pentru Linea. https://m.youtube.com/watch?v=jwKLqjjTPvg
  17. Salut băieți. Sper sa nu va supărați pe gluma mea dar suna ca un ceainic cu fluier, când apa da in clocot. am văzut @blueeies că nu ai masa acolo, la compresor, sună mai frumos motorul, ai băgat lm-mos2 in el? Bănuiesc că temperatura era cam zero grade sau sub?
  18. Mersi de video! Am facut si eu si eu un filmulet, asa se aude la mine. My Video2.mp4
  19. Salutare. Nu îl vreau înapoi, mulțumesc de ajutor, apreciez, daca te ajuta cu ceva pe tine că văd că ești pasionat de reparat, sincer decât să ajungă la fiare vechi, bănuiesc că acolo îl arunca nenea de la dezmembrări , poate te ajuta vreo piesa din el. Îl trimit cu posta româna/curier, îl ambalez bine și plătești transportul la livrare. Are vreo 4 kg , așa la liber. Bun filmul, ai Caranda bateria, cam câți ani ține o baterie Caranda pe fiat?
  20. Salut! Recent mi s-a aprins acel martor galben în bord. Știe careva ce reprezintă acel martor? Am cautat pe net însă nu am găsit nimic
  21. @blueeies am făcut, l-am pus aici: @Ypsilon mersi de oferta de a-mi trimite alternatorul. Dacă vrei tu neapărat să îl trimiți, l-aş desface să vedem cum se prezintă. Eventual, dacă vrei să încerc să îl repar şi dacă merge, să ți-l trimit înapoi, reparat.
  22. Pun aici video-ul solicitat, cu sunetul motorului. 20221201_131332.mp4
  23. Eu bănuiesc un contact electric ceva de genere pentru că doar peste aceste hopuri face asa, la drum drept nu face astfel de .. șuturi .. merge bine. Ori gazele de carter, asta mia zis cineva .
  24. Welcome back @blueeies! Tocmai am terminat o minune de fasole bătută cu ceapa prăjită! Fasolea bătută fara ceapa prăjită e ca grupul fiat fara lancia și alfa!!!!!! Nu merge treaba altfel!!!! Bornele sunt curate, am pus sondele unde au stat prinse, o sa incerc sa le mai curăț. Pozele cu alternatoarele sunt mai sus , ambele de 90a , același cod, diferă doar anul de fabricație. Șuieratul a dispărut complet, nu mai miroase a cablu încins, volanul parca se mișcă mai ușor încă nu am pus haine de iarna, pe roti, consumul a mai crescut că e frig și când voi pune rotile de iarna va mai creste . In rest așteptăm zăpada.
  25. Off-topic: Discutia ta a fost mutata in sectiuneal dedicata modelului Silo, pe viitor incearca sa postezi in topicurile dedicate. On-topic. De-asta mi-e urat de masinile mai noi ticsite de senzori si alte piese gingase, ca te invarti pe langa ea de nu mai stii ce sa-i faci... Sincer si eu tot potentiometrele le-as suspecta, dar daca spui ca aceleasi piese montate pe alt stilo functioneaza corespunzator inseamna ca e posibil sa nu fie din potentiometre, totusi, le poti masura cu multimetrul, pui sondele multimetrului pe pini corespunzatori de la mufa si rasucesti usor gradual de potentiometru si vezi daca valoarea se schimba tot gradual sau daca sare de la o valoare la alta brusc. Verifica si valoarea de la sonda lambda cea de dinainte de catalizator, o poti face si cu o interfata bluetooth.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.