Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Welcome to Club FIAT Fan Romania. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask.

  3. Yesterday
  4. Inca o confirmare ca un senzor arbore cotit desi este cu probleme reuseste sa porneasca motorul.
  5. Incearca la senzorul de viteza sa dublezi cu un cablu. Poate cel de pe masina are o intrerupere fina si cand tragi de el sa il masori se atinge si are continuitate, la fel si in mers pana ce din cauza vibratiilor se intrerupe din nou, daca acolo e problema. Missfire cred ca este dat de knock senzor, cred ca e undeva pe motor localizat, nu stiu exact dar cred ca daca te pui sa cauti, gasesti informatii despre el. Daca motorul merge bine, poate la senzor e problema.
  6. Revin cu rezolvarea, că poate se confruntă și altcineva cu această problemă și merită încercată soluția. Am schimbat senzorul de impulsuri de la arborele cotit și nu mai am probleme. A fost o simplă coincidență cu schimbarea filtrului de motorină, nu din cauza asta pornea greu la cald. Mulțumesc tuturor de sfaturi!
  7. M-a cam bagat la cheltuieli masina, i-am cumparat brate suspensie fata; bielete directie; capete de bara rulmenti amortizoare. Le inlocuiesc pentru ca desi anul trecut am schimbat bratele, am observat un burduf fisurat la pivot, plus ca masina are geometria dereglata si trage intr-o parte iar cauciucul s-a tocit neuniform. Am luat si doua cauciucuri sh de iarna, imi trebuiau de vara dar nu am mai gasit, ca sa-i fac geometria.
  8. Si eu sunt curios de efecte. intentionez sa dau toata galeria de evacuare jos si sa folosesc o perie din aia de spalat sticlele, Un "ciufulici" din ala cu care sa pot ajunge prin fiecare teava a galeriei pana la fagurele catalizatorului, sa frec si sa rasucesc pana se mai se mai desfunda. O sa folosesc si otet. As crede ca se va simti o imbunatatire,
  9. Ieri am dat jos senzorii ax came si arbore cotit ca sa-i masor. La cel de arbore cotit avand doua terminale a fost usor sa-l verific si conform informatiilor de pe site-urile de piese auto el functioneaza la 12v si are o rezistenta de 1100 ohm care oscileaza in functie de metalul din fata lui. L-am si incalzit cu o bricheta pentru ca am inteles ca la caldura rezistenta creste si intradevar a crescut pana pe la 1600 ohm. Pare functional dar nu sunt 100% sigur, pentru ca ma gandesc sa nu aiba sincope in timpul mersului Cel de la axul cu came are trei terminale si mi-a fost greu sa-l testez pentru ca trebuie alimentat. La ambele am intmpinat o situatie: conform datelor de pe site-urile de piese auto, ambele lucreaza la 12v, insa eu am verificat voltajul la mufe si la una mi-a dat undeva la 5v si la cealalta aprox 8v tinmp in care voltajul scadea gradual. Senzorul ax came l-am alimentat initial cu 5v iar rezistenta a fost de aprox 1,6, am trecut cu un metal prin fata lui si valoarea nu s-a schimbat, atunci l-am alimentat la 12v, iar rezistenta era la fel, doar ca de data asta cand am trecut metal prin fata lui valoarea a oscilat. Acum ma gandesc daca e vre-o problema pe traseul cablurilor (ma cam indoiesc) sau imi da aprox 5v doar la punerea contactului? O alta chestie ce m-a surprins: Am dat jos senzorul ax came si am incercat sa pornesc mororul, stupoare, motorul a pornit, si niciun martor aprins in bord iar motorul a functionat la fel, fara nicio modificare. In schimb daca dau jos senzorul arbore cotit motorul invarte dar nu porneste. Intentionez sa pornesc motorul fara senzorul ax came si sa verific voltajul la mufe cu motorul pornit ca sa vad daca urca la 12v tensiune necesara pentru functionarea senzorului. dupa toata tevatura asta, am avut doua erori (vezi imaginea). Dar cand am vrut sa pornesc motorul fara axul arbore cotit, evident ca nu a pornit, dar nici eroare nu s-a inregistrat in ecu, acolo stocandu-se doar eroarea axului cu came. La a doua eroare suspectez lambda, pe care intentionez sa o inlocuiesc.
  10. Pentru că am curând ITP și iar o să fie un chin cu noxele din cauza catalizatorului sunt tare interesat de cum îl cureți. Până acum am încercat "curățare profesională", care este doar o țeapă cu toate că părea în timul procedurii să scoată ceva funingine. De schimbat nu îmi prea vine, costă 25% din valoarea actuală a mașinii :)), iar SH este mâța-n sac, pot lua unul cel puțin la fel de dus ca și al meu. Și nici cele "universale" nu mă încântă în mod deosebit.
  11. Am comandat aseara o lambda, si dupa ce spal catalizatorul o sa o inlocuiesc.
  12. Last week
  13. Acum bineinteles, exista intotdeauna si exceptii, senzori care se comporta foarte atipic. E valabil la orice, de ce n-ar fi si la senzorul de pozitie a arborelui cotit. Daca vrei sa stai linistit, e 70 lei un senzor bun. Il schimbi si problema rezolvata. Poti totodata sa ii faci masuratori la cel nou, sa le notezi sa stii cat trebuie sa fie. Problema cu mesajul O2 poate fi si de la sonda, poate fi insa si de la catalizatorul murdar, pe care ai spus ca il speli. Cred ca se merita sa il speli inainte de a face altceva si vezi apoi cum merge motorul si daca mai apar erori.
  14. As fi vrut sa scriu mai detaliat dar nu vreau sa ajung off-topic, totusi, si eu pana mai ieri credeam ca un senzor arbore cotit fie lucreaza, fie nu, insa se pare ca nu e chiar asa, in filmuletul asta observi o masina care are martor aprins in bord si eroare de ax arbore cotit in ecu, si totusi porneste masina. https://www.youtube.com/watch?v=ydJUNRxiW1c iar in asta, se observa ca la testare pare functional, ca mai apoi pe la minutul 3:25 din senin sa dea rezistenta cand nu trebuie https://www.youtube.com/watch?v=9DirjbUJKXE Personal, trag concluzia ca se poate si asa, o problema intermediara sa-i zicem. De-asta vroiam sa stiu daca se poate vedea in MES, ca puteam sa verific in mers cand pierd din putere. Bottom limit am la aia de dupa catalizator, si e posibil sa fie si de la ea, probabil ca da semnal eronat asa ca cel mai probabil o sa o inlocuiesc sa vad daca se schimba ceva, problema e cum o desurubez pe cea veche, dar asta e alta poveste pretabila la alt topic.
  15. Multumesc pentru schema gabimilo1,am o rugamite la cei ce au punto,sa faca o poza cu tabloul de sigurante din habitaclu si motor,cred ca aici ar fi problema la mine pentru ca am verificat continuitatea cablurilor de la senzori si este ok,chiar am ajuns in impas de idei pentru remedierea acestor defecte,efectiv nu stiu ce sa mai fac,niste idei mi-ar fi de folos,multumesc anticipat!
  16. Nu se pot vedea senzorii aceia in MES. Doar cu un osciloscop legat inseriat poti sa vezi cum lucreaza. Dar masuratoarea cu multimetrul e suficienta sa ii vezi ca lucreaza, cand se defecteaza nu dau problemele pe care le ai tu. De cel al pozitiei axului cu came nu am auzit pe nimeni sa i se fi stricat. Cel al pozitiei arborelui cotit cand se strica face ca ECU sa nu mai bage benzina, nu are stricare mod intermediar a.i. sa iti bage benzina, dar nu cat trebuie. Daca baga, baga corect. Tot el mai obisnuieste sa aiba defectul particular de a nu functiona cand e incalzit. La rece functioneaza f bine, motorul porneste si cand se incinge motorul si il incinge si pe el, senzorul nu mai functioneaza, ECU nu mai injecteaza benzina si motorul se opreste. Nici nu mai porneste pana nu se raceste senzorul. Dar si atunci tot asa, nu e bagata o cantitate mai mica de benzina, ci cat trebuie cand e rece si deloc cand senzorul e fierbinte. Care din senzorii lambda iti da acel mesaj, cel dinainte de cat? Mesajul semnifica functionarea cu amestec sarac. Poti vedea asta in mod sigur daca te uiti la bujii. Daca electrozii sunt innegriti, cu fum inseamna amestec prea bogat. La un amestec prea sarac ai urme de bujii supraincalzite, posibil eroziune a electrodului. Daca e asa, cred ca rezolvarea e curatarea injectoarelor. Ai masurat presiunea in rampa si in timpul mersului si aceasta e foarte buna, ramane sa cureti si injectoarele si cred ca rezolvi problema.
  17. Este posibil sa vedem parametrii senzorilor pozitie ax came si arbore cotit in programul Multiecscan? Desi am facut o verificare destul de sumara a acestor senzori, as vrea sa stiu daca pot vedea parametrii lor si in timpul functionarii motorului. O alta intrebare la care nu am gasit un raspuns concret este mesajul din Multiecuscan de la sonda lambda care precizeaza ca functioneaza in "bottom limit" Inteleg mot a mot ce inseamna "bottom limit" insa nu inteleg asocierea la parametrii lambdei. Amestec prea sarac sau prea bogat?
  18. Bine ai venit pe Club FIAT Fan Romania. Îți urăm navigare plăcută. Dacă ai nelămuriri te rugăm nu ezita să ne contactezi.

  19. Erata: Evident, in postarea anterioara am facut o greseala de exprimare, am scris valve in loc de supape. Pistoanele nu lovesc niciodata supapele.
  20. Bine ai venit pe Club FIAT Fan Romania. Îți urăm navigare plăcută. Dacă ai nelămuriri te rugăm nu ezita să ne contactezi.

  21. Un lucru foarte bun (si prea putin mentionat) la aceste motoare (1.2 8V) e ca sunt fara interferenta pistoane/valve. Adica oricat de gresit reglezi distributia, sau daca ti se rupe cureaua in mers (uzura/accident), pistoanele nu lovesc niciodata valvele. Cu lipsa de vlaga nu ne-ai spus daca motorul nu functioneaza in conditii optime sau e vorba de ambreiaj uzat de exemplu. La ralanti esti multumit de cum merge motorul? Ambreiajul il poti testa in felul urmator: cu frana de mana trasa (presupun ca iti functioneaza corect) pornesti motorul, bagi in 1a si ridicipedala de ambreiaj ca atunci cand pleci, tinandu-l putin la momentul in care cupleaza. Esti atent daca simti ambreiajul patinand si in continuare, daca eliberezi complet pedala de ambreiaj, motorul trebuie sa se opreasca.
  22. Bună seara am observat acea vală și nu știam ce este cu ea,de curând am achiziționat un punto 1,2 8v și sunt interesat de faptul că nu prea are vlagă în el țin să menționez că încă nu am apucat să verific la el nici bujiile.Ai idee ce ar putea fi?
  23. Motoarele foarte ok.Calculatorul este cu probleme,depinde de ce noroc ai.
  24. Poti afla informatii despre motorul tau daca bagi codul de pe caroserie in eper. Se poate face aici: https://www.pekidi.com/navi?FORCED=TRUE&COUNTRY=1&LANGUAGE=3&GUI_LANG=3&SAVE_PARAM=LANGUAGE
  25. Fiat Punto pe benzina nu are egr. Uite diferenta intre motorizarile 1.2 8v si 1.2 16v:
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.