Lancia


since 1906

Lancia Automobile SpA  este un producător de automobile italian fondat în 29 noiembrie 1906 de Vincenzo Lancia si care a devenit parte a grupului Fiat in 1969. Compania are o lunga istorie de a produce masini distincte şi, de asemenea, are un patrimoniu de raliu foarte puternic. Unele modele Lancia mai moderne sunt considerate ca reprezentând o alternativă mult mai de lux decat modelele din gama Fiat pe care se bazează.

Primii ani

Lancia & C a fost fondat la 29 noiembrie 1906 in Torino de Vincenzo Lancia si prietenul lui Claudio Fogolin, ambii fiind şoferi de curse Fiat.  Primul automobil Lancia a fost “tipo 51″ sau 12 HP (numit mai târziu Alfa) a fost făcut în 1907 şi produs pana in 1908.  Aceasta masina a avut un motor mic de patru cilindri cu o putere de 58 CP.  În 1915 a apărut  Jota, primul camion Lancia,  dupacare a urmat a fi produs in serie. În 1937 Vincenzo a murit in urma unui atac de cord urmand ca soţia sa Adele Miglietti Lancia şi fiul său, Gianni Lancia sa preia firma. Ei l-au convins pe Vittorio Jano să se alăture Lancia ca inginer. Jano era deja un nume pentru construirea modelelor Alfa Romeo 1750 Sport,  Alfa Romeo 6C, 2300, 2900, Alfa Romeo P2 şi Alfa Romeo P3 şi unul dintre cei mai de succes piloti ai timpului său. Compania este faimoasa pentru multele inovatii si inventii brevetate si patentate de-alungul timpului (vezi detalii in pagina urmatoare).

Logo-ul Lancia

Logo-ul original Lancia a fost proiectat de către contele Carlo Biscaretti di Ruffia. Logo-ul reprezinta o lance şi un scut cu steag. Logo-ul a fost reproiectat în 2007 ceea ce nu a fost pe placul multor fani Lancia!

sursa: www.wikipedia.org

  Familia Lancia

VINCENZO LANCIA S-a nascut pe 24 august 1881 la Fobello, in Val Sesia. Tatal sau, cavalerul Giuseppe Lancia, facuse o avere in industria de conserve. Gratie posibilitatilor sale, familia petrecea verile la Fobello, iar restul anului la Torino, pe proprietatea din strada Vittorio Emanuele.
Cavalerul Lancia s-a gandit la viitorul fiecaruia din cei 4 copii ai sai: Giovanni, Arturo, Maria si Vincenzo, pe care il alinta Censin. Ultimul ar fi trebuit sa devina avocat. Insa la scoala Censin a fost un dezastru. Inteligenta avea, chiar sclipitoare, insa nu si-o punea sa lucreze. Era distrat, lipsit de ambitie. Cu durere in suflet, tatal a trebuit sa renunte la ideea de a face din el un avocat. Astfel ca la 12 ani il trimite la colegiu, in intentia de a-si lua macar o diploma de contabil.

Studiile si motoarele

Distragandu-l si mai mult pe tanarul Vincenzo Lancia de la studiu, fratii Ceirano au deschis un atelier in curtea casei parintesti. Construiau biciclete pe care le vindeau sub marca Welleyes, intrucat numele englezesti aveau mare priza la public. Censin frecventeaza atelierul fratilor Ceirano si, in scurt timp, devine un mecanic priceput. Cand, mai tarziu, cei doi frati incep sa lucreze pe primele automobile, baiatul este cu adevarat fascinat.
Fugit de la colegiu, Vincenzo reuseste sa-i smulga tatalui sau permisiunea de a lucra cu fratii Ceirano. Obtine calificarea de contabil (asa cum pretinsese cavalerul Lancia, care considera mai onorabila aceasta meserie decat pe cea de mecanic), dar, desi contabil, acesta se ocupa de repararea motoarelor.

 Primii pasi 

In 1899, gasind oarecare finantatori, fratii Ceirano demareaza productia unui automobil proiectat de inginerul Aristide Facciolo. Automobilul Welleyes are un mare succes, dar fratii Ceirano nu au putut face fata comenzilor. In iulie, accepta oferta venita din partea lui Giovanni Agnelli de a ceda pentru 30.000 de lire toate instalatiile si brevetul asupra marcii Welleyes, din care in scurt timp va deriva FIAT 3.5 CP.
Lancia, care are 18 ani, impreuna cu amicul sau de aceeasi varsta, Felice Nazzaro, intra in Fiat in calitate de piloti de incercari. In primii ani de existenta, Fiat participa intens in competitii. La volanul bolizilor ? Lancia si Nazzaro. Cel din urma este un maestru al volanului. Lancia, in schimb, are un stil navalnic, fiind mai rapid, asta atunci cand nu dadea chiar de vreo nenorocire.

1906: Ia nastere Lancia  

Lancia, meticulos si exigent in munca, in timpul sau liber devine un tip vesel si jovial. O persoana impunatoare si robusta inca din copilarie, ca adult este un pasionat de mancarurile bune, de petrecerea la un pahar cu prietenii si de opera. Un bun cunoscator al muzicii, il apreciaza in special pe Wagner. In 1906 devine constructor de automobile si, impreuna cu prietenul sau Claudio Fogolin, pe 29 noiembrie in acelasi an, fonda Lancia.

In 1922, pe cand ajunsese deja un industrias de succes, se casatoreste cu secretara sa Adele Miglietti, cu care va avea 3 copii: Anna Maria, Gianni si Eleonora.
Vincenzo Lancia continua sa urmareasca personal dezvoltarea noilor modele, adesea participand direct in teste.

Testamentul lui Vincenzo Lancia

Moartea sa intervine prematur pe 15 februarie 1937, la nici 56 de ani. In timpul noptii, Vincenzo Lancia este victima unui atac de cord; spera ca este vorba de o stare trecatoare si nu vrea sa o trezeasca pe sotia sa. Abia la 7 dimineata isi anunta medicul, care se precipita, dar nu se mai poate face nimic. Moare, neasteptat, omul caruia ii sunt dedicate cele mai importante pagini din istoria automobilului. Intuitia, originalitatea si curajul au fost trasaturile sale distinctive in munca de constructor.
Nu intamplator testamentul sau spiritual a fost tot un automobil: Lancia Aprilia. Modelul, care parea ca ingemaneaza traditiile firmei si virtutile omului care a condus-o, a fost primit initial cu scepticism. Linia parea prea indrazneata, iar tehnica prea inovatoare. E nevoie de ceva timp pentru ca Aprilia sa devina o regina a soselelor. Agila, foarte stabila, de un stil incredibil de modern si apreciat de toata lumea. Numai geniul lui Vincenzo Lancia prevazuse toate acestea.

sursa: www.lancia.ro

Pages: 1 2

One Response to “Lancia”

  1. Daniel spune:

    Aici puteti spune despre Club lancia :D

Leave a Reply

You don't need to give user information if you first login to the forum.
Login to forum.